BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 229  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 19 lipca 2013, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Tu pewno chodzi o material z czego takie kolo jest zrobione, i pewno dotyczy odelzonych zamachow ze zebranym materialem. Nie sadze zeby renomowanych aftermarketow to tez dotyczylo.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 19 lipca 2013, 15:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
z tymi urywającymi się kołami odcinającymi nogi itd. to mit... a ten film z crx'em był już wałkowany kupę lat temu,tam koło się oderwało ale od wybuchu silnika... np. m5 e34 s38b36 ma seryjnie jednomas 5,74kg... z perspektywy fizyki warto poczytać czym jest moment bezwładności

ja mam zamach z m20 o wadze 6.3kg ludzie na swiecie uturbiają e30 m20 z tymi kołami na 300KM do tego wsadzają te koła do uturbionych m50 z mocami 400KM i nic nikomu nigdy się nie urwało...

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 19 lipca 2013, 20:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Dokładnie tak jak reza pisze. Tym bardziej że u mnie to był zupełnie innny zabieg bo ja nie odchudzałem materiału tylko wywaliłem bebechy z dwumasu i na sztywno został połączony wieniec z przylgnią tarczy także u mnei to zupełnie inny zabieg był robiony :)

Swoją drogą więcej mi nie potrzeba zbierać bo reszte turbo zrobi ;)

Co do zacisków to są zrobione tak że teraz je tylko montować bez adapterów i innych niepotrzebnych rzeczy ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 22 lipca 2013, 11:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 30
Posty: 1098
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115032
Mnie tam ciekawi efekt po poskładaniu wszystkiego ;)


btw. co do filmu to mozna by powiedzieć, że przereklamowane te Hondy, jak "Ford gówno wort" tak sobie ładnie poradził :D
Ale gdyby co, to tylko stereotypy ;)

_________________


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 22 lipca 2013, 12:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
reza napisał(a):
z tymi urywającymi się kołami odcinającymi nogi itd. to mit... a ten film z crx'em był już wałkowany kupę lat temu,tam koło się oderwało ale od wybuchu silnika... np. m5 e34 s38b36 ma seryjnie jednomas 5,74kg... z perspektywy fizyki warto poczytać czym jest moment bezwładności
ja mam zamach z m20 o wadze 6.3kg ludzie na swiecie uturbiają e30 m20 z tymi kołami na 300KM do tego wsadzają te koła do uturbionych m50 z mocami 400KM i nic nikomu nigdy się nie urwało...


Jaki mit, Reza ? Chyba mało w życiu widziałeś

Obrazek

Im lżejsze koło tym lepiej, właśnie przez bezwładność ale pozostaje jeszcze kwestia mocowania, wyważenia i osiowości.

@Leo - Twoje koło całkiem fajne, wiesz może jakimi śrubami było skręcane ?
U mnie rozwiązane jest tak samo, skręcone śrubami 12.9 ale dalej się spinam bo docelowo ma to przenieść koło 600 niuta.
Kojarzysz czy ARP albo ktoś robi śruby ósemki 14.9 albo twardsze ?


A najlżejsze koło jakie widziałem to... brak koła zamachowego - patent robiony przez Otoczaka w E30 V8 gdzie zabiela powierzchnie koronki rozrusznika i do tego przykręca na żywca docisk.
Potrzeba częstych inspekcji ale waży to koło 1kg. Nie ma problemu z wolnymi obrotami bo fałka chodzi równo sama z siebie.

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 22 lipca 2013, 19:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 151
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: n20
bardzo ładny kolor, mój ulubiony chyba :)

_________________
>>> Moje 330d Touring TITANSILBER METALLIC <== do sprzedania :) :hyhy:
>>> Moja Honda VTX 1300S :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 22 lipca 2013, 22:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja jestem spokojny bo moje też robił Otoczak ;) Nie jest też to pierwsze jego koło i nie waży 2 kg ;)

Co do śrubek to nie sprawdzałem ale sprawdzę i napiszę. wiem że po drugiej stronie są zaspawane :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 22 lipca 2013, 23:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Ja tam bardzo bojaźliwy jestem i trochę się boję 8kg rozpędzonych do 6,5tys obrotów gdzieś w okolicach kolana/uda :wstyd:
Poza tym też mam koło na wierzchu, więc wolę już z tym zrobić na zaśkę przed ewentualnym apgrejdem mocy ;)

Wydaję mi się ze zdjęcia, że masz 8.8 śrubki. Też starczy bo kolega z Politechniki Krakowskiej liczył mi moment ścinania łba śruby z powierzchnią przylegania jednomasu z M50 ( a chyba właśnie taki masz ) i wyszło, że jedna śruba 12.9 przeniesie w okolicach 380Nm więc w teorii luźno.
No ale za 30zł to ja bym je wymienił na 12.9 ;)

Aha, nie napisałem wcześniej:
hamulec może nie Big Brembo ale napis wyszedł obłędnie, szacuneczek :ok:

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 22 lipca 2013, 23:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Nie ja mam ori dwumas przerobiony na jednomas ponieważ zależało mi na wysokości koła z uwagi na nową skrzynie. U mnie śrubi to 10mm ale nie wiem jaka twardość.

U mnie koło jest jeszcze pod maską więc nie boję się o nogi ;p


Hamulce też mi się mega podobają, będę musiał jeszcze coś do tyłu wymyślić :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 23 lipca 2013, 12:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
jackolus napisał(a):
Ja tam bardzo bojaźliwy jestem i trochę się boję 8kg rozpędzonych do 6,5tys obrotów gdzieś w okolicach kolana/uda :wstyd:
Poza tym też mam koło na wierzchu, więc wolę już z tym zrobić na zaśkę przed ewentualnym apgrejdem mocy ;)

Wydaję mi się ze zdjęcia, że masz 8.8 śrubki. Też starczy bo kolega z Politechniki Krakowskiej liczył mi moment ścinania łba śruby z powierzchnią przylegania jednomasu z M50 ( a chyba właśnie taki masz ) i wyszło, że jedna śruba 12.9 przeniesie w okolicach 380Nm więc w teorii luźno.
No ale za 30zł to ja bym je wymienił na 12.9 ;)

Aha, nie napisałem wcześniej:
hamulec może nie Big Brembo ale napis wyszedł obłędnie, szacuneczek :ok:


tak samo będzie rozpędzone 5,8,10 czy 12 kg przy 6.5tys :) jeśli używasz odpowiednich materiałów(śrub,kleju do gwintów itd.) i robisz u profesjonalisty to co ma się stać?śruby w m5 maja taka samą twardość i wielkość jak te z m20 czy m50 a kolo jest jeszcze lżejsze niz w m20 a co dopiero wdumas w m50 nie wspomnę o różnicy w KM i Nm... nie spotkałem sie z ani jednym przypadkiem w pl urwanego koła zamachowego a śmiga u nas mnóstwo beemek przygotowanych choćby do driftu które maja cuda porobione z kołami...
te filmiki(z crxem,mitsu,mazdą) które sa wrzucane na okrągło na rożnych forach to sa ciągle te same, i w każdym przypadku koło nie urwało sie samo z siebie tylko było następstwem innej awarii,nieodpowiedniego montażu lub lub "chałupniczej" przeróbki. przecież nikt na forum(mam taka nadzieje) nie obrabia koła np. flexem i nie przykręca śrubkami 5.8 z castoramy...

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> kolejne teile str 102
PostNapisane: 6 sierpnia 2013, 22:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Zaczynam powoli skłądac klocki do kupy bo All Stars Tuning coraz bliżej, mam nadzieję w tym tygodniu wyjecha już w pełni gotowym furakiem :)

Tak wygląda turbinka zawieszona na kolektorze, zrobiłem jeszcze dodatkowe ramię które będzie ją trzymało bo waży nie mało.

Obrazek


Przyszły w końcu dłuższe śruby do zacisków hamulcowych

Obrazek

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 10:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Leo napisał(a):
zrobiłem jeszcze dodatkowe ramię które będzie ją trzymało bo waży nie mało

czy Ty czujesz że rymujesz :rotfl:
Ciekaw jestem jak to będzie sobie śmigało na takim zestawieniu..... :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 23:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Dzisiaj udało się złożyć hamulce z przodu i efekt jest mega :)

Nowy spływ do turbiny tez prawie skonczony wiec jak wszystko dobrze pójdzie do w weekend silnik wróci na swoje miejsce.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 22:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
Leo napisał(a):
hamulce z przodu i efekt jest mega

trzeba było cyknąć coś :)

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, 14:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Leo napisał(a):
Dzisiaj udało się złożyć hamulce z przodu i efekt jest mega... w weekend silnik wróci na swoje miejsce

To bez silnika jeździłeś? A nie sorry... Przecież o wygląd chodzi... Ważne, że duże i się świeci co tam, że nie jeździ :cisza:
Chyba lubimy co innego, ja wolałbym jeździć i się cieszyć seryjnym 330i a nie budować bez końca pińcet kuni...
Tak się trochę czepiam ale ogólnie to Ci kibicuje :) Jednak trochę długo to trwa, choć wiele podobnych projektów ciągnie się nawet latami, ich tym bardziej nie rozumiem...

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 13:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Nie sztuka wsadzić turbo i rozpierdzielic silnik sztuka jest to wszystko zgrać żeby miało ręce i nogi oraz nie martwić się podczas palowania że się coś wysra na dodatek trzeba jeszcze na to zarobić wiedz wiadomo że trochę potrwac to musi :suchy:

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 13:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
W takich projektach zawsze jest cos do roboty . LEO wrzucaj szpere bo tego najbardziej brakuje.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 09:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Mr.Klopot napisał(a):
sztuka jest to wszystko zgrać żeby miało ręce i nogi oraz nie martwić się podczas palowania że się coś wysra

Pewności, że wytrzyma pałowanie przy takich projektach nie ma nigdy. W żadnym wypadku nie krytykuje ale zmierzam do tego, że zrobił bym to inaczej. Śmigać na mniejszym doładowaniu a w między czasie zbierać wszystkie potrzebne graty aby później wszystko na raz wrzucić i po kilku dniach znów jeździć. A nie na dzień dobry wywalić silnik i samochód stoi nie wiadomo ile zamiast dawać frajdę. Ale jak w poprzednim poście napisałem, widocznie lubimy co innego ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 09:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Jednym daje frajdę jazda innym jeszcze większą budowanie auta i grzebanie przy nim.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci turbo-> mały up str 104
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 22:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Dokładnie ja bardzo lubię budować ale na ten sezon to już wsyztsko teraz skąłdam i cieszę się do zimy.... a zimą :D

hehehe będzie zdecydowanie grubiej....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 229  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL