BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 15:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1355
Lokalizacja: Warszawa
To ja sie zapytam z inny beczky. Jak to sie robi że jedne i te same żarówkie można włączyć z 1 strony np. korytarza, a wyłączyć po drugiej. Próbowałem se rozrysować schemat takiego połączenia i dalej nie wiem.

_________________
GR.X.
Zakon Wysokich Napięć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 16:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
GARCIA RAMIREZ napisał(a):
Jak to sie robi że jedne i te same żarówkie można włączyć z 1 strony np. korytarza, a wyłączyć po drugiej. Próbowałem se rozrysować schemat takiego połączenia i dalej nie wiem.


Tak to jest, jak sie ekonomista bierze za elektryke :zdziwko:






:D :D :D (prosze o wybaczenie heh)

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 19:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
GARCIA RAMIREZ napisał(a):
To ja sie zapytam z inny beczky. Jak to sie robi że jedne i te same żarówkie można włączyć z 1 strony np. korytarza, a wyłączyć po drugiej. Próbowałem se rozrysować schemat takiego połączenia i dalej nie wiem.



a jak to jest, że jednym uchem wpada, a drugim wypada?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 20:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Jak to sie robi że jedne i te same żarówkie można włączyć z 1 strony np. korytarza, a wyłączyć po drugiej

Do tego celu montuje się specjalne wyłączniki schodowe....tak nazywa się ten typ załączania oświetlenia.
Normalny wyłącznik to zwykły jednobiegunowy rozłącznik......jak Kot przedstawił w rysunku objaśniając mi WZROKOWO sposób wyłączenia fazy z odbiornika :mad:

:rotfl:

Włącznik schodowy posiada dwa bieguny.....w momencie rozwarcia drugiego (wyłączenia oświetlenia) zwiera obieg z pierwszym biegunem umożliwiając w drugim włączniku możliwość załączenia drugiego bieguna (oświetlenia)
Obrazek

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 21:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
robertbmw ja to chciałem wyjaśnić :zdegustowany: wreszcie coś na czym się znam i jak zwykle Ty musiałes udzieliś odpowiedzi... :/





:rotfl: :rotfl:

całe szczecie że chociarz schemat błędny dałeś :cwaniak:
juz wyjasniam bedzie dziłąć ale możliwa jest sytuacja że światło jest wyłączone a napięcie dochodzi do żarówki ( wyłącznik na zerze) pozatym w zwykłej żarówce "zero" powinno być cały czas na gwincie a u Ciebie jest raz tu raz tam :]

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 21:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
całe szczecie że chociarz schemat błędny dałeś


Czepialski się znalazł :zdegustowany:

.....a masz!!!!!!
Obrazek


....co by o dodatkowych wyłącznikach nie pisali pod tyt."jak wymienić żarówkę, by nie kopnęła"

Jeden elektryk w rodzinie już jest......pamiętając także o drugim "seniorze"......mnie wystarczą uprawnienia do 12V i całe szczęście wymiana żarówki nie zabija :rotfl: :rotfl: :rotfl:



:rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
a ni ebyło tak odrazy tylko czekasz aż ktoś objedzie... :hyhy:
robertbmw napisał(a):
"jak wymienić żarówkę, by nie kopnęła"
żarówki nie kopią..... co najwyzej gryzą :rotfl: :rotfl:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2007, 22:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
co najwyzej gryzą

Na mnie kiedyś jedna nawet nawrzeszczała :niepewny:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 05:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
robertbmw napisał(a):
jak Kot przedstawił w rysunku objaśniając mi WZROKOWO sposób wyłączenia fazy z odbiornika


1.Starałem się jaknajprościej i czytelniej dla laika przestawić
2.Jestem laikiem i samoukiem w kwestiach elektryki :D



To ja mam pytanie do "Młodych Techników".

Czy do silnika trójfazowego mogę założyć potencjometr? Mam szlifierkę "podziadkową" zrobioną z silnika trójfazowego i tarczy... Ma z 50 lat i działa ekstra, ale myślę ew. nad dokupieniem koła pasowego (bo mam też marketową szlifierką przenośną) żeby móc zrobić chociażby maszynę do polerowania rantów czy inne badziewie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 05:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
KotSylwester do trójfazowego to falownik do wiekszych silników drogie ustrojstwo, spojrzałem na allegro to małe jakies 400pln :zdziwko: myśałem że do takiego jak potrzebujesz ( pewnie z 0,5kW ) to ze 100-200

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Ostatnio edytowano 26 października 2007, 06:36 przez Ukasz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 06:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A ja się kiedyś zastanawiałem co to są falowniki, bo robimy do nich kable...

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2007, 06:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Na temat suszarki to ja mozę tak napiszę.
Co stoi na przeszkodzie aby w łazience było gniazdko na .... 12v zasilane trafem tyroidalnym do którego podłaczało by się suszarke ??
Dla sprawnego kombinatora to nic trudnego skonstruować suszarkę z wentylatora dmuchawy samochodowej i 12voltowej farelki które niektórzy kupują do maluchów :hyhy: .
Aby zapobiec zbednemu poborowi prądu przez trafo można by załozyć gniazdko z jakimś patentem który będzie włączał zasilanie trafo dopiero w momencie włozenia wtyczki suszarki do gniazdka tak jak to jest w przenosnych radiach które maja zasilanie sieciowe i bateryjne.
Może to jest trochę pracochłonny pomysł na nie kopiaca suszarkę , no ale skoro powstał taki temat to taki jest mój pomysł .Nic jednak chyba nie bedzie lepsze niż różnicówka w instalacji no bo szkoda by było zrezygnować z sexu na pralce :D
co do rużnicówki to z tego co wiem to już jakiś czas jest wymóg aby w domowej instalacji było cos takiego i wbrew pozorom nie jest to takie trudne do załozenia jeśli tylko wszędzie w gniazdkach są kable 3 zyłowe i mamy dobre uziemienie instalacji.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 06:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1355
Lokalizacja: Warszawa
robertbmw napisał(a):
.....a masz!!!!!!


O żesz ty - jakie to proste. Dzieki Robert!

_________________
GR.X.
Zakon Wysokich Napięć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 07:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
mcgiver napisał(a):
jest to takie trudne do załozenia jeśli tylko wszędzie w gniazdkach są kable 3 zyłowe i mamy dobre uziemienie instalacji.
jezeli wszedzie jest uziemienie to jest to debilnie proste, ale powiedz mi widziałes jakąs instalacje nawet z przed 8-10 lat w której uziemienie było prowadzone ? nawet jak jest zyła dodatkowa to i tak jest do zera podlączona, a w większości w gniazdkach "z bolcem" poprostu podłączone uziemienie pod zero ;) Wiec większosc instalacji była by do całkowitej wymiany

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 08:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
W 90 roku mój ojciec budował dom i wszędzie już zakładał 3 żyły.
Ja od kilku lat remontuję stary dom po dziadkach i sukcesywnie wymieniam wszelkie instalacje więc też mam wszędzie 3 żyły. :hyhy: .Raz już nawet pokusiłem się o podłączenie różnicówki , jednak skoro mam część jeszcze starej instalki to przez to wali rużnicówkę :zdegustowany: , ale jak tylko wymienię całośc i zrobię dobry uziom koło domu to napewno będzie działać.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 09:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
mcgiver napisał(a):
W 90 roku mój ojciec budował dom i wszędzie już zakładał 3 żyły.
to wtakim razie Twój ojciec jest wyjatkiem :super: Klka razy spoktałem się że ktoś teraz dawał dwa :mur: Własnie szkoda ze nie da sie zrobic tak jak pisałes że podłączyć różnicówke i gdzie instalacja odpowiednia tam działa gdzie nie nie działa ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 16:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dobra cwaniaki, mam dla Was zagwozdkę ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=179934

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 19:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Kyokushin napisał(a):
Dobra cwaniaki, mam dla Was zagwozdkę

Skoro tak się bawimy to jateż mam zagwózdkę :D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=14461
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8625

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 10:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Witam

Widzę, że wątek ewoluuje nieco,
ale prosilbym nie pisać o jakichś konkretnych skomplikowanych kwestiach elektrycznych, mechanicznych.
Zróbmy tak by wątek byl dostępny dla wielu osób,
analizujmy proste - ale jednak ważne, pokazujące myślenie strategiczne - przypadki i problemy.

Ilona nieladnie sie zachowujesz, napisalas ze urządzenie wlączane bezpośrednio do gniazdka elektrycznego nie może być bezpieczne.
A dlaczego ? Bo prąd to takie coś, czego nie rozumie Goździkowa?

A awaryjnośc gniazdek ?
Występuje owszem, ale to bezpieczna awaryjność, bo w wyniku awarii nie mamy co najwyżej napięcia w gniazdku, czyli nie ma to znaczenia w naszym przypadku.

Jak coś piszesz, to racz pociągnąć dalej temat i podać techniczne konkrety.



Mike, temat może i sie wydaje podchwytliwy, ale jednak ludzie w ten sposób giną.
NIe analizujmy, skąd wlączona suszarka sie bierze w lazience, chciaż powinna może nie być wlączona jeszcze. Ważne że tak się dzieje.


RobertBMW masz rację, ale z poziomu projektanta nowych budynków.
Ale nie masz racji jeśli temat - problem do rozwiązania brzmi:
Jaka powinna być szuszarka używana przez ludzi, tak by nie ginęli oni w sposób opisany jak wyżej.
Szurka ma być bezpieczna bez względu na to, gdzie jest używana, w jakiej instalacji.


Kaden, w sumie to niezly pomysl z wylaczanym gniazdkiem.
Tylko czasem może być tak że suszarka się zaytrzyma od śmieci wewątrz niej, spirala się przepali, i napięcie może jednak być na elementach.
Mimo wszytsko uważam, że zwykle wyciąganie wtyczki z gniazdka będzie lepsze.


McGiver, nieco elektrotechniki podstawowej.
Suszarka ma pobór mocy 1000W.
Z wzorku na moc przy prądzie stalym P= U * I ,
wychodzi nam że potrzebny prąd do pracy suszarki przy napięciu 12V wynosilby 83A.

Przewód który może taki prąd przeslać ma grubość kciuka, jest ciężki i twardy.
A zasilacz prądu stalego który taki prąd jest w stanie wyprodukować bylby conajmniej 20 razy droższy od samej szuszarki.
Dla orientacji, w bloku mamy bezpiecznik maksymalny 63A na CALY DOM - wszytskie obwody w domu, gniazdka, swiatlo etc. Albo nawet i 32A.
pamiętam że 80A to byl glowny bezpiecznik na CAŁĄ KLATKĘ schodową....

Nie rozumiem pomyslu jakiegoś wylącznika który by wylączal trafo jeśli by nie byla wlączona suszarka. Pobór prądu jalowego przez nieobciążony trafo jest nieduży.
Ale powiedzmy, że w imie ekologii i tak dalej masz rację ;)



Ostatnio wpadl mi to glowy taki problem do rozwiązania,

Po sprawie WTC w 2001 roku, wprowadzono zaostrzone przepisy bezpieczeństwa w samolotach.
W sumie to chodzi porywaczom o to by przejąć samolot, i polecieć nim gdzie chcą.

Ostatnio widzialem w samolocie często otwarte drzwi do kabiny pilotów, i tak sobie pomyślalem, że taki porywacz jak zacznie się znęcać nad stewardessą to każdy pilot w końcu otworzy drzwi do kopitu i porwanie samolotu, a raczej przejęcie nad nim kontroli stanie sie faktem.

Jakimacie pomysl żeby nie dopuścić do przejęcia kontroli, kiedy już porywacze jednak znajdąsie na pokladzie ?

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 12:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Boogie napisał(a):

Jakimacie pomysl żeby nie dopuścić do przejęcia kontroli, kiedy już porywacze jednak znajdąsie na pokladzie ?



załoga musi mieć broń, może nie palną, ale jakieś porządne paralizatory. Zreszta ile takich porwań tak naprawde było ? Które skonczyly by sie podobnie do tych z wrzesnia 2001? Swoja droga na discovery ogladalem program z ktorego wynikalo ze cale te "ataki" to była jedna wielka mistyfikacja.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL