Witam,
Zwracam się z prośbą o pomoc w rozszyfrowaniu przyczyny błędu 4501. Na temat błędu wujek google podrzuca wiele info, ale w moim przypadku na niewiele się to zdało.
Zacząłem od sprawdzenia podciśnień - nie znalazłem nieszczelności.
Następnie sprawdziłem, że nie występuje podciśnienie między elektrozaworem EGR, a samym zaworem EGR. Ponieważ do elektrozaworu dochodziło napięcie oraz podciśnienie z pompy vacu, kupiłem nowy elektrozawór. Po wymianie niestety bez zmian - dalej wywala błąd, ale zacząłem drążyć temat.
Po skasowaniu błędu INPĄ sprawa wygląda następująco: gdy zdejmę wąż dolotu z przepustnicy widać przez nią jak EGR pracuje na biegu jałowym, po chwili od rozpięcia dolotu wywala błąd i znika podciśnienie sterujące zaworem EGR, EGR się zamyka (zakładam, że to normalne). To samo dzieje się jak zdejmę wężyk z zaworu EGR - po chwili błąd 4501 i w wężyku znika podciśnienie, elektrozawór nie puszcza dalej.
Po tych testach zrozumiałem, że w momencie pojawiania błędu elektrozawór nie puszcza podciśnienia na EGR i dlatego EGR zostaje w pozycji zamkniętej. Sprawdziłem na nowym i starym elektrozaworze, w obu przypadkach dzieje się identycznie.
Przy podaniu podciśnienia bezpośrednio na EGR zawór pracuje, nie ma na nim jakoś specjalnie dużo nagaru i nie widać, żeby się przywieszał/blokował.
W momencie pojawiania się błędu czuć, że samochód słabnie zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.. jakby turbina nie wstawała tak wcześnie. Po skasowaniu błędu wszystko wraca do normy, auto jeździ jak wcześniej przez chwile dłuższą lub krótszą, aż do momentu ponownego pojawienia się błędu 4501. Jeżdżąc z laptopem na kolanach zauważyłem, że jeżeli błąd wyskakuje w momencie przyspieszania czuć lekkie szarpniecie, czasem szarpnie kilka razy jakby się dławił.
Wrzucam, logi z INPY przed pojawieniem się błędu, oraz już z błędem w sterowniku (jeżeli trzeba jeszcze jakieś to proszę napisać jakie - dopiero poznaję program

)
W sterowniku mam jeszcze błąd świecy na 1 cylindrze, ale był już wcześniej, nie powodował zapalania kontrolki silnika.
błąd

bieg jałowy przed pojawieniem się błędu:

3 bieg gaz w podłodze 3krpm przed pojawieniem się błędu

4 bieg gaz w podłodze 2,5krpm przed pojawieniem się błędu

bieg jałowy po pojawieniu się błędu

3 bieg gaz w podłodze 3krpm po pojawieniu się błędu

4 bieg gaz w podłodze 2,5krpm po pojawieniu się błędu

Po 3 dniach sprawdzania, odpinania i próbach samodzielnej diagnozy podejrzewam przepływomierz. Nie mam możliwości podmiany, a nie chciałbym wymieniać kolejny raz wymieniać dobrych części.
Wszystkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
