BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 21:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 10 marca 2015, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Witam,
Posiadam jak w temacie BMW e46 silnik 3.0d (m57 184KM). Auto kupiłem pomodzone. Wymienione zostały końcówki wtryskiwaczy, wymieniony środek turbiny (w fabrycznej obudowie), jedno i drugie z modelu e60 (nie potrafię wskazać z jakiego modelu) dodatkowo wzmocniony dwumas, oraz założony IC o większej wydajności. Auto na hamowni (na feldze 17 wypluło 280KM / 560 Nm).
Od niedawna pojawił się problem ze sprzęgłem. Bolączka pojawiła się po założeniu felg 19 i opon 235. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu zaczęło ślizgać się sprzęgło :/ zaczyna się w zakresie od 2000 obrotów i dzieje się tak do 3000. Po ślizgach zmieniłem koło na wersję zimową R17/205. Ale problem nie minął. Zakupiłem nowe kompletne sprzęgło (LUK -Sachs nie występuję tzn. są nr Sachsa ale podwykonawcą jest LUK) z e60, z którego założyłem docisk i łożysko. Tarcza musiała zostać z modelu m57 ponieważ na wieloklinie ma 10 zębów, więc nie podejdzie to z nowego kompletu. Tarczę oddałem do regeneracji, w jakiejś firmie krzak z okolicy (okładzina trochę mi podpadała, rowki pomiędzy płytkami płytsze, a kolor tarczy nieco czerwonawa). Po założeniu ślizga dalej, co prawda nie tak mocno jak wcześniej, ale jednak. Najbardziej odczuwalne jest to na 4 i 5 biegu. jedziemy przy obrotach 1500, gaz do oporu, jedzie elegancko i przy 2000 strzał i ślizgnie się.
I tu mam prośbę do wszystkich, którzy mogliby pomóc w temacie. Jaką tarcze założyć, albo ewentualnie co innego może być przyczyną ślizgów.

Pozdrawiam i z góry dziękuję
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 11 marca 2015, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Miałem kiedyś identyczny problem w M57, też koło 2000 - 2500 obroty wędrowały do przodu, auto co prawda ciągnęło dalej, ale normalne to nie było. Miałem kilka wycieków oleju i turbo do reneracji. Po zabiegu (uszczelnienie góry silnika i wymiana turbo) problem minął. Nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia jaki to ma związek ze ślizganiem się, ale tak było.
Może gdzieś olej podciekał bo silnik miałem cały zarzygany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 11 marca 2015, 16:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
oczywiscie zresetowales docisk sprzegla na 0 czy poskladales jak leci ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 11 marca 2015, 17:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
ComTom, jest napisane o NOWYM, którego nie trzeba wycofywać.


Powiem szczerze chciałbym ten wykres zobaczyć i zapytać o wtryski i pompę jeśli masz jakiekolwiek pojęcie co było z tym robione. Ogólnie proporcje mocy/moment są dziwne, po drugie przy tej mocy to zwykłe seryjne sprzęgło wytrzymuje...


Wg mnie coś jest nie tak z montażem lub grubością tarczy...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 12 marca 2015, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Witam, dzięki za zainteresowanie tematem.
Silnik z dołu jest suchy turbo pompuje bardzo dobrze.

Jak tylko dostane te wykresy od poprzedniego właściciela albo dostanę z V-Techu, bo tam było robione, to bardzo chętnie pokaże się tym co przedstawiają. Pompa została w oryginale.
deejeys co masz na myśli mówiąc, ze proporcje są dziwne?

Wydaje mi się, że dałem ciała z tą regenerowaną tarczą :/
kumpel chce mi odsprzedać prawie nową chyba z LUK-a tarczę z M57 grubość 9mm, nic nie wyślizgana. Druga opcją o której myślę jest założenie okładzin kevlarowych (kolejna regeneracja).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 12 marca 2015, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
W znanym warsztacie w Warszawie nabili mi tarcze jakimiś dobrymi okładzinami i kostowało to ok 100zł.
Przy około 240KM trzyma dobrze, ale wiadomo te kilka kolejnych KM może wszystko zmienić.

Z czego masz podmienione końcówki wtrysków? Dowiadywałem się że z któregoś e90 mogą się nadać do M57, ale to loteria.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 12 marca 2015, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Niestety dokładnie nie wiem czy końcówki są z e60 czy e90. Liczę, że uda mi się wydobyć z V-Techu specyfikację co było zrobione. Wówczas założę wątek na moje auto i tam wszystko opiszę. Znany warsztat w W-wie. Mówisz o zakładzie na ul. Burakowskiej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 12 marca 2015, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
Tak na burakowskiej, ale do końca ich nie polecam. Wysłałem im uszkodzone sprzęgło do sprawdzenia i naprawy, oni nabili tarcze i wysłali że niby dobre. Składaliśmy 2 razy to wszystko do kupy żeby sie okazało że dwumas jest zerwany, a oni to przeoczyli :mur:

Jak byś wydobył informację odnośnie wtrysków i co dokładnie miałeś robione, że aż tyle Ci wyszło to byłbym bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 13 marca 2015, 08:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
umek a powiedz mi jakie były objawy zerwanego dwumasu?

W poniedziałek zakładam nową tarczę z M57 i zobaczymy co wyjdzie, trzymajcie kciuki.
Jeszcze pytanie z resetowanie docisku. Chodzi o coś takiego, że biorę np. prasę lub dobrą wiertarkę kolumnową, opieram docisk na stole o obudowę (ta część która dociskają śruby) i naciskam na słoneczko. Powinno to spowodować odprężenie pierścienia regulacyjnego. Sprężynki obracające go rozciągną się. Cofam ten pierścień ściskając sprężynki (trzy sztuki) i tak je utrzymując zdejmuję nacisk ze słoneczka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 13 marca 2015, 12:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
objawy będą jakby sprzęgło się slizgało

https://www.youtube.com/watch?v=RswaMFJrRv0

ps. umek, cała tajemnica to wtryski z m57 pożenione z końcówkami z wtrysków z biturbo (3.0d 272ps)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 13 marca 2015, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Przeszperałem internet i faktycznie ludzie niekiedy opisują, że ślizga się sprzęgło, a co do czego okazuje się, że wina leży po stronie dwumasu.
Umek do swojego pakowałeś fabryczny dwumas ?
Zastanawiam się ile oryginał z e46 wytrzyma, czy może dałoby radę zaadaptować z czegoś innego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 14 marca 2015, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
przemek530d napisał(a):
objawy będą jakby sprzęgło się slizgało

https://www.youtube.com/watch?v=RswaMFJrRv0

ps. umek, cała tajemnica to wtryski z m57 pożenione z końcówkami z wtrysków z biturbo (3.0d 272ps)

Miałem dokładnie to co na filmiku. Ślizgało tak, że jedynką bez gazu jakoś się auto toczyło, ale przy lekkim dodaniu gazu uślizgiwało. Stało się to na 3 biegu przy normalnym przyspieszaniu (nie full) jak by bieg wyskoczył.

Dwumas mam fabryczny - nieregenerowany (ten co mi sie zerwał po 30tys. km był właśnie regenerowany).

A informacja z końcówkami jest bardzo pocieszająca. Dowiedz się tomsal jakie u Ciebie siedzą, bo może jest kilka opcji.
Dalej pojawia się pytanie: do ilu wytrzyma pompa paliwa. Podobno tam się podmienia jakiś czujnik, który ją odblokowuje, tylko jak wtedy z wytrzymałością. Tak czy inaczej będę w to szedł :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 16 marca 2015, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Jak tylko coś ustalę to dam znać co siedzi w aucie, nie będzie to żadną tajemnicą. pompa jest oryginał, nie wiem tylko czy robiony był jakiś czujnik. Na pewno zwiększone jest ciśnienie na listwie CR.
Wczoraj robiłem trasę 330 km krajówki, małe miasteczka i jedna ekspresówka spalanie wg komputera 5,2 l wg dystrybutora 5,8l :) z racji uszkodzonego sprzęgła starałem się oszczędzać auto, do tego mały ruch na drodze,na blacie 110-120 i wynik bardzo zadawalający :)
orientuje się ktoś ile Nm wytrzyma fabryczny dwumas (SACHS)? Kiedyś wyczytałem że granica to 500 Nm prawda czy nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 16 marca 2015, 09:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47+
podepne sie pod teamt, u mnie slizga sie sprzeglo tylko na rozgrzanym silniku, czasami zacznie na 3jce, czsami od 4ki, ale uslizguje sie tylko miedzy 2500-3000obr pozniej auto juz ciagnie normlanie. biegi wchodza normlanie, jakis czas temu wyjmowalem zawor dlawiacy przed wysprzeglikiem, ale po wyjeciu nie odpowietrzalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 16 marca 2015, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
tomsal, to ładny wynik. Ja jechałem ostatnio trasę do Lublina i troche po mieście, też dość oszczędnie, ale wyszło 5,4 na kompie.

Możesz też spróbować korektą softu zmniejszyć moment przy tych 2000 obrotów, żeby nie było takiego nagłego przyrostu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 16 marca 2015, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Myślałem o tym. Chciałbym lekko skorygować ten program, tak aby przy typowo miejskiej jeździe dwumas nie był zbyt obciążony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 24 marca 2015, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Temat ogarnięty.
Wina leżała po stronie dwumasu. Powierzchnia trąca na jego rentach była wytarta na lustro. Szkoda, że nie udało się tego zdiagnozować przy pierwszym demontażu sprzęgła. Za to jednak dostałem dość spora zniżkę :D także w chwili obecnej zamontowany jest nowy dwumas sachs z M57, nowy docisk LUK z e60, i wymieniona tarcza na oryginał Sachs z m57. Wczoraj sprawdzałem auto i wszystko jest ok :D aczkolwiek docieram jeszcze ten zestaw.
Chciałbym podziękować wszystkim za sugestie z dwumasem, bo być może jeszcze bym się z tym woził
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 280 KM ślizgające się sprzęgło
PostNapisane: 24 marca 2015, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
napisz jeszcze raz co z czego masz zamontowane na chwile obecna i gdzie to robiles :)
ogarniesz numerki czesci w temacie z autem? chcialbym zerknac

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL