hammet1 napisał(a):
Kolego w e65 chcesz obchodzić problem zamiast go naprawić:)?
to nie moje auto, a ma być niewielkim kosztem naprawione (czytaj: naprawione na porządnych częściach, ale bez wymiany połowy auta)

Moduł DSC został wymieniony na nowy i przeprogramowany od zera, więc nie widzę tutaj 'obejścia problemu' - a nic nie wskazywało na problem z samym modułem, tylko na kilka elementów układu DSC, po kilkunastu dniach prób i diagnostyki udało się ustalić że trzeba wymienić moduł, a nie wszystkie podzespoły które sypały błędami... ale dzięki wnikliwej diagnostyce nie trzeba było wymieniać 50 elementów, tylko jeden moduł
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
w przypadku skrzyni to z początku samochód jeździł dobrze, przestał przerzucać biegi dopiero po czyszczeniu adaptacji, więc poszukiwałem z początku problemu w elektronice, ale okazuje się że po prostu elektronika po czyszczeniu przestała ogarniać to co było już zużyte w skrzyni i do czego wcześniej moduł sterujący był zaadaptowany
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
hammet1 napisał(a):
To nie padaczka e36 po młodym tylko porządne auto, które zasługuje na porządną naprawę
oj powiem Ci kolego że chyba nie miałeś do czynienia z E65

...E66 owszem jest porządne, E65 nie bardzo

...50% tych aut już nie jeździ, 25% dogorywa, 15% jest rozbitych, a 10% jest na chodzie sprawnych

...to chyba najgorsze BMW jakie wyszło - jak kumpel pojechał ze swoim do ASO i jak usłyszeli o skrzyni to powiedzieli że tego nie zrobią
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
...mogą wymienić całą skrzynię - za jedyne 50 000 zł
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
hammet1 napisał(a):
Przygotuj się na konkretną kasę za naprawę. Niestety życie ludzi na automacie jest brutalne.
niezupełnie... jak ktoś się zna na tym, to nie weźmie za to 5 tys zł, tylko 500 zł (bo nie wymieni całej skrzyni na pałę, tylko znajdzie to co jest wadliwe i wymieni tylko te podzespoły), tym bardziej że mam człowieka który się tym zajmie, ale najpierw będzie szukał przyczyny... Dlatego poszukuję wszelkich informacji na ten temat jako że może ktoś miał podobny problem i wtedy będzie to rzucało jakieś nowe światło na problem

Brutalne jest życie i owszem jeśli ma się skrzynię 6HP26, która jest skrzynią obarczoną błędem konstrukcyjnym - dlatego cieszę się że w mojej E46 mam skrzynię 5HP19, która jest jedną z najtrwalszych

hammet1 napisał(a):
Poleciało pewnie sprzęgło hydrokinetyczne, komutator czy coś takiego.
na manual (sport) przerzuca wszystkie biegi, nie przerzuca biegów na drive - jedynie na drive lub sport(automatyczne) ma problem z wbiciem biegu 3 jak sie wciska gaz, z redukcja z 3 na 2 przy dodawaniu gazu i z przerzuceniem z 3 na 4 przy dodawaniu gazu (trzeba odpuscic pedal) - jak nie trzyma sie wcisnietego gazu podczas zmiany biegów to bez problemu wszystkie biegi chodzą - wiec to raczej powyższe podzespoły wyklucza, chociaż sprzęgło jest również brane pod uwagę, ale to da się wykluczyć po rozebraniu skrzyni...
spinacz2100 napisał(a):
a próbowałeś manulanie skasować adaptacja skrzyni-nic nie kosztuje a może pomoże...
wsiadasz do auto przelanczas kluczyk na zapłon nie wiem jak jest w e65 jeżeli masz start to naciskasz raz żeby zegary odzyły wciskasz gaz do samego końca na 25 sekund puszczasz i odpalasz auto i test...
nie używasz hamulca przez całą operacje!!!dopiero przy odpalaniu...
to też jest kasowanie wartości adaptacyjnych - z tym że ono nie zawsze zaskakuje w przeciwieństwie do INPY/DIS która czyści adaptacje faktycznie - i adaptacje są wyczyszczone, bo wszystkie wartości adaptacyjne po odczycie z samochodu mają same ciągi samych zer, a wcześniej były różne wartości
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
...co więcej nawet resetowałem i przywróciłem wszystkie ustawienia fabryczne modułu EGS (GS19) poprzez Tool32, nadal nic
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
bedi_24 napisał(a):
pisałes że olej nigdy mi był wymieniamy może warto tam zajrzeć odkręcić miske w skrzyni obejrzeć czy nie ma żadnych opilkow zmienic filtr i olej i skasować adaptację inpa może akura pomoże jeżeli chodzi o konwerter to koszt naprawy regeneracji 700zl a co do automatów to jeżeli ktoś o nie dba to wytrzymie dwa razy więcej kilometrów niż manual
ogólnie rzecz ujmując przy 6HP26 wymiana oleju może się skończyć (i często kończy się) tym że skrzynia ląduje na złomie i to powie każdy specjalista od automatycznych skrzyni biegów oraz wiele jest takich opinii w necie... Każdy mówi że lepiej nie ruszać oleju w tej skrzyni, jeśli skrzynia nadal jeździ - w tej chwili jest to koszt rzędu 1300 zł, a najprawdopodobniej nie rozwiąże problemu... Znajomy mechanik właśnie w tej chwili zapewne spuszcza olej i sprawdza stan filtra i obecność opiłków - jeśli będą opiłki to trzeba będzie brać na podejrzenie to że posypało się sprzęgło

Po licznych konsultacjach dowiedziałem się że najprawdopodobniej problem tkwi w tłoczkach mechatronica, albo w cewkach (solenoid'ach) od sterowania zaworami skrzyni, tłoczki mechatronica będą wymieniane na nowe na dniach, a solenoidy przy okazji wymiany tłoczków mechatronica zostaną zamienione miejscami jeśli okaże się że to nie tłoczki, to wtedy będzie wiadomo czy to solenoidy jeśli problem pojawi się przy innych biegach

...chociaż fakt faktem aktywacja solenoidów przez INPE i DIS przechodzi pomyślnie, więc możliwe że to właśnie w tłoczkach tkwi problem...
Dam znać jak będę wiedział coś więcej i jak już się rozwiąże problem co go spowodowało
