BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 11:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Obrócone panewki.
PostNapisane: 28 września 2014, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
Cześć. Wcześniej się tu udzielałem pod starym loginem, ale, że nic się u mnie w z BMW nie działo ni żadnych modów nie robiłem to się nie udzielałem.
Ale do rzeczy - obróciła mi się panewa w E46 M43B19, wersja ze 105KM.
Obrazek

I dalej jedźmy - szlif wału, koszt jakieś 400 zł w górę w Łodzi u mnie, do tego dorobienie panewek po szlifie, ewentualnie kupno gotowych po szlifie, ale to dopiero po oględzinach wału bym wiedział, a jest sporo walnięty na 2/3 powierzchni i dość czuć palcami.

Chętnie wsadziłbym coś większego, dużo większego w stylu 2,5l 192KM ale też o fundusze chodzi. Gazownie mam BRC SQ24, pasuje do 4 garów. Dostałem propozycję od chłopka na M44 1.8 IS z compakta z wiązką, skrzynią i całą resztą, nie ukrywam, że chciałbym ten, ale też goły słupek z mojego by się chętnie u mnie znalazł - myślę, że nie ma sensu tak szlifować itp w uszczelki się bawić i całą resztę.

Nie znalazłem podobnego tematu nigdzie co by pasowały silniki ze starszej E36 do młodszej E36 - łapy, wiązka, wszystko inne no, ale słyszałem, że Osti odwrotnie robił, z E46 do E36, może coś się wypowie.

A ogólnie po zdjęciu michy na 3 zeszlifowało wał licząc od przodu auta, wsadziłem pierw nowe panewki tylko, może by pomogło - różne cuda się dzieją, ale niestety, słychać przy 2000 obrotach, wcześniej było już na wolnych i przy zapalaniu,. dodam, że słychać po nagrzaniu się silnika, osiągnięcia optymalnej temperatury. Potem znów wszystko rozkręciłem i wsadziłem kawałek amelinium od puszki po Pepsi między panewkę a korbowód - ucichło jeszcze bardziej, ale z kolei słychać przy blisko 3000 obrotach, tak - druciarska robota, miałem możliwość itp to próbowałem chociaż. Wychodzi na to, że obija między panewką, a wałem.

Cholernie miło będzie jak ktoś najrozsądniejszą opcję podpowie, a przy okazji kilka pytań :

1. Dół silnika/słupek z 1.8 E46 pasuje do 1.9 E46 i jego osprzętu ?
2. R6 E36 pasują plug & play do E46 ? - jeśli nie to jakie przeróbki trzeba czynić?
3. IS M44B19 z E36 pasuje mniej więcej do E46 ? - mowa o całym, z wiązką, skrzynią, osprzętem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Obrócone panewki.
PostNapisane: 28 września 2014, 19:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
poszukaj swapa który siądzie najprościej i najtaniej, jeśli nie chcesz bawić się w koszty, instalke lpg zawsze możesz przerobić.
łatwe, czyli coś z e46, tanie swapy są na m52b25 o 2litrach nie wspominając. wiadomo, większa moc- droższy swap. a czasem trafi się okazja i upolujesz "mityczne" 2.8

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Obrócone panewki.
PostNapisane: 28 września 2014, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Radsooon napisał(a):
1. Dół silnika/słupek z 1.8 E46 pasuje do 1.9 E46 i jego osprzętu ?


Blok silnika 1.8 i 1.9 M43 są takie same (OE 11111712975), wał korbowy również jest taki sam (OE 11211433595).
Moim zdaniem szukaj sprawnego dołu silnika, będzie najtaniej.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Obrócone panewki.
PostNapisane: 28 września 2014, 20:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Cały m43tu można kupić za około 1300 zł i to najtańsza opcja.
Jeśli wstawisz r6 to oprócz swapa licz się też z całego przodu od lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL