BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i Problez z zapaleniem gdy jest zagrzany
PostNapisane: 30 września 2007, 18:50 
Mam irytujący problem z moją E36 320i - mianowicie gdy silnik jest zagrzany i postoi dłużej niż 15-20 i dłużej zgaszony to mam problem z ponownym uruchomieniem silnika - udaje sie to dopiero max za 3-im razem kilku sekundowego tzw. piłowania :/ Gdy gaszę silnik na kilka minut np. podczas tankowania na CPN'ie to odpala bez problemowo za pierwszym razem problem pojawia sie gdy dłużej stoi :zly: :zly: :zly:

Natomiast gdy jest zimniuteńki - wskazówka temp. chłodzenia wynosi "0" odpala przy pierwszym strzale bez zbytniego piłowania rozrusznikiem czyli po około sekundzie. Tak samo może stać pod domem kilka dni nie używany i gdy rano wsiadam też nie ma żadnego problemu z odpaleniem - 1 strzał i pali.

Wymieniłem wpierw filtr paliwa - bez skutecznie - następnie zmieniłem świece - również bez powodzenia - kolejnym etapem była wymiana oleju oraz filtra oleju wraz z uszczelką pokrywy klawiatury gdyż już przepuszczała olej od zew. i plamiło okolice świec zapłonowych (zauważyłem to podczas wymiany świec - gdy je odkręciłem gwinty były brudne od oleju :kwasny: ) - początkowo sadziłem ze przyczyną jest ta właśnie uszczelka i zalewa świece powodując że może olej ściekał po gwincie aż do elektrod co uniemożliwiało rozruch silnika - lecz gdy wymieniłem wspomniana uszczelkę olej i filtr - objaw nie znikł w ogóle :( :| :( :|

Proszę pomóżcie co to może być bo ja już tracę pomysły.....

Ps. W bumie nie ma w ogóle instalacji LPG, śmigam na benzynie 98


Ostatnio edytowano 2 października 2007, 13:32 przez stilomen, łącznie edytowano 4 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2007, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
a może czujnik temperatury


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2007, 20:29 
farel napisał(a):
a może czujnik temperatury



Hmmm...... może choć nie wydaje mi się gdyż pracuje raczej prawidłowo - maksymalne i jednocześnie zawsze stałe wychylenie wskaźnika na desce rozdzielczej jest na połowie skali a raczej 0,5 mm za połowa ;)

Czekam na pozostałe propozycje od innych "forum-owiczów", jeśli nie będzie propozycji to obadam ten czujnik


Ps. zaobserwowałem również iż w chłodne dni (temp. powietrza około 10 stopni lub aura deszczowa) czyli z tendencja do szybszego wychłodzenia sie - potrafi częściej zapalić za 2-gim razem niż za wspomnianym wcześniej 3-im (pomimo iż wskaźnik temp nadal wskazuje połowę)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2007, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
a czyczasami niema drugiego czyjnika do kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 11:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Cambridge ON, CAN/ Krk
Moje BMW: e39 540i M sport
Kod silnika: M62TU
Garaż: bylo E36 320i, E46 316Ti, E46 318i SE, E60 525d SE, E34 520i SE auto,
jest E39 540i M Sport, e46 328i drift
moze to kwestja tulej rozrusznika.jezeli sa goroce i spieczone z wirnikiem to rozrusznik nie zakreci dopoki nie ostygna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 12:26 
rozrusznik jest zdrowy - kreci normalnie za każdym razem czy zimy czy ciepły - ja mam wrażenie ze brakuje mu tak jakby paliwa gdyż czasem przy końcu 2giej próby odpalenia jest efekt jakby łapały 2-3 "gary" i gdy odpuszczam startowanie rozrusznikiem przez 1-2 sek te 2-3 gary probują coś zdziałać po czym gasną :/ - wtedy wyłączam stacyjkę i odpalam ponownie i 3 próba kończy sie sukcesem :)))


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Bydgoszcz
mam podobny problem z tym, ze mi w ogole nie odpala, no czasami po bardzooooo dlugim zmudnym i kilkukrotnym kreceniu ale nie an wszytskie cylindry :(......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 19:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
mialem podobny problem,jeden kabelek z dwóch kture ida do czujnika temp.to jest ten niebieski był urwany zlutowałem go i od tej pory nima problemu. byl urwany zaraz przy wtyczce.popatrz tam może masz taki sam problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL