BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 maja 2013, 10:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 320CI
Witam, mam pytanie odnośnie podłączenia tempomatu w odpowiedni pin ECU.Z opisu wynika iż powinienem mieć 58 pinowe złącze ponieważ auto jest wyprodukowane po 2001r.Rozkręciłem obudowę i moje złącze nie przypomina złącza 58pin-owego które jest na zdjęciach autora postu.Moje ma cztery gniazda.Podłączyłem pod wolny pin 27 ale do końca nie jestem przekonany czy dobrze zrobiłem.Instalacja jest cała gotowa,czekam tylko na kierownicę ale zanim ją podłączę muszę mieć pewność że wszystko jest jak należy.Autko z 2002r E46 320ci.Będę wdzięczny za odp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 maja 2013, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
tony h. napisał(a):
ok, dzięki. jutro jak nie będzie padało, (znowu) to rozbiorę wszystko od nowa. może poszukam innych pinów bo w tych są strasznie cienkie druciki....

Z grubością nie przesadzaj, pomiędzy pinem 10 a 27 jest 0,5mm2 w pozostałych 0,35mm2. Ja u siebie dałem wszędzie 0,5mm2.

Kolego marcinoo masz silnik M54 więc podłączasz tak jak w moim przypadku: wolny pin 27 we wtyczce 40 pinowej przy ECU
Wszystkie omawiane wcześniej wtyczki mają ponumerowane piny.
A na pierwszej stronie jest podany odnośnik do instrukcji montażu w której jest wszystko dokładnie napisane. Reszta odpowiedzi jest w WDS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 maja 2013, 13:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 320CI
Wielkie dzięki za odp. Musiałem nie doczytać lub źle zrozumiałem czytając(trochę tego było :P )Na początku tygodnia przyjdzie kiera i zostanie ją tylko podmienić :)

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 6 maja 2013, 12:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Katowice
martur napisał(a):
Czy ktoś podmienił z pełnym sukcesem jednonabojową kiere
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35
z dwunabojaową
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35


Jestem po wymianie nie było żadnych problemów można zmieniać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 maja 2013, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 38
Lokalizacja: Częstochowa
Witam!
Czy taka kierownice z modelu 320i z 2003 roku można wymienić bezproblemowo na kierownicę 3-ramienną ze sterowaniem.Obrazek
Mam tu na myśli kierownicę 3-ramienną w której dolne ramię jest tak podzielone na dwa elementy?
Na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 maja 2013, 16:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Można. Zwróć uwagę, żeby Ci poduszka powietrzna zębów nie wybiła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 27 maja 2013, 20:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Witam.

Chciałem tylko napisać, że jestem po wymianie kierownicy na multifunkcyjną i wszystko działa :D Wielkie dzięki za ten poradnik!

Dodatkowo mogę napisać że posiadam E46 318i z 2004 roku czyli silnik N46B20 i tak jak wcześniej wspomniano aby działał tempomat trzeba podpiąć się pod pin 4 odłączając kabelek, który jest tam fabrycznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 maja 2013, 19:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
Witam.Posiadam E46 N46B20 z 2003r ,mam kierownice 4-ramienna przymierzam się do wymiany na multifunkcje moje pytanie brzmi czy wystarczy jak kupie poduche z multifunkcją i przełoże? i czy bedzie pasowac z e39?

Dodam ze mam kierwonice 2-nabojowa czy beda kompliakcje jak bede chcial załozyc 1-nabojowa?
I czy to prawda ze po lifcie sa tylko 2-nabojowe poduszki ? bo nie jestem pewien


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 maja 2013, 10:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
yzerman napisał(a):
Witam.

Chciałem tylko napisać, że jestem po wymianie kierownicy na multifunkcyjną i wszystko działa :D Wielkie dzięki za ten poradnik!

Dodatkowo mogę napisać że posiadam E46 318i z 2004 roku czyli silnik N46B20 i tak jak wcześniej wspomniano aby działał tempomat trzeba podpiąć się pod pin 4 odłączając kabelek, który jest tam fabrycznie.


a co z tym który tam był?
izolacja i na bok? :-)
ciągle nie mogę znaleźć czasu na poprawki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
jednak dzisiaj się wziąłem i wpiąłem w 4 pin i nic, teraz nawet na chwilę się nie zapala kontrolka.
teraz już nie wiem co dalej....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 10 czerwca 2013, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42B20
Właśnie dziś zakończyłem montaż multifunkcji w N42B20, wszystko działa elegancko :ok:
Od siebie dodam, że jak ktoś poszukuje pinów do wtyczek to jest to pin żeński MQS F063 taki jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f ... source=mlt

Aukcja pewnie niedługo wygaśnie więc sprzedającym na allegro jest batpol1, tu jeszcze link do przedmiotów tego sprzedającego:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... s-12618656

Piny można kupić u tego sprzedawcy w Warszawie na Wolumenie pawilon 25 po 1.50zł ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 07:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 350
Lokalizacja: NOWA SÓL
Moje BMW: e46 coupe
siemanko.

Czyte piny , konektorki zwał jak zwał nie są czasami takie same jak w kostce od obc z e36 bo akurat mam całą taką kostkę z przewodami i chetnie bym je wykorzystał gdyż również kupiłem multifunkcje do swojej e46

Prosze o odpowiedż i z góry dzięki

_________________
mój były turasek E36


e46 coupe Cd


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 18 czerwca 2013, 15:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Rzeszów/ Brzozów
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130731
Panowie mam pytanie.
Wczoraj zakładałem kierownicę a że nie miałem jeszcze tych pinów żeńskich to zostawiłem do dziś.
Przed chwilą się za to zabrałem i po podłączeniu wszystkiego ani sterowanie radiem ani tempomat nie działał.
Jak robiłem w poprzedniej e46 to samo to po odpięciu aku zresetował się komp i wszystko zaczęło chodzić.
W tym przypadku jest jeszcze gorzej bo nie dość że nie poprawiło się to na radiu wyświetla się komunikat disabled ????
nie wiem co jest grane.
Poratuje ktoś ?

_________________
Srebrna E46 (obecna)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130731
Czarna E46 (eks)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=83211
I biała strzała
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=83235


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 18 czerwca 2013, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Rzeszów/ Brzozów
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130731
Dobra temat po części ogarnięty. Wymieniłem w kostce konektory na te oryginalne wyciągnięte ze starej poduszki i radio wraz ze sterowaniem kierownicy odżyło. Konektor w komputerze od tempomatu muszę zmienić później bo miałem tylko trzy i myślę że też będzie działał.
Na przyszłość polecam kupić sobie oryginalne konektory każdemu kto się bedzie w to bawił bo nie warto tracić nerwów na kilkakrotne rozbieranie i sprawdzanie gdzie nie łączy i najlepiej lutowanie wszelkich połączeń a nie skręcanie. Takie konektorki jak wrzucił Grucha są idealne ja miałem dużo problemów ze zwarciami jak składałem na uniwersalnych konektorakach a po zamówieniu tych z allegro wszystko działa jak w oryginale. Gra jest nie warta świeczki a gość wysyła je błyskawicznie.

_________________
Srebrna E46 (obecna)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130731
Czarna E46 (eks)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=83211
I biała strzała
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=83235


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 9 lipca 2013, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e46 320d
Witam wszystkich - Zamiana starej kierownicy 3-ramiennej na nową 3-ramienna -----

dużo przeczytałem na temat zmiany kierownicy z przed lifta na po lifta, a co za tym idzie podpięcie poduszki 2 nabojowej. Z tego co udało mi się ustalić to poduszka jedno nabojowa jest obsługiwana przez MRS 2, a dwu nabojowe przez MRS 3 i 4.

Kilka osób pisało że podpięło poduszkę tylko na jeden nabój i nie ma błędów. Są też opinie że błąd ten występuje bo poduszka dwu nabojowa ma inną rezystancje na naboju i błąd się jednak pojawia.

Pomijam pytania typu jak równolegle podpiąć drugi nabój, żeby nie było błędu lub tego typu akcje. Nikt jeszcze z własnej autopsji nie sprawdził jak działa dwu nabojowa poduszka podpięta tylko na jeden nabój i czy to w ogóle działa. Tym bardzie sam nie będę eksperymentował, ale...

Czy ktoś z Was orientuje się czy da radę zamienić moduł sterowania poduszkami ze starego MRS2 obsługującego 1-nabojowe poduszki na nowszy, np. taki czyli MRS 4 http://allegro.pl/bmw-3-e46-modul-air-b ... 10858.html ? Jak wygląda sprawa z zaprogramowaniem nowego sterownika? Czy ktoś ma jakiś pomysł i czy to w ogóle będzie działać? Oczywiście będzie trzeba pociągnąć dwa dodatkowe kable pod 2 nabój...

Czekam na odpowiedzi bo ten typ rozwiązania problemu często poruszanego dałby przykład dla wielu użytkowników jak zrobić to w sposób kompletny i bezpieczny...

PS: Natrafiłem także na informacje, że nowy sterownik MRS 3 obsługujący poduszki 2-nabojowe pojawiał się już w e46 9.1999? Czy ktoś może potwierdzić tą informacje?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 23 lipca 2013, 09:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
sie ma. mała podpowiedź odnośnie moich wcześniejszych postów dlaczego u mnie nie działało
dla daltonistów jak ja :-)

przy module świateł i okazało się, że podłączyłem pin z kiery do żółto-fioletowego,
a nie fioletowo-żółtego. Niby niewielka różnica, ale wtedy działa lub nie.

pod machą pozostaje pin 27
n42 318 2003rok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 lipca 2013, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
witam, dzięki za poradnik.
Zrobiłem ściśle w/g Waszych wskazówek - żadnych problemów, zadziałało wszystko od razu. Mój e46 M54 b22 po lifcie z 05/2002. Wpięcie we wtyk 27 ( wtyczka 40 pin ). :hurra: :hurra:
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 5 września 2013, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
Witam!

Przeczytałem cały temat i nie mogę znaleźć informacji na temat tego zestawu z allegro:

http://allegro.pl/bmw-3-e46-multifunkcj ... 73916.html

Niby podłączenie multifunkcji jest w miarę proste, polega na podłączeniu kilku kabelków, co wiec jest w tym zestawie, że jest on tak drogi...? czy nie wymaga lutowania kabli i jest plug&play? może pytanie głupie ale proszę o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 5 września 2013, 21:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
many_bmw napisał(a):
Witam!

Przeczytałem cały temat i nie mogę znaleźć informacji na temat tego zestawu z allegro:

http://allegro.pl/bmw-3-e46-multifunkcj ... 73916.html

Niby podłączenie multifunkcji jest w miarę proste, polega na podłączeniu kilku kabelków, co wiec jest w tym zestawie, że jest on tak drogi...? czy nie wymaga lutowania kabli i jest plug&play? może pytanie głupie ale proszę o odpowiedź.

Te pytania powinieneś raczej zadać sprzedającemu z allegro. W tym zestawie są gotowe przewody z pinami, może jakieś kostki. Gdzieś widziałem, że ktoś montował multifunkcje za pomocą tego zestawu. Poszukaj na forum podobnych tematów jak ten, w jednym z nich jest o tym napisane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 7 września 2013, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 57
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam panowie, szukałem odpowiedzi na moje pytanie i pewnie jest gdzieś w czeluści forum na nie odpowiedź, ale niestety mi się nie udało znaleźć, a mianowicie chodzi mi o:
Czy jeśli mam kierownicę poliftową, trójramienną bez multifunkcji tzn. taką:
Obrazek

a chciałbym mieć oto taką, z tempomatem, sterowaniem radiem itd.:
Obrazek

to wystarczy, że zdejmę te 'zaślepki', kupię oto te guziki: założę 'guziki', podłącze piny, itd. i będzie działać? Nie będzie problemów z tymi poduszkami 1, 2 nabojowymi? Nawet chyba nie będę musiał odkręcać kierownicy?
Obrazek

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL