BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zakup BMW 318
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 14:38 
Witajcie.

Mam pytanie. Otóż przymierzam się do zakupu używanego bmw 318. rocznik 1991. Na co mam patrzec jeżeli chodzi o silnik? Na co spojrzeć, gdzie szukać i ogólnie prosiłbym o informacje dotyczące tego co najczęściej się psuje i na co należy uważać. Aha przebieg podobno 160000km - czy to mozliwe? Z góry dzięki za odpowiedź


Ostatnio edytowano 3 grudnia 2007, 14:51 przez geral_t, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 14:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
http://rapidshare.com/files/16975040/Kupowanie_BMW.pdf.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
No wiec przebieg jest nie prawdziwy 91 rok i 160tys :rotfl: :rotfl: dodaj kolejne sto.A silnik radzil bym kupic 2.0 bo pali prawie tak samo a radosc z jazdy wieksza.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 14:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
91 rok, silnik M40 na pasku...bardzo nieudana jednostka...jak silnik nie byl zadbany to masz/bedziesz mial do wymiany walek, szklanki i inne duperele zwiazane z rozrzadem...ale to taka wersja pesymistyczna ;) Jesli jezdzil i jezdzi dalej na oleju syntetycznym lub polsyntetycznym powinno byc dobrze...a co do reszty to tak jak w kazdym innym samochodzie, trzeba pospradzac wszystko...co do przebiegu to nie ma szans, ze ma taki :rotfl: ...no ale moze jakies cuda sie zdarzaja :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 15:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2737
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
spider napisał(a):
No wiec przebieg jest nie prawdziwy 91 rok i 160tys :rotfl: :rotfl: dodaj kolejne sto.A silnik radzil bym kupic 2.0 bo pali prawie tak samo a radosc z jazdy wieksza.

Spider ja bym raczej 200 dodal dla rownego rachunku :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 16:17 
geral_t, ja mam 318i 91 rocznik, czyli wspomniana M40.

To nieprawda, że pali tyle, co 2.0 W mieście około 12, a normalnie zależnie od ciśnienia w cyklu mieszanym 8.6-10.5. Analizując to, co mówią koledzy z 2.0, to znacznie mniej.
Moja ma 373 tyś ponad i silnik nie klepie, jednakże jest to prawda, że lubią M40 klepać. Jeśli poprzedni właściciel dbał i jeździł na porządnym oleju, pojeździsz nią jeszcze długo.
Kisiel24 napisał(a):
Jesli jezdzil i jezdzi dalej na oleju syntetycznym lub polsyntetycznym powinno byc dobrze...
ot co ;)

Zwróć uwagę na fotele, jak się wycierają, kierownicę, zobacz czy silnik jest cały w oleju czy suchy, odpal, posłuchaj jak chodzi. Jak klepie, odpuść sobie. Zwróć uwagę na progi, czy nie są przegnite, bo lubią być. No i inne takie sprawy jak blachy, lakier etc jak przy innych autach.

geral_t napisał(a):
Aha przebieg podobno 160000km - czy to mozliwe?


Cuda się czasami zdarzają :)

geral_t napisał(a):
co najczęściej się psuje i na co należy uważać.


Nic się nie psuje, jeśli auto było użytkowane tak, jak należy. Zapytaj jednak o wymianę paska, kiedy ostatnio był wymieniany. Być może będzie trzeba go zmienić. Nie słuchaj także, że łańcuch jest bezwzględnie lepszy niż pasek, bo to bzdura :) Przy tym silniku wadą jest to, że jak się lało badziewny olej, silnik klepie. No i M43 w mieście pali mniej. Moc taka sama.

Jak będziesz miał możliwość, przejedź się nim, najlepiej na 1. i 2. biegu przyspieszaj od 1.5tyś obr. do końca, jeśli nie poczujesz, że przy ok 4 tysiącach nie ma takiego poczucia, że silnik ciągnie do przodu (nie napiszę wbija w fotel, bo mnie wyśmieją :rotfl: ), to odpuść sobie. Przy 4250 obr./min jednostka ta ma maksymalny moment i wyraźnie czuć, jak zaczyna przyspieszać znacznie mocniej niż dotychczas. Jeśli tak się nie dzieje, czeka remont.

Napisz jeszcze ile sprzedawca chce. Być może nie ma sensu i warto poszukać czegoś nowszego. Pozdro.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 16:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
palermos, im więcej czytam takich rzeczy tym bardziej się boję :hyhy:

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
geral_t do wypowiedzi Czarnego dodam żebyś nie połasił się na wszelkiego rodzaju tjuningi - spojlery i tym podobne.Poza walorami estetycznymi tzw. Agro Tuningiem chodzi również o ukrycie przeszłości wypadkowej auta.
BMW ma ocynkowaną blachę więc w teorii ślady rdzy mogą świadczyć o powypadkowej przeszłości auta.W praktyce,tak jak Czarny wspomniał sprawdź progi.Inne miejsca to okolice tylniej klapy, ranty drzwi od dołu,błotniki-ranty-norma.

Co do rzeczy związanej z silnikiem oczywiste jest że po zakupie w przypadku m40 oczywiście wymieniasz wszystkie płyny ale też i rozrząd.Wymiana kompletnego rozrządu będzie troszkę kosztowała ale pozwoli Ci na uniknięcie chociażby zerwania paska rozrządu czy awarii pompy wodnej i w rezultacie groźba przegrzania silnika.
Wycieków poszukaj również w okolicy dyferencjału z tyłu.Pocenie się nie jest groźne ale wyraźny wyciek już gorzej.
Rzeczywiście zadbana Beemka nie sprawia większych kłopotów aczkolwiek pewne usterki są ( moim zdaniem po obserwacji ) nagminne a mianowicie:

- Usterki przepływomierza lub gum od układu dolotowego - bzdet ale chociażby powoduje dławienie czy nierówną pracę
-Abs - awarie czujników układu - sprawdź dokładnie czy wszystkie kontrolki się zapalają i gasną.
-silnik krokowy - nierówna praca na wolnych obrotach falowanie

Warto też rozważyć temat czy zakupić ( jeśli planujesz używanie auta z lpg) samochód z instalacją już włożoną zwłaszcza jeśli będzie to instalacja 2 generacji - odradzam.

Co do spalania to w bajki że pali tyle samo co 2.0 R6 bym nie wierzył.... ;)

Przykład auta Czarnego pokazuje że nie przebieg i rocznik jest ważny a stan w jakim auto się znajduję.
Życzę owocnego zakupu. :)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 00:30 
CiOoS, ładnie podsumowałeś moją chaotyczną wypowiedź :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 07:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Piotrk napisał(a):
palermos, im więcej czytam takich rzeczy tym bardziej się boję


Ja też czytałem takie rzeczy przed kupnem swojej beci i byłem przerażony co ja za auto chce kupić, przecież mojemu byłemu Golfowi Mk3 nic sie nie działo a miał też swoje latka a tu tyle możliwych usterek :)
Ale to jest wersja pesymistyczna wypisana jest większość możliwych usterek wiec szansa że spotkają się w jednym aucie nie jest duża no chyba z masz pecha i trafiłeś na "łupa" :)

Ale autko kupiłem ma swoje latka ale jak narazie jest z niej bardzo zadowolony a wygląd i komfort nie do porównania golfikiem choć bardzo milo go wspominam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 08:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 149
Lokalizacja: Słupsk / Koczała
Moje BMW: e46 318i
jako uzytkownik 318 (93r) skromnie zgadzam sie z przedmowcami. sam doswiadczylem tego na wlasnej skorze. kupilem sobie rok temu ladny okaz. ale po kolei zaczalem naprawiac: a to cieklo z chlodnicy, a to system grzewczy padl i lalo mi sie na nogi, rozrzad no i remont silnika. teraz padla kontrolka abs... - czyli to wszystko o czym pisaliscie wiadomo, auto jak na taki wiek ma "ubytki" lakiernicze w postaci rys wiekszych lub mniejszych..
ale dzis juz wiem na czym jezdze i co zrobilem..
co do spalania, jestem zadowolony... (wstawilem tez gaz sekw.). martwie sie co to bedzie jedynie, kiedy przesiade sie na 730.... ale to juz inna bajka :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
..::CZARNY::.. Wysłany: Dzisiaj 0:30 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

CiOoS, ładnie podsumowałeś moją chaotyczną wypowiedź


:hyhy:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 11:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Przebieg hmm... Mały stanowczo za mały !! Chyba ze ma ksiazke servisowa ale wiadomo polak chce polak potrafi :P Moja rada szukaj auta z przebiegiem minimum 200tys Bo masz duze prawdopodobienstwo z przebieg jest prawdziwy

..::CZARNY::.. napisał(a):
będziesz miał możliwość, przejedź się nim, najlepiej na 1. i 2. biegu przyspieszaj od 1.5tyś obr. do końca, jeśli nie poczujesz, że przy ok 4 tysiącach nie ma takiego poczucia, że silnik ciągnie do przodu (nie napiszę wbija w fotel, bo mnie wyśmieją ), to odpuść sobie. Przy 4250 obr./min jednostka ta ma maksymalny moment i wyraźnie czuć, jak zaczyna przyspieszać znacznie mocniej niż dotychczas. Jeśli tak się nie dzieje, czeka remont
Bardzo Bardzo ale to Bardzo madre słowa !!!!!!!!!! ;) I Bierz serie a nie agro tuning ;) ps. a nie lepiej 1.8is ?? miałem i bylem strasznie zadowolony

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL