Witam,
Od miesiąca posiadam : BMW E46, 2000r. 318i - M43, LPG STAG4.
W ciągu ostatnich 2 tygodni zapala mi się i gaśnie kontrolka „check engine”. Zauważyłem że zapala się wtedy gdy stoję w korku na niskich obrotach, gaśnie po jakimś czasie – parę dni - wtedy gdy trochę mocniej przycisnę – ok. 4 tys. obrotów.
Podpiąłem się z komputerem i otrzymałem błąd 171, wg opisu do jakiego dotarłem to:
171 Zasilanie Paliwa / kontrola mieszanki.
Skasowałem te błędy i jeździłem dalej ale po tygodniu – znów w korku – ponownie kontrolka się zapaliła.
Poniżej zamieszczam screeny z dzisiejszego „badania”.
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/155 ... 47f5e.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/390 ... 985de.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/2e1 ... 8a86b.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/b9a ... a8a53.htmlDodatkowo z dziwnych rzeczy jakie zauważyłem:
- zaraz po odpaleniu przez chwile - ok. 30 sek. - auto jest bardzo „zamulone”, potem stopniowo się rozkręca a po przejściu na LPG jest wszystko ok.
- lekkie falowanie obrotów na jałowym biegu
- podejrzanie duże spalanie ostatnio (3 tankowania) : ok. 12l LPG/100km, wcześniej było 11, poprzedni właściciel twierdził ze jemu paliła „koło 10” w mieście. Ja głownie jeżdżę w trasie, czasem autostrada ale z umiarem 120-140 km/h.
- to chyba zupełnie nie ma znaczenia ale tez mnie interesuje – mam zbiornik 45 litrów ale gdy jest pusty maksymalnie udało mi się do niego zalać 29 litrów. Próbowałem tego 2 razy na dwóch różnych stacjach. Może ma ktoś pomysł co jest przyczyną?
Proszę Was o opinie co może być przyczyną pojawiania się tego błędu i co z tym dalej zrobić. Jeśli będą potrzebne jakieś inne odczyty z komputera to nie ma z tym najmniejszego problemu.