BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 11:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [m30b35] nie odcina wtrykow przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 9 lutego 2013, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
sajens napisał(a):
sprawdziłem w swoim 328, cisnienie spada ale paliwo jest podawane i silnik pracuje, bo jak moze nie pracowac, odciecie paliwa zgasi silnik i nie ma ladowania , wspomagania etc, a ekonomizer bedzie wskazywał "0" poniewaz cisnienie na listwie wtryskowej spada ponizej załozonego

:rotfl: :rotfl: ale glupoty wypisujesz.

Cisnienie na listwie spada, bo spada podcisnienie w kolektorze dolotowym, kolektor jest polaczony z regulatorem paliwa.
Odciecie paliwa nie zgasi silnika, bo napedzany bedzie poprzez kola, skrzynie itd.
Ladowanie jest, poniewaz alternator jest napedzany od silnika, a nie paliwem
Ekonomizer wskazuje "0", bo sa zamkniete wtryski.... chyba logiczne.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m30b35] nie odcina wtrykow przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 9 lutego 2013, 12:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Co za bzdury tu niekrórzy wygadują :rotfl:
Jasne, że podczas hamowania silnikiem wtryski są zamknięte i to tzw CUT OFF
Niby po co sterownik ma podawać wtedy paliwo?

Co do problemu kolegi to sprawdz czujnik położenia przepustnicy. Możliwe, że jest walnięty i wysyła błędne info do ECU

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m30b35] nie odcina wtrykow przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 9 lutego 2013, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
prosty przykład, ruszamy, jedynka i puszczamy gaz, (teoretycznie wtryski powinnny byc odcięte) ale po przejechaniu 3 km, znudziło mi się jechenie 15 na godzinę, wiec gdzie tu odcięcie?

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m30b35] nie odcina wtrykow przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 9 lutego 2013, 22:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
sajens - nie kompromituj się i przeczytaj na spokojnie :

Paliwo jest odcinane gdy spełnione są jednocześnie 2 warunki (jednocześnie, znaczy oba na raz, nie pierwszy lub drugi naprzemiennie itp.)
1. Obroty silnika wynoszą minimum ~1500/min * gdy wskazówka dużego wskaźnika po prawej znajduje się w połowie między cyferką 1 a 2 lub powyżej.
2. Przepustnica jest całkowicie zamknięta. * gdy nie naciskasz PRAWEGO pedału czyli pedału gazu, zwanego także pedałem przyspieszenia. Uwaga : wykluczone jest także naciskanie ręką lub inną częścią ciała!

Dobrze, że nie rozmawiamy o warunkach włączenia świec w płaszczu wodnym w silnikach TDI :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [m30b35] nie odcina wtrykow przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 9 lutego 2013, 22:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Niech mi ktoś napisze po jaką cholerę podczas hamowania silnikiem z załóżmy z 6000tyś. obr. do ok.1500 obr-1300obr./min. na którymkolwiek biegu silnikowi jest potrzebne paliwo?-co zdechnie, obrazi się za to że on jest "kręcony" a nie on kręci?.
Nawet w poldkach pod koniec produkcji w gaźnikach był montowany tzw. ZHS-zawór hamowania silnikiem, który na zasadzie podciśnienia odcinał dyszę paliwa wolnych obrotów. Miało to na celu zupełne odcięcie paliwa podczas hamowania silnikiem.W lepiej rozwiniętych gaźnikowcach bylo to robione "x" lat temu, nawet w tico to też jest.
A tu w elektronicznie sterowanym mpi będzie kropiłło... tak-żeby studzić zawory?, powodować niekontrolowane zapłony i szarpania silnika.
Skasujcie sobie średnie spalanie podczas hamowania silnikiem.
Przecież to nie stary dwusuw, że się może zatrzeć podczas hamowania silnikiem, bo nie dostaje paliwka(mieszanki benzyny z olejem), które m. in. stanowiło smarowidło. Służyło w nich do tego celu tzw. wolne koło-żeby ktoś się nie zapomniał i nie zapiłował wartburga "z górki".
Tu jest odcinane, po to żeby m.in. zaoszczędzić paliwko, wspomóc hamulce i silnik nie "popierdywał" i szarpał bo na którymś dostanie zapłon a na innym nie-loteria.
Duże podciśnienie działa na reg. ciśnienia paliwa-więcej wraca do zbiornika-zmniejsza ciśnienie na listwie-oszczędza pompę.
Mechanior mógł zbytnio uchylić-podeprzeć przepustnicę w polożeniu zamkniętym-jeśli jest regulacja lub coś się może pieprzyć z potencjometrem-tak jak napisał Lukasz_S.
To że na linkę to nie znaczy koniecznie, że nie ma EML. Ja mam na linkę przepustnicę MDK współpracującą z ASC(układ EML), ale myślę że w m30 chyba przepustnicy MDK jeszcze nie było.
I jeszcze jedno-zębów mi w żadnym samochodzie i na żadnym motocyklu nie wybilo, pomimo tego że w prawie każdym brakło mi paliwka i przez przednią szybę ani kierownicę nie wypadłem i samochodem z przednim napędem nie koziołkowałem.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL