BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54 wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 3 stycznia 2015, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E91 335D
Cześć,

Od niespełna 2 miesięcy cieszę się "nowym" silnikiem (M54B25), które ogólnie działa bez zarzutu z kilkoma wyjątkami.
Mianowicie, zimnym silnikiem strasznie trzęsie, a pozostawiony na jałowym biegu czasami przestaje palić na któryś z cylindrów, w jeździ jest ok i po rozgrzaniu na jałowym tak samo wszystko w normie.
Wymieniłem świecie (Bosch Platinum), oraz narazie 2 cewki (nowe Bosch) na 1 i 5 cylindrze, choć po odczytaniu błędów po pewnym czasie znowu pojawiły się wypadające zapłony na 1 i 5, a także na 4 i 6.
Ogólnie po wyczyszczeniu błędów od razu pokazują się te same dotyczące sond lambda i chyba przepływomierza? Poniżej zrzut ekranu z błędami.

http://s15.postimg.org/y63d7j0rv/m54b25.png

Dochodzą też do mnie dziwne odgłosy od pompy paliwa, syczenie zaraz po odpaleniu a także czasami w trakcie jazdy, może niewłaściwe ciśnienia paliwa jest przyczyną wypadających zapłonów, jednak co z błędami lambda i 'secondary air valve'?

A i jeszcze jedno, pompe paliwa chce kupić nową, wystarczy sam wkład czy lepiej cały koszyk?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i wszystkiego dobrego w tym nowym roku, oby nasze wozy jeździły bezawaryjnie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 08:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Dołączam się do pytania. Posiadam M54B30. Mam Podobne objawy i błędy za wyjątkiem syczenia. Nic co prawda nie wymieniłem, ale podejrzewam nieszczelności w układzie dolotowym od filtra powietrza. Za przepływką dostaje się lewe powietrze i być może dlatego masz takie objawy. Jak rozwiążesz problem to daj znać, ja swoje autko zostawiam do kompleksowej diagnostyki jutro więc może się dowiem :)

PS. Mój pierwszy post, witam forumowiczów :)

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E46 320Ci Coupe
Kod silnika: M54B22
Tak jak wspomniał kolega wyżej - sprawdź węże gumowe dolotu, szczególnie ten do którego przypięta jest przepływka.
Lubi pękać na żebrowaniu na zgięciu i na wejściu podciśnienia.

Możesz też przeczyścić silniczek krokowy. Instrukcja: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=136228


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
u mnie m54b30 tez kiedyś pokazywało błąd sond lambda i złej mieszanki paliwowo powietrznej a za chwilę pompa paliwa skończyła żywot. Nowa pompa i wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
tony h. napisał(a):
u mnie m54b30 tez kiedyś pokazywało błąd sond lambda i złej mieszanki paliwowo powietrznej a za chwilę pompa paliwa skończyła żywot. Nowa pompa i wszystko jest ok.


Powierdzam, miałem tak samo w M54B22. Szukałem i szukałem , wymieniałem i wymieniałem (części różne).
A tu się okazało że to pompa paliwa.
Kupiłem sama pompe bez stelarza za 150 PLN, jakiś niemiecki zamiennik. Po wymianie silnik chodził jak opentany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 18:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Jest jeszcze jedna przyczyna. Jeśli jeździsz na LPG to możesz mieć źle powpinane wtryski gazowe w kolektor, pozałamywane lub pościskane przewody gumowe, przez co nie dostaje się tyle gazu co powinno i trzęsie silnikiem. Jak jest coś nie tak z układem paliwowym to komputer może wyłączyć cylinder (tak mi się wydaje, poprawcie mnie jeśli się mylę) i będzie nierówna praca. Dodatkowo jeśli masz LPG to pamiętaj, że we wtryskach nie może być dysz, które zmniejszają przepływ ;) 3.0 musi swoje dostać :)
pozdrawiam

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 18:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
r4dkoo napisał(a):
Jest jeszcze jedna przyczyna. Jeśli jeździsz na LPG to możesz mieć źle powpinane wtryski gazowe w kolektor, pozałamywane lub pościskane przewody gumowe, przez co nie dostaje się tyle gazu co powinno i trzęsie silnikiem. Jak jest coś nie tak z układem paliwowym to komputer może wyłączyć cylinder (tak mi się wydaje, poprawcie mnie jeśli się mylę) i będzie nierówna praca. Dodatkowo jeśli masz LPG to pamiętaj, że we wtryskach nie może być dysz, które zmniejszają przepływ ;) 3.0 musi swoje dostać :)
pozdrawiam



Kolega pisze że padaczke ma tylko na zimnym silniku.
Nawet jak ma LPG, to ma sekwencje i silnik jak nie osiągnie pewnej zadanej temperatury to pracuje na PB.
Jeśli ma LPG to może byc inny problem. Przepuszcza mu wtrysk LPG i na zimnym silnik pracuje na PB i dodatkowo podlewa mu LPG i stąd
padaczka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E91 335D
Nie mam LPG, jeszcze... ;) Kupie pompe paliwa i jak zamontuje to dam znać czy pomogło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 112
Lokalizacja: Wielka brytania
Moje BMW: e36 Cabrio
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0
lysyts napisał(a):
Nie mam LPG, jeszcze... ;) Kupie pompe paliwa i jak zamontuje to dam znać czy pomogło



Jak masz jakiegos kolegę mechanika co ma kompa do diagnostyki kazdego auta to smignij do niego i niech ci sprawdzi czyms lepszym . kolega miał inpe to mi takie bajki czytało ze parodia teraz podłączam ja pod normalny system i POKAZUJE FAKTYCZNIE TO CO JEST NIE TAK :)

sprawdz przewody do okoła czy napewno wszystko jest dopięte tak jak ma byc :) nieraz cos nie łączy silnik zadrga i cos sie odłącza :) jak dojdziesz co to daj znac :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46][M54] wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 7 stycznia 2015, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
arek2611 napisał(a):

Jak masz jakiegos kolegę mechanika co ma kompa do diagnostyki kazdego auta to smignij do niego i niech ci sprawdzi czyms lepszym . kolega miał inpe to mi takie bajki czytało ze parodia teraz podłączam ja pod normalny system i POKAZUJE FAKTYCZNIE TO CO JEST NIE TAK :)

sprawdz przewody do okoła czy napewno wszystko jest dopięte tak jak ma byc :) nieraz cos nie łączy silnik zadrga i cos sie odłącza :) jak dojdziesz co to daj znac :)


potwierdzam. sam mam inpe i jest to bardzo bardzo bardzo podstawowa diagnostyka. jakby wszystko wszystko można było zrobić kabelkiem za 50 zł to nikt by nie kupował profesjonalnych urządzeń za 8k. tylko na profesjonalnym sprzęcie sprawdzisz każdy parametr pracy, możesz robić chociażby test cewek zapłonowych, sond lambda itp. myślę że solidna diagnostyka to podstawa przed zabraniem się do wymiany bądź naprawy czegokolwiek. metodą prób i błędów wywalisz kupę kasy i dalej nic nie naprawisz. czasy maluchów się skończyły i bez kompa ani rusz :)

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 15 stycznia 2015, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E91 335D
Tak więc wymieniłem wczoraj pompe paliwa, VDO nówka nie śmigana, kilka spostrzeżeń na początek (zdążyłem przejechać 100km):

1. silnik wydaje się żwawszy, jakby przybyło kilka KM
2. czasami przy zmianie biegów silnik na moment jakby się dławił, po wymianie problem ustąpił
3. >> rano silnik nadal się trzęsie << jednak trochę mniej, sama jazda rano jest płynniejsza, nie szarpie
4. wypadania zapłonów narazie nie stwierdziłem, jednak za kilka dni sprawdzę błędy
5. dziwne odgłosy, buczenie, zniknęło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 15 stycznia 2015, 21:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Kolego trzęsienie silnikiem jest spowodowane na 99% zbyt ubogą dawką paliwa.

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 wypadające zapłony, trzęsie silnikiem
PostNapisane: 15 stycznia 2015, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E91 335D
Tylko że trzęsie tylko na zimnym silniku. Adaptacje wszystkie czyściłem, poza tym od czego to niby jeszcze może być zależne?

Zauważyłem co prawda dziwną rzecz, o której nie miałem wiedzy od mechanika, który robił u mnie przeszczep silnika tzw. SWAP, a mianowicie, komputer jest z auta o silniku 2.2 (M54B22), natomiast silnik jest 2.5 (M54B25). Uprzedzając pytania silnik na pewno jest ten, bo dogrzebałem się do wybitych na bloku silnika numerów żeby to potwierdzić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL