Witam
To mój pierwszy manual więc przepraszam z góry jeżeli coś napiszę nie tak ale nie jestem mechanikiem

Wahacze wybrałem firmy Meyle HD z początku miałbyć lemforder ale ostateczny wybór Meyle i tuleje TRW.Jakby ktoś był zainteresowany to wahacze lemforder mogę sprzedać po 415 zł i tuleje za 145 trw komplet.Handluję częściami więc mam dobre ceny towar biorę z Inter Cars więc w stu procentach będzie to produkt oryginalny
Więc tak narzędzia które użyłem :
Płaski klucz 22 do odkręcenia środkowej częsci wahacza klucz 19 do odkręcenia sworznia przy kole klucz 16 do odkręcenia tulei wahacza,wybijak do sworzni młotek

Najpierw luzujemy śruby koła podnosimy na lewarku zdejmujemy koło.Ja zaczęłam odkręcenia wahacza od tulei wahacza 2 śruby klucz 16 (śruby zaznaczone strzałką )
Następnie odkręciłem śrubę od środkowej tulei wahacza zaznaczonej na zdjęciu klucz 22 - z prawej strony jest w miarę podejście wiec zwykłym płaskim nie powinno być dużo zabawy ale z lewej strony jest słabe podejście dlatego dobrym rozwiązaniem byłby klucz 22 z grzechotką płaski ja takiego nie posiadałem więc poradziłem sobie zwykłym.

Później odkręcamy śrubę sworznia zaznaczoną na zdjęciu

Następnie wsadzamy między sworzeń a belkę trzymająca wahacz wybijak i pobijamy w niego młotkiem aż tuleja wyskoczy z miejsca mocowania wahacza tak samo postępujemy z kolejną tulejką.
Jeżeli mamy dobre tuleje wahacza nie ma na nich luzu zdejmujemy je i zakładamy na nowy wahacz.Dobrym rozwiązaniem jest nasmarowanie środka tulei płynem do naczyń wtedy lepiej jest zamontować na wahacz.Ja założyłem na jeden wahacz starą tuleje a na drugim była wyrobiona więc musiałem kupić nową wybrałem TRW bo jest dobra jakościowo i przystępna cenowo 145 zł/komplet później jednak i na drugim zmieniłem na nową bo i tak sprzedają te tuleje kompletami.Więc przed wymianą proszę sprawdzić dwie czy są dobre.
Tak wyglądają nowy wahacz z założoną starą tuleją:

Oczywiście na zdjęciach gdzie opisuję śruby to już nowe założone wahacze.
Zakładamy nowe wahacze przykręcamy lekko śruby aby wahacze trzymały następnie zakładamy koło i dociągamy śruby na opuszczonym kole tz koło musi stać na podłożu.
Założenie w kolejności odwrotnej

Po montażu należy sprawdzić ustawienie zbieżności na stacji diagnostycznej i jeżeli będzie .
Mam nadzieję że się komuś przyda
