BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Sterownik silnika Motronic
PostNapisane: 7 grudnia 2007, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
Witam. Szukając rozwiązanie mojego problemu (niedziała obrotek, ekono, inspekcja nie daje się skasować) zobaczyłem, że sterownik silnika (ten nad schowkiem) jest z innego modelu.
Kupując auto poprzedni właściciel poinformował mnie, że zmienił silnik z 2.0 na 2.7.
Sterownik sądząc po numerze został stary. jakie mogą być tego konsekwencje? Opłaca się kupować właściwy? Wydaje mi się (nie działa obrotomierz) że Eta kręci się wysoko, a nie tak jak powinna. Czy to przez to obrotek moze nie chodzic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 00:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
no odcinke napewno bedziesz mial wyzej...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sterownik silnika Motronic
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 11:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
arkadio666 napisał(a):
Witam. Szukając rozwiązanie mojego problemu (niedziała obrotek, ekono, inspekcja nie daje się skasować) zobaczyłem, że sterownik silnika (ten nad schowkiem) jest z innego modelu.
Kupując auto poprzedni właściciel poinformował mnie, że zmienił silnik z 2.0 na 2.7.
Sterownik sądząc po numerze został stary. jakie mogą być tego konsekwencje? Opłaca się kupować właściwy? Wydaje mi się (nie działa obrotomierz) że Eta kręci się wysoko, a nie tak jak powinna. Czy to przez to obrotek moze nie chodzic?


A skąd wiesz że kręci się za wysoko jeżeli obrotoierz nie działa ? Na kompie z 2.0 będzie wyżej odcinka ale niema on raczej wpływu na działanie licznika.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 13:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
arkadio666, Twoje problemy wynikają z bardziej prozaicznej przyczyny - padły Ci baterie zasilające zegary, miałem dokładnie te same objawy. Są to dwie baterie litowe o rozmiarach AA (standardowy paluszek), napięcie 3 albo 3,6 V i siedzą sobie dokładnie za zegarami, wlutowane w płytkę. Wymień je i powinno wszystko wrócić do normy ;) Aha, ja do siebie wrzuciłem standardowe 1,2 V i też działają.
Jak chcesz wiedzieć więcej, poszukaj na forum, było już wiele razy o tym.
Pozdro.

[ Dodano: 8 Grudzień 2007, 15:02 ]
Wróciłem przed chwilą z diagnostyki komputerowej. Podpiąłem auto i okazało się, że obrotomierz na jalowych pokazuje ledwie ponad 500 obr/min, a de facto jest 720-760. Myślę, że to przez te bateryjki 1.2 V, więc jak będziesz wymieniać u siebie, to pakuj od razu 3 V.
Pozdro.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
Nie wiecie czasem czy różne sterowniki mają takie samo łącze? Moze są różne piny w tych komputerach i dlatego niechodzi zegar?
Wiem że kręci się wyżej na słuch - Eta powinna dochodzić tylko do ok 4,5tys
O akumulatorkach już czytałem, i o przeciętych ścieżkach. Nie bardzo chce mi się wierzyć, że baterie mają mieć wpływ na obrotomierz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2007, 18:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zmienię niedługo, to Ci odpowiem ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL