BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] kupiłem niedawno i dowiedziałem się że mam olej minera
PostNapisane: 6 listopada 2007, 23:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
kupiłem niedawno i dowiedziałem się że mam olej mineralny:/ wymieniany był przy 216tys km a mam zrobione 220tyś km. Wyczytałem że mineralny nie nadaje sie do BMW. I nie wiem co mam robić zmienić już na półsyntetyk? czy poczekać aż przyjdze czas na zmiane?? jeśli zmienie na półsyntetyk to nie zacznie brać oleju?? i który jest najlepszy???

jak narazie to nawet ładnie mi pracuje na tym mineralnym. równo i nie ma rzadnych stuków...


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 19:08 przez Lukezz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 00:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Mielec-Rzeszow
poszukaj bylo ;) i nie jest powiedziane ze mineralny nie jest do BMW ;)

_________________
Bayerische Motoren Werke :)
[you]zobacz mojÂą Bawarke i ocen
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 00:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Ja mam m50b25 i na mineralnym zriobilem ok 17tys km, nie mam juz odwrotu - ale jestem zadowolony, nic niepokojacego sie nie dzieje.

Jesli chcesz powrocic do 10w40 to teraz - 4 tys to nie tragedia, ale jesli przejezdzisz caly okres to juz zostan na nim. Znajomy mechanik ma taki sam silnik jak ja, lał mineralny (nie wiem jak dlugo) i tez nie wiem z jakich przyczyn postanowil wrocic do polsyntetyka - przestrzegl mnie przed tym, jak juz chodzi na mieneralu to ma chodzic, jemu silnik po powrocie na polsyntetyk caly sie rozszczelnil, zaczely sie ogromne wycieki i musial caly rozebrac i powymieniac wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 00:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
aha czyli nic nie kombinować.... bo w sumie chodzi elegancko nic nie wycieka ani nic....

czyli już wiem... dzienki......

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 01:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3235
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Cytuj:
Ja mam m50b25 i na mineralnym zriobilem ok 17tys km, nie mam juz odwrotu - ale jestem zadowolony, nic niepokojacego sie nie dzieje.


oby nie bylo takiej zimy jak 2 lata temu. -31 stopni w cieniu ;) to wtedy by silnik na mineralnym najbardziej dostal w d...

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 09:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
lukas88 napisał(a):
Wyczytałem że mineralny nie nadaje sie do BMW


W jakiej mądrej książce tak napisali?

Mam M10b18 300tys km na mineralu. Jest super, pod koniec cyklu, jak się depnie to czuć zapach ciepłego oleju.

GP-T1000 napisał(a):
oby nie bylo takiej zimy jak 2 lata temu. -31 stopni w cieniu to wtedy by silnik na mineralnym najbardziej dostal w d...

a no właśnie jak to jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 10:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
lukas88 napisał(a):
Wyczytałem że mineralny nie nadaje sie do BMW


W jakiej mądrej książce tak napisali?

Mam M10b18 300tys km na mineralu. Jest super, pod koniec cyklu, jak się depnie to czuć zapach ciepłego oleju.

GP-T1000 napisał(a):
oby nie bylo takiej zimy jak 2 lata temu. -31 stopni w cieniu to wtedy by silnik na mineralnym najbardziej dostal w d...

a no właśnie jak to jest?


tak to jest że minerał przy temperaturach ujemnych i to wcale nie duzych nie jest płynny. Czyli lezy sobie w misce jakiś czas zanim się silnik nie nagrzeje. Zużywa Ci to M10 ten olej? Jeśli nie, lub jeśli nie wiele, przejdz na 10w40, nie ma możliwości byś tego żałował.

[ Dodano: 7 Listopad 2007, 10:22 ]
np. Castrol Motor Oil przy -24 stopniach zamienia się w ciało stałe. :hyhy:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 11:24 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
testowal to kiedys nasz kolega Rapid...wlasnie przy okazji pamietnej zimy 2 lata temu :)

po mroznej nocy mineral zamienial sie w cialo stale, polsyntetyk ciagle plynny choc gesciejszy, syntetyk "woda"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 11:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Nic sie nie martw i nie kombinuj, tylko lej porządny minerał co max 10 000 i możesz śmigać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 11:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
stones1 napisał(a):
Zużywa Ci to M10 ten olej? Jeśli nie, lub jeśli nie wiele, przejdz na 10w40, nie ma możliwości byś tego żałował.


nie jeżdżę w zime... a w zime w garażu mam na plusie... więc niec zostanie.

Z ciekawości, zostawie bańkę oleju mineralnego w zime za oknem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 12:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
stones1 napisał(a):
Zużywa Ci to M10 ten olej? Jeśli nie, lub jeśli nie wiele, przejdz na 10w40, nie ma możliwości byś tego żałował.


nie jeżdżę w zime... a w zime w garażu mam na plusie... więc niec zostanie.

Z ciekawości, zostawie bańkę oleju mineralnego w zime za oknem :)

te minus 24 stopnie jest z danych oficjalnych Castrola.

Oczywiscie jesli uzywasz tego samochodu w temp. nie wiem +10 - +30 to właściwie nie ma znaczenia co się dzieje przy zimnych rozruchach.. ale z kolei przy wysokich temperaturach minerał szybciej traci właściwości, także jesli nie zuzywa Ci 15w40, przejdz na 10w40.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 13:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
M40 to 'specyficzny' silnik jeżeli chodzi o wymogi olejowe.
Skutek i przyczyna: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 14:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Zapominają poniektórzy że kolega ma M40 a tam mineral to samobójstwo, W M50 też bym nie lał ale od biedy jeszcze ujdzie ( ale ja po nocach bym spokojnie nie mógł spać wiedząc co tam jest :hyhy: ) W M10 mineral ujdzie bo to już jednak troszkę starsza bestia i był projektowany z myśla o nim ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 19:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja mam m40 i mineralny lotos 15w40 to wkońcu jak zmieniać czy nic nie kombinować??? w zimie stoi w garażu.....

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 19:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
lukas88 napisał(a):
ja mam m40 i mineralny lotos 15w40 to wkońcu jak zmieniać czy nic nie kombinować??? w zimie stoi w garażu.....

Nie zmieniaj, nie ma po co. Sprawdzałem jak ten lotos sie zachowuje po pobycie w zamrażarce i 22*C i powiem tak, był gęstszy, ale wciąż bardzo płynny. Ruscy też jeżdżą Ładami na minerałach i wszystko ok.

Kto mówi tu o ciele stałym nie ma pojęcia o olejach. Efektywna temperatura płynięcia wynosi zwykle -35 do -40 lecz zalecane jest używanie oleju mineralnego w temp. nie niższej od -25 do -30. A latem minerał nie rozrzedza się tak jak półsyntetyk.

Nie zmieniaj.

Ktoś tam wyżej pisał że do M40 minerał to zabójstwo. Proponuję zapoznac się najpierw z fachową literaturą a potem wprowadzać ludzi w błąd pisząc bzdury. M40 ma już 20 lat i można śmiało zalać nawet olej 20W40/50, bo taki jest dopuszczony.

15W40 czy nawet 20W40 to oleje wielosezonowe więc przestańcie wreszcie pisać głupoty o tym że zamienia się w ciało stałe!!! Wprowadzacie ludzi w błąd!

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 19:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
pikantrop znowu piszesz o minerale. OK. Chcesz to sobie lej. Twoje auto.
Ale minerał nie jest i nigdy nie będzie odpowiednim olejem do m40.
Do m50 też nie jest lany fabrycznie, odpowiedni jest również 5W40. W M50 niektórzy leją 10W40 myśląc że lejąc gęstrzy nie będzie im brał oleju. M50 nie jest wrażliwy na olej i szkody nie robią, jest to dopuszczalne, ale m40 to zryta konstrukcja która ma ze smarowaniem problemy i mimo ża instrukcja 'dopuszcza' 10W40 to lany był fabrycznie 5W40, który powinien być lany tam zawsze. 15W40 to zarzynanie m40.

Jak komuś bierze taki olej to znaczy że powinien albo dolewać albo wymienić to i owo a nie lać gęstrzy.

I nie chodzi tutaj tylko o gęstość ale właściwości oleju syntetycznego którego mineralny nie ma.

Co do przesiadki z minerału na 5W40 - trudno mi doradzić. Może przejsć na 10W40 puki możesz i potem przy kolejnej zmianie na 5W40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
pitekantrop napisał(a):

15W40 czy nawet 20W40 to oleje wielosezonowe więc przestańcie wreszcie pisać głupoty o tym że zamienia się w ciało stałe!!! Wprowadzacie ludzi w błąd!

Pozdrawiam



Ty piszesz głupoty i masz spory problem ze zrozumieniem że każdy olej ma określoną temperature przy której zamienia się w ciało stałe.. NIe wymyśliłem sobie tych -24 stopni. To dane Castrola dla oleju Motor Oil 15w40. Np. olej EDGE 0w40 przestaje być cieczą przy -60 stopniach. Jeśli nie możesz pojać że istnieją takie podstawowe zjawiska fizyczne jak zmienność gęstości zaleznie od temperatury aż do zmienności stanu skupienia pomysł o wodzie którą jesz jako lody lub widzisz jako parę gotując wode na herbate...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
pitekantrop napisał(a):
Ruscy też jeżdżą Ładami na minerałach i wszystko ok.


A jak wiadomo nie od dziś silniki Łady wyprzedzają technologicznie silniki BMW o lata świetlne oraz słyną ze swoich wielotysięcznych bezawaryjnych przebiegów.

Cytuj:
pomysł o wodzie którą jesz jako lody lub widzisz jako parę gotując wode na herbate...


Nawet dzieci wiedzą że to sztuczki wiedźm...

Jak ktoś chce lać mienerala i zarzynać silnik to jego wybór i jego samochód ale co do 10w40 mamy pewność że nie zaszkodzi bo niby jak ? A przy mineralu jak widać takiej pewności niema.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
To do czego są oleje mineralne? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
To ty nie masz pojęcia o olejach czytasz tabele i nie wiesz o co chodzi temperatura płynięcie to nie jest temperatura graniczna ciecz-ciało stałe. Dopuszcza się się używanie oleju chwilowo poniżej tej temperatury, i co, można jechać w bryłą oleju w samochodzie?

Kyokushin może uściślij konkretnie co Twoim zdaniem jest zryte w układzie smarowania M40 że nie można lać minerała tam???? Bo naprawdę nie wiem. Może chodzi Ci o rurke smarującą wałek?? Jest dostatecznie gruba by przepuścić minerał, pod warunkiem braku syfu w niej, a to zależy od terminowości wymian oleju.

Więc nie gadaj że M40 jest zryte i nie można lać minerału, sam sobie to wymyśliłeś chyba albo usłyszałeś od Pana Edzie i powtarzasz w kółko.

Zero faktów i dowodów, a ja temat o 15W40 w M40 założyłem i chyba z pół roku analizowałem co lidzie takiego widzą w M40 że nie można lać minerału i jednogłośnie mówię że do M40 o dużym przebiegu w którym jest zalany minerał należy zalać nic innego tylko znowu minerał.

Rozwaliłeś mnie z tym że M40 ma zryty układ smarowania.

Zryte to mają ludzie łby ze swoim traktowaniem samochodu bo niektórzy twierdząc że stary rzęch wogóle nie wymieniają oleju tylko dolewają, około 1/3 Polaków mających samochody kilkunastoletnie tak robi i w tym problem, nie w M40. Ten silnik NIE JEST wadliwy. Każda literatura fachowa zezwala lać do niego oleje począwszy od 5W30 kończywszy na 20W50.

Zrozum wreszcie że olej dobiera się do temperatury w której silnik pracuje oraz często niestety jego stanu a nie wg wskazań Pania Henia który mówi że do BMW minerała nie.

[ Dodano: 7 Listopad 2007, 20:23 ]
KotSylwester napisał(a):
To do czego są oleje mineralne? :niepewny:

Poczytaj sobie na forum, mądrzy koledzy fani zalewania firmowym syntetykiem 20 letniego silnika któremu to "nie robi" odpowiedzą Ci: do Ursusów, kosiarek i oczywiście Fiatów 125p bo jak powszechnie wiadomo wszem i wobec BMW jest zupełnie innym samochodem niż Fiat, ma silnik działający na innej zasadzie oraz układ smarowania, wkońcu BMW Uber Alles :wstyd:

MAJSU_WuWuA napisał(a):
A jak wiadomo nie od dziś silniki Łady wyprzedzają technologicznie silniki BMW o lata świetlne oraz słyną ze swoich wielotysięcznych bezawaryjnych przebiegów.


Nie, ale sprawne modele 1500 odpalają "na dotyk" przy mniej niż -20 nawet jak zalejesz tam Selektola od dziadka z piwnicy po Żuku, czego nie możesz powiedzieć o swoim BMW. I nie dowiesz się co to znaczy na "dotyk", póki tego nie usłyszysz, chodzi o naprawdę dotyk a mianowicie ze 2 obroty rozrusznika i ćwierć sekundy.

Ale nie zrozumiesz tego, bo jesteś zaślepiony marką, której jest fanatykiem (a nie fanem) i jedyne co jesteś w stanie powiedzieć że Łada to syf bo ma silnik z lat 60'.

M10 jest niewiele nowszy a produkowali go do 1987 roku. Rzeczywiście, nowoczesne te BMW.


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 20:29 przez pitekantrop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL