BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 05:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 23 listopada 2014, 13:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Witam.
Mam 150konne bmw e46 2003r, które jest po chipie na 185km. Klapki kolektora usunięte, poza tym żadnych zmian.

Gdy otrzymalem auto pojechałem zaraz na kompa (jeszcze przed chipem) w serwisie samochodowym (nie aso) i facet podłączyl mnie pod takie dziwne urządzenie które wyglądało jak wielka kierownica i na środku był ekran.
Nie wykazało to coś żadnych błedów.

Kolejno kupiłem sobie elm327 bluetooth i Torque również nie znalazł żadnych błędów. BMWhat mi nie łączy (zawiesza się).

Pod kompem na tym interfejsie, program PCMscan znalazł takie błędy:

Obrazek

Kolejno kupiłem sobie dcan pod inpe i z inpy wyszły errory o świecy, natomiast gdy czytam błędy na uruchomionym silniku, pojawia się 4 błąd:

Cytuj:
C O M M E N T
-----------------

ERROR
-------------------------------------------------------------

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------

Date: 22.11.2014 20:04:00
ECU: D50M47A
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47A
-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 error in error memory !
-------------------------------------------------------------

4212 4212 Glow plug zylinder 1

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 167820 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 20.01 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection volume setpoint without volume offset 32.69 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 12219.47 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

2. Umweltsatz
Mileage 170820 km
average engine rotational speed 827.47 rpm
coolant temperature 46.11 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.91 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11241.92 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

No signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 42 12 64 06 00 00 FF 28 41 8E 00 46 00 53 00 65
00 4B 00 00 42 BA 1E 60 27 0F 53 65 00 45 00 00
-------------------------------------------------------------

4222 4222 Glow plug zylinder 2

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 167820 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 20.01 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection volume setpoint without volume offset 32.69 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 12219.47 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

2. Umweltsatz
Mileage 170820 km
average engine rotational speed 827.47 rpm
coolant temperature 46.11 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.91 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11241.92 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

No signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 42 22 64 06 00 00 FF 28 41 8E 00 46 00 53 00 65
00 4B 00 00 42 BA 1E 60 27 0F 53 65 00 45 00 00
-------------------------------------------------------------

4232 4232 Glow plug zylinder 3

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 167820 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 20.01 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection volume setpoint without volume offset 32.69 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 12219.47 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

2. Umweltsatz
Mileage 170820 km
average engine rotational speed 827.47 rpm
coolant temperature 46.11 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.91 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11241.92 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

No signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 42 32 64 06 00 00 FF 28 41 8E 00 46 00 53 00 65
00 4B 00 00 42 BA 1E 60 27 0F 53 65 00 45 00 00
-------------------------------------------------------------

4B11 4B11 (1279) rough controller

Error counter: 1
Logistic counter: 40

Mileage 170810 km
average engine rotational speed 827.47 rpm
coolant temperature 18.00 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 322.96 bar
injection volume setpoint without volume offset 12.21 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 390.70 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 13848.74 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
idle running regulator torque 58.51 Nm

Signal or value below threshold
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 11 02 02 00 00 01 28 42 B9 1E 44 29 1F 3E 65
00 55 00 57
=============================================================



Ja osobiście nie odczuwam żadnych problemów, auto pali na strzała nawet jak teraz temp schodzi do prawie 0*C (również jak było już -1,5*C)

Jedynie moim odczuciem jest to, że auto spala bardzo dużo. Na trasie, gdy jadę do 100kmh na tempomacie, nigdy nie schodzę poniżej 6l/100 (mierzone od tankowania do tankowania).

Ponadto przyuważyłem lekkie kopcenie i brudzenie na czarno z wydechu (auto pochylone): https://www.youtube.com/watch?v=GP2Omgxmshs

Ponadto gdy w Inpie wchodze w live status, to auto zaczyna się trząść i puszcza takiego bąka z wydechu który odczuwalny jest jakby się najechało w dziurę.
Takie dane zebrałem przy okazji:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 23 listopada 2014, 22:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
ostatnio błąd może powodować nieprawidłowo dawkujący wtryskiwacz, sterownik równoważy pracę wiec dlatego nie czujesz szarpania. Podejrzyj korekcje w szczególności 1 i 2 cyl. Podczas różnych obciążeń i obrotach. Na filmiku nie widać nic niepokojącego, ta plama skroplonej wilgoci na ziemi to najnormalniejszy objaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 23 listopada 2014, 23:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 128
Lokalizacja: 3city
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N eu4
tak jak kolega pisze. zagrzane auto do 90 stC. i pokaz wtryskiwacze ns jałowym biegu. potem z przejedz sie autem i luknij czy pod obciazeniem korekty sie nie rozjezdzaja. u mnie bylo podobnie oznak w jezdzie brak. lecz byl czarny dym za mna i jeden sie rozjezdzal pod obciążeniem. na jalowym bylo super. blsd swiec wsazuje na uszkodzony sterownik swiec zarowych. nsprawiaja to bez problem na zawsze

_________________
Dla potrzebujących. Diagnostyka INPA, DIS, kodowanie NCS- Trójmiasto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 24 listopada 2014, 00:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
czwarty wtrysk.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 24 listopada 2014, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Gorzyczki
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Sprawdz koniecznie 4 wtrysk, pod obciążeniem wartości mogą jeszcze wzrosnąć. Wartości powinny być jak najbliższe 0.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 24 listopada 2014, 20:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 128
Lokalizacja: 3city
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N eu4
nie koniecznie 4. zdjecia sa robione przy zimnym motorze. zagrzej do 90 i zrob diagnoze. wartosci moga ulec zmianie

_________________
Dla potrzebujących. Diagnostyka INPA, DIS, kodowanie NCS- Trójmiasto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 25 listopada 2014, 01:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
https://www.youtube.com/watch?v=3f1ikxSyLHE

długi film pokazujący nagrania z inpy (ta sama trasa, inne okna) :)


komentuję, sorry z góry za lagi na bani i heheszkowanie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 01:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
jak tam?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 08:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na początek zacząłbym od próby przelewowej.

Może 4 wtrysk niedomagać i wydłuża czas wtrysku.
Może też 1 nadlewać i skraca jego czas wtrysku.

Warto zrobić próbę przelewową, to będzie przynajmniej widać czy któryś nie puszcza górą.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 08:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
1szy wtrysk kompensuje czwarty.
Czwarty wtrysk do wymiany tak jak mówiłem.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 14 grudnia 2014, 19:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
a jak te "korekcje" w bmw CR dzialaja? (w sensie co jest punktem odniesienia) Znam mechanizm korekcji w vw-owym silniku 2.5v6tdi... (na pompie wtryskowej vp44).. auto ustala korekcje wzgledem jednego wtrysku/cylindra... co oznacza, ze jak on jest zje.. to z automatu korekcje beda do d... jakby nawet wsadzic nowe wtryski z ASO na pozostale cylindry.
Wiedzac jak ksztaltuja sie roznice pomiedzy wtryskami mozna w teorii tak wybrac wtrysk na ten cylinder porownawczy aby "odleglosci"pomiedzy tym wtryskiem a pozostalymi wtryskami byly jak najmniejsze
Do tego na korekcje przeciez wplynie roznica w stanie cylindrow, zuzycie krzywek walka itp itd...
Korekcje sa wartosciowe a nie procentowe.. wiec jak auto pokazuje (z roznych wzlgedow) mniejsza dawke paliwa na wolnych to korekcje beda mniejsze prawdopodobnie niz w aucie w ktorym dawka widziana dla wolnych obrotow jest wieksza (klasyk: automat bedzie wcinal wiecej wachy na wolnych niz manual... stan wlaczenie odbiornikow typu ogrzewanie szyby itp bedzie mial wplyw na dawke)
jednym slowem troche wrozba przynajmniej w 2.6v6tdi
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 00:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
witam.

1. czy uszkodzenie wtrysku mogło powstać przy instalacji zaślepek od klapek kolektora?
2. wyszukując wtryski, po rozkodowaniu vinu widzę, iż moje mają numer: 7789670 Przeglądając części wywala mi pełno od M57, a ja mam M47. To ok, czy coś źle zdekodowane jest?
3. Wkładając nowy wtrysk do auta po programie, trzeba coś jeszcze raz jechać na program i dokonać jakiś poprawek pod ten nowy wtrysk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 16 grudnia 2014, 00:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
W końcu udało mi się nagrać live pod obciążeniem. 1, 2, 3 bieg pod górę sporą, rozpędzenie do 90kmh.

https://www.youtube.com/watch?v=1eAtLFmwNh0


Odnośnie wskazań powietrza i turbo, nie jestem pewien czy to dobra opcja, ale charged air pressure wydaje mi się, że to wtłaczane powietrze z turbiny:

https://www.youtube.com/watch?v=koJs8OYMf-Y

1,2,3 bieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 16 grudnia 2014, 10:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
4 wtrysk i zaslepienie egr - odlaczenie wezyka, zeby rozwiazac Twoj problem dymienia prostym sposobem, ma byc tak ze przykladasz reke do wydechu i czujesz tylko żar, zadnej woni zadnego zapachu, z benzyniaka ma byc, z diesla sprawnego nie

dodatkowo dolewaj olej do ON, poczytaj dokladnie co pisalem o tym na forum, nie sluchaj tylko starych taxówkarzy, i nabijaczy km, tirarzy i innych ktorzy "wiedza" lepiej, bo pompiarze i ludzie od wtryskow tylko zacieraja rece po wyjsciu klienta z serwisu (cos o tym wiem), ktoremu sie mowi, zeby nic nie dolewal bo to zalepia (po czesci tak, jesli naleje byle czego nie majac o tym zielonego pojecia). paru kolegow z tego forum dolewa dodatki zimowe fuchs do ON oraz szwedzki skydd black arrow w zime i na lato shell vsx 2t i mamy korekty ideały, ale oczywiscie zgadzam sie z tym ze wlanie zlego oleju 2t o zlej, zbyt wysokiej temp spalania zaszkodzi a nie pomoze - co to to tak

mój
Obrazek

Twój
Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 16 grudnia 2014, 13:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
ja właśnie już w starym dieslu dolewałem dodatki do ON. Liqui moly do wtrysków, a potem próbowałem STP i póki co w bmw też go sobie zalewam zgodnie z etykietą i jest ok moim zdaniem. Na postoju po zalaniu dodatku korekta była mniejsza (-1,28), a przed zalaniem (-1,78) więc jakoś tam działać działa.

Również w poprzednim aucie egr odłączyłem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 16 grudnia 2014, 14:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak sie nagrzeje to mu korekta spada, jak wchodzisz w korekty to wywala najpierw ponad 3, silnikiem zarzuci lekko zawibruje i potem sie normalizuja do 0 jesli dogrzany (temp robocza). mam do Ciebie wielką prosbę. nie przerabiaj auta, bo przyjade i zabiorę. :cwaniak: ;) nie moge patrzec na galerie, jak pomysle, ze moje ma oryginalne zarowki i tylko paliwo nie jest i ze siedza jedynie wieksze felgi :wstyd: sciska mnie w srodku :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 16 grudnia 2014, 19:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
nie przerabiam auta już ;) radio jedynie zmieniam na dynavina i muszę naprawić podświetlenie rejestracyjnej :)

Na lato jedynie felgi zmienie, myślą nad wywaleniem 2giego kata i wsadzenie downpipe i to wszystko będzie. Póki co priorytetem są sprawy naprawcze ;)

Kolego link do twojego garażu nie działa pod avatarem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 12:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Z racji że moje testy przeprowadzam na kilometrowej ulicy z ruchem o natężeniu 2 auta na godzinę, to i tak tam więcej nie dało się polecieć.

3 bieg od 1700RPM do 4000RPM - prędkość 110KMH - autem bujało że aż miałem pietra że wylecę z ulicy, jednak potrzeba jakiejś trasy czy autostrady - znacznie równiej.

https://www.youtube.com/watch?v=wPOsb-K6TmU


8 sekunda to 110kmh i potem puściłem pedał gazu, zacząłem od 1700 rpm (nie wiem jaka prędkość była), pedał w podłogę aż do 4000RPM i puściłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 13:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
co tu chciales potwierdzic sprawdzic?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d chip - różne błędy w różnych programach - diagnoz
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 15:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
jak turbo powietrze pompuje, na sąsiednim forum bmw kazali mi jeszcze to nagrać, więc nagrałem :D Wrzuciłem też filmik tutaj bo może ma to jakieś znaczenie w moim problemie skoro tam to chcieli, ale nie wiem jakie w sumie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL