Witam ponownie po małej przerwie.
Minęło sporo czasu od kiedy rozpocząłem działania z autem. Może po kolei - samochód po blacharzu trafił na 4 dni do elektryka, po drodze wizyta u fachowca od wydechu żeby poprawić to i tamto, tłumik dotykał do dyfuzora, nauczony po wcześniejszej e46 nadtopionym dyfuzorem wolałem w pore zareagować. Potem lakiernik, blacharz - poskładanie auta, kolejny raz serwis, wulkanizator, geometria. Auto trzeba było niestety podnieść o jakieś 1,5cm z przodu, ale o tym dalej, docelowo może obniże z pół centa. Fura lata od tygodnia - klocki się układają, auto odżywa, a ja porzuciłem mercedesa....
Na chwile obecną mamy zrobione:- wymiana zderzaka, progów, maski, lusterek
- założona alu. rozpórka przednich kielichów - BMW Motorsport
- nowa chłodnica wody Nissens'a + nowy ori. zbiornik wyrównawczy - układ zalany, odpowietrzony
- na aucie są założone nowe tarcze wiercone i nacicnane a takze zregenerowane i pomalowane zaciski na obu osiach - przód Brembo, tył standard
- felgi 18" opony Uniroyal Rainsport 2 przód 225/40/18 tył 235/40/18
- dystanse przód 17mm (najmniejsze jakie sie dało - na 16mm z przodu było o włos od zacisku), tył 20mm
- kompletna elektryka - lampy przód - Bi xenon z M3, błędy tylnych lamp, problemy z tunerem od radia, nawigacją itd.
- zamontowana i podłączona podświetlana nowa gałka zmiany biegów - oryginał M3 (z e36 bo tam było 5 biegów)


Brakuje grila - leży pomalowany - nerki przyjechały używane jako element zakupionej wczesniej kompletnej maski. Zewnętrzna czesc która była w chromie została przeze mnie zmatowiona, na to przyszedł podkład, kolejne delikatne matowienie i czarna farba kilka warst i polerowanie. Efekt: wygląda jak czarne listwy shadowline'a i rotor obecnej felgi - wnętrze nerek pozostaje jak narazie bez zmian- nerki są czarne z boku, jedynie od frontu patrzac na na wprost, te cienkie listewki pokryte są chromem. Jeśli bedą są zbytnio odznaczać sie zmatowie je i zostanie cały czarny. Zamiar był taki zeby grill z tym mikro chromem nawiązał do czarnych znaczków na aucie które mają chromowaną obwódke na znaczkach i na masce i na felgach, chrom na grilu miał też nawiązac do rantu na felgach. Rant mi sie podoba więc musiał być
Najbliższe plany?? Niektórzy radzą żeby iść za ciosem
Dalsze - najbliższe zmiany jeśli chodzi o mechanikę:- hamownia - jeśli wyjdzie seria to jedziemy dalej, jeśli nie to też wracamy ale do warsztatu na doprowadzenie do serii
- montaż zakupionych już ostrych wałków
- hamownia
- zmiana dolotu - udało mi się kupić dedykowaną używaną dość solidną dużą aluminiową przegrodę z wyprofilowaniem na podłużnicę i nadkole w komplecie z uszczelkami i uchwytem - myśle że skutecznie oddzieli zamontowany stożek od ciepłego silnika - dodatkowo do stożka doprowadzę zimne powietrze robiąc dodatkowy otwór na kolanko i kawałek rurki w kanale chłodzącym tarcze hamulcową
- zmiana wydechu, m.in katów na zabawki od Schmiedmann'a: barany + nowe katy 200CPI, do tego wydech środkowy przelot Eisenmann, końcowy Schmiedmann
- hamownia
Co do detali to chce dopieścić srodek - pomalować i zabezpieczyć skóry, zmienić karbonowe listwy (oklejone karbonem srebrne fabryczne listwy - trzeba przyznać po mistrzowsku ) na czarne pianoblack - pewnie zdejme te, odtłuszcze i pomaluje sam. Mam też uwagi co do tylnych lamp - zostały ledy z polifta - błędów już nie ma, są jasne w sensie białe kierunki i biały trzeci stop w klapie - całość przyciemnie - lampy tylko oczywiście na kierunku folią, 3 stop z racji kształtu spray'em do lamp. Myśle że z czarnymi dodatkami i szarym lakierem będzie to dobrze grało.
Jeśli chodzi o granie - tragicznie gra fabryczny zestaw, w dodatku pod windą radia oczom moim ukazał się widok KASETY. Sytuację ratuje zmieniarka, ale co do dźwięku mam uwagi. Z jednej strony chętni bym zamontował 2 osobne wzmacniacze, inne głośniki, woofer w podłoge (wnęka koła, lub w miejsce rękawu na narty) ale to wszystko będzie ważyć 30 kilo. Chyba tylko zmienie głośniki, ewentualnie wygłusze drzwi. Sam nie wiem - doradźcie.
Z elementów dla niektórych zapewne niezrozumiałych mam zamiar założyć fabryczny hak - wypinany - tak aby nie było go widać jak jest wypięty, bez cięcia, przeróbek dyfuzora w zderzaku itd. Temat przerabiałem w coupe'jce. Hak się przyda - mam platforme pod quada z którym czasami gdzieś się ruszam.
Jeśli o czymś zapomniałem już zrobionym lub z planów - na pewno dopiszę, wstawię też może w weekend jakieś konkretne zdjęcia pojazdu, ale przedsmak macie wyżej

I to będzie chyba koniec modów w tym sezonie. Musze jeszcze kupić albo uszyć na wymiar ładny pokrowiec z logiem BMW do przykrycia auta przed snem zimowym jak juz stanie w garażu na dłuższą przerwe. Jeśli ktoś zna kogoś kto mógłby sie podjąc takiej operacji to chętnie poproszę o info.