BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 00:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
Cześć koledzy. Od bardzo długiego czasu chodzi mi po głowie myśl, żeby kupić e30 coupe/cabrio i generalnie zrobić z niej tap madl definiszyn. Generalnie plan bym miał taki:
1. jeżeli coupe - to wywalić wszystko ze środka, tam gdzie rdza, albo blacha w niezbyt dobrym stanie, to wszystko powstawiać tak żeby było cacy, wszystko odpicować, nowy lakier, włożyć jakiś silnik 28i / 30i / może jakby dało radę to 30d 231KM/245KM + chip - ten diesel byłby jak dla mnie zajebistym kompromisem, bo też byłby to straszny szatan, a i w trasę by było miło nim polecieć i nie wydawać tyle kasy na benzynę co mojej ex-6er. Dalej - zrobić generalny remont, ale wszystko z zewnątrz (lampy,grill itp) szło by w stronę ori i bez wieśniactwa, jakieś fajne koło BBS, gleba i inne tego typu bajery. W środku klatka, dwa kubły. Jeżeli by była walka o każdy zbędny kilogram to darowałbym sobie nagłośnienie, ale jeżeli było by tego pod dostatkiem i zrywała by trakcję nawet na 3-4 biegu to wsadzić jakąś stację multimedialną, zrobić nagłośnienie i byłby to fajny killer i auto na trasy. Generalnie mam sto tysięcy pomysłów co bym mógł zrobić z taką E30.

2. Druga opcja to cabrio, zacząć tak samo jak w pkt 1. czyli podłoga, swap silnika, nowy dach (bo stary byłby pewnie w kiepskim stanie),lakier, ale tu siłą rzeczy już bez klatki, wrzucić jakieś świeże fotele z np. M3 e92 w fajnym kolorze, albo coś na ten wzór, biała albo bananowa skóra, stacja multimedialna itd.

Generalnie staram się już nie wchodzić na temat LeSiO i dzidzia24 bo żal mi po prostu tyłek ściska :hyhy:

Nie wiem cholera, cały czas biję się z myślami, bo z jednej strony marzy mi się takie auto na maxa odpicowane, tym bardziej że E30 to jak dla mnie najpiękniejsze starsze BMW. I jeszcze nie mam pojęcia jakby wyglądało to cenowo. Wiem, że wróżkami nie jesteście, ale według Was jakby to wyglądało cenowo, cała taka zabawa - mniej więcej? Ewentualnie wyleczcie mnie z tego pomysłu, proszę :D

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 01:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jeśli chodzi o ceny, to ja to widzę tak, jak poniżej...
Silnik - nie wiem, o jakie 28i/30i Ci chodzi, m52/m52tu/m54 to nie problem, nowsze - owszem, problem (elektronika). Co do diesla - jest parę e30 z m57, z nowszymi dieslami nie widziałem. Koszt samego swapu - ok. 6-7 tys. na gotowo, z silnikiem, za m52, ok. 9-10 tys. za m54b30. Diesel - no jak się ostatnio orientowałem (jakieś 2 lata temu) - ok. 12-13 tys.
Kupno zdrowej e30 - trzeba liczyć te 8 tys., chyba że trafisz fuksem. Lakierowanie - min. 4-5 tys. jeśli ma być zrobione dobrze. Zawias - najtańsza sensowna dla mnie opcja to Bilstein B6/B8 + dobre sprężyny, ewentualnie zestaw, np. Eibach. Cena Bilków to ok. 2000 zł, zestawu Eibacha (też chyba na Bilsteinach) - 2400? Gwint - 3-4 tys. (no chyba że chcesz TA Tesco). Koło? No cóż, tutaj pole do popisu, co kto lubi - jednemu stykną Schnitzery 16" dedykowane do e30, które da się kupić za ok. 1000 zł, inny widzi tylko BBS RS za 5 koła, na dodatek z dziechceniem (nawiertem). Do tego dochodzi sporo pierdółek, które w e30 są już styrane (tuleje w zawieszeniu, łączniki stabilizatorów, piasty z łożyskami/łożyska, regeneracja zacisków, nowe drążki kierownicze, sworznie w wahaczach). Silnik też już nie będzie nowy i pewnie parę rzeczy trzeba będzie przy nim wymienić (choćby odma, świece, cewki, etc).

Jeśli chodzi o sens... No to bez sensu jest to:
tommy80 napisał(a):
wywalić wszystko ze środka
tommy80 napisał(a):
W środku klatka, dwa kubły.
tommy80 napisał(a):
fajny killer i auto na trasy
tommy80 napisał(a):
wsadzić jakąś stację multimedialną

Totalna schizofrenia :) Szybciutko odstawisz takie wybebeszone e30 od podróży w trasie ;) I nie licz, że na dobrej gumie na 3/4 biegu auto będzie Ci palić laka na zawołanie z tymi silnikami, o których wyżej :oczami:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 07:23 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
cena w dużej mierze zależy od tego jaką będziesz miał bazę, jeśli będzie naprawdę zadbana i nie będzie widać oznak korozji, a lakier będzie w dobrym stanie, to można zaoszczędzić, np. na lakierowaniu. Jak kupisz pordzewiałą, to wtedy sporo $$ zostawisz u lakiernik/blacharza, a ruda ma to do siebie, że prędzej czy później ponownie się pokazuje w poprawianych miejscach.

lepiej rozglądaj się, za wąską e30, zawsze będzie większe WOW

maaaad z tym wywalanie wszystkiego ze środka to chyba chodzi o to, że samochód zostanie rozebrany, wypicowany i z powrotem poskładany, a nie zostanie z niego wydmuszka ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 08:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jak auto ma być na trasy, to twardy zawias jest raczej średnim pomysłem. Seria przy takich modach nie wchodzi w grę, ale zwykły M-sport powinien starczyć.
Do tego jak już wyprujesz całość, to można walnąć dodatkowe wygłuszenie - dla lepszego audio i dla wygody.
Generalnie patrząc po 645Ci w podpisie zgaduję, że drobnych Ci nie braknie na dopieszczanie, więc można cuda robić.

Tyle, że ja bym E30 nie wybrał - za mały poziom bezpieczeństwa i za małe auto. Już prędzej E34, E32 lub... E24.

Co do wybijania z głowy, to jeśli jesteś przekonany, że takie auto uszczęśliwi Cie bardziej niż 645Ci, to czemu nie? Żyje się tylko raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 09:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Taki projekt wyjdzie Ci 30-50tyś zależnie co dokładnie zrobisz jaki silnik jakie graty itp.
Trzeba się liczyć,że spora część z tych pieniędzy będzie nie do odzyskania ale frajda z posiadania takiego auta jest ogromna to się nazywa pasja i nigdy nie jest opłacalna finansowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 09:22 
E30 sie nie nadaje w trasy. Po miescie ok, ale nie w trase, szym wiatru, glosnosc i komfort po 200km wysadza cie z samochodu. A jak jeszcze wsadzisz kubly to zapomnij o trasach.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 10:01 
Dobre jako trzecie auto, olej takie projekty poki co i skup sie na normalnym aucie.
Dopiero jak takie bedziesz mial skup sie na zabawach ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 10:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Głupota... A swap m57 to głupota do kwadratu, to ciężki kloc a jak wywalisz wnętrze to tył będzie lekki i będziesz smarzył kapica do piątego biegu... Dobrze rozumiem, że miałbyś tym jeździć na co dzień? Jeśli tak to poroniony pomysł.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 10:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Adam_94 napisał(a):
Głupota... A swap m57 to głupota do kwadratu, to ciężki kloc a jak wywalisz wnętrze to tył będzie lekki i będziesz smarzył kapica do piątego biegu...

Przesadzasz, i to grubo ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 11:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
maaaad napisał(a):
Adam_94 napisał(a):
Głupota... A swap m57 to głupota do kwadratu, to ciężki kloc a jak wywalisz wnętrze to tył będzie lekki i będziesz smarzył kapica do piątego biegu...

Przesadzasz, i to grubo ;)


Żadna przesada, przecież zgodnie z forumowym archetypem to tylko 328i e36, albo e46 320d+++ ma sens :D

A tak na poważnie, jeśli ma to być spełnianie marzenia, to pomysł świetny, natomiast jeśli mamy mówić o ekonomii, to olej to w cholerę, bo nijak się to ma do opłacalności, czy rozsądku.

Wg. mnie taka e30 jest rewelacyjnym pomysłem, ale... Nie rób tego od podstaw, kup gotowca i doprowadź go do stanu, który Tobie odpowiada, inwestycja będzie na bank mniejsza, czas krótszy i nerwów mniej, czasami sprzedają się fajne projekty.

Natomiast patrząc na budżet i oczekiwania to kup e46 m3 ;)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 13:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
dzięki za odpowiedzi. O czymś takim myślę od roku, może nawet dłużej, dlaczego jeszcze tego nie zrobiłem? Właśnie z takiego powodu o jakim wspomniał Waldek i Mały. Fajnie jakby w takim projekcie udało się zamknąć w 20-30 tysiach, ale podejrzewam, że to będzie dopiero początek a przy kwocie 30k będę jeszcze chciał dużo zrobić.

@maaaad, dzięki, fajnie jest przeczytać taki post od kogoś, kto się w to bawi :) tak jak napisałem opcji miałbym tysiąc, a jeżeli miałaby być wybebeszona, to też by nie było stacji multimedialnej itd, generalnie wszystko bym wywalił, aby zacząć od napraw podłogi itd, tak jak napisał rafal_13 ;) A wygłuszenie o którym wspomniał ULLISSES też byłoby super pomysłem.

@Mały, kasa wiem, że w większości byłaby nie do odzyskania,ale robiąc już tak auto, tak dopieszczając to nie myślałbym żeby je kiedykolwiek sprzedać, chyba że kiedyś przypadkiem by się ktoś trafił kto by za to odpowiednio zapłacił. Też nie myślę o tym aucie, żeby było autem na codzień, tylko taki weekendowy killer, ewentualnie pojeździć też w tygodniu, może na jakiś tor,czy coś :)

@LeSiO - z Twojej wypowiedzi też się cieszę, bo nigdy nie jeździłem nawet seryjnym E30 i też fajnie się dowiedzieć takich rzeczy. A gdyby jakoś wygłuszyć auto? Bo o trasach to nie myślę w ten sposób, żeby zapakować psa, dziewczyne w auto i jechać do Chorwacji na wakacje, tylko tak jak to często miałem - wsiąść w auto i po prostu się pobujać, na spontanie pojechać do Wisły na oscypka czy coś :)

@Waldek - otóż to, to jest NAJWIĘKSZY POWÓD dla którego to nie odpuścić, ale odłożyć. Biorę też pod uwagę, że gdy kupię już auto docelowe, to zacząć powoli szukać w Niemczech E30, narazie kupić, niech stoi, jeść nie woła i powoli coś tam z nią działać. A nie w miesiąc zrobić wszystko, też pewnie bardziej cieszyło, jak co jakiś czas coś w niej dłubnę :)

Też strasznie choruję na motocykl i wiem, że na przyszłe lato pewnie coś kupię, ale tego motocykla całe życie mieć nie planuję, więc może będzie tylko na jeden sezon.

@Adam_94, nie, nie było by to auto do jazdy na co dzień, ale pewnie często bym nim jeździł :)

@k13thelegend, właśnie e46 mnie nie jara, nawet jeżeli miało by to być M3. Dla mnie E30 to już taki klasyk - DLA MNIE, nikt nie musi się z tym ze mną zgadzać :) jest kilka E46 forumowych które strasznie mi się podobają, ale nie chciałbym zrobić takiego projektu, bo tyle kasy w E46 nie chciałbym pakować, poza tym tam to już o wiele większe pieniądze wchodzą w grę, a ja jeszcze niedługo planuje kupić jakieś E91,albo E61 do jazdy na co dzień. Co do ekonomi i zdrowego rozsądku przy takich projektach to chyba nie co o tym mówić :D to się robi z choroby zwanej pasją, więc nawet jeśli miałbym wsadzić tam jakieś V8 (co też niekoniecznie chyba bym chciał, chociaż mógłbym kupić od znajomego silnik 50i od 6er jakoś za 3000zł), to też szło by przeboleć spalanie, bo było by to po prostu weekendowe auto.

Sam już nie wiem, tysiąc myśli, bałagan w głowie :hyhy:

spać w nocy nie mogłem i jeszcze natknąłem się na taki post na jakimś forum, może komuś też się przyda:

Cytuj:
Witam wszystkich,

Na wstępie, mam nadzieję, że nikt nie będzie miał żadnych 'ale' co do założonego tematu. Jak dobrze pójdzie to do końca roku będę miał ~12.000 plnów i zamierzam zbudować E30 by uczyć się latania bokami co nieudolnie uskuteczniałem sejem w popularkach...(nie tędy droga). Jak wiadomo, sport ten cieszy się bardzo dużą popularnością wśród kierowców i gawędziarzy, więc tworząc ten temat mam nadzieję, że będzie on bardzo użyteczny dla wielu osób poszukujących konkretów. Jestem świadom, iż istnieje sporo tematów w tej materii (czytam forum od paru lat), ale badając je od ponad roku nie do końca jestem pewny co z czym i za ile bo większość z nich jest po chwili zaśmiecana durnymi wypowiedziami i potyczkami przez co $@#% z nich wynika i tak naprawdę trzeba opierać się na 20 wątkach żeby coś sensownego skleić.
Do konkretów:
Chciałbym podzielić ten wątek na 4 warianty finansowe by służył pomocą jak największej rzeszy ludzi zainteresowanych E30 w drifcie. A oto one:
5.000,10.000,15.000 i 20.000pln (oczywiście warianty dotyczą zakupu jak i modyfikacji auta) Jako, że szukam wiedzy to zadam pewnie więcej pytań niż możliwych rozwiązań w każdym punkcie, które mam nadzieję parę osób ciekawie rozwinie i powstanie niezła całość...
Mnie dotyczą warianty 10.000 do 15.000, ale spróbuje napisać coś w każdym. (szukam budy coupe, która jest sporo droższa od sedanów)

1. 5.000pln
W sumie nie wiele siana, ale jakoś trzeba zacząć...
ZAKUP AUTA
W tej kasie raczej bym szukał 318 IS i miałbym pewnie sporą szansę na znalezienie niezłego egzemplarza np. w DE. Poniżej 3000-4000pln raczej nie ma co liczyć na znalezienie czegoś w niezłym stanie, dlatego też nie dużo zostanie na modyfikacje i chyba najbardziej kierowałbym się stanem blacharskim, który dawał by nadzieję na przyszłe mody (wraz ze wzrostem oszczędności - swapy itd.)
MODYFIKACJE
Na początek całe wnętrze - wyjazd. Za resztę kasy załóżmy ~1500pln bym ją trochę utwardził - niskie twarde sprężyny ~400pln + kubełek z szelkami też ~400pln + hmm i tu właśnie nie jestem pewien czy zaspawanie dyfru (~dobra flaszka) przy tej mocy (136KM) nie było by przesadą i czy po tym zabiegu dało by jeszcze radę chodzić bokami na suchej nawierzchni... Wiadomo, że przydały by się też jakieś amorki - moja propozycja to utwardzenie seryjnych + jakaś rozpórka (najtaniej używka lub custom) i mniej więcej zamykamy budżet. Na początek jeżeli da radę tym zestawem chodzić bokami (wiem, że nie będzie łatwo, ale skoro kantem da się to i tym też) to bym w to celował (oczywiście z myślą o przyszłym rozwoju).
Z tego co pamiętam 318IS poza nowocześniejszym silnikiem ma chyba lepszy zawias i hamulce niż pozostałe E30tki (poprawcie jeśli się mylę) i dlatego też skłaniałbym się ku niej (dzięki temu jest ona też najlepszym wyborem pod swap). Oczywiście trzeba liczyć się dodatkowo z kosztami wymiany płynów i niektórych el. eksploatacyjnych po zakupie auta. W tej cenie raczej bym nie rozglądałbym się za 325 z racji na nikłe szanse znalezienia zdrowej sztuki.

2. 10.000pln
ZAKUP AUTA
Osobiście nie pchałbym się w swapa w tej kwocie bo prawdopodobnie wystąpiły by problemy z zamknięciem się w niej oraz techniczne problemy spowodowane zbyt niskim budżetem w skutek czego auto by więcej stało niż jeździło...
W tej cenie uważam, że śmiało można by poszukać modelu 325 w niezłym stanie i załóżmy, że damy za nią ~ 7.000pln.
MODYFIKACJE
Podobnie jak w w.w. przypadku wylatuje środek. Dorzuciłbym komplet rozpórek górnych i dolnych + (~1000 - 1500) + albo robimy customowo seryjny zawias na twardo i krótko, albo wymieniamy go na jakiś zestaw Bila, Koni itp... (~2000) + kubeł z szelkami + obowiązkowo spaw dyfra. Myślę, że taki zestaw dla początkującego (np. dla mnie) byłby delikatnie mówiąc wystarczający do nauki.

3. 15.000pln
No i tu już jest bardzo ciekawie i spore pole do manewrów. W tej kwocie zdecydowanie idziemy w swapa.
ZAKUP AUTA
318 IS - powiedzmy, że dajemy z nią 4.000pln. Zostaje 11 niby dużo, ale zaraz się okaże, że jednak bardzo mało...
MODYFIKACJE
Standardowo: J.w. wymiana amorów i sprężyn, rozpórki, kubeł + spaw na dyfer. (~2000-3000pln) + przydałyby się powerflexy (1000pln)
SWAP
Pojedziemy od najtańszych:
M30B35
+dosyć tani +dosyć mocny - ciężkie padło, zmienia rozkład mas... (swap ~6000pln)
M50B25
+w miarę tani +dostatecznie mocny - troszkę ciężki - wysoko moment -
M52B28 (swap ~8000pln)
+moc +niżej moment +nieduża waga +mój faworyt - spora cena (swap ~9000pln)
Niestety nie mam pojęcia co w kolejnych przypadkach poza silnikiem i skrzynią trzeba wymienić by to miało ręce i nogi.

4. 20.000pln
To chyba maksymalna kwota na jaką zdecydowałbym się przy robieniu E30tki do driftu.
BUDA - standardowo zdrowa (~5000pln)
MODYFIKACJE
Wymiana amorów i sprężyn (np. na bogato D2 ~3000pln), rozpórki, kubeł + spaw na dyfer, można by spróbować pokusić się o klatkę (~1500-2000pln) + wymiana el. zawieszenia na powerflex (1000pln)
SWAP
M52B28 - opisany w punkcie 3
M54B30
+duża moc +niezły moment +nieduża waga - spora cena - ciężko go dostać (swap ~10000pln)

Dla zobrazowania tematu poniżej opiszę projekt E30 Sosena, które z powodzeniem lata bokami:
ZAKUP AUTA:
Samochód został zakupiony u naszych sąsiadów za całe 300E (~1200pln) - E30 320 sedan 88 rocznik. Warto wspomnieć, iż licząc wszystkie koszta związane ze sprowadzeniem, rejestracją oraz ubezpieczeniem kwota ta osiągnęła 4000pln!
MODYFIKACJE:
Swap na M30B35 - tutaj akurat sytuacja była sprzyjająca bo Sosen już posiadał w swojej stajni rozbite E32, które posłużyło jako organodawca.
Gdyby tak nie było to prawdopodobne koszta wyglądały by tak:
Silnik M30B35 ze skrzynią 2500-3000pln + robocizna czyli dajmy przykładowo ~5000pln za SWAP.
Problem chłodzenia przy takim projekcie rozwiązujemy za pomocą wstawienia tego z modelu 324td (~350pln), które spokojnie wystarcza.
Dyfer został seryjny z E30 320i czyli - 4.10 na "małej głowie", który wbrew pozorom niskiej wytrzymałości dawał sobie radę (oczywiście został zaspawany).
Zawias - amortyzatory Koni (~1000pln) + sprężyny FK 60/40 (~500pln) + zestaw 13 el. zawieszenia Powerflex (1000pln) - spokojnie dawał radę.
Zostały również dołożone rozpórki wykonane po znajomości (stalowe), których koszta to ~200pln za dwie.
Sportowa kierownica 350mm + naba na odsadzeniu 90mm to koszt 500pln w górę, ale myślę że nie warto na niej oszczędzać.
Fotele to Speed 3 (1000pln sztuka) + pasy szelkowe (używki ~150pln sztuka).
Dodatkowo został dorzucony (przydatna sprawa w drifcie) hamulec ręczny hydrauliczny (od 600pln w górę) + poszerzony kąt skrętu kół (sprawa groszowa).
Jedyne chyba czego mi tu brakuje to lekki negatyw, ale jak widać bez niego też dało radę.

Prace były wykonywane we własnym zakresie, więc pochłonęły dużo czasu, a zarazem mało gotówki. Wszystkie przeróbki wraz samochodem nie licząc silnika ze skrzynią pochłonęły kwotę ~12000pln.
Licząc robociznę oraz dodatkowy koszt silnika i skrzyni w dobrym stanie musimy mieć ~17000pln.

Pytanie co można wywalczyć na takim zestawie ??
8 miejsce w klasyfikacji generalnej Toyo Drifting Cup 2007 http://pfd.org.pl/index_pl.php?id=2 , więc było warto!

Poniżej dane poszczególnych silników:
Wersja - KM@obroty, Nm@obroty
318IS - 136@6000, 172@4600
M30B35 - 211@5700, 305@4000
M50B25 - 192@5900, 245@4200
M52B25 - 168@5500, 245@3500
M52B28 - 193@5300, 280@3950
M54B30 - 231@5900, 300@3500

(We wszystkich przypadkach bardzo dobrze jest kupić silnik który pracował na automatycznej skrzyni dzięki czemu jest duża szansa, że będzie w dobrym stanie)

Generalnie wszystko co napisałem opieram niestety tylko i wyłącznie na znikomej wiedzy teoretycznej zaczerpniętej z czytania masy postów dotyczących przygotowania E30 do driftu dlatego też będę bardzo wdzięczny za pomoc w tworzeniu i uzupełnianiu tego tematu, ponieważ brakuje tu jeszcze mnóstwa ważnych aspektów takich jak np: zmiana przełożenia, przeszczep zawiasu, hamulców, szpera procentowa, hydrauliczny rękaw, wydajniejsze chłodzenie silnika, rozmiary opon, negatyw itd itd...
Jest na forum sporo osób, które zajmują lub zajmowali się wykonywaniem takich projektów jak i właścicieli gotowych E30tek (i innych ), którzy mogli by sporo wnieść do tego wątku do czego namawiam. Fajnie też by było jakby ktoś zechciał umieścić w tym wątku przykładowe przygotowanie E30tki krok po kroku wraz z cenami itp itd...

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 13:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 658
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E92 330d
Kod silnika: M57N2+
Garaż: Był: Ford Mercury Monterey 1950, Browning M1911, Jati-Matic
Jest: BMW e92 330d ,proca na kasztany, dwa worki cebuli i metr kartofli na zimę
Bądź oryginalny i rób e30 z kopciuchem pod maską. Ciekawe czy ktoś by ci ogarnął swap z 535d. e30 335d to byłoby coś a jeszcze jakbyś to zaczipował to nie chcę myśleć co się będzie działo z trakcją której i tak nie będzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 13:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
@kacpercio, myślę że tu już niesamowitą robotę by zrobił kopciuch 30d 231KM + chip :D myślę, że 335d+chip to już by była przesada, jeździć po prostej to by się tym nie dało :D

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 13:42 
Olej temat serio...
Skup sie na 428i, w dobrym konfigu wychodzi za 260 tys brutto - vat - dochodowy....


Góra
  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 13:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
kacpercio napisał(a):
Bądź oryginalny i rób e30 z kopciuchem pod maską. Ciekawe czy ktoś by ci ogarnął swap z 535d. e30 335d to byłoby coś a jeszcze jakbyś to zaczipował to nie chcę myśleć co się będzie działo z trakcją której i tak nie będzie ;)


Była kiedyś do sprzedania czerwona e30, ale miała silnik z alpiny e39- 3.0d biturbo 245KM, po programie, stała na felgach z alpiny, na początku za 30k+ pln, potem chyba za 27k..

tommy80 w takim razie zrób tak jak pisałem, kup już gotowy projekt, np. jakiegoś germana ze zrobioną blacharką, dobrym kołem, wnętrzem itd. i do tego zrób swap na 3.0 (m54), albo diesla, a jak nie to kup auto po swapie na 2.8 /3.0 i odpiernicz je z zewnątrz i blacharsko.

Zawsze odkupując auto od kogoś kto w nie wpierdzielił mnóstwo kasy wyjdziesz na plus, bo robiąc wszystko od podstaw i robiąc na tip top, a nie pakując chiński gwint itd. to wg. mnie wyjdzie 30k+, a tak część hajsu utopi wcześniejszy właściciel :)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Waldek jakoś tak prosto Ci się liczy jaki VAT? Odliczysz 6k i koniec mimo,że zapłacisz ponad 50 przy tej kwocie.
A koszty bez vatu to gówno nie koszty.
Po 3 latach jesteś ponad połowę wartości w plecy bo za auto weźmiesz nie więcej jak 100-120k wystarczy popatrzeć dziś na e92 z 2010r. Prosto licząc jesteś po 3 latach 150k w plecy wychodzi 50k rocznie ponad 4k miesięcznie samej straty na wartości auta dla mnie bez sensu jest kupno nowego auta w naszych przepisach podatkowych właśnie ze względu na brak możliwości odliczenia całego vatu a potem dziwią się,że sprzedaż nowych aut idzie tak marnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 14:12 
--==Mały==-- napisał(a):
Waldek jakoś tak prosto Ci się liczy jaki VAT? Odliczysz 6k i koniec mimo,że zapłacisz ponad 50 przy tej kwocie.
A koszty bez vatu to gówno nie koszty.
Po 3 latach jesteś ponad połowę wartości w plecy bo za auto weźmiesz nie więcej jak 100-120k wystarczy popatrzeć dziś na e92 z 2010r. Prosto licząc jesteś po 3 latach 150k w plecy wychodzi 50k rocznie ponad 4k miesięcznie samej straty na wartości auta dla mnie bez sensu jest kupno nowego auta w naszych przepisach podatkowych właśnie ze względu na brak możliwości odliczenia całego vatu a potem dziwią się,że sprzedaż nowych aut idzie tak marnie.


mozesz na luzie odliczyc 12k, (wykup 50 tys pln), wplata wlasna 50 tys pln.
albo pelny vat ;) - jakos tam mozna ;)

Utrata wartosci, trudno, masz nowe auto, ktoremu nikt nie pierdzial w stolek, cos za cos.
nawet odliczajac sam dochodowy masz.

Auta nigdy nie sa dobra inwestycja. Ale cena 250 tys za nowa 4ke w mpaku dobrze wyposazona - nie przeraza. a po odliczeniu 19% dochodowego i zejsciu do okolic 200k, nawet usmiecha ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
Waldek, niestety takie kwoty to jeszcze nie mój pułap, w leasing tym bardziej nie chciałbym się znowu bawić, już nigdy :) Jakbym miał 260k do wydania na auto to bym kupił F11 535xd, nie mówię, że nowe, bo one cholernie tracą na wartości. Miałem jedno auto nowe z salonu - Outlandera, po 4 latach ze 160 tys wartość auta ok 40k. Nie ma też co porównywać dupy do oka (mitsu do bmw), ale każde nowe auta podobnie tracą na wartości. Q7 mojego ojca w 2008 kosztowało go lekko ponad 330 tys, w lipcu sprzedał za 98tys zł (70tys ori przebieg, bezwypadkowe, serwisowane do lipca 2013 w ASO), niestety rynek zalewają ulepy zza granicy i nawet jeżeli masz auto w zajebistym stanie to musisz spuścić cenę,bo nikt go od Ciebie nie kupi za tyle, ile jest naprawdę warte, patrz przykład Michała jak się buja ze swoją 335i.

Tak czy siak, jak mam brać auto to tylko gotówka, wiesz czemu ;)

@k13thelegent - masz dużo racji, przemyślę też taką opcję :)

patrzcie jaki kot! :szok:
Obrazek

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
wujekwaldus napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
Waldek jakoś tak prosto Ci się liczy jaki VAT? Odliczysz 6k i koniec mimo,że zapłacisz ponad 50 przy tej kwocie.
A koszty bez vatu to gówno nie koszty.
Po 3 latach jesteś ponad połowę wartości w plecy bo za auto weźmiesz nie więcej jak 100-120k wystarczy popatrzeć dziś na e92 z 2010r. Prosto licząc jesteś po 3 latach 150k w plecy wychodzi 50k rocznie ponad 4k miesięcznie samej straty na wartości auta dla mnie bez sensu jest kupno nowego auta w naszych przepisach podatkowych właśnie ze względu na brak możliwości odliczenia całego vatu a potem dziwią się,że sprzedaż nowych aut idzie tak marnie.


mozesz na luzie odliczyc 12k, (wykup 50 tys pln), wplata wlasna 50 tys pln.
albo pelny vat ;) - jakos tam mozna ;)

Utrata wartosci, trudno, masz nowe auto, ktoremu nikt nie pierdzial w stolek, cos za cos.
nawet odliczajac sam dochodowy masz.

Auta nigdy nie sa dobra inwestycja. Ale cena 250 tys za nowa 4ke w mpaku dobrze wyposazona - nie przeraza. a po odliczeniu 19% dochodowego i zejsciu do okolic 200k, nawet usmiecha ;)


Księgowi stosują takie podwójne odliczenie próbując obejść przepisy ale nie jest to prawidłowe i tylko do czasu kontroli potem oddajesz z odsetkami.
I nadal płacisz 50k vatu a odliczasz nie wiele z tej kwoty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 14:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
Poza tym, właśnie skonfigurowałem sobie 428ix - cena całkowita 296 798zł, dziękuję wracam na ziemię :rotfl:

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL