BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 19:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
bierute napisał(a):
wymieniałem pół roku temu prawą bo się trochę zwulkanizowała. wtedy też bujało i nic to nie zmieniło. może inna? trzeba sprawdzić. chociaż chyba ani w boschu ani w magpolu by nie przeoczyli... chyba.


nie ufaj w ciemno warsztatom :ok:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 25 września 2007, 21:03 przez stones1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 19:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Cytuj:
nie ufaj w ciemno warsztatom :ok:


co prawda, to prawda. ale z drugiej strony wiesz do czego prowadzi poprawianie warsztatów? miałem tak chyba z każdym autem, ciągle wymyślałem co by tu wymienić...


Ostatnio edytowano 25 września 2007, 21:03 przez bierute, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 19:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
bierute,

....nie wymyślaj :D ....wymieniaj to, co konieczne ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 19:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
o! jest robertbmw! co myślisz roberciebmw o takim przypadku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 19:53 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
u mnie na wolnych obrotach i włączonej klimie autem buja

.....w 530D ?????

Praca sprężarki jest w dużym stopniu dla silnika obciążeniem, które eleminowane jest w pracy silnika na biegu jałowym zwiększeniem dawki paliwa. Jeżeli z jakiegoś powodu dawka ta jest zbyt mała lub zbyt duża, czyli nie proporcjonalna do obciążenia, to zaczyna się bujanie silnikiem, gdyż sterownik za wszelką cenę próbuje ustabilizować obroty.
Na komputerze diagnostycznym dawkę paliwa można łatwo sprawdzić jak się zmienia w opcji DATA.....może być i tak, że sterownik nie otrzymuje info o załączonej klimie, lub sama sprężarka, ewentualnie praca klimy nie jest aż tak dużym obciążeniem.

Ogólnie rzecz mówiąc DAWKA paliwa, to szeroko określone pojęcie różnymi czynnikami.....stan wtryskiwaczy, jakość paliwa itd, itd :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 20:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
końcówki wtrysków wymienione. poprawiło się odpalanie auta. paliwo tylko dobre.

robertbmw napisał(a):
Na komputerze diagnostycznym dawkę paliwa można łatwo sprawdzić jak się zmienia w opcji DATA.....może być i tak, że sterownik nie otrzymuje info o załączonej klimie, lub sama sprężarka, ewentualnie praca klimy nie jest aż tak dużym obciążeniem.

chyba tu będę węszył...


robertbmw napisał(a):
może być i tak, że sterownik nie otrzymuje info o załączonej klimie, lub sama sprężarka, ewentualnie praca klimy nie jest aż tak dużym obciążeniem.

nie bardzo tutaj rozumiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 20:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
nie bardzo tutaj rozumiem

....ja też NIE !!! :kwasny:

Ogólnie to sterownik silnika decyduje o momencie załączenia sprężarki, więc takie info o konieczności zwiększenia dawki powinien sobie już wygenerować.
A jeśli obciążenie klimatyzacją jest dla silnika niewielkie.........lub za duże, to też może być problem z ustabilizowaniem obrotów.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
Kucharz napisał(a):
no w sumie tak, teraz do wymiany łożysko sprężarki klimy mam


Mam to samo do wymiany ale u mnie już piszczy nawet przy wylaczonej klimie czasem ciszej czasem glosniej ale bardzo mnie to irytuje jak stoisz na wolnych obrotach to zamiast ciszy slyszysz delikatny pisk, najgorzej że żeby to wymienić trzeba spuścić czynnik z klimy :-( niepotrzebny wydatek, ja już myśla zdjąć sobie pasek od napędzania spreżarki na zimę a naprawę przelożyć na lato bo i tak wtedy trzeba będzie nabić na nowo i ją odgrzybić, KUCHARZ jak już wymontujesz te ożysko to byś móg mi podać jego wymiary no chyba że pierwszy wymienie to podeśle Tobie, zawsze to skrócić czas naprawy bo będzie się do tego przygotowanym.

Co do rocznika końcówka 1997 wersja touring z pelnym wyposażeniem (tylko uboga ilość AIRBAGów 4szt) 25000zl to cena za samochód a naprawy i modernizacje to inna pula. Przebieg przy zakupie okolo 205tys. Średnio rocznie robię okolo 70tys km więc zgadzam się z Kucharzem że naprawy to nieodlaczna część auta podczas ciąglej eksploatacji. Wkońcu o kogo jak o kogo ale piękną beemke trzeba dbać :D
Zapomnialem wspomnieć o jeszcze jednym wydatku opadla mi szyba z tylu i juz sie nie podniosla, co sie okazalo pekla linka od mechanizmu podnoszacego szyby, będąc przekonanym że pojadę do FOTY i kupie lineczke za max 50zl okazalo się że niestety ale linka jest sprzedawana w komplecie z silnikiem i calym mechanizmem koszt jedyne 950zl!!!
Co prawda znalazlem sposob na naprawe ale trwalo to caly dzień i podpowiem że stalowa linka o średnicy 1,8mm i dugości ok 2m kosztowala mnie w metalzbycie 5zl ;-)

Wiecie co panowie wpadlem tak sobie na pewien pomysl, skoro tak piszemy o częstych usterkach, a może by tak pisać jak je usuwać aby spędzić przy tym jak najmniej czasu. Np. jeżeli komuś z was padnie kiedyś linka od szyby (a napewno padnie bo tandetne rolki sie wyrabiają i linka obciera sie na zwojach) mogę wam pomóc przy naprawie :-)


Ostatnio edytowano 25 września 2007, 20:20 przez 792238975, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 20:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
792238975,
Cytuj:
mogę wam pomóc przy naprawie


Jesteś z Olsztyna.....załóżmy, że Pan X z osobą towarzyszącą Y, wpadną do Ciebie z Zakopanego na naprawę linki.........hmmmm .....przejechać 7 stów i z kryształu się nie napić :P :D .......linka stanie się wymówką :dontgetit:

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 20:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
tak czy siak, jadę na diagnostykę... maciejek robi teraz diagnostykę commonraili za free, sprawdzimy jak sobie poradzi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 20:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
maciejek robi teraz diagnostykę commonraili za free


...Hmmmm

Cytuj:
sprawdzimy jak sobie poradzi




......szybko wróci do odpłatnej diagnostyki :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
To ich ugoszcze i przy okazji dowiem się wielu innych ciekawszych rzeczy ;-)

A tak naprawde to nie dokońca dobrze mnie odebrales, mialem na mysli ze moge pomoc przy doborze elementow wykorzystanych do zlozenia calości bo wierz mi ze sama linka nie wystarczy a oryginalna jest ladnie plombowana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 21:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
bierute napisał(a):
o! jest robertbmw! co myślisz roberciebmw o takim przypadku?


ja moge powiedziec tyle.. u mojego brata w v12 silnik drżał przy włączonej klimatyzacji. Okazało się ze łożysko wentylatora klimatyzacji dostało jakiegos luzy, caly wentylator od klimatyzacji dostał małego luzu i to było przyczyna "nierównej pracy silnika". W sumie ten luz na wentylatorze klimatyzacji to z mojego doswiadczenia dosc czesta usterka w BMW, czesto klienci szukaja tych wentylatorów.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
skasujcie ten temat bo dorwałem stracha i jeszcze skończy się to rozstaniem ze śmigiełkiem :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 00:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
ale kotlet :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ile kosztuje utrzymanie e39.
PostNapisane: 17 maja 2012, 17:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Moje BMW: E39 520
z ostatniego roku

wymiana wahaczy 4 tylne- 1400 zł z robota
wymiana czujnika ABS -360 zl
naprawa blotnika przedniego -przywalilem przez nieuwage w drzewo :wstyd: :wstyd: - 600 zl
wymiana oleju w skrzyni -120 zl
2 razy wymiana oleju w silniku -400 zl
klocki oraz tarcze -1200 zl
amortyzatory tylne -350 zl ( uzywane od e39 z 70 tys przebiegu)
czeka mnie wymiana wahacza przedniego - 400 zl z robota

paliwa to nie licze bo kosztowalo chyba z 7 tysiecy zl na rok

jak by nie drugie auto ktorym jezdze na codzien ( micra K11 1.3 z LPG) To nie bylo by mnie stać na e39

e39 to auto weekendowe, ewentualnie jakies dalsze trasy sie zdarzaja. a z racji ze lubie podrozowac po Europie to czynie to glownie micrą, chociaz Beemka tez sie zdarzylo wyskoczyc np do niemiec czy na Litwe. Myslalem o LPG ale skoro mam 1 auto na LPg to sie nie opyla, poza tym w BMW mam 312 tsyiecy na szafie i silnik poszedl by pewnie sie walic jak bym gaz zalozyl. Micra ma 508 tysiecy ale miala remont silnika no i gaz byl wlozony przy 30 tysiacach km, czyli prawie do nówki...


no ale jazda e39 a micrą to jak niebo a ziemia , zwlaszcza na autostradach i w zakretach hehehehee :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ile kosztuje utrzymanie e39.
PostNapisane: 17 maja 2012, 17:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 781
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46
Kod silnika: 330cd
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1412400
wujo24 napisał(a):
z ostatniego roku

wymiana wahaczy 4 tylne- 1400 zł z robota
wymiana czujnika ABS -360 zl
naprawa blotnika przedniego -przywalilem przez nieuwage w drzewo :wstyd: :wstyd: - 600 zl
wymiana oleju w skrzyni -120 zl
2 razy wymiana oleju w silniku -400 zl
klocki oraz tarcze -1200 zl
amortyzatory tylne -350 zl ( uzywane od e39 z 70 tys przebiegu)
czeka mnie wymiana wahacza przedniego - 400 zl z robota

paliwa to nie licze bo kosztowalo chyba z 7 tysiecy zl na rok

jak by nie drugie auto ktorym jezdze na codzien ( micra K11 1.3 z LPG) To nie bylo by mnie stać na e39

e39 to auto weekendowe, ewentualnie jakies dalsze trasy sie zdarzaja. a z racji ze lubie podrozowac po Europie to czynie to glownie micrą, chociaz Beemka tez sie zdarzylo wyskoczyc np do niemiec czy na Litwe. Myslalem o LPG ale skoro mam 1 auto na LPg to sie nie opyla, poza tym w BMW mam 312 tsyiecy na szafie i silnik poszedl by pewnie sie walic jak bym gaz zalozyl. Micra ma 508 tysiecy ale miala remont silnika no i gaz byl wlozony przy 30 tysiacach km, czyli prawie do nówki...


no ale jazda e39 a micrą to jak niebo a ziemia , zwlaszcza na autostradach i w zakretach hehehehee :hyhy:



e39 traktujesz jako auto weekendowe, a 2 razy w roku zmieniasz olej hehheeh, spoko :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ile kosztuje utrzymanie e39.
PostNapisane: 17 maja 2012, 17:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
520i jako auto weekendowe? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ile kosztuje utrzymanie e39.
PostNapisane: 17 maja 2012, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 222
Lokalizacja: Gd
valdorane napisał(a):
520i jako auto weekendowe? :zdziwko:



Znam człowieka który jako auto weekendowe ma Skode 1,9 TDI, więc nic mnie już nie zaskoczy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ile kosztuje utrzymanie e39.
PostNapisane: 17 maja 2012, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Mariano napisał(a):
valdorane napisał(a):
520i jako auto weekendowe? :zdziwko:



Znam człowieka który jako auto weekendowe ma Skode 1,9 TDI, więc nic mnie już nie zaskoczy :)


Ja znam 4 takich :hyhy: (sąsiady). No ok, jeden ma golfa, ale to jeden pies. Wzięli nówki i mają je 3-4 lata i nie wiem czy we czterech zrobili przez ten czas 100k km. No ale mit TDI kazał im dopłacić po kilkanaście koła żeby jeździć od wielkiego dzwonu.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL