BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 04:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Witam serdecznie, przewertowałem dziesiątki tematów dotyczących problemów gaśnięcia silnika i niestety żaden nie zdawał się być rozwiązaniem.

A sytuacja wygląda następująco - posiadam E36 z silnikiem M43B16, 94r. Któregoś razu zdarzyło mi się, że podczas jazdy (rozgrzany silnik) auto przestało reagować na pedał gazu i zaczęło przygasać. Pomęczyłem go chwilę, po czym wszystko wróciło do normy i pojechałem dalej. Potem taka sytuacja miała miejsce jeszcze dwa razy (zawsze na ciepłym silniku, w losowych momentach jazdy).
W międzyczasie musiałem też wymienić uszczelkę pod głowicą, bo silnik trawił płyn chłodniczy i wydalał go w postaci pięknej białej zasłony dymnej. A więc auto poszło do warsztatu, okazało się, że pęknięta jest głowica, założona została druga, sprawna, splanowana i sprawdzona. Do tego wymieniona oczywiście uszczelka głowicy, dekla zaworów, rozrządu, kolektorów, olej, filtry, świece i milion innych drobiazgów. Ponadto, podczas "operacji" wycięta została instalacja gazowa (nigdy więcej :looka: ), a zbędne otwory w silniku zaślepione. Silnik po całym zabiegu pracuje pięknie, odpala od strzału, nie faluje, nie trzęsie, ma moc, po prostu żadnych niepokojących objawów.
Przejechałem w sumie ~200km i... Wróciła dawna usterka, tyle, że silniejsza. Mianowicie silnik przydusił się, obroty zaczęły spadać i zgasł. Odpaliłem, chodził książkowo 15 sekund, po czym znów zgasł, i tak cały czas. Jedynie wciśnięcie gazu w samą podłogę podrywało silnik do życia i obroty również. Jednak odpuszczenie powodowało znów gaśnięcie. Pomyślałem - przepływka. Odpiąłem, odpaliłem i pojechałem dalej. Poza brakiem mocy nie zauważyłem żadnych niepokojących oznak. Przed domem podpiąłem przepływkę z powrotem - o dziwo, wszystko wróciło do normy. Przejechałem się - OK. Dziś pojechałem na warsztat, po drodze nic się złego nie działo. Na miejscu podpięcie do kompa - dwa błędy: "napięcie czujnika spalania stukowego" i chyba "czujnik CO" (czy jakoś tak, nie pamiętam tego drugiego). Akurat gaśnięcie powróciło, więc odpięliśmy przepływkę, wtedy OK, podpinamy - gaśnie. Pedał w podłogę - wyrywa z obrotami pod niebo. Odpuszczenie - gaśnie. Napięcie wg komputera na przepływce 1V i mniej, po czym spada wraz z obrotami silnika i gaśnie, zatrzymując się na 0,3V bodajże. Diagnoza - walnięty przepływomierz. Na prędce załatwiłem drugi, sprawdzony. Wymieniłem, zadowolony, odpaliłem, przejechałem 200m i... :mur: to samo. Nie wiem już co robić.

Pomożecie? Mam nadzieję, że rzeczowo opisałem sytuację. Z góry dzięki za wszelką pomoc - nie chcę wymieniać czujników, sond i cholera wie czego jeszcze na oślep... :kwasny:

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 20:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Kolego jak byłeś na kompie to mogłeś chociaż zapamiętać błędy, czujnik CO to właśnie sonda lambda i z opisu stawiał bym na nią ;)

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 7 grudnia 2013, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Wiem, moje niedopatrzenie :zdegustowany:

Zastanawia mnie jednak, co ma lambda do przepływomierza? Dlaczego odpinając przepływkę silnik pracuje normalnie?

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 17:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
bobasse napisał(a):
co ma lambda do przepływomierza?
No ma :P silnikiem steruje ecu, czujniki są po to by uzyskać jak najlepszą dawkę, te stare sterowniki motronic nie były idealne i często stwarzały problemy po awarii jednego czujnika, a po odpięciu następnego wprowadzały tryb awaryjny i silnik jako tako pracował ;)

Podjedź na tego kompa i upewnij się jeszcze jakie masz błędy, wykasuj przejedź się i sprawdź błędy, jak wyskoczyły to diagnoza na live data

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
Ach, już rozumiem, dzięki :) Jak tylko złapię chwilę, to podjadę na kompa raz jeszcze. Dam znać, jak postępy.

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 11 grudnia 2013, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
No i doczekałem się drugi raz diagnostyki. W międzyczasie samochód o dziwo jeździł bez zarzutu, dopiero dziś (jakby wyczuł, że zabieram go na warsztat :szok: ), znów mi zgasł, odpiąłem przepływkę i po kolejnych 15km podłączyłem ją z powrotem - objawy zniknęły. Po kolejnych 20km, przy prędkości 70km/h zaczął zdychać, tzn. nie reagował na pedał gazu, dopiero jak wcisnąłem w podłogę, to dziwnym trafem "odblokował się" i pojechałem dalej bez problemu. Na warsztacie chodził z przerwami ponad godzinę i objawy się nie pojawiły.

Wracając do samej diagnostyki - błędy następujące:

70 czujnik O2
153 napięcie kontrolne kontroli stuków

Jak dobrze doczytałem - czujnik O2 to sonda lambda, tak? Sprawdzałem ją na livedata, grzałka sprawna, jednakże napięcie na sondzie w całym zakresie obrotów oscyluje w granicach 0,4-0,5V. Czy to potwierdza, że sonda jest do wymiany?

Nadal zastanawia mnie wybiorczość momentów, w których pojawia się gaśnięcie auta... Zastanawiające jest również to, że komputer nie wywala mi błędu przepływomierza mimo, iż odpinam go w kryzysowych sytuacjach by, jak dobrze rozumuję, wprowadzić ECU w tryb awaryjny i dać odpocząć elementowi, który tak bardzo z ukrycia trapi moje autko :looka:

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 21:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Na 99,9% sonda stoi. Co do braku błędu przepływki, to wina archaicznego sterownika silnika, diagnostyka nie zawsze działała w tych ecu.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 18:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Sonda do wymiany.

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 - silnik gaśnie w losowych przypadkach
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Audi A3
Kod silnika: 1.8T
No dobra, sonda wymieniona na dedykowaną Bosch. Po wymianie kasacja błędów, przejażdżka, żaden błąd nie powrócił. Sonda skacze w zakresie 0,1-0,9V :hurra: Na razie wszystko w porządku, ale wczoraj... też akurat było wszystko w porządku i gaśnięcia brak :hyhy: Pojeżdżę kilka dni, zobaczymy, czy usterka powróci. Na pewno dam znać. Póki co, dzięki za pomoc, mam nadzieję, że na tym zakończą się moje ekscesy z silnikiem.

Edit 8.01.2014:

Tak tylko dla zainteresowanych w przyszłości tematem - wymiana sondy załatwiła sprawę, od prawie miesiąca silnik nawet nie jęknie nieodpowiednio, także strzał w dziesiątkę. Niniejszym podziękowanie dla użytkownika lupanet, za trafną diagnozę i skłonienie mnie ku wymianie właśnie sondy :)

_________________
Obrazek
Zmienię chętnie "B16" na minimum "B20"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL