BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 sierpnia 2013, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57D30
Krystian325i napisał(a):
wymień szklanki i po problemie


No tak tylko że u mnie wymiana szklanek to koszt ponad 400zł, a na takie remonty mnie nie stać niestety. A jeśli bym wlał ceramizer? Poczytałem trochę w tym temacie i czy to naprawdę może pomóc? A co z sączeniem się z uszczelek miski i w ogóle z silnika? Jeśli wcześniej był mineralny wlany (poprzedni właściciel miał różne fantazje to mogło tak być) to jesli teraz wlałem syntetyk to przez to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 sierpnia 2013, 15:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
stuffy, max life 10W40 to nie syntetyk!
Wlej 5W i zobacz jak będzie.
A uszczelki trzeba wymienić gdy będą fundusze, gdyż może tak jak u mnie są twarde i sztywne jak plastik.
Na 5W które ja zlewam po 11000km silnik by Ci chodził ciszej niż na nowym 10W, tak uważam.
Na pocieszenie powiem Ci że u mnie wymiana oleju to około 400zł, ale na to kasy nie żałuje. Mogę mieć słabe opony ale nie olej...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 14:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
Na 5W40 będzie pracować ciszej niż na 10W40 ? Skąd pomysł, że olej syntetyczny o takiej samej lepkości jak półsyntetyk (w temp. roboczej) będzie lepiej napełniać hydropopychacze ? Z czego to wynika ? :)

Lepiej nie żałuj na opony. Jeżeli masz się zamiar zabić - ok, ale uważaj żebyś nie pociągnął kogoś ze sobą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
AndrewP4, przecież 10W40 to inna lepkośc niz 5W40 więc wynika to choćby z tego, że będzie rzadszy.

O olejach tutaj w tym temacie juz sporo zostało napisane. Oleje 10W półsyntetyczne też są gorze i lepsze (10W semi syntetyki też potrafią być naprawde niezle ale nie będzie to Castrol) ale na pewno właściwościami nie przypominaja syntetycznych hydrokraków o pao nie mówie,

Jest też chyba syntetyk 10W50 Millersa zwykły i nowy +nanodrive ale to seria do sportu CFS

Nie wiem ile w tym marketingu ale firma Liqui Moly w swoich książeczkach informacyjno reklamowych gdzie opisane są wszystkie oleje tej marki i podzielone na syntetyczne PAO, w technologi syntetycznej HC (90% olei 5W40/30 itp. takich firm jak Castrol czy nawet Valvoline), półsyntetyczne oraz mineralne.
Opisali tam też czas jaki potrzebuje olej w czasie zimnego startu na dotarcie do najdalszych miejsc wymagajaćych smarowania i tak:

Lepkość 5W- ~8s (tutaj nie wiem czy dzieli na syntetyczne PAO i hydrokraki)
Lepkość 10W - ~28s
Lepkosć 15W - ~48s

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 16:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
AndrewP4, wynika to z tego że 5W będący syntetykiem nie tylko ma lepszą płynność ale i lepkość jest wyższej klasy. Lepkość 40 oleju który kosztuje 50zł/ litr (syntetyk) jest lepsza w wysokich temperaturach niż oleju który kosztuje 20-25zl/litr. Tak jak guma poduszki silnika która kosztuje 150zl będzie lepsza od gumy poduszki kosztującej 100zł.
Poza tym jeżeli w testach laboratoryjnych tak dobrej marki jak BMW inżynierzy stwierdzili że dany silnik ma jeździć na oleju 5W30 (najczęściej zalecany olej do wielu BMW w Niemczech przez sprzedawców w sklepach motoryzacyjnych i warsztatach) to nie ma co uważać się za mądrzejszego od nich.
10W lalem, ale do silnika M20 z lat osiemdziesiątych, którego konstrukcja powodowała właśnie potrzebę użycia takiego oleju.

Skąd pomysł że syntetyk 5W będzie lepszy od 10W polsyntetyka? Stąd że w tym temacie było to juz stwierdzone bardzo dużo razy przez użytkowników BMW na ich własnych silnikach.

Jeżeli np wymagania BMW co do oleju są dla kogoś za wysokie (czytaj za drogi olej) to moim zdaniem powinien przerzucić na inną markę, stare BMW, lub po prostu pogodzić się z tym że jego silnik hałasuje, lub niebawem będzie hałasował.

W PL bardzo dużo silników M50 i M52 hałasuje gdyż kupują je ludzie mający niewielką kwotę na auto a później starają się zaoszczędzić trochę kasy na jego serwisie. W DE problem hałasujących M50 i M52 nie występuje, gdyż tam zarejestrowane BMW mają ludzie dobrze zarabiający i płacący DROGIE ubezpieczenie, a więc ludzie których stać na drogi serwis...
Dlatego kupiłem auto z DE i wyszło mnie drożej niż w PL. Kolega Majsu z forum (Bobby Vintage) słyszał jak cicho i równo chodzi moje M52 pomimo ze ma już 250.000km, co dla wielu ludzi oznacza przebieg z którym nigdy nie kupiliby auta!

Ale, ale! Wielu na pewno nie przekonam i będą uważać po zrobieniu 20-30 tysi km na półsyntetyku 10W, że to odpowiedni olej, bo przecież jeszcze nic nie napier :cenzura:

Tylko się cieszyć jak na 10W jest cicho. Nie wiem jak lepkość oleju wpływa na vanosy, wiem że temat jest o "szklankach" ale to nie jest przecież jedyne kryterium doboru oleju, o czym właśnie wie producent i zaleca to co zaleca.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Ostatnio edytowano 26 sierpnia 2013, 16:37 przez Pablo325i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Własnie wymienilem olej z Castrola 10W40 na Valvoline 5W40, jest o niebo lepiej! silnik ciszej pracuje i ogólnie kultura pracy jest płynniejsza:) Zobaczymy jak to się bedzie miało za parę miesięcy czy efekt pozostanie :) ale ogolnie polecam zmiane na 5W40 :P :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 16:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Kolejny :ok:
Bądź bohaterem w swoim garażu hehe.
Na 5W powinieneś miec mniejsze zużycie oleju.

Zedytuj posta i napisz na jakie valvo zmieniles?
Max life? Durablend? Supersynth? Czy jak to oni tam dokładnie nazywają...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Też słyszałem ze ma przy okazji spaść zużycie oleju:) wiec podwójna korzyść :rotfl: Z tego co czytałem to większość z forumowiczów z M52B20 wybierało Max life wiec tego wziąłem:) zobaczymy jak to będzie w przyszłości ale narazie jest baja :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: Lokalizacja
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Co może klepać w m43? ja mam 230 tysiecy niby na blacie ale pewnie przekręcone jest ze 100 non stop zalewam olej castrol 5w30 tak jak bylo w książce serwisowej i silnik chodzi cichutko i równo. Poci się z mi z osłony łańcucha na łączeniu głowicy, ale na tyle że nie dolewam od wymiany do wymiany nic. Teraz szykuje mi się zmiana oleju zalewać dalej castrola? dalej śmigać na syntetyku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 20:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Asumpt, oczywiście, że dalej jeździj na syntetyku. Bez problemu możesz zastosować coś zdecydowanie lepszego niz Castrol ale spodziewaj się, że inny olej np. Valvo, Motul czy coś troszkę droższego jak LM, Millers, Fuchs zrobią sie zaraz ciemne jak smoła bo zaczną "zmywać" nagar, którego narobił Castrol przez 200kkm. Pomóż teraz przed zmianą płukanką a za rok przy kolejnej zmianie olej będzie już czysty jak złoto.

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 221
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M 40 1.8
Podpinam się pod temacik żeby nie robić "syfu"

W moim M40 1.8 jest prroblem inny niż u wszystkich:

klekotaie zaczeło się w 2010 kiedy Auto kupiłem. Zalalem olejem 10W40 elf i tak przejeździłem w "ciszy" pół roku aż w końcu powiedziałem basta i zrobiłem remoncik. zmiana popychaczy dzwigienek (bez wałka bo mój "Mechanik" stwierdzil że nie trzeba) kosztowała mnie 800 zł. No i nastała cisza jak w grobie.

radość była krótka kiedy po roku od naprawy wracając z Czech do Hannoveru gdzie mieszkałem nagle silnik nie przekraczał 120 km/h. Szybki zjazd na parking i okazała się że silnik zaczął nie milosiernie klekotać. Z tzy defektem dojechalem do Hannoveru a następnie po załatwieniu urlopu do Polski 800 km.

Mój nowy Mechanik stwierdził po sprawdzeniu pompy oleju, że awaria była spowodowana nie zmienieniem wałka rozrządu i złym założeniem popychaczy (bez rozłorzenia ich i wyczyszczeniu) oraz braku zmiany tzw pchełek.
kolejna kompletna już naprawa wyniosła 2100 zł gdzie sam wałek rozrządu kosztował 1400 zł :szok:

Dzisiaj jadąc usłyszałem niepokojący dźwięk. TYLKO przy przyśpieszaniu gdzie ekonomizer pokazuje spalanie na poziomie 14 i więcej l/100km slychać klepanie ale już takie wzraźne. Gdy się zatrzymam i dodaje gazu silnik chodzi normalnie co jest przyczyną takiego zjawizka? czyżby w jednym z popychaczy dostał się jakiś opiłek? Do mechanika na razie nie jade ponieważ on od razu powie żeby zarobić że silnik do remontu

_________________
każdy wie że BMW posiada swój prestiż i technologię. Ma swój styl, tradycję. Dla tego jest zajebistym autem.
Niestety wiedzą to i dresy oraz wiejscy szpanerzy którzy psują reputacje marki.
pozdrawiam prawdziwych posiadaczy i fanów BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 13:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 494
Lokalizacja: holandia
Moje BMW: 5
Kod silnika: m52b28
zmień mechanika :( za taką kasę to byś juz 2,8 majestatyczne kupił.następnym razem szukaj używek goły słupek 1,8 wyrwiesz za 400zł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 19:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Kiczka napisał(a):
Podpinam się pod temacik żeby nie robić "syfu"

W moim M40 1.8 jest prroblem inny niż u wszystkich:

klekotaie zaczeło się w 2010 kiedy Auto kupiłem. Zalalem olejem 10W40 elf i tak przejeździłem w "ciszy" pół roku aż w końcu powiedziałem basta i zrobiłem remoncik. zmiana popychaczy dzwigienek (bez wałka bo mój "Mechanik" stwierdzil że nie trzeba) kosztowała mnie 800 zł. No i nastała cisza jak w grobie.

radość była krótka kiedy po roku od naprawy wracając z Czech do Hannoveru gdzie mieszkałem nagle silnik nie przekraczał 120 km/h. Szybki zjazd na parking i okazała się że silnik zaczął nie milosiernie klekotać. Z tzy defektem dojechalem do Hannoveru a następnie po załatwieniu urlopu do Polski 800 km.

Mój nowy Mechanik stwierdził po sprawdzeniu pompy oleju, że awaria była spowodowana nie zmienieniem wałka rozrządu i złym założeniem popychaczy (bez rozłorzenia ich i wyczyszczeniu) oraz braku zmiany tzw pchełek.
kolejna kompletna już naprawa wyniosła 2100 zł gdzie sam wałek rozrządu kosztował 1400 zł :szok:

Dzisiaj jadąc usłyszałem niepokojący dźwięk. TYLKO przy przyśpieszaniu gdzie ekonomizer pokazuje spalanie na poziomie 14 i więcej l/100km slychać klepanie ale już takie wzraźne. Gdy się zatrzymam i dodaje gazu silnik chodzi normalnie co jest przyczyną takiego zjawizka? czyżby w jednym z popychaczy dostał się jakiś opiłek? Do mechanika na razie nie jade ponieważ on od razu powie żeby zarobić że silnik do remontu


Takie stukanie to może być także spowodowane wydmuchniętą uszczelką na kolektorze wydechowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Po zmianie na VRI 5w50 zauważyłem dziwną przypadłość.
Gdy zgaszę rozgrzany silnik i po chwili zapalę go ponownie to żółta lampka od oleju świeci się znacznie dłużej nawet 5-10 sekund.
Czujnik zdechł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 sierpnia 2013, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
tuptuś, tak sie dzieje gdy czujnik jest padniety. Na zimnyn przy pierwszym uruchomieniu normalnie gaśnie i juz nie zapala się na zółto ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 3 września 2013, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Dokładnie, działa jak zawsze, zaświeci się, poświeci kilka sekund i gaśnie.
Choć mam wrażenie że świeci się dłużej niż kiedyś, stało się to po zmianie oleju więc "to jego wina" okazało się że kolejny wydatek. Niby nie duży bo stówka z wysyłką ale trzeba dołożyć, a już myślałem że sprzedam ją bez dokładania :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 3 września 2013, 08:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
tuptuś napisał(a):
Choć mam wrażenie że świeci się dłużej niż kiedyś, stało się to po zmianie oleju więc "to jego wina" okazało się że kolejny wydatek. Niby nie duży bo stówka z wysyłką ale trzeba dołożyć, a już myślałem że sprzedam ją bez dokładania :P

To nie wina oleju. Te czujniki padają jak muchy :/ Nie radzę kupować czujnika za stówkę, bo będzie działał
jeszcze gorzej niż ten uszkodzony.
Przerabiałem to i jeśli chcesz mieć pewność, że przez jakiś czas będzie ok to kup OEM BMW (ponad 400zł)

U mnie na zamienniku za stówkę, kontrolka po ~5km się zapalała i nie gasła nawet jak się kluczyk
wyjęło ze stacyjki :mur:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 9 września 2013, 14:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Do E90 325i wolelibyście Valvoline XLIII 5W-30 czy Motul X-clean 5W-30, a może 5W-40 :?:

Z góry dziękuję za opinię :)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 września 2013, 12:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Lukasz_S napisał(a):
To nie wina oleju. Te czujniki padają jak muchy Nie radzę kupować czujnika za stówkę, bo będzie działał
jeszcze gorzej niż ten uszkodzony.
Przerabiałem to i jeśli chcesz mieć pewność, że przez jakiś czas będzie ok to kup OEM BMW (ponad 400zł)
U mnie na zamienniku za stówkę, kontrolka po ~5km się zapalała i nie gasła nawet jak się kluczyk
wyjęło ze stacyjki


Mnie też to gówno padło, a że nówka to wydatek prawie 700zł #-o to pomyślałem nad zamiennikiem. Znalazłem jakieś firmy Autolog za 200zł, ale nie wiem czy się w to pchać (w końcu to tylko głupi czujnik poziomu oleju). :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 września 2013, 14:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 49
Posty: 1
Lokalizacja: Olsztynek
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TUB19
Witam.
U mnie po płukance i wymianie oleju czujnik poziomu przestał się zapalać, do tej pory świecił się w losowych momentach, tak jak mu czapka stała, na biegu jałowym w czasie jazdy obojętnie, zapalał się i gasł kiedy chciał, poziom na bagnecie pokazywał 3/4.

Przy okazji chciałem zapytać, czy któremuś z Was mechanik zalecił jazdę ze środkiem do płukania silnika wlanym w ilości 50%. Nigdzie nie słyszałem o takiej metodzie. Powodem jest podobno straszne zasyfienie i zanagarowanie silnika. Mechanik twierdzi, że mimo płukania silnik jest tak zabrudzony, że to jedyna metoda z oprócz rozbiórki i czyszczenia silnika. Mam tak jeździć jakieś 500 km i przyjechać na kolejną wymianę oleju i filtra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL