Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Tytuł: [E46] 318d M47N EU4 drżenie silnika we wnętrzu
Napisane: 31 stycznia 2015, 11:59
Pierwsze kroki
Posty: 30 Lokalizacja: SO Moje BMW: E46 Touring Kod silnika: 2.0D M47N
Cześć!
Zanim temat wyda się podobny do wszystkich innych napiszę że w aucie wymieniono: - dwumasę komplet - poduszki pod silnikiem (Lemforder) - koło pasowe (niepamiętam nazwy ale to niby producent oryginału) - uszczelniłem dolot powietrza (wymiana uszczelek na rurach IC i wymieniono IC bo miał nieszczelność) - wymieniony łącznik elastyczny wydechu (zgodny z oryginałem bmw) - EGR wyczyszczony pięknie chodzi, kolektor itp - wymieniony filtr paliwa - termostat, pompa wody nowe bmw
I wiele innych nie mających chyba znaczenia w tym wątku... a auto dalej drży na postoju nie jest to mega drżenie jak było przed tymi wymianami ale dalej jest. Inne zauważone objawy: - wolna reakcja na naciśnięcie pedału gazu szczególnie jak jest zimny - jedzie 195 na prostej i ciężko mu dojść do tej prędkości a niby katalogowe 204 osiąga ale ze wzniesienia - średnie spalanie ok 10-11l/100km
Auto ma 197tyś km (potwierdzone serwisami w bmw) u mnie jeździ poniżej 3 tyś km na rok, wszystko zostało wymienione w ciągu ostatniego roku więc nie zdążyło się cokolwiek zużyć.
Dla osiągnięcia pełnego zadowolenia z jazdy jestem przed decyzją wymiany wtryskiwaczy na nowe, tylko że po teście w INPIe wyglądają na dobre.
Filmik nagrany po 50km na autostradzie (auto dogrzane, klima wyłączona, dogrzewacz chyba odpada w tym momencie)
Zostaje zrobić test przelewowy chyba...
Prosze tylko nie piszcie że ten typ tak ma i muszę się do tego przyzwyczaić bo nie da się wytrzymać kiedy fotelik dziecka wpada w rezonans i drży
Tytuł: Re: [E46] 318d M47N EU4 drżenie silnika we wnętrzu
Napisane: 31 stycznia 2015, 13:27
Przyjaciel forum
Wiek: 37 Posty: 3643 Lokalizacja: PL / DE / NL / UK Moje BMW: E46
kolektor do sciagniecia + uszczelki jeszcze raz i zaslepki z oringami, wezyki od podcisnien na trojniku (zaslepienie wlasciwe po demontazu klapek), wydech (mocowanie), filtr powietrza i odma (sprawdzic), sprawdzic szczelnosc wezykow podcisnien, upewnic sie ze pod silnikiem sa 2 rozne poduszki (rozne numery czesci). druga sprawa za wolno pompuje, za wolna reakcja pasek od doladowania powinien po wcisnieciu gazu odrazu byc caly i 1600 jednostek. elektrozawor turbo tez bym zobaczyl i przede wszystkim podcisnienia ogarnął
_________________ Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci
Tytuł: Re: [E46] 318d M47N EU4 drżenie silnika we wnętrzu
Napisane: 31 stycznia 2015, 16:30
Pierwsze kroki
Posty: 30 Lokalizacja: SO Moje BMW: E46 Touring Kod silnika: 2.0D M47N
Cytuj:
kolektor do sciagniecia + uszczelki jeszcze raz i zaslepki z oringami
Jakie zaślepki?
Cytuj:
wezyki od podcisnien na trojniku (zaslepienie wlasciwe po demontazu klapek)
Nie wiem czy sprawa podciśnienia tu odgrywa jakąś rolę bo to jest EU4 więcturbo jest sterowane elektronicznie i nie ma elektrozaworu podciśnienia od regulacji turbo.
Cytuj:
wydech (mocowanie)
Wszystko jak należy, gumy też powymieniane o czym zapomniałem napisać
Cytuj:
filtr powietrza i odma (sprawdzic)
Filtr nowy, odma cała rozłożona na kawałki i wyczyszczona przy okazji kolektora
Cytuj:
upewnic sie ze pod silnikiem sa 2 rozne poduszki (rozne numery czesci)
na pewno są i na pewno we właściwych miejscach sam uczestniczyłem w wymianie
Cytuj:
druga sprawa za wolno pompuje, za wolna reakcja pasek od doladowania powinien po wcisnieciu gazu odrazu byc caly i 1600 jednostek. elektrozawor turbo tez bym zobaczyl i przede wszystkim podcisnienia ogarnął
na postoju jakoś mocno nie gazowałem tylko nieznacznie naciskałem pedał gazu więc nie wiem czy tak od razu powinien być na maksa, podcisnienia sprawdzę, wyjaśnij o co chodzi z zaślepkami i biorę się do roboty.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników