BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 03:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 23 lutego 2015, 12:01 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
CoX napisał(a):
Tymczasem jestem po sprawdzeniu pierwszego RS6. Okazało się, że układ hamulcowy i zawieszenie wymaga interwencji, turbo minimalnie, ale nie trzymało ciśnienia i też by trzeba było sprawdzać dlaczego - odpuściłem temat, bo ma start czekałoby mnie jakieś 20k PLN serwisu. :zalamany:
Z drugiej strony wady auta są podstawą do negocjowania ceny. Oczywiście trzeba sobie wszystko przekalkulować.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 23 lutego 2015, 13:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
renoraines napisał(a):
Z drugiej strony wady auta są podstawą do negocjowania ceny. Oczywiście trzeba sobie wszystko przekalkulować.


Auto po-leasingowe, stało w salonie, gość wziął sobie nowe, był elastyczny na max 9k PLN. Tyle zgodził się zejść.
Ryzyko po mojej stronie stanowczo większe.

Jeżeli z turbawką byłoby coś nie tak, to ASO Audi wyceniło potencjalny koszt naprawy na 25-28 k PLN :hyhy:
Wiadomo, że nie wszystko trzeba robić w ASO, natomiast wolałbym uniknąć tego typu akcji od razu po zakupie "nowego" auta i z salonu kierować się najpierw do serwisu i szukać przyczyny, a być może dopiero później cieszyć się z jazdy...

A ja mam pecha jak cholera. Jak kupiłem E61 komputer nie pokazywał żadnego błędu - czyścioch. Lakier ORI, wszystkie elementy eksploatacyjne ORI, książka serwisowa, 101k przebiegu i pachniało w środku.

100km (nie zdążyłem dojechać do domu i padł mi żarnik, nie wykazywał zużycia) oczywiście trafiłem na milicjanta, któremu nie podobały się luxemburskie blachy i niedziałający żarnik, więc musiałem zrobić żarnik na trasie, za pare OSRAMów zapłaciłem 1550 PLN :wstyd: Dla posiadaczy E60 nie muszę mówić, że do wymiany należy zdjąć zderzak i wyciągnąć lampy :wstyd: :wstyd:

500km padł mi kompresor zawieszenia pneumatycznego i zastałem auto zglebione w garażu podziemnym po powrocie z urlopu, nie bardzo chciało się podnieść :P

1000 km padł mi moduł anteny i wzmacniacza sygnału w klapie (pilot przestaje działać, jest zwarcie i komp się całkowicie przestawia do ustawień fabrycznych)

1500 km padł sterownik skrzyni, nikt nie wie dlaczego, wymieniony na nowy...

Nie ma co porównywać nawet kosztów eksploatacji 530d E60 do RS6 albo M5, dlatego chce podejść do tego dostatecznie rozważnie.

To świadczy o tym, że nigdy nie ustrzegę się kosztów choćbym sprawdził auto na wylot.
Ale przynajmniej z rzeczami stricte mechanicznymi nie chcę mieć na starcie problemów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 23 lutego 2015, 19:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
I po takich przygodach dalej sie chcesz pchac w tego kasztana?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 24 lutego 2015, 11:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
Tomek napisał(a):
I po takich przygodach dalej sie chcesz pchac w tego kasztana?


Wychodzę z założenia, że auta się psują i w pewnym stopniu zużywają. Nie są zrobione z niezawodnych technologi i kosmicznie wytrzymałych materiałów.

Domyślam się, że każde auto zaawansowane technologicznie w podobnym stopniu jak E60 będzie psuło się podobnie...
Mój dobry kolega pracował 5 lat w autoryzowanym serwisie Toyoty i 4 lata w BMW.
Pokazał mi różnicę pomiędzy wiązkami elektrycznymi E60 i Toyoty Avensis... to są kompletnie 2 różne światy...

Ewentualnie koszty naprawy w przypadku BMW będą zawsze wyższe, bo marka zobowiązuje. Godzę się z tym ;)
Powątpiewam czy auta z innych segmentów mogą dostarczyć dla mnie tyle emocji co M5 tudzież RS6.
Mógłbym kupić nową Octavię RS tudzież Focusa RS, ale po co mi TAKI kasztan ? :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 24 lutego 2015, 12:21 
CoX napisał(a):
Powątpiewam czy auta z innych segmentów mogą dostarczyć dla mnie tyle emocji co M5 tudzież RS6.

pomijasz, jeden kultowy model :luka: a to niewybaczalny błąd :niepewny:



:rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 24 lutego 2015, 12:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Nie wiem jaki masz budżet, ale RS6 C6 poniżej 150k ciężko kupić, za zadbane >200k. Za 150k można kupić empiątkę z niskim przebiegiem z końca produkcji 2008-09:
http://otomoto.pl/bmw-m5-alpinweiss-fak ... 81419.html - zanim dobijesz do newralgicznych 100tys km to minie z 8 lat ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 24 lutego 2015, 16:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
trollu napisał(a):
M5 wiadomo że będzie większy wariat ale RS nie ma tylu problemów, w sumie to nie wiem czy jakiekolwiek ma :P na pewno potrafi mniej napsuć krwi serwisem, ewentualna możliwość modzenia, w PL masz np sportmile, który zna silnik RS jak własną kieszeń. O problemach S85 czy SMG chyba tutaj na forum wszyscy wiedzą. Jak sedan do dzikowania to M5, jak będzie służyć również jako dupowóz to szukałbym RS w kombi. Z M5 na dzieńdobry dla świętego spokoju serwis, wymiana panewek itd


przez takich ludzi rzadko wchodze juz na forum.
skad Ty wiesz ze RS6 nie ma problemow ? wlasnie ma problemy rozszczelniajace , cieknace silniki , padajace turbo .
To ze zobaczyles pare filmikow na yt z sportmila to nie znaczy ze nie odwalaja oni syfu. Sam osobiscie widzialem robiony przez nich silnik gdzie w miejscach gdzie powinny byc metalowe zlacza byly ter-tytki. w m5 najgorsze co jest to skrzynia i to jak ona zmienia te biegi szczegolnie na tych najszybszych trybach . SMG sie przegrzewa po kilku szybszych przejazdach. Manual amerykanski to tez nie jest super pomysl bo to nie do konca dostosowana stara skrzynia z e39.
rs6 jest mega podatne na tuning i to jego najwiekszy plus - do tego nie bardzo kumam o co wam chodzi z tym kombi jak sa tez przeciez limuzyny ? :)
GTR fajne duze auto ale skrzynia lubi padac i koszt naprawy to 40 tys :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 25 lutego 2015, 09:59 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5373
Moje BMW: Giulia Veloce
Kupuj XF-r bardzo fajnie sie tym jeździ w porównaniu do e60


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 25 lutego 2015, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1368
Chyba juz to pisalem, ale jak przerazaja Cie koszta utrzymania to serio odpusc to sobie.
Kazde uzywane auto moze sie popsuc i tu nie ma reguly (patrz jak np: kupiles E61)

Pol biedy jak bedziesz musial zmienic hamulce np w RS6 czy M5, powiedzmy zamkniesz sie w ok 10 tys pln.
Ale wyobraz sobie inne powazniejsze awarie albo "rutynowe serwisy" o ktore zwyczajowo nie trudno, w Rs6 turbina sie zuzywa i koszt to pewnie tez okolice 10 tys pln (cena 28k w aso to jakis kosmos, jedna turbina nowa to RS6 to chyba 6-7k, dwie to powiedzmy 14k, i co, 14k robocizna? "buk" ich opuscil...)
W M5 masz vanosy i panewki (panewki to tanio 3-4k pln) masz tez idle, ktora sa drozszym tematem ale rzadszym.
Sam koszt opon moze byc znacznie wiekszy niz suma kosztow rocznego serwisu Twojego E61..

nie jestem w stanie Ci polecic uzywanego auta ktore przez dwa lata nie sprawi problemow.

no dobra, carrera 997S ;) ale to OT :P
Przejechal bys sie porsche i juz zadne M/RS/AMG by sie nie liczylo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 25 lutego 2015, 16:48 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Alternatywą są wolnossaki V8, M3 czy też IS-F, nie ma turbo to się nie posypie. Ale moga się pojawić innte wydatki itd, itp.

wujekwaldus napisał(a):
"buk" ich opuscil...)


Hahah :ok:, kojarzy się :D .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 25 lutego 2015, 21:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
wujekwaldus dobrze mowi -
sa to samochody , ktorych uzytkowanie MOZE ale nie musi kosztowac kosmiczne kwoty ,
co do prosiaka tez mam podobne zdanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 26 lutego 2015, 11:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
wujekwaldus napisał(a):
Chyba juz to pisalem, ale jak przerazaja Cie koszta utrzymania to serio odpusc to sobie.
Kazde uzywane auto moze sie popsuc i tu nie ma reguly (patrz jak np: kupiles E61)

Pol biedy jak bedziesz musial zmienic hamulce np w RS6 czy M5, powiedzmy zamkniesz sie w ok 10 tys pln.
Ale wyobraz sobie inne powazniejsze awarie albo "rutynowe serwisy" o ktore zwyczajowo nie trudno, w Rs6 turbina sie zuzywa i koszt to pewnie tez okolice 10 tys pln (cena 28k w aso to jakis kosmos, jedna turbina nowa to RS6 to chyba 6-7k, dwie to powiedzmy 14k, i co, 14k robocizna? "buk" ich opuscil...)
W M5 masz vanosy i panewki (panewki to tanio 3-4k pln) masz tez idle, ktora sa drozszym tematem ale rzadszym.
Sam koszt opon moze byc znacznie wiekszy niz suma kosztow rocznego serwisu Twojego E61..

nie jestem w stanie Ci polecic uzywanego auta ktore przez dwa lata nie sprawi problemow.

no dobra, carrera 997S ;) ale to OT :P
Przejechal bys sie porsche i juz zadne M/RS/AMG by sie nie liczylo ;)



Nie rozumiemy się w ogóle :)
Koszty mnie nie przerażają. Auto idzie w leasing. Może generować koszty :P

Przypowiastka o awaryjności E61 nie miała wymiaru narzekania tylko ciekawostki, że nawet sprawdzone na wylot auto może okazać się skarbonką.

M3 do taniego w utrzymaniu nie należy, a ja nie oszczędzałem nigdy na zamiennikach, If U know what I mean...
Po moje m3 przyjechał niemiec i zabrał, pewnie teraz pod kocem trzyma :)
Żałuje, że sprzedałem.

Szukam auta, które było serwisowane do końca tak jak ja bym je serwisował.
Niezbyt częste wydarzenie na PL rynku, ale się zdarza.

Jeździłem 911 Turbo nawet, miałem na weekend.
Nie zrobiło na mnie wrażenia. Przykro mi :(
Dla mnie te auta są wyłącznie dla szpany i kompletnie nie praktyczne dla siwiejących, ale próbujących się odmłodzić 40'stek w garniturach i conversach.
Mi jeszcze do 30stki trochę brakuje. Więc odpuszczam Prosiaki. :P

W tym tygodniu oglądam C63AMG, jeżeli mnie zachwyci swoim stanem, to istnieje opcja zdrady marki :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 26 lutego 2015, 12:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jak będzie zadbane bierz śmiało to c63 piękny sound ma ten model


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 27 lutego 2015, 12:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
Zdzira 850I napisał(a):
jak będzie zadbane bierz śmiało to c63 piękny sound ma ten model


Byłem, widziałem, dotykałem, pomykałem.

Trochę nie po mojemu - czarne auto i czarne wnętrze.

Ale nie mam zastrzeżeń.
Żadnych.

Jedne słowo opisujące to auto - Masterpiece.
Chce je bardzo mieć :)

Wbrew wszelkim założeniom - C63 AMG ląduje w moim garażu - kto by pomyślał. :P :P :P
Podjarałem się. Okrutnie.

Temat do "zamknięcia" ;) ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 27 lutego 2015, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
gratuluję wyboru i życzę dużo frajdy

ps już wiem gdzie sie udać wypożyczyć takie auto bo ostatnio poszukuję hahhaha :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 27 lutego 2015, 17:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zdrajca :hyhy: :dobani: :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 27 lutego 2015, 17:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1203
Wydaje mi się, że to ekscytująca bryka ;)
:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 27 lutego 2015, 19:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
Wybrales auto wolne, na pewno wolniejsze od M5 e60 czy RS6 c6

CoX napisał(a):
Jeździłem 911 Turbo nawet, miałem na weekend.
Nie zrobiło na mnie wrażenia. Przykro mi :(
Dla mnie te auta są wyłącznie dla szpany i kompletnie nie praktyczne dla siwiejących, ale próbujących się odmłodzić 40'stek w garniturach i conversach.
Mi jeszcze do 30stki trochę brakuje. Więc odpuszczam Prosiaki.


a Mercedes jest dla starszych osob ( emerytow )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 27 lutego 2015, 19:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
tomasz86 napisał(a):
w m5 najgorsze co jest to skrzynia i to jak ona zmienia te biegi szczegolnie na tych najszybszych trybach


kolega wybrał auto i ok :) ale gwoli sprostowania, to w tym cytacie powinno być - w m5 najlepsza jest skrzynia.....jak zmienia biegi...na...najszybszych trybach.
Chyba to autor miał na myśli, a jak nie, to zwyczajnie nie wie o czym pisze :/

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RS6 vs M5
PostNapisane: 27 lutego 2015, 21:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
A napisał(a):
Wybrales auto wolne, na pewno wolniejsze od M5 e60 czy RS6 c6


Jeśli ma 487 konną wersję PP, to jest szybsza od stockowej e60 i RS6. Dla wolnossącej V8- 6.2l dupcyć te różnice w przyspieszeniach - c63 to jest taki europejski, kompaktowy muscle car :cwaniak:
Pewnie już nigdy, standardowo, nie będzie auta z tego segmentu z takim agregatem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL