Witam.
W tym roku postanowiłem ostro zabrać się za swoje E39 530D.
Zaczynając od początku wymieniłem całą zawiechę z przodu i pojechałem ustawić zbieżność.
Jako że zakład w którym dotychczas ustawiałem zbieżność był niedostępny z racji ryzyka zalania Odrą pojechałem do innej miejscowości i polecanego zakładu.
Oddałem kluczyki i auto odjechało do regulacji zbieżności przód i ewentualnej weryfikacji przodu.
Przez szybę spojrzałem tylko jak fachowcy podchodzą do tematu , a widząc że ładują ciężarki ( to chyba się znają

) do auta zasiadłem w kanapie...
Po ustawieniu dostałem wydruk.
Pierwsze moje zdziwienie to że na wydruku widniało E39 535i 540i
Zapytałem grzecznie pana czy tak może być bo te modele mają inne wahacze - pan odpowiedział ze tak.
OK
Owszem - auto jedzie równo , nic nie znosi itd...
Dojechałem do domu i wyciągałem wydruk ze " swojej " " ustawialni " gdzie byłem 2 miesiące wcześniej
"
No i ZONK.
Na ładnym kolorowym wydruku mam jako zakres zbieżności podane od
-0.03' do 0.08' i sumaryczną
-0.05' do 0.15'I miałem ustawioną na -0.01' i sumaryczną na -0.02'
Natomiast po ostatnim ustawieniu w drugiej firmie.
Norma
0.02' do 0.12' a sumaryczna
0.04' do 0.24'I ustawili mi na 0.07 a sumaryczną na 0.14'
To samo różnice tolerancji dla innych ustawień.
I teraz pytania.
1 . Jakie powinny być właściwe wartości?
2. Jaki wpływ ma ustawienie zbieżności na - a jaki na + ?
3. Czy ma to wpływ na zużycie opon i trakcje auta ?
Z tego co słyszałem to często w takich autach koła ustawia się nie po to by było lepiej dla żywotności opon a wręcz przeciwnie.
Lepsza trakcja kosztem opon.
No i wydruki:
Kolorowy - stara ustawialnia

Oraz obecne ustawienia.
