Siema.Przy okazji wymiany tulei wahliwej u siebie w aucie postanowiłem zrobić parę fotek by pomóc którzy chcą to zrobić samemu.
Potrzebne narzędzia:
Klucze:
18,19 klucz do kół
ściągacz do tulei(jeżeli nie posiadamy pokaże jak to zrobić bez takiego sprzętu)
Zaczynamy:
Zdejmujemy koła z tyłu(tutaj chyba fotki nie potrzebne)
Odkręcamy śrubę trzymającą amortyzator śruba na klucz 18
![Obrazek](http://img856.imageshack.us/img856/1267/20130213191532.jpg)
Dzięki odkręceniu możemy sobie spokojnie wyjąć sprężyne.Mocno szarpiemy i sprężyna wychodzi.Jeżeli chcemy tylko wymienić sprężyne to wkładamy nową i przykręcamy amortyzator.Tyle potrzeba do wymiany sprężyny.
Lecimy dalej.Gdy wyjmiemy sprężynę naszym oczom ukaże się taki widok:
![Obrazek](http://img194.imageshack.us/img194/2217/20130213191918.jpg)
Bierzemy i odkręcamy śrubę trzymającą tuleje wahliwą klucz 18:
![Obrazek](http://img51.imageshack.us/img51/9007/20130213191931.jpg)
![Obrazek](http://img842.imageshack.us/img842/1233/20130213192159.jpg)
![Obrazek](http://img11.imageshack.us/img11/3468/20130213192206.jpg)
Śrubę wyjmujemy wahacz podnosimy sobie do góry by nam nie przeszkadzał.
![Obrazek](http://img221.imageshack.us/img221/6398/20130213192455.jpg)
Jeżeli mamy ściągacze wtedy używamy ściągacze i wyjmujemy tuleje.
Ja pokaże jak zrobić bez ściągaczy.
Więc załatwiamy sobie kilka nasadek dużych rozmiarów:
ja miałem 27,34,36,41,46
Do tego potrzebna nam śruba która przejdzie przez nasadki,i przez tulejkę o tak:
![Obrazek](http://img20.imageshack.us/img20/8434/20130213192536.jpg)
![Obrazek](http://img7.imageshack.us/img7/1555/20130213192544.jpg)
Do wyjęcia tulejki używamy jednej nasadki mniejszej np 27 a drugiej 46 i zakładamy na tuleję tak:
![Obrazek](http://img854.imageshack.us/img854/1893/20130213192752.jpg)
![Obrazek](http://img255.imageshack.us/img255/8350/20130213192757.jpg)
![Obrazek](http://img10.imageshack.us/img10/6281/20130213193352.jpg)
Przekładamy śrubę przez cały kpl stworzony i skręcamy.Tulejka powoli nam wychodzi..
Wychodzi nam takie coś:
![Obrazek](http://img842.imageshack.us/img842/6687/20130213193451.jpg)
Bierzemy nową tulejkę i na odwrót ALE:
Smarujemy nową tulejkę smarem łącznie z gumową osłonką i dobieramy klucz który zaczepia nam o tuleje metalową a gumowa osłonka wchodzi nam w nasadkę o tak:
![Obrazek](http://img12.imageshack.us/img12/9046/20130213193545.jpg)
![Obrazek](http://img14.imageshack.us/img14/8766/20130213193556.jpg)
Następnie wkładamy w zwrotnice.Smarujemy sobie smarem żeby weszło lepiej i RÓWNOLEGLE do zwrotnicy.
![Obrazek](http://img580.imageshack.us/img580/9610/20130213193728.jpg)
Z drugiej strony nakładamy nasadkę jak największą ja miałem 46.Po to żeby nowa tuleja wchodziła w środek nasadki i nie poprzecinało nam nowej gumy itp:
![Obrazek](http://img15.imageshack.us/img15/5712/20130213193743.jpg)
Przekładamy śrubę i skręcamy.Robimy 4-5 obrotów i delikatnie stukamy młoteczkiem w śrubę żeby delikatnie się ułożyła tulejka i łatwiej nam wejdzie i potem znów co parę obrotów i stukamy(w nasadkę która wciska nam tuleję czyli 36).Skręcamy aż tuleja dojdzie nam do końca.
I wychodzi nam takie coś:
![Obrazek](http://img853.imageshack.us/img853/8586/20130213194545.jpg)
Tuleja wprasowana...można skręcać...wahacz do tulei wkręcamy,wkładamy sprężynę przykręcamy amortyzator.Zakładamy koło otwieramy piwko i cieszymy się nowymi tulejami wahliwymi...
Pozdrawiam Mateusz