Witam. Jestem zielony w sprawach ogumienia letniego. Dziś zdarzyła mi się niezbyt miła przygoda. Pekła mi opona.

co najlepsze nie wiadomo kiedy... i do konca od czego

nie mam 100% pewnosci czy nie za szerokie opony są do felg.
Potrzebuje porady odnosnie rozmiaru i indeksu opon letnich do moich dziwnych felg "style 65" dla e46 sedan.
Autem zrobilem dopiero pare tys od od zakupu.
To co udalo mi sie ustalić:
Na przodzie są opony Continental conti sport contact 3 - 235/40/R18 - 95W
Na tylnej osi były oponki Continental Conti Sport Contact 2 - 235/40/R18 - 95Y
Jezdziło to na felgach tzw replikach style 65 (5er e39 M5) - rozmiar 8 i 1/2J x 18H2 i ET jest 35 (to jest chyba wloska replika felg od m5 felgi sa pewne duzo na niej przejechala...MADE IN ITALY (nie maja tylko znaczka M i miejsca na znaczek), nie jest to chyba jakas chinszczyzna

wszystko bylo ok, aż wybralismy na gorsze drogi z tym zestawem i tylne dwie oponki chyba zaczely o cos delikatnie przycierac na dolkach (nie bylo nigdzie sladow gumy), albo zeszlo powietrze i dopiero zaczelo obcierac. dzis w trasie 25km od domu zeszlo mi powietrze z prawej tylnej opony postanowilem tak dojechac. ale niepokojace bylo to ze opona byla badzo goraca co mnie zastanawialo. myslalem ze moze cos z hamulcem co chwile sie zatrzymywalem...sprawdzilem felge zimna. opona nadal byla goraca i wydawalo mi sie ze bardziej miejscami. wstapilem na wulkanizacje podpompowac opone bo jeszcze jakos sie dalo na tym jechac. zaczelismy pompowac ale zorientowalem sie ze k.......... wewnetrznego boku opony nie ma (calkowicie rozdarty) tak, że mozna bylo wsadzic miejscami dlon

jakos dojechalem do domu zdjalem kola i przednie sa ok. zero obtarc na napisach wewnetrznych, natomiast tylne obie od kilku lat chyba stopniowo tarly. tylne opony 1907 czyli chyba 19 tydzien 2007 roku, przednie 4009 czyli chyba z konca 2009r wygladaja jeszcze bdb. prosze o pomoc w dobraniu opon. Interesuja mnie Uniroyal Rain Sport 2 lub Continental Conti Sport Contact 3 lub 5 tylko nie wiem jaki indeks 91, 95 Y czy W
i czy zakladac jakies dystanse? bo jesli mam kupowac opony na ktorych mozna by bylo wracac bez powietrza kawalek to dlaczego to tarlo? jesli tak to jakie dystanse kupic? ile mm i gdzie to dostane? i co moglobyc powodem rozdarcia tej opony? brak powietrza i auto sie troche opuscilo a oponka poszerzyla? czy moze jazda po dolach i zle dobrane opony? wydaje mi sie ze na drugim tylnym kole tez sa lekkie otarcia na napisach. Na przednich nie ma sladu. Na tej rozdartej widac ze cos do okola ja heblowalo i zniknely z niej napisy continental i oznaczenia na wewnetrznej stronie. Prosze o pomoc jak teraz dobrac opony...