BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 18:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318d M47N EU4 drżenie silnika we wnętrzu
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SO
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: 2.0D M47N
Cześć!

Zanim temat wyda się podobny do wszystkich innych napiszę że w aucie wymieniono:
- dwumasę komplet
- poduszki pod silnikiem (Lemforder)
- koło pasowe (niepamiętam nazwy ale to niby producent oryginału)
- uszczelniłem dolot powietrza (wymiana uszczelek na rurach IC i wymieniono IC bo miał nieszczelność)
- wymieniony łącznik elastyczny wydechu (zgodny z oryginałem bmw)
- EGR wyczyszczony pięknie chodzi, kolektor itp
- wymieniony filtr paliwa
- termostat, pompa wody nowe bmw

I wiele innych nie mających chyba znaczenia w tym wątku... a auto dalej drży na postoju :cenzura: nie jest to mega drżenie jak było przed tymi wymianami ale dalej jest.
Inne zauważone objawy:
- wolna reakcja na naciśnięcie pedału gazu szczególnie jak jest zimny
- jedzie 195 na prostej i ciężko mu dojść do tej prędkości a niby katalogowe 204 osiąga ale ze wzniesienia
- średnie spalanie ok 10-11l/100km

Auto ma 197tyś km (potwierdzone serwisami w bmw) u mnie jeździ poniżej 3 tyś km na rok, wszystko zostało wymienione w ciągu ostatniego roku więc nie zdążyło się cokolwiek zużyć.

Dla osiągnięcia pełnego zadowolenia z jazdy jestem przed decyzją wymiany wtryskiwaczy na nowe, tylko że po teście w INPIe wyglądają na dobre.

Filmik nagrany po 50km na autostradzie (auto dogrzane, klima wyłączona, dogrzewacz chyba odpada w tym momencie)




Zostaje zrobić test przelewowy chyba...

Prosze tylko nie piszcie że ten typ tak ma i muszę się do tego przyzwyczaić bo nie da się wytrzymać kiedy fotelik dziecka wpada w rezonans i drży :wsciekly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d M47N EU4 drżenie silnika we wnętrzu
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 13:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
kolektor do sciagniecia + uszczelki jeszcze raz i zaslepki z oringami, wezyki od podcisnien na trojniku (zaslepienie wlasciwe po demontazu klapek), wydech (mocowanie), filtr powietrza i odma (sprawdzic), sprawdzic szczelnosc wezykow podcisnien, upewnic sie ze pod silnikiem sa 2 rozne poduszki (rozne numery czesci). druga sprawa za wolno pompuje, za wolna reakcja pasek od doladowania powinien po wcisnieciu gazu odrazu byc caly i 1600 jednostek. elektrozawor turbo tez bym zobaczyl i przede wszystkim podcisnienia ogarnął

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d M47N EU4 drżenie silnika we wnętrzu
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 16:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SO
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: 2.0D M47N
Cytuj:
kolektor do sciagniecia + uszczelki jeszcze raz i zaslepki z oringami


Jakie zaślepki?

Cytuj:
wezyki od podcisnien na trojniku (zaslepienie wlasciwe po demontazu klapek)


Nie wiem czy sprawa podciśnienia tu odgrywa jakąś rolę bo to jest EU4 więcturbo jest sterowane elektronicznie i nie ma elektrozaworu podciśnienia od regulacji turbo.

Cytuj:
wydech (mocowanie)


Wszystko jak należy, gumy też powymieniane o czym zapomniałem napisać

Cytuj:
filtr powietrza i odma (sprawdzic)


Filtr nowy, odma cała rozłożona na kawałki i wyczyszczona przy okazji kolektora

Cytuj:
upewnic sie ze pod silnikiem sa 2 rozne poduszki (rozne numery czesci)


na pewno są i na pewno we właściwych miejscach sam uczestniczyłem w wymianie

Cytuj:
druga sprawa za wolno pompuje, za wolna reakcja pasek od doladowania powinien po wcisnieciu gazu odrazu byc caly i 1600 jednostek. elektrozawor turbo tez bym zobaczyl i przede wszystkim podcisnienia ogarnął


na postoju jakoś mocno nie gazowałem tylko nieznacznie naciskałem pedał gazu więc nie wiem czy tak od razu powinien być na maksa, podcisnienia sprawdzę, wyjaśnij o co chodzi z zaślepkami i biorę się do roboty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d M47N EU4 drżenie silnika we wnętrzu
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 20:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
w kolektorze masz klapki sterowane podcisnieniem. to sie usuwa w m47n
viewtopic.php?f=25&t=55225&start=740

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d M47N EU4 drżenie silnika we wnętrzu
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SO
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: 2.0D M47N
Klapki tez mam sterowane elektronicznie, których juz nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL