pitekantrop napisał(a):
Z mineralny jest gęsty tylko jak jest zimny (w mrozach), jak się rozgrzeje lub jest lato, jest dobry.
z tym że rozgrzany ma też traci swoje własciwości smarujące bardziej niż syntetyk
ps. mówiąc że wlewanie minerala szkodzi nie miałem na mtśli że wlejesz i odrazu można silnik wywalić a to że ogólnie mu ta na dobre nie wyjdzie, oczywiście możliwe że do tego czasu silnik i tak padnie z przyczyn nie związanych z olejem, ale powtarzam poco psuć samarowanie na zimnym silniku? Widziałeś kiedyś jak wygląda mineralny przy 0 stopni ? to że przy -20 zamarza nie znaczy że przy -10 sie do czego kolwiek nadaje
VIKING napisał(a):
Najwazniejsza jest w oleju droga liczba. Ona okresla przdatnosc oleju na wysokie temp.
Dlatego do bmw nadaja sie oleje:
najlepszy 10W - 60
do m52 bardzo dobry jest 5w - 50
oweszen ta wartośc jest ważna ale nie można powiedziec że pierwsza ma mniejsze znaczenie, do normalnego użytkowania 40 spokojnie wystarcza, co innego gdy ktoś myśli o wycznynowym użytkowaniu

Owszem dobry by był 0w60 ale takiego jeszcze nie widziłem nigdzi ew sprzedazy

stwierdzenie że do BMW nalepszy jest 10W60 jest troszke niewłaściwe gdyż inaczej sie ma sprawa dgy ktoś ma M10 - M20 a inaczej gdy M54 - N53
pitekantrop napisał(a):
A co ma do rzeczy przebieg?
przy stosowaniu syntetyka faktycznie niewiele przy mineralu już ma.
cedro23 napisał(a):
.wychodzi na to że full syntetic
