BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zawieszanie się zegarów na zimnym silniku ?
PostNapisane: 15 listopada 2007, 20:51 
Witam,
mam taki problem, że za każdym razem jak odpalam na zimnym silniku, to wszystkie kontrolki, inspekcja i podswietlenie są ok, natomiast zawieszaja sie wskazowki predkosciomierza, obrotow, paliwa, temp. i ekonomizer.
Dopiero po 5-8min. jazdy nagle zaskakuja i dzialaja ok.
Spotkal sie ktos z czyms takim ? Czy najlepiej odrazu brac sie za demontowanie stacyjki ?
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 15 listopada 2007, 22:19 przez mademan87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Myślę że demontowanie stacyjki nie wiele da.
Jak coś to musisz wyjąć zegary.. ale to też nie za wiele chyba pomoże, bo żeby dorwać się do płytki zegarów musiał być je połamać- owa płytka zalana jest plastikiem.
Najlepiej będzie wymienić zegary- koszt ok 120zł na alledrogo.
Ogólnie zegary w e36 są bardzo usterkowe- ja już 2 razy je wymieniałem. :kwasny:

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ja też miałem ciekawa sytuacje z 2 miechy temu ;
Wyjechałem rano z domu i nagle wszystkie wskazówki opadły i wiszą :zdziwko: :szok: .
Ujechałem z kilometr zgasiłem auto i znowu odpaliłem i sytuacja już sie nie powtórzyła.
Podejrzewałbym kostki z tyłu , ale to był tylko jednorazowy incydent wiec narazie poczekam na rozwój wypadków.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
ja mam podobne sytuacje w E34, ale tylko jak jest zimno, tylko że u mnie zawiesza sie wskazówka prędkościmierza, cała reszta jest ok. jak jadę to nie pokazuje prawidłowo prędkości tylko wraz ze wzrostem prędkości skokami zmierza ku górze, jak się rozgrzeje po przejechaniu kilku kilometrów to jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 23:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: BiaÂłystok
U mnie opadała wskazówka obrotomierza i migała INSPECTION. Wyjąłem kostkę z tyłu zegarów i przelutowałem nóżki scalaka. Od tamtej pory już więcej taki numer sie nie powtórzył ;)

_________________
Obrazek
Moje BMW E34 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: krk
Moje BMW: e46 xi
Kod silnika: m54b30
witam.
mam podobny problem, z tym że, jak jest zimno wskazówka od obrotów silnika zawiesza się i po odpuszczeniu gazu strasznie wolno spada. Po dosłownie paru minutach wszystko wraca do normy. Myślę że to wina tego iż jak jest zimno mechanizm od wskazówki ciężko chodzi. osobiście nie przeszkadza mi to bo problem sam znika po chwili.
:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2007, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Sieradz
...Ja powiem wam tak...ostatnio jak wyjalem zegary i malowalem wskazowki zle wpialem z tylu wtyczki:)...W sumie sa one na zaczepy i nie powinny wyskoczyc...ale jak wsadzilem ja jeszcze raz to przestalo mi sie zawieszac przy zimnym nawet:)...radze wiec moze wyjac zegary albo tez odkrecic ze srubek i moze poruszac nimi...nic nie stracicie przeciez:) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 12:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
Pułkownik Zuber, w razie wymiany musi być od tego samego modelu i rocznika w moim przypadku e36 320 vanos `93 bo u mnie prędkość 260 a były tez inaczej wyskalowane :niepewny: , a co z przebiegiem i czy w razie testu pokaże że zegary zmieniane :?:
Bo kiedyś w e32 zmieniałem samą kość pamięci bo przestało mi liczyć przy 299669 czy coś takiego, i jak robiłem test to nie pokazywało tych danych z testu zegarów,

Bo u mnie prędkościomierz sie zawiesza i jak potraktuje się ręką konsole :wstyd: co spada lub wzrasta na odpowiednia prędkość, ale tak do 60-70 w miarę normalnie pokazuje. Ogólnie kilometry liczy normalnie.
Już nawet nauczyłem sie sprawdzać prędkość po obrotomierzu :rotfl:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 13:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Mi jedynie wskaźnik paliwa się buntuje. Zaraz po zatankowaniu np. 15 litrów jak wskazywało rezerwę, tak dalej ją wskazuje :zdziwko:

Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wskazuje już faktyczny poziom paliwa w baku.

Musi się zrestartować system, czy jaki grzyb? :zdziwko:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 17:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Robik napisał(a):
Pułkownik Zuber, w razie wymiany musi być od tego samego modelu i rocznika w moim przypadku e36 320 vanos `93 bo u mnie prędkość 260 a były tez inaczej wyskalowane


Nie musi być koniecznie ten sam rocznik, nie musi być nawet ten sam producent licznika co poprzednio- po prostu jeżeli jest wyskalowany do 260km, to musisz wiedzieć czy jest to licznik od r4 czy r6. Ja kupiłem licznik do r6, to przy 4500 obrotów miałem odcięcie... :przestraszony:

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
Pułkownik Zuber napisał(a):
Nie musi być koniecznie ten sam rocznik, nie musi być nawet ten sam producent licznika co poprzednio- po prostu jeżeli jest wyskalowany do 260km, to musisz wiedzieć czy jest to licznik od r4 czy r6. Ja kupiłem licznik do r6, to przy 4500 obrotów miałem odcięcie... :przestraszony:


czyli, że sie nie wkręcał więcej?, czy po prostu licznik miał przekłamanie :?:
a co z tym przebiegiem (został stary?) i testem zegarów (działał poprawnie?) :?:
a to czy silnik na simensie czy boschu, też nie ma znaczenia :?:

[ Dodano: 20 Listopad 2007, 17:28 ]
Ciekawe jak bym kupił do r4, to może miał bym odcinkę przy 8500 obrotów :rotfl:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 218
Lokalizacja: SZCZECIN
u mnie w e 32 stopniowo,tzn wpierw tylko zimą kulał obrotomierz i prędkościomierz,potem kolejnego roku łapało licznik już z jesieni,ąż zdechło całkiem
-w liczniku wymieniłem komdensatorki(info z neta) -6 zł chyba koszt kompletu i jak ręką odjął,może w e 36 podobnie będzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Cytuj:
czyli, że sie nie wkręcał więcej?, czy po prostu licznik miał przekłamanie


Miał przekłamanie- r6 do r4 m nie przypasi (i odwrotnie).

Cytuj:
a co z tym przebiegiem (został stary?) i testem zegarów (działał poprawnie?)


Przebieg zegarów nie zostanie stary, bo wkładasz nowe zegary i będzie się wyświetlał przebieg nowych zegarów. Można oczywiście ustawić prawdziwy przebieg- robi się to urządzeniem tachopro (ja tak robiłem).
Test zegarów oczywiście działa bezproblemowo.
Robik napisał(a):
a to czy silnik na simensie czy boschu, też nie ma znaczenia

Nie ma. Ja miałem licznik VDO i Motometer- nie ma znaczenia.
Cytuj:
Ciekawe jak bym kupił do r4, to może miał bym odcinkę przy 8500 obrotów

Spróbuj! :hyhy:

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL