BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Czarny_simr napisał(a):
czytam i czytam.... i skoro tak... to zaraz sam zaleje 15W40 :wstyd:


Jak już to chyba ZLEJE a nie ZALEJE...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 22:58 
Wy sie tam znacie spece wszyscy. Czy jak ktoś pali fajki przez 30 lat i nie ma raka, to czy palenie jest ok? Bo to na tym polega wyciąganie takich wniosków zazwyczaj.....

MAJSU_WuWuA, ja też, bo co chwile sie pojawiają takie posty :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 23:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Łatwo sie kazdemu mowi..... czlowiek sie nie zna, jedzie na wymiane oleju a tam pytaja - co bylo lane poprzednio - NIE WIEM. Patrza w katalog, dopuszcza sie stosowanie 15w40, wlewamy. Koniec na tym, odjezdzam, dziala. Kolejna wymiana, inny warsztat - tym razem sie pytam, czy mozna jezdzic na mineralu w m50 - oczywiscie, wg katalogu tak, oni tez nie widza przeciwskazan.

Jak wszyscy zaczeli mi mowic, ze to sie nie nadaje, rozwazalem zmiane, ale tez nie wiadomo jak na to silnik zareaguje - stad tez decyzja nie jest latwa, mysle ze wybralem pewne ale mniejsze zło.

Poprzednio mialem sierre z 130 tys przebiegu, ladna zadbana, silnik tez. Mieli wlac polsyntetyk, po 2 miesiacach spojrzalem na butelke ktora mi dali - pelen syntetyk wlali, silnik sie ladnie rozszczelnił, nie lecialo tragicznie ale lecialo - stad uraz do takich zmian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 09:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
qrax napisał(a):
Łatwo sie kazdemu mowi..... czlowiek sie nie zna, jedzie na wymiane oleju a tam pytaja - co bylo lane poprzednio - NIE WIEM. Patrza w katalog, dopuszcza sie stosowanie 15w40, wlewamy. Koniec na tym, odjezdzam, dziala. Kolejna wymiana, inny warsztat - tym razem sie pytam, czy mozna jezdzic na mineralu w m50 - oczywiscie, wg katalogu tak, oni tez nie widza przeciwskazan.

Jak wszyscy zaczeli mi mowic, ze to sie nie nadaje, rozwazalem zmiane, ale tez nie wiadomo jak na to silnik zareaguje - stad tez decyzja nie jest latwa, mysle ze wybralem pewne ale mniejsze zło.

Poprzednio mialem sierre z 130 tys przebiegu, ladna zadbana, silnik tez. Mieli wlac polsyntetyk, po 2 miesiacach spojrzalem na butelke ktora mi dali - pelen syntetyk wlali, silnik sie ladnie rozszczelnił, nie lecialo tragicznie ale lecialo - stad uraz do takich zmian.


Moim zdaniem wybrałeś większe zło bo koszt uszczelek do silnika jest dużo niższy od kosztu remontu głowicy np... Skąd ci zaczęło ciec jak zalali syntetyka ? Kiedyś pojechałem na zmianę oleju do FeuVert miałem 5W40 mechanicy przygłupy który zazwyczja pracują na takich stacjach nie potrafili nawet zalać takiego oleju jak kazałem i wlali mi 10W40 Castrol Magnatec silnik to Ecotec 1,6 16V Oplowski, skutek ? Od wymiay do wymiany wciągnął nagle jakies 3 litry oleju albo i więcej a do tego silnik zaczął nie równo chodzić :zalamany: Przy następnej zmianie dopiero skapnąłem się że to 10 a nie 5 jak wygrzebałem butle po oleju. Polecono mi zalać 10W60 Castrol RS i branie oleju ustąpiło... teraz chciłem wrócić do 5W40 ale nie było mnie podczas zmiany oleju i jest 10W40 Shella bo nie kupię już Castrola nigdy ! Przejechane jest z 4 tys od zmiany oleju na szczęście nie bierze ale czuje że silnik to już nie ten sam kiedy był nowy i coś zaczęło w nim cykać... mam nadzieję że to osprzęt :/ A jak ktoś po mnie by przejął ten smaochód i potem pisał na forum że poprzedni właściciel lał 10W40 zamiast 5W40 i samochód śmiga bdb, tylko skąd on może wiedzieć czy to jest bdb jak go nie miał od nowośći ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL