BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 10 października 2014, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47
Witam,

Zwracam się z prośbą o pomoc w rozszyfrowaniu przyczyny błędu 4501. Na temat błędu wujek google podrzuca wiele info, ale w moim przypadku na niewiele się to zdało.

Zacząłem od sprawdzenia podciśnień - nie znalazłem nieszczelności.
Następnie sprawdziłem, że nie występuje podciśnienie między elektrozaworem EGR, a samym zaworem EGR. Ponieważ do elektrozaworu dochodziło napięcie oraz podciśnienie z pompy vacu, kupiłem nowy elektrozawór. Po wymianie niestety bez zmian - dalej wywala błąd, ale zacząłem drążyć temat.
Po skasowaniu błędu INPĄ sprawa wygląda następująco: gdy zdejmę wąż dolotu z przepustnicy widać przez nią jak EGR pracuje na biegu jałowym, po chwili od rozpięcia dolotu wywala błąd i znika podciśnienie sterujące zaworem EGR, EGR się zamyka (zakładam, że to normalne). To samo dzieje się jak zdejmę wężyk z zaworu EGR - po chwili błąd 4501 i w wężyku znika podciśnienie, elektrozawór nie puszcza dalej.
Po tych testach zrozumiałem, że w momencie pojawiania błędu elektrozawór nie puszcza podciśnienia na EGR i dlatego EGR zostaje w pozycji zamkniętej. Sprawdziłem na nowym i starym elektrozaworze, w obu przypadkach dzieje się identycznie.

Przy podaniu podciśnienia bezpośrednio na EGR zawór pracuje, nie ma na nim jakoś specjalnie dużo nagaru i nie widać, żeby się przywieszał/blokował.

W momencie pojawiania się błędu czuć, że samochód słabnie zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.. jakby turbina nie wstawała tak wcześnie. Po skasowaniu błędu wszystko wraca do normy, auto jeździ jak wcześniej przez chwile dłuższą lub krótszą, aż do momentu ponownego pojawienia się błędu 4501. Jeżdżąc z laptopem na kolanach zauważyłem, że jeżeli błąd wyskakuje w momencie przyspieszania czuć lekkie szarpniecie, czasem szarpnie kilka razy jakby się dławił.

Wrzucam, logi z INPY przed pojawieniem się błędu, oraz już z błędem w sterowniku (jeżeli trzeba jeszcze jakieś to proszę napisać jakie - dopiero poznaję program ;) )
W sterowniku mam jeszcze błąd świecy na 1 cylindrze, ale był już wcześniej, nie powodował zapalania kontrolki silnika.

błąd
Obrazek

bieg jałowy przed pojawieniem się błędu:
Obrazek

3 bieg gaz w podłodze 3krpm przed pojawieniem się błędu
Obrazek

4 bieg gaz w podłodze 2,5krpm przed pojawieniem się błędu
Obrazek

bieg jałowy po pojawieniu się błędu
Obrazek

3 bieg gaz w podłodze 3krpm po pojawieniu się błędu
Obrazek

4 bieg gaz w podłodze 2,5krpm po pojawieniu się błędu
Obrazek

Po 3 dniach sprawdzania, odpinania i próbach samodzielnej diagnozy podejrzewam przepływomierz. Nie mam możliwości podmiany, a nie chciałbym wymieniać kolejny raz wymieniać dobrych części.
Wszystkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 11 października 2014, 12:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sterownik elektrozaworek zaworek podcisnieniowy egr do wymiany, jezeli chcesz to mam nowy za 230 pierburga (to co na OE) lub uzywke za 60zl. do tego musisz wyczyscic zawor egr, bo ciezko chodzi i nie bedzie dal rady. czasem trzeba drugi lub nowy. mam dojscie tanio i moge poratowac bo nie sa tanie ponad 350zl oryginal z aktualnej produkcji firmy pierburg czyli tej firmy ktora na 100% robi dla BMW i ten sam numer (wytarte sa tylko 3 literki na grzybku czyli B M W). zanim zaczniesz czyscic zaworki i wydawac kase na preparaty pomysl o tym ze w nim siedzi stara memrana i ciezko chodzi. wg mnie nie warto, ale wiele osob czysci to srodkami do czyszczenia gaznikow. wymienic nalezy jeszcze jego 2 wezyki do elektrozaworka i z niego i tu nie polecam siliconowych tylko gates (ta firma co robi paski klinowe), tez mam jakby bylo trzeba. zawor egr stoi w miejscu nadwyzka powietrza. przeplywki nie tykaj. uzywany zawor egr tez bede mial. ostatnio uzywke bral u mnie kuruś :) możesz się z nim skontaktować jak chodzi auto. sluze pomocą jak coś. egr musi pracowac i upuszczac wyrownywac cisnienie. blad 4501 to blad podlaczonego zaworka. natomiast P0401 to za mala recyrkulacja spalin, wykrylo Ci nadwyzke tlenu. i teraz jesli odlaczysz zaworek to zacznie wywalac tylko ten drugi blad. czyli egr bedzie "zaslepiony"

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 11 października 2014, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47
nosql napisał(a):
Następnie sprawdziłem, że nie występuje podciśnienie między elektrozaworem EGR, a samym zaworem EGR. Ponieważ do elektrozaworu dochodziło napięcie oraz podciśnienie z pompy vacu, kupiłem nowy elektrozawór. Po wymianie niestety bez zmian - dalej wywala błąd, ale zacząłem drążyć temat.


pawelos666, elektrozawór wymieniłem, jest bez zmian. Niezależnie czy włożę nowy czy stary jest to samo. Sworzeń w zaworze egr błyszczy się jak psu jaja, nalot jest tylko na obudowie. Po podłączeniu podciśnienia bezpośrednio z vacu na egr zawór otwiera sie do samego konca bez problemu. Podciśnienia sprawdziłem dokładnie, ale tak czy siak wymienię wszystkie po weekendzie.

Nie mam skąd podmienić EGR, ktoś jeszcze jakieś sugestie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 11 października 2014, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no to jak chcesz mam nowy EGR lub uzywany podaj tylko vin na pw

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 11 października 2014, 17:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
nosql, masz dde6 .
Obowiązkowo , dis , silnik , funkcje serwisowe , adaptacja przepływki.
Jeśli po tym zabiegu masa powietrza mierzona będzie nadal większa lub mniejsza niż żądana , któryś z elementów nie działa poprawnie masz do wyboru , zawór ,lub przepustnicę egr.
Jeśli nie masz daleko , podjedź . Gdy okaże się że padła przepustnica dostaniesz sprawna w prezencie.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 11 października 2014, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Zawsze można zrobić EGR OFF i mieć problem z głowy.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 11 października 2014, 18:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
egr pierburga 7.00512.03.0
przeplywka 0 928 400 529

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 12 października 2014, 10:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zacząłbym od wyczyszczenia przepływomierza oraz skasowania adaptacji.


Zainteresowałbym się też pompą vacuum.

Zrób test.
Skasuj błędy, żeby EGR pracował.
Podpompuj kilka razy pedałem hamulca obserwując aktualną masę powietrza.
Sprawdź czy po kilku pompowaniach masa wraca do zadanej(na poziomie 200-300mg/skok).
W 3.0d miałem kilka razy przypadek, że po czymś takim masa nie spadała do zadanej i od razu pokazywał się błąd AGR. Po wymianie pompy vacuum problemy znikały

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 12 października 2014, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to nic nie da wg mnie. na krotko podlaczony egr pracuje. wg mnie egr jest do wymiany tylko.
nie ma co gdybac jestem tu od pomocy :) wiec jesli okazaloby sie, iż to pompa prozniowa to będzie to pierbug 7.00437.02.0 i do tego kolego potrzebujesz 2 opaski lub zdejmujesz stare zaciskane i dajesz zawsze nowa uszczelke 11667794767, to wazne

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 12 października 2014, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47
cursor, jak tylko uda mi się postawić DIS'a zrobię adaptację.

Czytałem o przypadkach uszkodzonej pompy próżniowej, ale gdy podepnę egr na krótko wygląda to tak (ten syk jest normalny?):

https://www.youtube.com/watch?v=kfSaM5q ... e=youtu.be


Wężyk zakładałem i za moment ściągałem, dlatego się otwiera i zaraz zamyka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 12 października 2014, 12:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
takze zabity uklad syfem raczej nie jest, ja mowie ze to bedzie tylko egr ciezko go przelamac i tyle, podaj mi numer elektrozaworka do sterowania egr-u ktory kupiles, zmien wezyki wszystkie tej firmy co pisalem

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 12 października 2014, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47
taki Pierburg wyskoczył mi jak szukałem po numerze z mojego: 7.22796.01.0
stary mam aktualnie w aucie zamontowany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 12 października 2014, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zaworek dobry na pewno, zmien wezyki jeszcze kup gates na metry i powymieniaj, zostaje jeszcze przeplywka z koncowka ...529, zrob jeszcze dla pewnosci adaptacje w dis narazie jej nie wyciagaj

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 13 października 2014, 06:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47
cursor napisał(a):
Zrób test.
Skasuj błędy, żeby EGR pracował.
Podpompuj kilka razy pedałem hamulca obserwując aktualną masę powietrza.
Sprawdź czy po kilku pompowaniach masa wraca do zadanej(na poziomie 200-300mg/skok).
W 3.0d miałem kilka razy przypadek, że po czymś takim masa nie spadała do zadanej i od razu pokazywał się błąd AGR. Po wymianie pompy vacuum problemy znikały


Zrobiłem tak jak napisałeś. Podczas pompowania pedałem hamulca masa powietrza wzrasta o 100-120mg/skok i jak przestaje pompować to w moment spada do wartości sprzed pompowania.

Jednak wartość mierzona na biegu jałowym jest stale wyższa o ok 200mg/skok od wartości żądanej (komp chce ~260mg/skok, dostaje 430~460mg/skok) . Podczas jazdy wartości potrafią się jeszcze bardziej rozjechać zwłaszcza, gdy delikatnie operuje pedałem gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 13 października 2014, 07:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
bo nie uchyla, egr zmien i bedzie ok

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 13 października 2014, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nadwyzka masy powietrza o 200 sie nie martw. to nie jest wina przeplywki. w dd6 po prostu wywali blad. w dd5 skok o 200 nie powoduje zadnego bledu. wydaje mi sie ze to jest Twoj problem. blad 4051 powoduje u Ciebie nie wlasciwa prace silnika? czy dopiero blad p0401? sprawdzales f4 w czasie jazdy?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 13 października 2014, 11:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
nosql napisał(a):
cursor napisał(a):
Zrób test.
Skasuj błędy, żeby EGR pracował.
Podpompuj kilka razy pedałem hamulca obserwując aktualną masę powietrza.
Sprawdź czy po kilku pompowaniach masa wraca do zadanej(na poziomie 200-300mg/skok).
W 3.0d miałem kilka razy przypadek, że po czymś takim masa nie spadała do zadanej i od razu pokazywał się błąd AGR. Po wymianie pompy vacuum problemy znikały


Zrobiłem tak jak napisałeś. Podczas pompowania pedałem hamulca masa powietrza wzrasta o 100-120mg/skok i jak przestaje pompować to w moment spada do wartości sprzed pompowania.

Jednak wartość mierzona na biegu jałowym jest stale wyższa o ok 200mg/skok od wartości żądanej (komp chce ~260mg/skok, dostaje 430~460mg/skok) . Podczas jazdy wartości potrafią się jeszcze bardziej rozjechać zwłaszcza, gdy delikatnie operuje pedałem gazu.

Wyczyść przepływomierz i skasuj adaptację.
Zamiast bawić się w instalację DIS'a, to lepiej poszuka Ista Rheingold. Działa na zwykłym kabelku jak inpa

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 13 października 2014, 11:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
po co ma czyscic przeplywke jak i tak ma nadwyzke powietrza kiedy egr jest zamkniety, to bez sensu

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 13 października 2014, 12:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
pawelos666 napisał(a):
po co ma czyscic przeplywke jak i tak ma nadwyzke powietrza kiedy egr jest zamkniety, to bez sensu

EGR jest kontrolowany tylko na podstawie wskazań przepływomierza. Jeśli będzie działać nieprawidłowo to i EGR może wariować.

Przed kasowaniem adaptacji przepływomierza warto go wyczyścić, żeby sterownik zaniżonych wartości nie przyjął jako właściwe i adaptował się pod brudną przepływkę.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83] M47 Check Engine i błąd 4501, logi
PostNapisane: 13 października 2014, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
mimo wszystko mialby duzo mniejsza mase

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL