Witam
To mój pierwszy manual więc przepraszam z góry jeżeli coś napiszę nie tak ale nie jestem mechanikiem
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
Wahacze wybrałem firmy Meyle HD z początku miałbyć lemforder ale ostateczny wybór Meyle i tuleje TRW.Jakby ktoś był zainteresowany to wahacze lemforder mogę sprzedać po 415 zł i tuleje za 145 trw komplet.Handluję częściami więc mam dobre ceny towar biorę z Inter Cars więc w stu procentach będzie to produkt oryginalny
Więc tak narzędzia które użyłem :
Płaski klucz 22 do odkręcenia środkowej częsci wahacza klucz 19 do odkręcenia sworznia przy kole klucz 16 do odkręcenia tulei wahacza,wybijak do sworzni młotek
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/2664988600_1366625873_thumb.jpg)
Najpierw luzujemy śruby koła podnosimy na lewarku zdejmujemy koło.Ja zaczęłam odkręcenia wahacza od tulei wahacza 2 śruby klucz 16 (śruby zaznaczone strzałką )
Następnie odkręciłem śrubę od środkowej tulei wahacza zaznaczonej na zdjęciu klucz 22 - z prawej strony jest w miarę podejście wiec zwykłym płaskim nie powinno być dużo zabawy ale z lewej strony jest słabe podejście dlatego dobrym rozwiązaniem byłby klucz 22 z grzechotką płaski ja takiego nie posiadałem więc poradziłem sobie zwykłym.
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/7321658700_1366627268_thumb.jpg)
Później odkręcamy śrubę sworznia zaznaczoną na zdjęciu
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/8323838600_1366627404_thumb.jpg)
Następnie wsadzamy między sworzeń a belkę trzymająca wahacz wybijak i pobijamy w niego młotkiem aż tuleja wyskoczy z miejsca mocowania wahacza tak samo postępujemy z kolejną tulejką.
Jeżeli mamy dobre tuleje wahacza nie ma na nich luzu zdejmujemy je i zakładamy na nowy wahacz.Dobrym rozwiązaniem jest nasmarowanie środka tulei płynem do naczyń wtedy lepiej jest zamontować na wahacz.Ja założyłem na jeden wahacz starą tuleje a na drugim była wyrobiona więc musiałem kupić nową wybrałem TRW bo jest dobra jakościowo i przystępna cenowo 145 zł/komplet później jednak i na drugim zmieniłem na nową bo i tak sprzedają te tuleje kompletami.Więc przed wymianą proszę sprawdzić dwie czy są dobre.
Tak wyglądają nowy wahacz z założoną starą tuleją:
![Obrazek](http://obrazki.elektroda.pl/8697684600_1366629724_thumb.jpg)
Oczywiście na zdjęciach gdzie opisuję śruby to już nowe założone wahacze.
Zakładamy nowe wahacze przykręcamy lekko śruby aby wahacze trzymały następnie zakładamy koło i dociągamy śruby na opuszczonym kole tz koło musi stać na podłożu.
Założenie w kolejności odwrotnej
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
Po montażu należy sprawdzić ustawienie zbieżności na stacji diagnostycznej i jeżeli będzie .
Mam nadzieję że się komuś przyda
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)