BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Witam

Mam otóż taki problem i chcę usłyszeć waszą opinie na ten temat samochód to 328ci e46 M52TUB28 z przebiegiem 275km.
Po odpaleniu auta szybko się grzeje po przejechaniu ok. 15km otwieram maskę a tam wysoka temperatura i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
Następnego dnia na zimnym silniku sprawdziłem poziom wody i miałem ubytki dodam ze obroty silnika delikatnie falują i samochód delikatnie trzęsie, z rury wydechowej wydobywa się biały dymek, mam wodę w wydechu i auto straciło moc
Olej w normie bez masła
Ogrzewanie w kabinie działa bez zarzutu
Wydaje mi się że woda idzie na tłok.
Screeny z INPA https://drive.google.com/folderview?id=0B6lqBvKodoCvaFY0bXNRUnhlRlE&usp=drive_web

Moje pytanie czy to uszczelka? albo to juz koniec tego silnika tzn mikropęknięcie głowicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Woda w wydechu to nie zaraz głowica. Spokojnie. Powodów może być wiele. Zacznij od banałów/podstawy - ODPOWIETRZ dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
jutro się tym zajmę a jeśli układ jest poprawnie odpowietrzony to gdzie dalej szukać ?? dodam ze chłodnica po nagrzaniu jest zimna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 20:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Wszystkie objawy wskazują na odmę.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 5 kwietnia 2015, 08:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
w następnym tygodniu kupie odmę i zobaczymy jak będzie bo dzisiaj zauważyłem ze na filtrze powietrza mam olej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 5 kwietnia 2015, 09:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Temperatura w pionie powinna być po około 3km-5km zależy od temperatury zewnętrznej, duże ciśnienie w układzie też ma być co za sobą idzie węże mają być twarde no i gorące przecież panuje tam temperatura płynu chłodniczego rzędu 90°C.
jak nie masz wycieków zewnętrznych to porządne odpowietrzenie i będzie dobrze ;] z tym że 90% mechaników nie umie albo im się nie chce porządnie odpowietrzyć większość tylko zalewa układ i do widzenia.
majewabrx napisał(a):
dodam ze chłodnica po nagrzaniu jest zimna

Po nagrzaniu nie koniecznie musi być ciepła zobacz jaka jest po otwarciu termostatu.

Screny z impy chyba pokazują że masz czujniki temperatury walnięte, tylko nie wiem które, albo jeździsz po wulkanie :D temperatura wody oleju i powietrza rzędu 200°C to raczej nie normalne i żaden silnik tego nie wytrzyma

Dodatkowo błędy po polsku to:
241 przerwy w zapłonie Cyl 4 - może być: świece, kable, cewki lub wtrysk? możliwe że dlatego telepie silnikiem
126 Aktywacja Elektromagnesu pompy szczelności Zbiornika
127 Aktywacja Elektromagnesu pompy
62 Układ wtrysku powietrza wtórnego Przełączanie zaworu
18 EWS sygnał lub czujnik wałka rozrządu (MS43)
35 Przekaźnik układu wtryskowego powietrza wtórnego

Ale nie che cie w błąd wprowadzać i ich źle zinterpretować czyli prócz problemu z czujnikiem wałka rozrządu nie wiem o co chodzi :zawstydzony:

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 6 kwietnia 2015, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
dzisiaj przed odpaleniem auta sprawdziłem filtr powietrza był brudny od oleju i na korku zrobiło się delikatne masełko po przejechaniu 15 km po prze gazowaniu dławi się i obroty falują pomiędzy ok 400 - 700 otworzyłem maskę a tam bardzo wysoka temperatura szczególnie w miejscu głowicy vanos węzę bardzo mocno spuchnięte gdybym odkręcił korek to woda w kosmos i od tego jeszcze czarny osad na wydechu i delikatna para. Juro pojade kompresje sprawdzić pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 7 kwietnia 2015, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
kompresję i zrób test spalin w układzie chłodzenia. Bo jak uszczelka poszła i to przez to masz wysokie ciśnienie w układzie jak twierdzisz, to właśnie spaliny przedostają się z komory spalania do układu chłodzenia, i taki test to potwierdzi.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 7 kwietnia 2015, 13:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak na goracym paruje to 100% obawiam sie ze silnik zostal przegrzany i raczej uszczelka, tylko problem moze byc taki, ze samo przegrzanie ma ukrytą przyczynę...pytanie jaką. powykrecaj sobie swiece zobacz ktore sa bardzo jasne a ktore czarne zakopcone badz brudne. jak tam poszedl plyn to odrazu zobaczysz na swiecach osad na tych cylindrach. jezeli zauwazysz ze kilka jest dość jasnych, wyraznie jasniejszych to mozliwe ze jezdziles na ubogiej mieszance. jezeli miales gaz mozliwe ze zostal przegrzany od gazu. pozwole sobie strzelic ze raczej dwa srodkowe cylindry to beda, czyli 3 lub 4.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2015, 13:23 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 7 kwietnia 2015, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
pawelos666 napisał(a):
jak tam poszedl plyn to odrazu zobaczysz na swiecach osad na tych cylindrach.
jak poszedł płyn, to po nocy będzie płyn widoczny po wykręceniu świec.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 7 kwietnia 2015, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Uszczelka pod glowica Panie nie wymieniaj zadnej odmy bo szkoda kasy to nie ma nic do tego , poobserwuj pare dni jeszcze ale objawy kiepskie :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy to głowica? M52B28TU
PostNapisane: 9 kwietnia 2015, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
dobra chyba odpowietrzyłem go wkoncu bo wody nie ubywa oleju tak samo ani grama :) ale nadal nie ma mocy a ta bawarka powinna miec i jest problem z obrotami dodam ze w okolicy tych vanosow jest bardzo wysoka temperatura.



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL