BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 08:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Jak jest?
Jest gruuuuubo (cokolwiek to znaczy) 22%  22%  [ 8 ]
Przerost formy nad treścią 59%  59%  [ 22 ]
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuje się- zarobiony jestem! 19%  19%  [ 7 ]
Liczba głosów : 37
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 09:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
stones1 napisał(a):
ULLISSES napisał(a):
Myślę, że odpowiedź której szukasz, jest prostsza niż myślisz i brzmi: "aby zdobywać klientów w tym segmencie rynku"; żeby dokopać Focusowi, Golfowi czy Hondzie Civic itp.

.

no właśnie :dobani:

A co w tym złego? Czasy gdy było kilka firm na krzyż, samochody składano ręcznie i to firmy dyktowały warunki dawno minęły. Teraz mamy walkę o klienta. Ten, kto zajmie najwięcej segmentów lub zajmie największe segmenty, ten wygrywa. BMW to mimo wszystko nie Jaguar czy RR. Od zawsze robił samochody dla ludzi, a że zapatrywania ludzi z czasem się zmieniają, to BMW zmienia (a właściwie poszerza) swoja ofertę. Popatrz na paletę samochodów MB - dlaczego BMW ma zostać w tyle z powodu "dumy"? Jeśli Jaguar stworzył "tanią" limuzynę, do tego w wersji kombi i wpakował tam silnik Diesla (sic!), to czemu BMW nie może robić hatchbacka? Czemu nie może robić małym miejskich wyścigówek? Prawdę mówiąc już 120i nie ma praktycznie konkurencji w mieście - że o 130i nie wspomnę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 10:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tylko jaki ma sens 120i skoro bylo 320i ? tego nie rozumiem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 10:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Bo 120i jest mniejsze i tańsze, a w wersji hatchback bardziej pasuje twojej żonie...? :D

Wychodząc z tego założenia, to jaki ma sens 320i sedan/kombi skoro jest 520i?
Dalej. Po co jest seria 3 coupe, skoro teraz jest nowa seria 6? Po co im 2 coupe...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 10:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
myslisz sie z przykladami po co 3 skoro jest 5 i tak dalej..

po prostu seria 3 jest minimalnie wieksza i minimalnie drozsza od serii 1 dlatego nie widze sensu zrobienia serii 1 w ktorej zajecie miejsc na "Kanapie" graniczy z cudem, chyba ze pasazerowie zaloza sobie nogi za głowe, z niezwykle tandetnym wnetrzem, a wszystko w prawie tej samej cenie co 3....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 11:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Myszków
to auto jest stworzone dla bogatych tatusiow ktorzy maja juz kilka swoich bmw i nie wiedzia co kupic corce po ukonczeniu prawo jazdy :rotfl:
ale czy córkom to sie spodoba ? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 11:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
BMW traci prestiż, nastawiaja sie na jakis dziwnych klientow :zdziwko:

seria 1 nie watpie ze jest swietna technicznie, ale spojrzcie na zwykla 116i w salonie... wejdzcie do niej i poczujcie ten LUKSUS...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 11:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
stones1: Jest dokładnie tak jak pisze M_benz. A co do miejsca w serii 1, to nie wydaje mi się, by przy jej wymiarach z tyłu było mało miejsca. Zobacz na wymiary hatchbacków innych firm - nie koniecznie tych najmniejszych. Przypominam, że to wymiary E30, a ja mam z przodu kawał maski, z tyłu kufer gdzie spokojnie może wejść dorosły człowiek i mimo to da się wygodnie podróżować na kanapie. Wiem że nie jest to szczyt marzeń jeśli chodzi o przestrzeń, ale na dłuższe podróże kupuje się np serię 3 lub używkę używkę serii 5 jeśli ma to koniecznie być BMW.

stones1 napisał(a):
BMW traci prestiż, nastawiaja sie na jakis dziwnych klientow :zdziwko:

seria 1 nie watpie ze jest swietna technicznie, ale spojrzcie na zwykla 116i w salonie... wejdzcie do niej i poczujcie ten LUKSUS...

Jaguar jakoś żyje ze swoim Dieslem w kombi i nadal XJ się sprzedaje.

Natomiast nie bardzo wiem o jakim luksusie mówisz? Coś Ci się chyba pomieszało z MB lub RR. Seria 5 i 7 jest nastawiona na prestiż i luksus, ale już seria 3 nie do końca. Natomiast jeśli seria 1 ma trafić do swoich odbiorców, to skóra, drewno i setki komputerów są tam nie na miejscu. W autach tego typu luksus to ostania rzecz jakiej szukają klienci. Auto ma ładnie wyglądać, w przypadku BMW świetnie jeździć, w przypadku 1er być praktyczne. Fiat zrobił luksusowy model "500" i skończyło się na tym, że będą z niego wyciągać gadżety, bo w takich wersjach wyposażenia jak jest obecnie (co odbija się na cenie), to ludzie omijają go łukiem.


Ostatnio edytowano 1 grudnia 2007, 11:43 przez ULLISSES, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 11:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
w serii 1 nie ma gdzie z tylu podziac nog. W zwiazku z tym taki pieciodrzwiowy hatchback to dla mnie bezsens. Bo co te tylne drzwi? Kto i jak ma tam usiasc?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 11:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jeśli zrobili drugą parę drzwi, to uwierz mi że jest tam miejsce na nogi. W przeciwnym wypadku byłaby tylko wersja coupe 2+2, jak to ma miejsce z innymi samochodami.
Zatem nadal będę się upierał, że taki hatchback ma sens, bo BMW ani nie jest pierwsze z takim patentem, ani seria 1 nie jest najmniejsza w tym segmencie.

Oczywiście, jeśli ktoś ma 190cm wzrostu lub musi podróżować jak księżniczka, to może narzekać. 90% klientów będzie jednak zadowolonych, bo jeśli ktoś kupuje hatchbacka, to nie po to, aby codziennie pokonywać po 100km z całą rodziną załadowaną do środka.
Tak się składa, że mam hatchbacka pod domem (Fiat Uno '98 5D) i pomimo, że jest krótsze od mojego E30 o cały kufer, to jednak da się nim jechać wygodnie w 4 osoby. W przypadku drobnych osób (kobiet, dzieci) 3 osoby na tylnej kanapie to tez nie jest problem.
Zauważ, że nawet w przypadku serii 5 czy 7 (ogólnie dużych samochodów), to przeważnie i tak jedzie w nim jedna lub dwie osoby. Pełny stan to się ma na wyjazdy wakacyjne i do rodziny. A skoro tak, to po co kupować coś większego? Aby skorzystać z tego kilka/kilkanaście razy w roku? Można, ale tylko jeśli cie na to stać.

stones1:
Ostatecznie mam dla Ciebie propozycję. Wybierz się do salonu BMW. Wsiądź do serii 1 do przodu i ustaw fotel.. Ale nie tak jak to robią wieśniaki, czyli maks to tylu na szynach i jeszcze oparcie w dół do tego stopnia, że połowa pleców nie dotyka oparcia, a ręce ledwo sięgają górnej krawędzi kierownicy. Ustaw tak, jak się powinno prawidłowo ustawiać. Następnie usiądź z tyłu. Jak będzie Ci ciasno, to możesz z czystym sumieniem powiedzieć szefowi salonu, że seria 1 jest bez sensu i nie powinni tego sprzedawać. :D


Ostatnio edytowano 1 grudnia 2007, 12:03 przez ULLISSES, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 11:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
3 jest minimalnie drozsze od bezsensownej serii 1. no i jak juz pisalem.. cofnij przedni fotel, a w 5d serii 1 z tylu zniknie podloga. Wiec po co taki samochod? Wiadomo ze to nie bedzie przestronna limuzyna, ale nie rozumiem po co komus bezuzyteczne i tandetne 116i za 120 000 zł BEZ KLIMATYZACJI :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
A po co mi seria 3/5 za prawie 200K, skoro za połowę tego mogę mieć Mondeo, który też ma bardzo dobre wyposażenie i nieźle się prowadzi? :D

Jeśli chodzi o klimę, to zdecydowana większość samochodów na polskich drogach jej nie ma i jakoś ludzie jeżdżą. Że nie wspomnę, iż na krótkie odcinki (np 5km codziennie do pracy) klima nie jest specjalnie zdrowa.

Siena też była minimalnie droższa od Una, ale jakimś cudem pod domem stoi Uno. Powód: cena, wymiary, silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tylko ze zamiast 116i za 120 000 zł bez klimy i miejsc na stopy z tylu, z super tandetnymi materialami wewnatrz mozesz miec calkiem fajny inny samochod. Dlatego uwazam cala ta serie za jakis bezsens. BMW powinno zaczynac sie od serii 3, no chyba ze jedynka byla by rodzynkiem tylko w mocnej wersji. Ale 116i za ponad 100 tys? Co ona oferuje? Siedziales w niej? To jest jakis koszmar... ze znaczkiem BMW :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Cytuj:
Fiat zrobił luksusowy model "500" i skończyło się na tym, że będą z niego wyciągać gadżety, bo w takich wersjach wyposażenia jak jest obecnie (co odbija się na cenie), to ludzie omijają go łukiem.
_________________


gdybys sie interesowal choc troszke motoryzacja wiedzial bys jaki jest klient docelowy na Fiacika 500. to nie jest i nie mialo byc tanie auto zastepujace seicento.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Kornelio napisał(a):
gdybys sie interesowal choc troszke motoryzacja wiedzial bys jaki jest klient docelowy na Fiacika 500. to nie jest i nie mialo byc tanie auto zastepujace seicento.

Gdybyś częściej czytał forum, to wiedziałbyś że to co napisałem wyżej, opisał ktoś w innym temacie. Niestety klient docelowy był taki, ale jednak jakoś chętnych zabrakło... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ULLISSES napisał(a):
Gdybyś częściej czytał forum, to wiedziałbyś że to co napisałem wyżej, opisał ktoś w innym temacie. Niestety klient docelowy był taki, ale jednak jakoś chętnych zabrakło...


w Polsce...ale jakos w europie zabraklo egzemplarzy bo wszytsko wyprzedane...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
stones1 napisał(a):
tylko ze zamiast 116i za 120 000 zł bez klimy i miejsc na stopy z tylu, z super tandetnymi materialami wewnatrz mozesz miec calkiem fajny inny samochod. Dlatego uwazam cala ta serie za jakis bezsens. BMW powinno zaczynac sie od serii 3, no chyba ze jedynka byla by rodzynkiem tylko w mocnej wersji. Ale 116i za ponad 100 tys? Co ona oferuje? Siedziales w niej? To jest jakis koszmar... ze znaczkiem BMW :zdziwko:

Dobra, poddaje się. Nie uda mi się chyba przegadać Ci, że znajdzie ono swoich nabywców.
Mini się sprzedaje chociaż zupełnie nie jest warte swojej ceny. Micra się sprzedaje. Seria 1 też się sprzeda.
(Dopisane: Nawet 500 się sprzedaje! :wstyd:)

Analogicznie można powiedzieć, że bezsensem jest seria 7. Za jej cenę można mieć Jaguara XJ, który ma bardziej klasyczne linie (pasujące do limuzyny) i zdecydowanie większy prestiż jeśli chodzi o auta luksusowe.

Kornelio: A tego już tam nie napisali.. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
seria 1 znajduje nabywcow oczywiscie , ale takie 120i kosztuje ponad 100 tys z bardzo ubogim wyposazeniem. brakiem miejsca na stopy z tylu, smrodem plastikow, niezwykle tandentnym, haniebnym jak na BMW wykonaniem wnetrze... wiesz ze za te same pieniadze mozna miec nowa klase C?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wizualnie mi się nie podoba - wolę oryginał.
Mechanika - porn

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 12:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Owszem. Ja to wiem, Ty to wiesz i obaj kupilibyśmy co innego niż hatchback w podstawowej wersji. Mimo wszystko znajdzie się grupa ludzi, którzy stwierdzą że chcą mieć BMW, a seria 3 jest dla nich za duża, podobnie jak C-klasa. :)

Wprawdzie nigdy nie kupiłbym hatchbacka. Nawet nowego 130i coupe bym nie kupił. Ale to samo coupe na rynku wtórnym będzie całkiem łakomym kąskiem dla tych, którzy pragną poszaleć w małym i zgrabnym opakowaniu. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 14:12 
nie wiem jaki macie problem z serią 1, skoro MB też robi autka dla innej klienteli niż wyższe sfery tylko i wyłącznie... audi to samo. Co w tym złego? Wsiadając w A2 czy klasę A, B czuje się luksus z A8 czy S klasy?

Ja bez problemu bym 1er w coupe łyknął jako auto do zabawy :super:

Z resztą, w Rzeszy masę tego jeździ. Skoro tak marudzicie, że to ohyda i po co to... cóż, 1er nie jest na rynku od miesiąca czy dwóch, na początku także wróżono im porażkę. Skoro jednak wyszła wersja 3d, coupe, cabrio..... to chyba BMW wie co robi, jeśli jest na nie popyt...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL