BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525i E34 M50 mineral czy syntetyk?
PostNapisane: 28 września 2007, 22:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 167
Lokalizacja: Ostro³êka/Warszawa
Witam,

mam pytanko, tzn kolega się pyta.

Kupił E34 525i 192KM, z tego co wiem to auto bylo zalewane przez poprzedniego wlasciciela w Polsce Castrolem 15w40 czyli mineralnym. Auto ma około 240 000 przebiegu. W Polsce na mineralu przejechał jakieś 30 000. Wcześniej nie wiadomo. Czy można taki silnik zalać polsyntetykiem? Czy może zostać przy mineralnym?

Jak myslicie, co polecacie?

Dzieki za odp.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2007, 23:06 
to jest ryzyko... nie ma na to tak naprawdę jakiejś reguły... jak zostanie przy mineralu.. trudno, z kolei jak przejdzie na półsyntetyk, to może, ale nie musi się zacząć dziać coś złego...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2007, 23:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
smialo polsyntetyk... :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2007, 07:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: BiaÂłystok
Również bym zaryzykował i wlał półsyntetyk.

_________________
Obrazek
Moje BMW E34 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2007, 08:02 
no ja jednak też bym wlał... ale taki onieśmielony to bym nie był :zawstydzony:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2007, 20:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Jak jeździ dobrze na mineralu i nic sie nie dzieje to lej dalej minerał

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2007, 23:30 
ANDREW E36 napisał(a):
Jak jeździ dobrze na mineralu i nic sie nie dzieje to lej dalej minerał

chociaz sam jestem przeciwnikiem zmian to jednak nie czekal bym az sie zacznie cos dziac tylko przechodzil na pol syntetyk bez wahania


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2007, 23:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ANDREW E36 napisał(a):
Jak jeździ dobrze na mineralu i nic sie nie dzieje to lej dalej minerał


:mur: :mur: :mur: :mur: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :mur: :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2007, 23:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
ANDREW E36 napisał(a):
Jak jeździ dobrze na mineralu i nic sie nie dzieje to lej dalej minerał

tez bym lał dalej mineralny.Po wymianie na polsyntetyk moze zaczac cykac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
O co ci chodzi "Kornelio" ?

Może napisz jakiś komentaż OCB bo nie ogarniam ...

co ty byś wlał na jego miejscu ??

Na mineralu tez ludzie jeżdżą, jakby nie nadawał się do eksploatacji to by go nie produkowali i nie zalewali aut...

żeby zpowrotem wrócić na syntetyk czy półsyntetyk to trochę zapuźno - takie moje zdanie...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 16:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Ja mam M50b25 z przebiegiem 160 tyś i kula sie na mineralu juz 2 zmiane. Jezdze tym autem na torze, gdzie trzymane jest non stop na wysokich obrotach, nic sie mu nie dzieje widocznego. Nigdy mi nie cyknął!
Tez sie balem zmiany i zostaje przy tym co jest, nie wiadomo jak silnik zareaguje na polsyntetyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 16:37 
z własnego doświadczenia wiem, że nie się zalewa silnika który jeździł wcześniej na oleju mineralnym olejem syntetyczny lub półsyntetykiem. Bo zacznie brać olej (pewnie sporo)


Ostatnio edytowano 2 października 2007, 16:40 przez sieluq_simr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 17:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
jest taka niepisana zasada ze jak masz hydraulike w czapce to nie powinno się lać minerału ... hydraulika lubi czysty silnik ... a pólsyntetyk i syntetyk są olejami płuczącymi
z tego samego powodu silnik moze zacząć brać olej choć nie koniecznie zalezy od stanu.
tutaj bardziej chodzi o wiekszą gęstośc oleju mineralnego.

silniki m20 m30 m10 - bez hydrauliki - zdecydowanie lalbym minerał

minerał przy wyższej temp nie robi się jak woda i dalej smaruje.

a to że nie będzie czysty w środku ... ? jak dla mnie to słaby argument

jeśli niemiecki taksówkarz jeżdzący e23 mógl się pochwalić przebiegiem ponad 1 000 000km to napewno nie robił go na połsyntetyku. tylko od początku do końca lał mineral...

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 17:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Zgadzam się ale ciekawy jestem jaką teorię na ten temat ma "Kornelio" ...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: olej m50
PostNapisane: 2 października 2007, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Witam, ja polecam olej valvoline maxlife/10w40 na tym oleu latam 4-tym bmw z e34 ,moge go polecić ,jest to olej dla aut po 100.000,po 1 wymianie jest troche głośniejszy motor przez pierwsze ok 2000-3000 km,teraz mam v8 i maxlifa też jej wlałemhttp://www.bmw-sport.pl/images/smiles/naughty.gif
http://www.bmw-sport.pl/images/smiles/naughty.gif


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Cytuj:
co ty byś wlał na jego miejscu ??


polsyntetyk

qrax napisał(a):
Tez sie balem zmiany i zostaje przy tym co jest, nie wiadomo jak silnik zareaguje na polsyntetyk


zareagowalby pozytywnie.polsyntetyki sa olejami ktore bardzo ale to bardzo delikatnie plucza silnik.co innego gdybys zalal pelnym syntetykiem,nie daj boze ktoryms zduzymi wlasnosciami pluczacymi...
zawsze jak nie wiem na czym dane auto smigalo wlewam polsyntetyk i obserwuje co sie dzieje.i nigdy nie "wrocilem" do mineralu...to co zaobserwowalem to powolne oczyszczanie silnika (kontrolowalem sciagajac pokrywe zaworow tyko) i zmniejszone zuzycie oleju.mowie tu glownie o m40 ktore gdy kupilem bylo zalane mineralem.o wymanie rozrzadu wlalem polsyntetyk ktory po 4000km zrobil sie brudny...po nastepnej zmianie olej brudny zrobil sie po 7000 a po jeszcze kolejnej wymianie olej przy 10000 dalej byl czysty...tak samo duzo czysciej zrobilo sie pod pokrywa zaworow.no i zniklo pojecie brania oleju.z tego co wiem bo ja juz nie zdazylem nowy wlasciciel zalal pelen syntetyk i sobie chwali zmiane.

Cytuj:
z tego samego powodu silnik moze zacząć brać olej choć nie koniecznie zalezy od stanu.


racja, jezeli kupimy auto z podupadlym silnikiem wlewanie plsyntetyka lub syntetyka nie jest dobrym pomyslem.
Jaras E21 napisał(a):
minerał przy wyższej temp nie robi się jak woda i dalej smaruje.


wlej mineral 15w40 do jakiegosc mocnego auta i w upalny dzien potraktuj je ostrzej.zobacz co zostanie na bagnecie.WODA.olej mineralny traci wlasciwosci smarujace w wysokich temperaturach.jest niestabilny.

olej syntetyczny za to wlasnie w wysokich temperaturach jest stabilny.przy niskich temperaturach nie robi sie z niego kisiel a w wysokich woda.

Jaras E21 napisał(a):
jeśli niemiecki taksówkarz jeżdzący e23 mógl się pochwalić przebiegiem ponad 1 000 000km to napewno nie robił go na połsyntetyku. tylko od początku do końca lał mineral...


masz racje poniewaz owczesne silniki byly produkowane w innych technologiach. pasowanie tlokow, pierscieni, panewek wszytsko bylo tzw "luzniejsze" przez co wymagany do pracy byl olej gesty.niestety ale owczesna technologia nie przewidywala stosowania olei rzadkich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 167
Lokalizacja: Ostro³êka/Warszawa
Dzieki Koledzy za opinię.

Ale nadal nie wiem jak kumpel postapi, bo co osoba to inne zdanie.

Z tego co wiem to silnik jest w swietnym stanie. Nie ma mowy o zadnych cykaniu. Pracuje bardzo dobrze.

Ciężka sprawa. Skoro silnik jeździl na dobrym mineralu i nie było problemów to może jednak tak powinno zostać...

Jaki olej - zawsze z tym problem w starszych autkach. Ehh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Jaras E21 napisał(a):
silniki m20 m30 m10 - bez hydrauliki - zdecydowanie lalbym minerał


Bo ? jest tańszy ? To chyba jedyny argument na jego korzyść...

Jaras E21 napisał(a):
a to że nie będzie czysty w środku ... ? jak dla mnie to słaby argument


Proste że to żaden argument ! Przecież nagar w silniku to super sprawa albo np zatkane kanały olejowe bo mineral ich nie czyści... Np magistrala olejowa głowicy w M20 czy ktotkolwiek słyszał o tym żeby się zapchała jakimś syfem? Gdzież tam... a jeżeli nawet to co komu szkodzi kupić nowy wałek, dźwigienki i zrobić jej remont jak zaoszczędzi tysiące złotych lejąc minerala zamiast syntetyka :kwasny: A że BMW i Castrol czyli producent oleju dla nich zaleca do wyżej wymienionych silników 10W40... Głupki Polak wie lepiej.


Ręce mi opadają jak czytam te posty... Minerala do BMW ! I to do M50 ! Ostatnim samochodem u mnie w rodzinie na takim oleju był maluszek w latach 80tych... Po raz kolejny widać że w PL większośc ludzi nie stać na te samochody ale i tak je kupują a potem się leje minerala bo tani i każdy mówi że dobry no to po co przepłacać za syntetyk. Mienerale tak jak napisał Kornelio w zimę to glut który zanim się rozgrzeje i odpowiednio upłynni i wszędzie dotrze to sporo czasu minie a w lato robi się jak woda czyli beznadziejnie smaruje silnik. Jeżeli chcesz przyspieszonego zużycia silnika i spadku osiągów polecam lać minerala dalej.

Jeżeli się jeździło no na oleju 10W40, silnik ma duży przebieg i zaczyna go brać to zamiast zalać minerala lepiej spróbować 10W60 ja u siebie tak zrobiłem i to załatwiło sprawę.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Ostatnio edytowano 2 października 2007, 18:59 przez MAJSU_old, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
co do olei kiedys na innym forum kolega zrobil super test zima...2 lata temu kiedy mielismy ta sroga zime... w sloiczki nalal mineral, polsyntetyk i syntetyk i wystawil na mroz za okno...to co rano zastal i jaki przeprowadzil test mysle ze kazdego przekona jaki olej wybrac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 19:17 
czytam i czytam.... i skoro tak... to zaraz sam zaleje 15W40 :wstyd:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL