BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 22:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
IWANMAN, dokładnie, tak jak piszesz, powyżej 250 natomiast - 15W mineralny, a powyżej 500 000 przekładniowy 85W.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 22:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcą (VIKING). 15W(cokolwiek) to można sobie lać do auta co ma już 500K przebiegu. Do silników z małymi przebiegami wlewanie mineralnego to pomyłka.

Żeby nie produkować się nadaremnie, podeprę się faktami:
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,1110377.html
A dla fanatyków szczegółów technicznych:
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 22:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
A co ma do rzeczy przebieg? Olej 15W40 ma po prostu wyższą temperaturę zamarzania oraz ma bazę całkowicie naturalną (z rafinacji ropy naftowej). Co ma tu przebieg silnika do rzeczy?

Klasę SAE dopasowuje się do klimatu (temperatura). Oświeć mnie, jeśli czegoś nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 22:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 107
Lokalizacja: Przybiernów
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
ULLISSES napisał(a):
Pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcą (VIKING). 15W(cokolwiek) to można sobie lać do auta co ma już 500K przebiegu. Do silników z małymi przebiegami wlewanie mineralnego to pomyłka.

Żeby nie produkować się nadaremnie, podeprę się faktami:
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,1110377.html
A dla fanatyków szczegółów technicznych:
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm
ULLISSES kolega Viking nic nie pisał żeby go lać do silnika:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
przy tak małym przebiegu wlewanie czegoś innego niz syntetyk to głupota


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Dlaczego? Co złego się stanie silnikowi po wlaniu półsyntetyka? Wiesz co oznacza klasa SAE? To, w jakich warunkach temperaturowych olej sprawuje się najlepiej.

Więc kolega może sobie zalać mineralny lub syntetyczny, w zależności od tego w jakiej temp. sie porusza.

Co innego wlać syntetyka do starego silnika...

Ale mineralny można wlać do nowego silnika, ale nie ZALECA SIĘ, bo nie jest to dobry olej, co nie oznacza, że silnik się uszkodzi przez niego.

Z mineralny jest gęsty tylko jak jest zimny (w mrozach), jak się rozgrzeje lub jest lato, jest dobry.

To czy olej jest dobry wynika zresztą nie z klasy SAE, czyli lepkości bazy olejowej, lecz z ilości i jakości dodatków uszlachetniających.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
niby nic ale wlanie syntetyka jest po prostu lepszą opcją lepiej zachowuje sie w niskich temp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
wichura napisał(a):
niby nic ale wlanie syntetyka jest po prostu lepszą opcją lepiej zachowuje sie w niskich temp.

Owszem, dlatego osobiście na ostre mrozy nie polecam mineralnego, ale półsyntetyk wystarcza, bo zwykle nadaje się do około -30*C. Na lato może być mineralny, nic się nie stanie.


Ostatnio edytowano 26 listopada 2007, 00:32 przez pitekantrop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 107
Lokalizacja: Przybiernów
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
pitekantrop napisał(a):
Dlaczego? Co złego się stanie silnikowi po wlaniu półsyntetyka? Wiesz co oznacza klasa SAE? To, w jakich warunkach temperaturowych olej sprawuje się najlepiej.

Więc kolega może sobie zalać mineralny lub syntetyczny, w zależności od tego w jakiej temp. sie porusza.

Co innego wlać syntetyka do starego silnika...

Ale mineralny można wlać do nowego silnika, ale nie ZALECA SIĘ, bo nie jest to dobry olej, co nie oznacza, że silnik się uszkodzi przez niego.

Z mineralny jest gęsty tylko jak jest zimny (w mrozach), jak się rozgrzeje lub jest lato, jest dobry.

To czy olej jest dobry wynika zresztą nie z klasy SAE, czyli lepkości bazy olejowej, lecz z ilości i jakości dodatków uszlachetniających.
no tak ale w omawianym przypadku silnik z mały przebiegiem nie tak stary bo 97 rok i pracujacy pod dużym obciążeniem chyba najwłaściwszy byłby 10W60...zespuś silnik można wlewając pełen syntetyk do silnika w którym lany był mineralny gdyż nastąpi wypłukanie osadu i rozszczelnienie silnika...


Ostatnio edytowano 25 listopada 2007, 23:23 przez cedro23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
pitekantrop napisał(a):
Na lato może być mineralny, nic się nie stanie.

tyle ze mineral tworzy wiecej syfu zdejmij pokrywe zaworów w silniku ktory jezdzi długo na mineralu popatrz ile jest syfu na syntetyku tego niema


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
wichura napisał(a):
pitekantrop napisał(a):
Na lato może być mineralny, nic się nie stanie.

tyle ze mineral tworzy wiecej syfu zdejmij pokrywe zaworów w silniku ktory jezdzi długo na mineralu popatrz ile jest syfu na syntetyku tego niema

A wiesz co to jest TBN? Napiszę Ci, bo chyba nie wiesz. Jest to współczynnik zasadowy odpowiedzialny za dodatki uszlachetniające myjąco-dyspergujące odpowiedzialne za niedupuszczenie do powstania nagarów i laków.

Porównaj sobie te współczynniki w mineralnych i syntetycznych olejach. Są bardzo podobne.

Wiesz skąd się bierze syf w silnikach eksploatowanych na mineralnych? Bo zwykle ktoś wlewa mineralny chcąc oszczędzić, często prócz tego że wleje tani mineralny, to przedłuża sobie np. 2x termin wymiany, wymienia olej co 20 000 albo 30 000 km. I wtedy tworzy się syf, bo olej przestaje już "po sobie sprzątać" jak jest stary.

A mit, że mineralny brudzi silnik wziął się z lat 70' i wcześniej, gdy to Selektole mineralne nie posiadały właściwości myjących, lub były one bardzo niskie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 107
Lokalizacja: Przybiernów
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
dziękuje wszystkim którzy starali sie mi pomóc...wychodzi na to że full syntetic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 107
Lokalizacja: Przybiernów
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
pitekantrop napisał(a):
wichura napisał(a):
pitekantrop napisał(a):
Na lato może być mineralny, nic się nie stanie.

tyle ze mineral tworzy wiecej syfu zdejmij pokrywe zaworów w silniku ktory jezdzi długo na mineralu popatrz ile jest syfu na syntetyku tego niema

A wiesz co to jest TBN? Napiszę Ci, bo chyba nie wiesz. Jest to współczynnik zasadowy odpowiedzialny za dodatki uszlachetniające myjąco-dyspergujące odpowiedzialne za niedupuszczenie do powstania nagarów i laków.

Porównaj sobie te współczynniki w mineralnych i syntetycznych olejach. Są bardzo podobne.

Wiesz skąd się bierze syf w silnikach eksploatowanych na mineralnych? Bo zwykle ktoś wlewa mineralny chcąc oszczędzić, często prócz tego że wleje tani mineralny, to przedłuża sobie np. 2x termin wymiany, wymienia olej co 20 000 albo 30 000 km. I wtedy tworzy się syf, bo olej przestaje już "po sobie sprzątać" jak jest stary.

A mit, że mineralny brudzi silnik wziął się z lat 70' i wcześniej, gdy to Selektole mineralne nie posiadały właściwości myjących, lub były one bardzo niskie.
nie znam sie w sumie ale czytając to co napisałeś ma to sens....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
cedro23 napisał(a):
dziękuje wszystkim którzy starali sie mi pomóc...wychodzi na to że full syntetic :)

dobra decyzja :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2007, 08:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 401
Lokalizacja: Mszana Dolna/GĂłrna
Popieram w 100% decyzje cedro23, :) :super:

_________________
zobaczcie Moje Cudo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=12574


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2007, 10:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
pitekantrop napisał(a):
Z mineralny jest gęsty tylko jak jest zimny (w mrozach), jak się rozgrzeje lub jest lato, jest dobry.
z tym że rozgrzany ma też traci swoje własciwości smarujące bardziej niż syntetyk

ps. mówiąc że wlewanie minerala szkodzi nie miałem na mtśli że wlejesz i odrazu można silnik wywalić a to że ogólnie mu ta na dobre nie wyjdzie, oczywiście możliwe że do tego czasu silnik i tak padnie z przyczyn nie związanych z olejem, ale powtarzam poco psuć samarowanie na zimnym silniku? Widziałeś kiedyś jak wygląda mineralny przy 0 stopni ? to że przy -20 zamarza nie znaczy że przy -10 sie do czego kolwiek nadaje ;)
VIKING napisał(a):
Najwazniejsza jest w oleju droga liczba. Ona okresla przdatnosc oleju na wysokie temp.

Dlatego do bmw nadaja sie oleje:

najlepszy 10W - 60

do m52 bardzo dobry jest 5w - 50


oweszen ta wartośc jest ważna ale nie można powiedziec że pierwsza ma mniejsze znaczenie, do normalnego użytkowania 40 spokojnie wystarcza, co innego gdy ktoś myśli o wycznynowym użytkowaniu :hyhy: Owszem dobry by był 0w60 ale takiego jeszcze nie widziłem nigdzi ew sprzedazy ;) stwierdzenie że do BMW nalepszy jest 10W60 jest troszke niewłaściwe gdyż inaczej sie ma sprawa dgy ktoś ma M10 - M20 a inaczej gdy M54 - N53

pitekantrop napisał(a):
A co ma do rzeczy przebieg?
przy stosowaniu syntetyka faktycznie niewiele przy mineralu już ma.

cedro23 napisał(a):
.wychodzi na to że full syntetic
:ok:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2007, 12:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ostatnio poruszalem temat oleju do 2.8 z tymze ja mam ten silnik w budzie 5tki...ja wybralem 5W40 Castrola, nie tyle co wybralem co on juz byl zalany tym olejem...tak wiec cedro23bardzo dobry wybor olej syntetyczny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2007, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 107
Lokalizacja: Przybiernów
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
dzięki chłopaki za porady:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2007, 15:46 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
pitekantrop napisał(a):
O DOKŁADNIE!

PAMIĘTAJ! Do BMW (wszystkich!) lejemy tylko i wyłącznie porządne drogie syntetyki! Słuchaj się doświadczonych kolegów, zainwestuj 50zł za litr a bunia odwdzięczy Ci się!

Jeśli zalejesz półsyntetyk lub minerał - Twój samochód zrobi to - http://youtube.com/watch?v=IajigAjCnqI

Także pamiętaj - wlewając półsyntetyk do BMW - niszczysz silnik!

Tylko pełny syntetyk 0W! Jak wyjdzie kiedyś -5W to od razu musisz na niego przejść, bo zniszczysz silnik.

Pozdrawiam



wiekszych glupot nie slyszalem :28: , zeby polsyntetyk niszczyl silnik hahaha :rotfl:

wracajac do autora postu, z takim przebiegiem mozesz smialo zalac pelen syntetyk

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2007, 16:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
renoraines napisał(a):
pitekantrop napisał(a):
O DOKŁADNIE!

PAMIĘTAJ! Do BMW (wszystkich!) lejemy tylko i wyłącznie porządne drogie syntetyki! Słuchaj się doświadczonych kolegów, zainwestuj 50zł za litr a bunia odwdzięczy Ci się!

Jeśli zalejesz półsyntetyk lub minerał - Twój samochód zrobi to - http://youtube.com/watch?v=IajigAjCnqI

Także pamiętaj - wlewając półsyntetyk do BMW - niszczysz silnik!

Tylko pełny syntetyk 0W! Jak wyjdzie kiedyś -5W to od razu musisz na niego przejść, bo zniszczysz silnik.

Pozdrawiam



wiekszych glupot nie slyszalem :28: , zeby polsyntetyk niszczyl silnik hahaha :rotfl:

Prześledź temat od początku, to może zauważysz, że to była ironia z mojej strony, na wypowiedź innego użytkownika, która brzmi mniej więcej "wlewając półsyntetyk do silnika BMW o niskim przebiegu, niszczy się go". ;) Bo moje zdanie na ten temat jest takie, że nie da się zniszczyć silnika olejem silnikowym. Obojętnie czy będzie to syntetyk czy minerał, nie zniszczy się silnika BMW. Chyba, że będzie mróz -30*C, wtedy olej mineralny jest niezalecany.


1. Poziom oleju w silniku
2. Częstotliwość wymian
3. Jakość oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL