BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 21:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 03:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
patrz na gestosc w 15st i lepkosc w 40

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 11:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1203
Mam w m62tub44 Totala 9000 energy 5w40.
Po rozgrzaniu słychać na nim delikatne klikanie. Głównie słychać w kabinie w nocy przy wyłączonym radiu. Trochę słychać przy zamkniętej masce, za to przy otwartej słychać klikanie najmniej - chyba ogólny szum silnika zagłusza go trochę.

Czy ktoś użytkował Fuchs pro race s 5w40?
http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.html

gdzieś w czeluściach internetu czytałem, że jest dobry do pracy z vanosami. Interesuje mnie sprawdzona opinia - ew. jakiś olej wysokiej klasy do m62tu - często jeżdżę w trasie gdzie z budzika przez dłuższy czas nie schodzi 1,8 - 2,0. Ogólnie, silnik jest dość obciążony...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 13:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jezeli zaczyna cos cykac dziwnie na rozgrzanym (podgrzana swieca i cewka-izolacja w niej) to obawiam sie że to moze byc z ukladu zaplonowego, moze warto sprobowac jeszcze podmienic swiece na bosch platinum, ciągna nizsze napiecie. uciszy silnik dosc mocno, nie wiem jakiego rodzaju jest to cykanie, silnik na cieplym oleju powinien sie wyciszyc. moze po prostu na tych swiecach 4 elektrodowych tak chaotycznie przepala ze dzwoni. glosniejszy tez wydech jest na fabrycznych NGK. ciezko mi powiedziec. ale to moze miec cos wspolnego z zaplonem a nie olejem. jezeli masz gaz to zobacz czy na obu paliwach to masz, sprawdz jak chodzi na cieplym na benzynie czy tez wystepuje dzwonienie, badz cykliczne "klikanie"

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 15:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1203
nie, nie - to nie jest cykanie takie o jakim piszesz - to jakby właśnie dźwięk popychaczy albo układu rozrządu/vanosów. Znika przy ok 1500 obrotów.

Konsultowałem to z kilkoma osobami znającymi dobrze m62 i mówią, że rozrząd/vanosy pracują dobrze i ciszej niż 90% m62 jakie słyszeli, a ja jestem przewrażliwiony... ale jednak jakiśtam minimalny dźwięk słyszę i chciałbym go zminimalizować.

Zastanawiam się też jaki olej jest najlepszy do m62 - tak jak mówię, słyszałem sporo o tym Fuchsie.

edit/
https://www.youtube.com/watch?v=kG_3URJqXcQ
coś jak tutaj, ale dużo mniej agresywnie. Możliwe, że ktoś nieogarnięty nie wyłapałby tego odgłosu. U mnie jest też bardziej głuchy i chyba odrobinę mniej częstotliwy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 18:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na totalu bedzie klepac w starych silnikach ale to popychacze, trzeba dac mniejsza lepkosc jezeli nie pali oleju. fuchs to wypasiona firma i w de bardzo ceniony jest, ale to nie o firme oleju chodzi czytaj cene tylko o to ze musi byc po prostu żadsza oliwa. moj m47n na totalu 9000 energy po kupnie jak zalalem tez klepal niemilosiernie jak silnik tdi :znudzony: w zime i lato osluchiwalem silnik z kazdej strony i wkrecalem sobie fazy z padajacymi dwumasami sprzeglem i wtryskami oraz poduchami silnika i kolem pasowym :wstyd: dopiero 0w40 castrol o gestosci w 15st 0,841 i lepkosci kolo 70 w 40st rozwiazal problem tak po 1000-2000km silnik ucichl calkiem. cichszy niz na 5w30 edge castrolu bo gestosc mniejsza w 15st. takze zalej cos co ma mniejsza gestosc i lepkosc i zobaczysz. sa silniki ktore musza miec bardziej plynna oliwe bo wydaja rozne dziwne dzwieki. nie mowie ze total zly bo mam w aucie ktore ma dopiero 35 tys km i nie slychac silnika, jest ciszej niz na fabrycznym oleju

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 20:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1203
No i super, w takim razie szukam czegoś wypasionego o mniejszej lepkości. Tego Totala nie wzial grama przez jakieś 5 tys.km, a nie oszczędzam obrotów. :ok: dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 20:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak totala nie bierze to innego tez nie wezmie zalewaj to co katalogi polecaja i dopiero patrz na karte oleju parametry jakie ma, samemu nie polecam dobierać oleju do silnika. mozesz 0w30 energy 9000 total wyprobowac tylko zobacz czy katalog zaleca, ten olej tez sie niezle "przelewa", plus jest taki ze oleje total 9000 mozna ze soba mieszac w razie jakby zaczal brac. na dolewki mozna wg katalogu oba dodawac do siebie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 21:14 
pawelos666 napisał(a):
takze zalej cos co ma mniejsza gestosc i lepkosc i zobaczysz. sa silniki ktore musza miec bardziej plynna oliwe bo wydaja rozne dziwne dzwieki.

o jakiej lepkości tutaj piszesz? klasyfikacja SAE?
bo jest jeszcze coś takiego jak indeks lepkości kinematycznej i im jest on większy tym mamy lepszy olej.
Np mój millers xf c3 longlife 5W30 ma indeks lepkości - 165,
Cytuj:
Lepkość kinematyczna przy 100C…12,1 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40C…72,1 cSt
Indeks lepkości…165

a teraz planuje przejść na Liqui Moly top tec 4600 5W30
Cytuj:
Lepkość kinematyczna 40°C 64 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C 11.6 mm²/s
Wskaźnik lepkości 178

na millersie czasami gdy dłużej nie jeżdżę autem klepna popychacze kilkanaście sekund , ciekaw jestem jak będzie na LM


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 22:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Beatles napisał(a):

Czy ktoś użytkował Fuchs pro race s 5w40?
http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.html

Interesuje mnie sprawdzona opinia

Na innym forum byl testowany pro race 5w30 wg uzytkownikow nigdy nie mieli lepszej oliwy, a moge powiedziec ze lali wszystko z gornej polki i maja pojecie o temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 lipca 2014, 22:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wskaznik lepkosci to wskaznik lepkosci okresla sposob narastania lepkosci do temp im z nizszej wyzszą osiagnie tym lepiej wiec im wieksza liczba tym lepiej ale to nie ma znaczenia przy lepkosci w 40 czy gestosci przy 15. bo np taki castrol 0w40 lepkosc cst ma ponad 70 i 5w30 ma lepkosc ponizej 70, a gestosc w 15 i tak mniejsza ten 0w40 :cwaniak: :) a z tymi indeksami lepkosci tak sie przyjelo ze im wiekszy indeks to teoretycznie powinien byc lepszy olej tylko ze lepkosc w 40 nie powinna byc np 100 :wstyd: zakrecony temat olejarski jak zawsze

KubaMpakiet napisał(a):
Na innym forum byl testowany pro race 5w30 wg uzytkownikow nigdy nie mieli lepszej oliwy, a moge powiedziec ze lali wszystko z gornej polki i maja pojecie o temacie


to oliwa z estrami PAO

Parametry:

Gestość w 15°C [g/ml]: 0,861
Temperatura zapłonu IP34 (zamknięty tygiel) [°C]: 193
Lepkość dynamiczna w -30°C [mPas]: 5000
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 63,7
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 10,9
Noack (%): 7
HTHS (mPas): 3,5
Wskaźnik lepkości: 163
Temperatura płynięcia [°C]: - 63

[mod.edit. - edytuj posty!]

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 08:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1203
No dobrze, a jak charakterystyka tego Race pro s 5w30 ma się np. do MILLERS LONG LIFE C3 5L 504/507:

CHARAKTERYSTYKA:
ACEA A3/B4, C3-10
VW 504.00/507.00, Mercedes – Benz 229.51
SAE klasa lepkości:…5W30
Ciężar właściwy przy 15 C…0,849
Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C…71,0 cSt
Indeks lepkości…166
Temperatura krzepnięcia…
Temperatura zapłonu…>200 C
Lepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP

Ciekawym i polecanym 5w30 jest też
http://www.royalpurpleconsumer.com/wp-c ... torOIl.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
eh znow teorią zyjemy musimy obczaic temat od strony praktycznej :]
popatrz na zimowe temp millersa i castroli, millers u nas w zime bedzie gorszy

to teraz wez popatrz na gestosc w 15oC, zorientujesz sie o co chodzi..., nastepnie lepkosc kinematyczne w 40 i 100 ile cst i lepkosc w -30 ile cp
porownaj w/w dane z dwoma olejami castrola ktore sa "bardzo ciche"

przykladowo castrol 0w30 i 0w40

castrol 0w30
Density @ 15°C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.838
Viscosity, Kinematic 100°C ASTM D445 mm²/s 12.3
Viscosity, CCS -35°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5900
Viscosity, Kinematic 40°C ASTM D445 mm²/s 71
Viscosity Index ASTM D2270 None 170
Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 0.7
Pour Point ASTM D97 °C -57
Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 238

---

Name Method Units Castrol EDGE 0W-40 A3/B4
Density @ 15°C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.841
Viscosity, Kinematic 100°C ASTM D445 mm²/s 13.5
Viscosity, CCS -35°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
Pour Point ASTM D97 °C -50
Viscosity, Kinematic 40°C ASTM D445 mm²/s 79
Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 1.12
Viscosity Index ASTM D2270 None 169
Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 240

podsumowujac 0w40 castrol nie jest zlym olejem uważany nierzadko za dno akurat ten olej ma świetny. mimo opinii w stylu mobil i castrol to dno jest to bardzo dobry olej, jest udział bazy technicznie syntetycznej i znacznie mniejszy pobór w stosunku do nowego X-Max, temp. płynięcia abstrakcja, duża zawartość bazy syntetycznej
Mid sapsa nie ma co się bać, stosuje się dodatki bezpopiołowe jak syntetyczny molibden. zostały tez ostatki starej formulacji Amsoila European AFL 5W40 którego skuteczność, świetna ochrona jest potwierdzona badaniami w modyfikowanych dieslach, jest stabilniejszy temp. niż Motul 300V czy Millers CFS a jest to olej cywilny a nie tylko na tor. EFM jest podobny do niego i to juz full saps.

Jeśli szukamy ochrony bez kompromisów zawsze można olej wzmocnić dodatkowo dodatkiem nanoboru AR9100 lub WS2 Archoil AR9200 smialo :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 13:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Beatles napisał(a):
Czy ktoś użytkował Fuchs pro race s 5w40?
http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.html

Mam zalany tym olejem M54B30 i jeśli chodzi o sam olej to nic złego o nim nie mogę powiedzieć. Z informacji jakie zaczerpnąłem z internetu wynikało, że jest to olej z najwyższej półki. Mój silnik się wyciszył i jakby chodzi płynniej w stosunku do Castrola Edge 0W30.
Jednak dostępność tego oleju to totalna porażka. Nie istnieje na polskim rynku w opakowaniach 1l, tzn. oficjalnie jest, ale jak przyjdzie do sprowadzenia to jest kłopot.
Sklepy nie mają go na półkach, bo jest mało popularny. Czas oczekiwania na zamówienie w Fuchs Polska to 3 tygodnie.
Podsumowując.
Do silników konsumujących olej, takich jak M54 zdecydowanie nie polecam, chyba, że zaakceptujesz jeżdżenie w bagażniku z 5l bańką na dolewki i zamawianie kolejnej porcji 5l z 3 tygodniowym wyprzedzeniem.
Dla mnie to stanowczo za duże wyzwanie.
Planuję przejść na Valvoline VR1 Racing 5W50. Podobno w M54 sprawdza się rewelacyjnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 13:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
dodam zdanie od siebie... podobno stary silnik moze latać na mobilu 15w40 przez 20 lat... powiedzmy ze tak ale po pierwsze bedzie klepal jak szalony i palil 2x wiecej na zimnym. VR1 to olej ktory ma lepkosc kolo setki, czy w zime bedzie to dobra opcja? nie sadze nie wnikam juz ile ma cp w minusowych temp i jaka gestosc w 15 stopniach. hm... moze i tak jesli chcemy ograniczyc pobor oleju ale silnik nie bedzie mial lekko na tym. jezeli na castrolu 0w30 silnik pracuje glosniej niz na tym fuchsie to ja jestem ksiedzem. pojezdzij na obu zalanych do wskaznika na miarce max 10 tys km i porownaj powracajac na castrola 0w30 czy 0w40. cp w -35 ma duzo nizsze niz fuchs 5w40 w -30 i roznica jest spora. nie mozliwe jest to o czym piszesz :niepewny: tak odrazu silnik sie nie wyciszy po zmianie oleju. cos wczesniej musiales miec wlane o duzej lepkosci i to normalne ze jeszcze jakis czas klepal,wlales fuchsa silnik sie wyciszyl. zalalbys teraz castrola 0w30 czy 0w40 czy nawet takiego totala 0w30 eenrgy i bylby jeszcze cichszy ale w m54 sie takich olejów nie stosuje tam trzeba wybierac miedzy jednym zlem a drugim :) pozostan juz na tym oleju fuchs, bo vr1 sie do niego nie umywa. a jesli spala olej to zrob uszczelniacze lub do czasu remontu lej totala 5w40

pro 5w40 fuchs
Gestość w 15°C [g/ml]: 0,861
Temperatura zapłonu IP34 (zamknięty tygiel) [°C]: 195
Lepkość dynamiczna w -30°C [mPas]: 6500
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 92,4
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 14,89
Noack (%): 6,6
HTHS (mPas): 4,07
Wskaźnik lepkości: 184
Temperatura płynięcia [°C]: -51

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 13:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Ja piszę o swoich doświadczeniach nie popartych analizą parametrów oleju tylko subiektywnymi odczuciami.
Na Castrolu przejechałem jakieś 160kkm. Polecono mi zalanie Race Pro S 5W40 po uprzednim wypłukaniu silnika AMSOIL Engine and Transmision Flush.
Jako ciekawostkę powiem, że dopóki Castrola kupowałem w ASO przy okazji serwisu olejowego to konsumpcja wynosiła 1l/10kkm. W momencie gdy przeszedłem na Castrola kupowanego w dużej hurtowni, konsumpcja oleju wzrosła do 1l/ 2..3kkm.
Gdyby nie kłopoty z dostępnością pewnie dalej bym jeździł na Fuchs'ie.
Co do VR1 5W50 nie mam 100% przekonania i zamierzam go zastosować tylko ze względu na pochlebne opinie użytkujących go w M54 osób i łatwą dostępność.
Tematów o olejach jest masa, jednak z chęcią wysłucham kolejnej opinii co zalać do M54, coś co ograniczy konsumpcję oleju, będzie dbało o czystość silnika i będzie stosunkowo łatwo dostępne.
Biorę pod uwagę jeszcze Millers Trident 5W40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to kup tego castrola ktory z tylu przy kodzie niemiec ma hologram zakup w litrowych butelkach z produkcją z 2014 w nowej szacie. i zalej tego 0w30 czy 0w40 i osluchaj silnik. to co kupowales kiedys w Polsce moglobyc robione wszedzie na terenie Europy i sprowadzane do polski. ja uzywam niemieckich castroli i oleju BMW z monachium i te oleje pracuja najciszej. zadne 5w40 nie bedzie cichsze niz oryginalny castrol 0w30 czy 0w40. nie ma takiej mozliwosci. wlej do przezroczystego naczynia oba te oleje i potrzasnij, castrol bedzie plynny jak woda w takiej temp i w temp bliskiej 0. gesciejszy olej nie powinien wyciszac silnika :| a na pewno nie jest dla niego lepszy. ja porownywalem nawet fuchsy z duzo nizsza lepksocia dynamiczna/kinetyczna takiego np titana pro 5w30 i castrol wypada lepiej, nie mowiac o fuchsie 5w40

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 14:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Tu masz rację. Dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem skąd sprowadzają Castrola i usłyszałem mniej więcej to co Ty napisałeś "robione wszędzie na terenie Europy".
Z tym niemieckim Castrolem to ciekawa propozycja.
Powiedz mi gdzie go kupić.
Jeszcze jedna prośba. Powiedz mi co dolać do Fuchs'a. Wybieram się w trasę i przypuszczam, że tego co mam w silniku nie starczy na powrót.
Koncepcję miałem taką, aby kupić 7l VR1, wziąć to ze sobą i jak zacznie brakować Fuchs'a, wypłukać silnik i zalać VR1.
Płukankę Millersa i filtr mam już w bagażniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 14:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
az tak bierze? to totala energy 5w40 dolac wrocic zlac ten mix i napelnic totalem 5w40, albo jak tak chleje to nawet tym vr1 valvoline on ma lepkosc 109, total ma 89 to te same lepkosci co fuchs ktory teraz masz on ma 90 tez. nic sie nie stanie :) to jaka to trasa ze az tyle ma spalic tego oleju? total 5w40 najpewniejszy z najtanszych i ma calkiem dobre parametry, jak masz gaz to jak najbardziej polecam

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 14:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Chleje tak jak napisałem 1l/2..3kkm. Mam zamiar zrobić trasę około 2kkm, z czego połowa będzie po niemieckich autostradach, więc pojadę trochę szybciej niż 140km/h :).
Konsumpcję oleju przypisuję zalepionym pierścieniom. Rano po odpaleniu żadnych bąków mi nie puszcza.
O VR1 myślałem również ze względu na to, że podobno dobrze płucze silnik i może pierścienie udało by się zluzować.
Silnik oglądałem po zdjęciu miski i pokrywy zaworów i powiem szczerze, że nie natknąłem się nigdzie na forach na zdjęcia tak czystego silnika.
Gazu brak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 lipca 2014, 14:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to nie pierscienie to uszczelniacze. fuchs tez bdb pucuje. total takze. napisalem wyzej jakbym zrobil

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL