BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Alpina D3 problem z brakiem mocy
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 07:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: Alpina D3
Kod silnika: M47TU2
Witam,

Jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu, który chyba jest znany na forum - mowa o Alpinie D3 Maksa ;)
Od dawna borykam się z pewnym problemem i już sam nie wiem jak go ugryźć. Postanowiłem więc, że napiszę i poradzę się tutaj :)

Otóż samochód raz mam moc, raz ma jej znacznie mniej. Raz nie puszcza dymka, a raz kopci jak oszalałe ;)
Dodam jeszcze, że Jeśli po odpaleniu silnika samochód nie ma mocy, to nie ma jej przez całą podróż.. nie ważne czy to 30-50 czy 100km.. A jeśli jest w porządku to całą podróż jedzie jak szalone ;)

Oczywiście zacząłem od logów INPA/DIS.. Niestety samochód jest po Chipsie i nie do końca wiem jakie wartości to wartości pożądane. Wszystko jednak wygląda bardzo obiecująco.. Wszystkie parametry takie jak chce komputer.. wszystko wygląda okej poza jednym:

Przy wciśnięciu gazu na 20-30% komputer chce 2 bary (tak, 2 bary doładowania, 3 z atmosferycznym) i tyle dostaje.. Przy wciśnięciu gazu na 100% komputer chce 2,1bara (i tyle dostaje).. Sprawdziłem potencjometr gazu w INPIE - wygląda że działa okej.

Co zrobiłem?
Standard: czyszczenie EGR-a, przepustnicy gaszącej, elektrozaworka, wymiana węży podciśnieniowych.. Pełen serwis: odma kompletna, filtry, olej, dodatek do paliwa na wtryski (Protec). Niestety zero poprawy.

Czy macie jakiś pomysł jak to ugryźć? Czy problemem może być przepływomierz, mimo że pod kompem zachowuje się jak sprawny? Możliwe ze to zmienna geometria, skoro samochód czasami jeździ idealnie?

Dodam też, że samochód znacznie lepiej jedzie w nocy, lub na deszczu.. kiedy powietrze jest wilgotne.. I jest to różnica kolosalna.. Gdy nie ma mocy jedzie jakby miał 90KM, a kiedy ją ma, wydaje się jakby miał więcej niż te 230KM które wypluło na hamowni.

Mam nadzieję, że dacie mi jakieś wskazówki co mogę zrobić by zdiagnozować usterkę.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 07:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
A jak nie jedzie to wyświetla się tryb awaryjny?
2.1 bara całkiem sporo :szok:
Ciekawe jakie Ciśnienie ma DJ z taka turbiną


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: Alpina D3
Kod silnika: M47TU2
marcin92 napisał(a):
A jak nie jedzie to wyświetla się tryb awaryjny?
2.1 bara całkiem sporo :szok:
Ciekawe jakie Ciśnienie ma DJ z taka turbiną


Samochód nie ma żadnych błędów.. nigdzie. Czasami ładuje nawet 2.2 bara. Kiedy wszystko jest okej jedzie naprawdę jak oszalałe.. G-tech zmierzył 6,1s do 100km, co przy tak niewielkiej mocy (230KM/500NM) jest prawie niemożliwe.. Niestety gdy mocy brak, setka pojawia się po 10 sekundach :(

Dziwne, że pomimo tak dużego doładowania samochód kopci jak cholera i nie chce jechać.. Przecież komputer nie przedawkowuje paliwa.. a ciśnienie jest bardzo duże.. wszystko zsumowane, powinno powodować dobre przyśpieszenie i niewielkie dymienie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
może jakaś nieszczelność jest przy intercoolerze ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: Alpina D3
Kod silnika: M47TU2
///david napisał(a):
może jakaś nieszczelność jest przy intercoolerze ?

I raz ma moc, raz nie? Nieszczelność raczej powinna być cały czas, ale dziękuję za posta :)
Węże wyglądają na szczelne, na wszelki wypadek zaizoluję każde połączenie mocną taśmą i zobaczę, czy gdzieś wypcha powietrze.. ale wątpię, na 99.999% to nie to ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 10:11 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Taka moja drobna sugestia, może napisz do Alpiny z prośbą o rady w zaistniałej sytuacji ;) Napisz im że jesteś na wakacjach np gdzieś na czechach czy gdzieś i nie masz możliwości nigdzie zdiagnozować usterki, a nie da rady podróżować , może będą na tyle mili że Ci coś podsunął ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: Alpina D3
Kod silnika: M47TU2
Miłosz napisał(a):
Taka moja drobna sugestia, może napisz do Alpiny z prośbą o rady w zaistniałej sytuacji ;) Napisz im że jesteś na wakacjach np gdzieś na czechach czy gdzieś i nie masz możliwości nigdzie zdiagnozować usterki, a nie da rady podróżować , może będą na tyle mili że Ci coś podsunął ;)


Jak najbardziej mogę to zrobić.. tylko prócz 50% spadku mocy i lekkiego dymiania nic się nie dzieje - samochód nie stoi w miejscu.. więc wątpię czy cokolwiek wskórają. Prędzej zaproszą mnie do swojego Serwisu, lub rodzimego ASO BMW w Polsce, żeby zdiagnozować problem, niż poprowadzą za rączkę z samozwańczą diagnostyką. Dziękuję jednak za każdą radę i do tej również się zastosuję.

Niestety samochód jej dodatkowo po chipie - wartości będą różne od tych z seryjnego programu Alpiny ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 11:13 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
daj znać jak coś odpiszą ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 11:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Naprawde dziwny temat
IC jakby był nieszczelny to by nie pokazało doładowania w inpie.


może warto zrobić test przelewowy wtrysków? możliwe ze któryś wtrysk się zawiesza :kwasny:

co do tego ze pisać do alpiny to totalnie bez sensu, bo to normalny silnik na 1 turbinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: Alpina D3
Kod silnika: M47TU2
marcin92 napisał(a):
Naprawde dziwny temat
IC jakby był nieszczelny to by nie pokazało doładowania w inpie.


może warto zrobić test przelewowy wtrysków? możliwe ze któryś wtrysk się zawiesza :kwasny:

co do tego ze pisać do alpiny to totalnie bez sensu, bo to normalny silnik na 1 turbinie


Masz rację ;) Dlatego właśnie napisałem i nie poradziłem sobie sam. Miałem wcześniej E46 330d i tam nie było filozofii.. auto przestało jechać = dniówka roboty, wymiana podciśnień, czyszczenie i zamiana miejscami zaworków sterujących turbo i egr, zaślepienie egr-a, czyszczenie czujnika doładowania, czyszczenie kolektora, środek na czyszczenie zmiennej geometrii w dolot, sprawdzenie szczelności dolotu = auto jedzie jak trzeba :)

Również wiem, że pisanie do Alpiny nic nie da, natomiast dziękuję za każdą uwagę i doceniam że ktoś chce pomóc :)

Temat jest dziwny.. Da się jakoś pod kompem sprawdzić czy wtrysk się zawiesza? Jedyny test to korekcja na zimnym? A może czujnik temperatury który jest w rurze od IC do kolektora pokazuje głupoty i komputer głupieje, obcinając doładowanie, bo temp. jest zbyt wysoka? Nie wiem nawet jak ten czujnik wyjąć - jest chyba wciskany..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 13:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2102
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Ja miałem tak samo, co prawda w e90 318d. Raz jeździł ok, raz przymulał. Winny był przepływomierz, który się uwalił od filtra sportowego. Przeczyściłem i do tej pory jest ok.

Słyszałem jeszcze, że często winą takich nagłych spadków mocy jest nastawnik/czujnik ciśnienia doładowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: Alpina D3
Kod silnika: M47TU2
Bauer napisał(a):
Ja miałem tak samo, co prawda w e90 318d. Raz jeździł ok, raz przymulał. Winny był przepływomierz, który się uwalił od filtra sportowego. Przeczyściłem i do tej pory jest ok.

Słyszałem jeszcze, że często winą takich nagłych spadków mocy jest nastawnik/czujnik ciśnienia doładowania.

Witam,
W jaki sposób czyściłeś przepływkę (słyszałem że nie wolno tego robić)? Sprawdzałeś auto pod kompem? zaniżała Ci? Zawyżała? Czy było okej?

Też zaczynam obstawiać czujnik ciśnienia doładowania.. Bo przy niskim obciążeniu pokazuje dość duże wartości.. Chyba będę musiał wymienić go w ciemno..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 20:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Masz oryginalną mapę? Jeśli tak i masz czym ją wgrać, to ja bym tak zrobił i pojeździł trochę.
Jak samochód dymi i nie jedzie, to chyba turbo nie ładuje. Gdyby EGR się zaciął, to raczej by nie dymiło, tylko muliło strasznie.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
Wnisokujac po tym jak mowisz ze czasami dymi mozemy pominac kwestie dpf poniewaz juz go nie ma w aucie ...
Powinno wyjsc na diagnostyce co jest nie tak ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 25 czerwca 2014, 10:38 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Maciekkk napisał(a):
W jaki sposób czyściłeś przepływkę (słyszałem że nie wolno tego robić)?

Niejedną HFM6 czyściłem i negatywnych skutków nie było. Przeciwnie.
Wykręciłem ją całkiem. Od strony filtra powietrza widać taką mniejszą siateczkę po środku kanału powietrza.
Wydłubałem ją płaskim śrubokrętem(użyłem większego płaskiego śrubokrętu i podważyłem o obudowę).
W kanale, który się pokaże, będziesz widział element pomiarowy. Do kanaliku tego elementu psikałem solidnie zmywaczem do hamulców.


Pomyślałem też o czujniku temperatury. Jak masz inpę, to sprawdź kilka razy z rana, na samym zapłonie czy wartości odczytane z czujników temperatur są takie same. Auto po nocy, powinno mieć taką samą temperaturę w każdym punkcie. Więc warto sprawdzić czy tak jest.

Częsty problem to też wariujące sterowniki turbo. Błędów w DDE z tym związanych nie ma?

Spróbuj jeszcze jak auto nie będzie chciało jechać, odłączyć EGR. Zdarzyło mi się już, że miałem zaworek, który nie domykał się i przepuszczał podciśnienie co nie domykało EGR.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 26 czerwca 2014, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: Alpina D3
Kod silnika: M47TU2
Wczoraj wieczorem spadł deszcz i powietrze zrobiło się wilgotne - samochód znów ożył i zaczął jechać jak szalony. Padła mi bateria w laptopie i dopiero od jutra będę mógł zacząć logi komputerowe na nowo.
Czuję jednak że jeżeli temperatura/wilgotność powietrza robi zasadniczą różnicę na to, jak zachowuje się samochód, to prawdopodobnie będzie to przepływka - do niej trafia powietrze najperw, natomiast do czujnika doładowania powietrze dolatuje już ogrzane i temp. na zewnątrz raczej nie ma na niego wpływu. Elektronika sterująca turbiną raczej nie była by tak uszkodzona, by kilka stopni albo % wilgotności powodowało jej poprawną lub niepoprawną pracę. Cała reszta, czyli nieszczelności, wtryski, zmienna geometria, zacinający egr, czy nawet błąd w chipie odpadają - auto w 90% ożywa gdy jest zimno/mokro, więc te uszkodzenia nie miałby by na to wpływu.

Dodam tylko ciekawą rzecz.. której sam do końca nie rozumiem i nie wiem czy można połączyć to z uszkodzoną przepływką - otóż, kiedy samochód :NIE JEDZIE: po dodaniu gazu (20%) wyrywa do przodu i jedzie lepiej niż po dodaniu na 100%.. Dziwne prawda? Uszkodzona przepływka może powodować takie rzeczy? Auto osiąga wtedy 2 bary doładowania, nie kopci i jedzie ochoczo do przodu, może nie tak dobrze, jak kiedy wszystko jest sprawne, ale jedzie.. a potencjometr gazu wciśnięty na 10-20% :/

Wymieniać tą przepływkę w ciemno?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 26 czerwca 2014, 09:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Maciekkk napisał(a):
Uszkodzona przepływka może powodować takie rzeczy?

Jak najbardziej

Maciekkk napisał(a):
Wymieniać tą przepływkę w ciemno?

Na początek wyczyść. Jak się poprawi, to wtedy wymieniaj.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 26 czerwca 2014, 10:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Na poczatek zloguj samochód w czasie gdy zamula. Sprawdzić trzeba dawkę, stopień wypełnienia zaworka turbo oraz EGR. INPA się do tego nie nadaje. Podjedź do osoby ogarniętej w temacie która posiada szybką serwisówke (ISTA, BavarianTechnik) lub np Launcha.
Zacinający się EGR powoduje dymienie pojazdu i ograniczoną moc ze względu na niską masę tlenową.

Przepływki nie dotykaj narazie. Lepiej zatkaj EGR testowo.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 26 czerwca 2014, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: Alpina D3
Kod silnika: M47TU2
jnx napisał(a):
Na poczatek zloguj samochód w czasie gdy zamula. Sprawdzić trzeba dawkę, stopień wypełnienia zaworka turbo oraz EGR. INPA się do tego nie nadaje. Podjedź do osoby ogarniętej w temacie która posiada szybką serwisówke (ISTA, BavarianTechnik) lub np Launcha.
Zacinający się EGR powoduje dymienie pojazdu i ograniczoną moc ze względu na niską masę tlenową.

Przepływki nie dotykaj narazie. Lepiej zatkaj EGR testowo.


Przepływki nie dotykaj narazie. Lepiej zatkaj EGR testowo.[/quote]
DIS da radę? Czy szukać kogoś kto ma ISTĘ, BT albo Launcha? Zna ktoś kogoś, kto ogarnia dobrze temat w małopolsce i nie karze mi powymieniać połowy czujników nim ustrzeli problem? :)

cursor napisał(a):
Na początek wyczyść. Jak się poprawi, to wtedy wymieniaj.

Dziś dostanie porcję sprężonego powietrza + alkoholu izopropylowego - zobaczymy czy coś pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90 Alpina d3] Problem z brakiem mocy.
PostNapisane: 28 czerwca 2014, 11:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
jnx napisał(a):
Na poczatek zloguj samochód w czasie gdy zamula. Sprawdzić trzeba dawkę, stopień wypełnienia zaworka turbo oraz EGR. INPA się do tego nie nadaje. Podjedź do osoby ogarniętej w temacie która posiada szybką serwisówke (ISTA, BavarianTechnik) lub np Launcha.
Zacinający się EGR powoduje dymienie pojazdu i ograniczoną moc ze względu na niską masę tlenową.

Przepływki nie dotykaj narazie. Lepiej zatkaj EGR testowo.


Mam co prawda Peugeota, a nie BMW, ale jak zacinał mi się EGR, to samochód nie dymił, natomiast to on był przyczyną spadku mocy. Odłącz sterowanie nim i się przejedź (nie wiem jak w BMW, ale u mnie wywalało błąd EGR, ale samochód jeździł normalnie i nie wyskakiwał check).

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL