BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 2 maja 2013, 00:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n46b20
Garaż: e36 318TI -> e46 318i
Witam!
Auto BMW e36 318TI rocznik 1995, silnik m42b18
Od kąd mam auto trzeba dłużej niż w innych ISach kręcić rozrusznikiem żeby załapał, chociaż czasami mu się zdarzy, że zapali od strzała.
Po przekręceniu kluczyka w pozycje "zapłon" pompa paliwa pracuje dosłownie ułamek sekundy ( słychać, sprawdzałem również miernikiem napięcia ), czasami zdarzało się tak że przy ręcznym włączeniu pompki i próbie odpalenia auto łapało bardzo szybko, chociaż z tym też różnie było. Komp jest po programie, o ile ma to wpływ na pracę pompy.
Dodatkowo śmierdzi paliwem przy otwartych oknach, często jak biore jakiś zakręt, jade po dziurach czy mocno przyspieszam.
Wymieniłem:
-Filtr paliwa
-Przewody paliwowe elastyczne przy filtrze
-Przewody paliwowe elastyczne idące przy misce olejowej ( nie były w złym stanie )
Zajrzałem pod kolektor, przewody paliwowe przy listwie wtryskowej nie są popękane, opaski się raczej dobrze trzymają.
Włączając pompę nigdzie nie cieknie, nigdzie nie śmierdzi, tak sprawdziłem przewody przy listwie i w ogóle wszędzie poza oglądaniem.

Co jeszcze mogę sprawdzić? W czym może być problem? Prosiłbym o jakieś rady bo już coraz mniej nerwów i cierpliwości, non stop mi coś wychodzi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 2 maja 2013, 00:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
na początek posprawdzaj szczelność dolotu.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 2 maja 2013, 00:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n46b20
Garaż: e36 318TI -> e46 318i
Zapomniałem dopisać.
Auto ma też podtlenek LPG, sekwencja, katalizator wycięty.
Jeżdżąc na benzynie mam wrażenie jakby miało takiego muła, umierająca pompa? Przez moją nieuwagę mogła pracować zbyt sucho przez krótki okres. Niedługo może nagram jaki dźwięk z siebie wydaje gdy ją uruchamiam.
Dolot zdaje mi się szczelny, składając kolektor pozakładałem nawet opaski na rurki idące do krokowca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 2 maja 2013, 09:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Zobacz czujnik temperatury dla DME,regulator ciśnienia (czy w wezyku nie ma paliwa) i jakie cisnienie podaje pompa paliwa bo mogla sie uszkodzic jak pracowala na sucho.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 3 maja 2013, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n46b20
Garaż: e36 318TI -> e46 318i
Wydajność pompy wiem jak sprawdzić, ale czy ma to wpływ na krótką pracę na początku?
Sprawdzić czy w wężyku od regulatora do kolektora jest paliwko, jak jest to regulator śmieć?
Czujnik temperatury wyczytałem że to będzie ten z przodu silnika, od chłodnicy. Diagnostyka komputerowa może rozwiać problem? Czy tylko jeżeli część jest uszkodzona na amen to wykaże?



Pozdro i dzięki za jakikolwiek odzew :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 3 maja 2013, 20:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
jesli w węzyku od regulatora bedzie paliwo to wymiana. co do czujnika to jest pod kolektorem (chyba dla ecu to ten niebieski) diagnostyka nie koniecznie moze pokazac uszkodzony czujnik,moze byc uszkodzony troche i bledu nie bedzie.co do krutkiej pracy pompy to moze byc wina przekażnika.

sprawdz jeszcze szczelnosc przewodów paliwowych w bmw luba parciec przewody pod kolektorem dolotowym i moze ciec paliwo.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 3 maja 2013, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n46b20
Garaż: e36 318TI -> e46 318i
Przy listwie przewody nie ciekną, przy filtrze ciekły to wymienilem, w okolicach miski nie byly bardzo sparciałe ale też wymieniłem. Przekaźnik jest chyba ok bo jak auto odpali to zamyka obwód, w motoryzacyjnym dostałem o podobnych parametrach i już nie chciało w ogóle odpalać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 3 maja 2013, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
dexter_ck, najlepiej jakbys podmienil przekaźnik z dobrej bety.(może twój jest nadpalony czy coś i za szybko rozłącza)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 4 maja 2013, 07:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Wróbel91 napisał(a):
diagnostyka nie koniecznie moze pokazac uszkodzony czujnik,moze byc uszkodzony troche i bledu nie bedzie
W livedata można podejrzeć i ocenić funkcjonowanie czujników.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 4 maja 2013, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
najszybciej sprawdź pompę paliwa i filtr paliwa

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 5 maja 2013, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52B25
jak śmierdzi benzin to może też być coś z wtryskiem/ami-np. leje albo się któryś zawiesił ale to zjawisko wystąpiło by razem z nierówną pracą silnika, sprawdź jeszcze świeczki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 5 maja 2013, 14:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n46b20
Garaż: e36 318TI -> e46 318i
Dzieki wszystkim za wypowiedzi :) Po maturze wezmę się za wszystko i dam znać jak efekty ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 28 maja 2013, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n46b20
Garaż: e36 318TI -> e46 318i
No wiec maturka napisana czas wrócić do piaskownicy. Dziś troche pada więc mało co zrobiłem.
Temperatura ok, 12*C, oporność czujnika od DME 3.61 kOhm
Z regulatora ciśnienia paliwa nie śmierdzi.
Problem z smrodem po otwarciu okien dalej nie rozwiązany, nic nie cieknie. Po uchyleniu klapy za pasażerem przy pompie paliwa śmierdzi, zacisnąłem przewód mocniej, mocniej nałożyłem, bez zmian.
Jakiś czas temu zapomniałem podpiąć przepływkę, auto zapaliło bardzo szybko.
Dziś powtórzyłem eskperyment ale bez takiego rezultatu.
Filtr powietrza może już jest przypchany, warto to zmienić? Kupiłem złą wkładke K&N i czekam aż ta się sprzeda i kupie właściwą...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 1 lipca 2013, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n46b20
Garaż: e36 318TI -> e46 318i
Odsmażę kotleta dodam troche nowości.
Paliwem już nie śmierdzi, wadą okazała się zawinięta uszczelka przy pompie paliwa, przez przypadek źle ją ułożyłem.
Druga sprawa odpalanie. Nadal nie moge tego rozgryźć.
Zauważyłem że gdy autko postoi w słońcu pod zakładem to odpala praktycznie po dotknięciu rozrusznikiem.
W czym może być problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M42 długo kręci i śmierdzi paliwem
PostNapisane: 8 lipca 2013, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 58
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n46b20
Garaż: e36 318TI -> e46 318i
Znowu odsmaże. Byłem dziś pokasowac błedy.
Powychodziły takie.

Obrazek

Kody usterek: http://pl.scribd.com/doc/1703639/BMW-ERROR-CODES

Pod koniec tygodnia autko bedzie jeszcze raz podpiete ale jeszcze raz chciałbym sie was poradzić, co oznaczają te błedy, szczególnie 18...

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL