BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 12:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 18:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
jak juz masz kolektor zdjeety to wymieniaj odme bez zastanowienia. Przedowy podcisnien powymieniaj na nowe bo to nieduzy koszt. Wyciagnij dise i sprawdz jak pracuje. Jest to tez opisane na forum.

Ale najkonkretniej wyglada tutaj diagnoza postawiona przez Leo. W podcisnieniach tez musi byc porządek. Sprawdz przewód podcisnieniowy ktory idzie od odmy do regulatora ciśnienia.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
disa trzyma cisnienie ale strasznie hałasuje , napisałem juz ze wywaliłem odme narazie sprawdze jak bez sie zachowuje:) ktory to przewód ? jeden idzie do bagnetu drugi do pokrywy i ci chodzi o ten trzeci do tej listwy na kolektorze tak ?

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 19:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
w e46 podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa idzie z takiego plastikowego rozdzielacza zaraz za przepływówką a podciśnienie od odmy jest zaślepione.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem UP!zdjęty kolektor diagnoza?
PostNapisane: 31 stycznia 2014, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
maniak1985 właśnie widziałem ze w mniejszych silnikach w odmie nie jest zaślepione a u mnie było - ale wszystko ok z kablami za przepływką

mały progres , korekty sie polepszyły ale nie są idealne i pali lepiej na kolektorze od szyby była spękana zaślepka. jeszcze gdzies dostaje lewe powietrze. sprawdze jutro koło filtra i cisnienie na listwie
Pozdro dzieki za udział w temacie!

edit : czy to możliwe ze przez wkładke k&n wiecej powietrza dochodzi i korekty nie są idealne ?

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem- rozwiązanie
PostNapisane: 1 lutego 2014, 22:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
no wiec tak jak przypuszczałem problem złych korekt i błędów sond było lewe powietrze - ten problem rozwiązany
lepiej chodzi chyba dopiero teraz poczułem moc 3 litrów.z odpalaniem lepiej ale to jeszcze nie to postaram sie jak najszybciej sprawdzic cisnienie n listwie i kolo filtra oraz czujnik wałku
Pozdro
tak btw juz od duższego czasu miałem problem z tymi sondami mechanik mi je wymienił na nowe (600zł ) błedy nie znikały wiec udawał durnia mówiąc ze to przez to ze dwie sondy za katem sa stare i źle sie komunikują :mur:

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem- Jest progress!
PostNapisane: 1 lutego 2014, 22:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Mi nie chodził by sprawdzać ciśnienie paliwa przy filtrze paliwa lecz o wężyk podciśnienia który idzie od regulatora ciśnienia znajdujący się w tym przypadku na filtrze paliwa do rozdzielacza zaraz za przepływówką. Ponoć sądy za ktami w M54B30 informują tylko o zużyciu katów i nawet gdy wytnie się katy nie wprowadzają ECU w stan awaryjny.

Wymień też odmę (tak na wszelki wypadek) lub zamontuj oil catch tank bo jeżdżenie z zatkanym odpowietrzeniem silnika może ci np wywalić gazy i olej przez bagnecik.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem- Jest progress!
PostNapisane: 2 lutego 2014, 10:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jak zatkałeś sobie separator oleju to zaraz olej wywali ci przez pierścienie albo wypieprzy bagnet i będziesz miał powódź olejową pod maską... co to wogóle za pomysł żeby zaślepiać odpowietrzenie skrzyni korbowej :mur: to tak jak byś sobie reklamówkę na głowę założył i szczelnie zawiązał :ok:

przewód który miałeś urwany jest od zaworka EGRu któy masz obok zbiorniczka od spryskiwacze połączony z pompą powietrza (masz samochód z normą spalin euro 4 ), jeśli miałeś urwany wężyk za zaworkiem to to nie powinno za dużo zmieniać, on odpowiada za otwarcie zaworka w momencie odpaleni żeby pompa mogła rozrzedzić spaliny które to spełnią wyższą normę palin (mniej zanieczyszczeń w dm3 gazów wylotowych).

zatkany wężyk na separatorze jest dla silników które mają regulator ciśnienia na listwie wtryskowej czyli m52TU

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem- Jest progress!
PostNapisane: 2 lutego 2014, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128162
Leo , zaślepiłem tylko dzury po przewodach z odmy do kolektora , i przewód idący z odmy do bagnetu , właśnie przewód ze skrzyni krobowej do odmy jest drożny a sam bagnet jest delikatnie podniesiony. oczywiscie to jest chwilowe pomyśle nad tym oil catch tankiem

_________________
My 330i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]m54b30 ciezko z odpaleniem- Jest progress!
PostNapisane: 1 marca 2015, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
i gdzie miales te nieszczelnosci? i co nie ma juz blędów sond?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL