BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 00:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] klekot podczas rozruchu E36
PostNapisane: 24 października 2007, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
Witam od jakiegoś czasu jak odpalam silnik słyszalny jest chwilowy klekot podczas rozruchu-dzieje się to tylko kiedy silnik jest zimny-po odpaleniu klekot zanika co to może być??
pozdrawiam

_________________
carlos


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2007, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
niech zgadne, masz silnik m40. grają Ci symfonie popychacze hydrauliczne. było już pare razy na forum

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2007, 23:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Generalnie w każdym silniku w którym masz popychacze hydrauliczne w taką pogodę jak teraz mogą zagrać Ci popychacze.Te kilka sekund trwa za nim olej się doprowadzi.Jeśli tak zaczęło dziać się teraz odkąd jest chłodniej to myślę że luzik.Napisz jaki masz silnik lub/i który rok buni.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 02:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Zalej olej mineralny lub zrób remont głowicy i wtedy dalej półsyntetyk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 06:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
pitekantrop napisał(a):
Zalej olej mineralny
:mur: :mur: wtedy to fakt nie obejdzie sie bez
pitekantrop napisał(a):
zrób remont głowicy
:mad:
a po remoncie kazesz zalewac półsyntetyk..... :dobani:
tak jak koledzy wcześniej mówili to hydroregulatory jezeli tylko po odpaleniu przez chwile to niemasz w ogóle sie czym przejmować ;) ( i w żadnym wypadku nie lej mineralnego oleju :kwasny: )

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 07:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
HeHe nie przejmuj sie. Ja mam silnik po remoncie ( wałek, dżwigienki i popychacze wymienione na nowe ) wlany połsyntetyk i jak rano jest zimno to kilka sekund tez słychac popychacze , a sa nowe wiec mysle ze to normalne przy tych silnikach. Pozdro

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 07:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
U mnie rano grają popychacze przez te pare sekund i cisza,a jak ruszam to dalej grają :) Dlatego przygotowuje sie do swapa na 2.0 :)

_________________
NO PAIN NO GAME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: KROSNO
Moje autko też tak ma ale znalazłem na to sposób jak odpalam rano silnik to robie tak aby za pierwszym przekręceniem kluczyka silnik nie zapalił tylko obrucił się kilka razy wtedy pompa oleju zrobi ciśnienie i już za drugim razem jak go odpalam nic nie słychać. U mnie to działa. :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 10:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
SŁAWEK napisał(a):
Moje autko też tak ma ale znalazłem na to sposób jak odpalam rano silnik to robie tak aby za pierwszym przekręceniem kluczyka silnik nie zapalił tylko obrucił się kilka razy wtedy pompa oleju zrobi ciśnienie i już za drugim razem jak go odpalam nic nie słychać. U mnie to działa. :super:


a czy to nie rodzi błędów na kompie :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 10:52 
SŁAWEK napisał(a):
to robie tak aby za pierwszym przekręceniem kluczyka silnik nie zapalił tylko obrucił się kilka razy


w sensie męczysz rozrusznik by kręcił niezapalając... ?

rorafalki napisał(a):
a czy to nie rodzi błędów na kompie :?:


też się zastanawiam... wydaje mi się, że nie powinno, ale i tak nie jestem przekonany do braku skutków ubocznych... z resztą jak co, za jakiś czas przeczytamy o tum tutaj :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 10:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Czarny_simr napisał(a):
z resztą jak co, za jakiś czas przeczytamy o tum tutaj :super:


:rotfl:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 22:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Czarny_simr napisał(a):
też się zastanawiam... wydaje mi się, że nie powinno, ale i tak nie jestem przekonany do braku skutków ubocznych... z resztą jak co, za jakiś czas przeczytamy o tum tutaj
:rotfl: :rotfl: pomijając juz ewentualne usterki to naprawde żal było by mi tak się obchodzić z autem aby przez 5 sekund nie słychac cykania. Nawet szkoda fatygi by mi było :hyhy:
greengos napisał(a):
Ja mam silnik po remoncie ( wałek, dżwigienki i popychacze wymienione na nowe ) wlany połsyntetyk
:mur: :mur: można ostrzeżenia prosić dla kolegi... przecierz to ręce opadaja jak sie takie rzeczy czyta :zdegustowany:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
Mój silniczek z roku 93 więc to chyba m40 . Dzięki chłopaki za kilka porad i opinii. POZDROWIONKA :)

_________________
carlos


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 23:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
greengos napisał/a:
Ja mam silnik po remoncie ( wałek, dżwigienki i popychacze wymienione na nowe ) wlany połsyntetyk
:mur: :mur: można ostrzeżenia prosić dla kolegi... przecierz to ręce opadaja jak sie takie rzeczy czyta :zdegustowany:


Ukasz a że niby co jak że co?? Dlatego że Greengos ma zalany półsyntetyk?Ja też zalałem półsyntetykiem więc o co cho?? :zdziwko:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 00:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Ukasz jesteś nienormalny. 10W40 to olej jaknajbardziej prawidłowy nawet do nowego M40.

Również (wbrew mitom o wąskich kanalikach magistali olejowej smarującej popychacze) używanie 15W40 jest dopuszczalne.

Nawet 20W40 jest dopuszczalne, pod warunkiem odpowiedniego klimatu.

Boże czy tu wszyscy zasłyszeli od pseudospeców że do M40 to tylko syntetyk i to w kółko powtarzają? A jak komuś zrobią się mega luzy na sworzniach tłokowych i kompresja spadnie drastycznie to jak wytłumaczycie swoje beznadziejne porady odnośnie lania syntetyka do starego M40????

Zero pojęcia, zero, nie rozumieją najprostszych zasad mechaniki płynów. Mało tego, gadają głupoty, zamiast siedziec cicho.

Lejcie sobie syntetyki do M40, ale nie doradzajcie tego nikomu.

Bo nie kazdy chce mieć super rzadki olej w silniku. Wiekszosc chce miec sprawny silnik.

:wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 00:45 
pitekantrop napisał(a):
Ukasz jesteś nienormalny.


bez takich wycieczek proszę.

Ukaszowi chodziło jednak rozumiem o to, że po remoncie powinno się wlać syntetyk, nie że tylko i wyłącznie na zawsze do m40. no i ma racje tutaj.

jeśli jednak są tacy, którzy uważają, że w ogóle m40 to tylko syntetyk powinien być, niech się ujawnią, chętnie się z nich pośmieję :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 04:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
pitekantrop czytaj ze zrozumieniem a poźniej sie czepiaj
Czarny_simr dobrze wyjaśnił skoro po remoncie to wleważ syntetyk i nic innego.
pitekantrop napisał(a):
A jak komuś zrobią się mega luzy na sworzniach tłokowych i kompresja spadnie drastycznie to jak wytłumaczycie swoje beznadziejne porady odnośnie lania syntetyka do starego M40????
rozumiem że u ciebie po remoncie kompresji niema itp... a co do luzów ( co zatym idzie pozostałe kwsestie przez ciebie wymienone) to gdyby silnik od nowego zawsze był na systetyku to silnik miałby się o wiele lepiej i nie trzeba by było remontować, jaki twoim zdaniem na to ma wpływ słabego smarowania ( a przy mineralnym jest słabsze)
pitekantrop napisał(a):
Bo nie kazdy chce mieć super rzadki olej w silniku. Wiekszosc chce miec sprawny silnik.
włąsnie dlatego każdy powinien miec żadki olej , ale niestety niektóre silniki przed tym wymagały by remontu :/ Niema sie co oszukiwac wlewanie minerala to tylko odkładanie remont jednoczesnie przyśpieszając zużycie
pitekantrop napisał(a):
Zero pojęcia, zero, nie rozumieją najprostszych zasad mechaniki płynów.
rozumiem że osobie mówisz skoro twierdzisz że olej 20W40 jest dobry do M40 :rotfl:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 09:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Czarny_simr, ja wlałem pełen syntetyk i odpukać :cisza: silniczek śmiga ładnie ;) nie stuka.. nie ma wycieków.. a autko chętnie bokiem lata :)
Oczywiście półsyntetyk tez jest dopuszczalny, ale o mineralnym to można zapomnieć :oczami:

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 09:41 
ptysiek, no to świetnie, ale nikt mi nie wmówi, że tylko syntetyk w m40 :rotfl: śmiech na sali :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 10:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Zalecany jest i pół i pełen.Stop.Tak mówi instrukcja.Stop..Mineral jest za gęsty.Stop.
Czarny ma rację.Stop.



:rotfl: ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL