BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 16:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Odpowietrzenie baku a dymienie/nierówna praca
PostNapisane: 12 maja 2014, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GDA
Kod silnika: M54B25
Siema

Od jakiegoś czasu auto (E46 M54B25 automat 2001 rok) mi kuleje, mianowicie:

Czasami rano, czasami po postoju kilkugodzinnym, czasem po 30 min odpala i dymi na biało-niebiesko (wali paliwem niedopalonym - przynajmniej tak mi się wydaje). W Premium wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, bo świeca wręcz zalana była olejem i do tego świece. Niestety nie pomogło.

Objawy się pogłębiają, bo auto od kilku dni potrafi zgasnąć przy pierwszym odpalaniu. Po chwili już odpala normalnie.

Jak dymi to dosyć intensywnie, silnik chodzi niestabilnie (choć czasem choć delikatnie niestabilnie a dymi jakby wyrzucał parę z wydechu). Po chwili uspokaja się a jak zgaszę go od razu i odpalę od razu to wydmucha co miał w układzie wydechowym i spokój.

Dziś zaczął mi nagle w czasie jazdy chodzić niestabilnie (ja to wyczuje, ale jak ktoś nie zna auta to w życiu by nie zauważył) a zaraz potem na światłach zaczął mi dymić...i za 30 sekund przestał.

W Premium pod kompem pokazało błąd odpowietrzenia (uszkodzenie) oraz błąd sondy 1 i 2 (zła mieszanka).

Oleju nie ubywa (na 4 tys km dolałem wczoraj całe 100ml), płyn chłodniczy od 2 tygodni max i nie ma bąbelków po otwarciu w czasie pracy silnika. Pali mi w normie - spokojna jazda w trybie mieszanym wychodzi mi 9-10 litrów (automat + ciężkie cabrio).

Przy otwieraniu korka chłodniczego jest tzw "syknięcie", pod korkiem olejowym sucho i bez masła oraz również go delikatnie zasysa. Korek wlewu paliwa otwiera się normalnie i nic nie słychać, żeby wyrównywał ciśnienia. Choć po otwarciu wlewu mam wrażenie, że wali wachą trochę bardziej niż powinno.

Jeszcze nie wyczaiłem jak się ma poziom paliwa do dymienia - nie zwracałem uwagi na to a teraz zalałem do fulla i mam jeszcze połówkę.

Nie twierdzę, że Premium się myli, bo jestem z nich zadowolony bardzo - ale szukałem na polsko i anglojęzycznych forach i nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku.

Zawór odpowietrzający i wymiana jego to koszt ok 200 zł, ale po co go wymieniać jak nie on jest przyczyną tego co mnie najbardziej teraz boli.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Odpowietrzenie baku a dymienie/nierówna praca
PostNapisane: 13 maja 2014, 22:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
jaki rodzaje złej mieszanki> zbyt uboga czy zbyt bogata?

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Odpowietrzenie baku a dymienie/nierówna praca
PostNapisane: 13 maja 2014, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GDA
Kod silnika: M54B25
Leo napisał(a):
jaki rodzaje złej mieszanki> zbyt uboga czy zbyt bogata?


Tego Ci niestety nie powiem, bo nie byłem przy diagnozie. Jutro prawdopodobnie uda mi się podpiąć pod kompa w warsztacie to będzie trochę więcej wiadomo.

Właśnie wydaje mi się, jednak trochę znika oleju - wczoraj dolałem 100ml i dziś na bagnecie brakuje znowu tyle samo.

Pytanie co to jest i czemu raz dymi po odpaleniu czasem nagle w czasie jazdy (a odpalił nie dymiąc). Przyjąłbym na klatę to, że pali olej - ale dlaczego kurna nie ma jakiejś regularności - że dymi tylko na zimnym/ciepłym, po odpaleniu. A tak to...loteria. Na chłopski rozum, jeśli to rzecz mechaniczna, to powinna dziać się w określonych warunkach - a tutaj raz tak raz tak, jakby elektronika szalała - szczególnie, że potrafi zgasnąć przy pierwszym odpaleniu, trochę nim telepie czasem (bez dymu i z dymem)...a za chwilę chodzi jak pszczółka na 600 obrotów.

Chciałem się dziś przejechać, żeby zobaczyć ile oleju zniknie na odcinku 100km. Odpuściłem, bo dymił. Przy przegazówce pod wydechem spor śladów - jakby woda rozpryśnięta. Zrobiłem patent i na materiale jakby kropelki wody (tłustej) z lekką domieszką sadzy. Nawet jak już się obroty uspokoją i nie widać żadnego dymienia - spaliny są trochę gryzące i niezbyt przyjemne.

Uszczelka pokrywy zaworów nojka sztuka, świece też. Wymienione w Premium, bo stara uszczelka ostro puszczała a przez to jedna ze świec była zalana - i to wg Premium była wina dymienia i niestabilnej pracy.

Czy uszczelniacze zaworowe nie powinny występować w jednych określonych warunkach a nie przy odpalaniu a potem w czasie jazdy "jak popadnie"?

Odma nieruszana - też o niej myślałem.

Jaki jest koszty zrobienia uszczelniaczy zaworowych - robota + części?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Odpowietrzenie baku a dymienie/nierówna praca
PostNapisane: 25 maja 2014, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GDA
Kod silnika: M54B25
Byłem wczoraj na kompie. Na szczęście udało się wywołać dymienie.

Korekcja na 2 garze bardzo wysoka. Jedyny powracający błąd to 68 (odpowietrzenie). Sondy i grzałki sond pracują. Przy odpaleniu delikatnie zadymił, potem przez godzinę pięknie chodził. Udało się wywołać dymienie po ok 10 min postoju. Potem chwilę podymił (ok 4-5 km) i znowu było elegancko.

Wnioskuję, że odpowietrzenie baku nie ma nic wspólnego z wysokimi korekcjami tylko na jednym garze.

Wypatrzyłem w necie podobne przypadki (tak mi się wydaje) - lewe powietrze lub czujnik spalania stukowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL