BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 19:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 09:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
kolego brednie piszesz ,czyli twoim tokiem rozumowania jeździj dalej swoim autkiem i nic nie rób
bo przecież u ciebie płyn przy 120 się nie gotuje bo ty tego nie widzisz i jest wszystko ok :rotfl:
w każdym silniku przy ponad 105 stopniach są początki gotowania płynu ,a że tego nie będziesz widział i słyszał to są dwie inne rzeczy ,
piszesz jak student z 4 klasy i wyrywasz słowa z kontekstu .

A skoro jesteś taki mądry to dlaczego z tak prostym problemem sobie nie poradziłeś przez rok czasu ?

widać za mało dla ciebie jest innych forum bo na żadnym według ciebie są sami ludzi mający mniejszą wiedzę praktyczną niż ty , przyznaj się na ilu już forach byłeś z tym swoim tematem .

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 09:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jak to jest, że w tym temacie jesteś arogancki i kreujesz się na specjalistę w innych tematach masz problem z podstawami?
Trochę pokory nikomu nie zaszkodziło. To, że masz kilkanaście lat doświadczenia, nie znaczy, że ktoś inny nie ma racji. Zwłaszcza, że podpiera się ogólnie znanymi prawami fizyki, a Ty tylko swoją teorią i "doświadczeniem"

"Najtrudniej nauczyć się tego, że nawet głupcy czasami mają rację" Winston Churchill ;)

Po co tyle agresji i arogancji? Po to jest forum, żeby sobie pomagać i rozważyć wiele różnych opcji.




Do autora tematu. Dotykałeś chłodnicy czy cała nagrzewa się?
Jak wygląda chłodnica klimy? Często jest mocno zabita co utrudnia przepływ powietrza.
Kumpel kiedyś miał podobne problemy w E38 730d. Po demontażu chłodnicy wody. Potraktowaniu lamelek środkiem do alufelg i umyciu karcherem(także w środku). Przedmuchaniu lamelek w chłodnicy klimy problemy zniknęły.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 17:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
cursor napisał(a):
Jak to jest, że w tym temacie jesteś arogancki i kreujesz się na specjalistę w innych tematach masz problem z podstawami?
Trochę pokory nikomu nie zaszkodziło. To, że masz kilkanaście lat doświadczenia, nie znaczy, że ktoś inny nie ma racji. Zwłaszcza, że podpiera się ogólnie znanymi prawami fizyki, a Ty tylko swoją teorią i "doświadczeniem"

"Najtrudniej nauczyć się tego, że nawet głupcy czasami mają rację" Winston Churchill ;)

Po co tyle agresji i arogancji? Po to jest forum, żeby sobie pomagać i rozważyć wiele różnych opcji.




Do autora tematu. Dotykałeś chłodnicy czy cała nagrzewa się?
Jak wygląda chłodnica klimy? Często jest mocno zabita co utrudnia przepływ powietrza.
Kumpel kiedyś miał podobne problemy w E38 730d. Po demontażu chłodnicy wody. Potraktowaniu lamelek środkiem do alufelg i umyciu karcherem(także w środku). Przedmuchaniu lamelek w chłodnicy klimy problemy zniknęły.




do mnie pisałeś ???????problemy z podstawami ????
ty wiesz co to są podstawy ? to pisz jaśniej
więcej mam tu odpowiedzi niż pytań i a wszystkowiedzących niema ,
arogancją odpowiadam tylko takim którzy sami ją sieją .

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Kolega co ma rozszerzalność cieczy do ciśnienia. Odpowiedz jest banalna. Wraz z rozszerzaniem się cieczy w układzie zamkniętym ciśnienie wzrasta. Ot co podstawa. Dziękuje i powodzenia. hehehehhehe na serio niezły temat, chyba powinien być usunięty przez administratora lub zmieniony temat na "grochem o ścianę".

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Cursor dobrze piszę, sprawdź całą chłodnice. Nie chce byś uszczypliwy ale mówiąc aby wyczyścić chłodnice klimy tj. lamelki od środka chodzi o stronę wewnętrzną pomiędzy dwoma i teraz będzie ciężko wymiennikami ciepła. Przepraszam ale musiałem

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Jeszcze jedno. polecam - https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_wrzenia - cyt.Temperatura wrzenia zależy silnie od ciśnienia, rosnąc wraz ze wzrostem ciśnienia. Zatem przy 95 stopniach ciecz będzie zachowywać się podobnie jak pod ciśnieniem przykładowo 2 atm przy temp 110 stopni. Kolega sprawdzaj wszystko po kolei, a nie rób wykładów z fizyki.

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Nie odwracaj kota ogonem. Pisałeś o zmianie temperatury płynu zależnie od ciśnienia podając nawet śmieszny przykład. A dopiero teraz piszesz o wrzeniu. Z kogo chcesz zrobić debila?
Żółta kontrolka o podwyższonej temperaturze zapaliła mi się 3 razy, 2 razy w tamtym roku i raz w tym, a czerwona tylko raz w tamtym roku. Więc gdzie napisałem że przez cały rok jeżdżę z przegrzewającym się silnikiem? Niektórzy mają problemy nie tylko z fizyką ale nawet z czytaniem.
Pisałem kilka postów wcześniej że chłodnica była sprawdzana, czyszczona, również chłodnica klimy była czyszczona. Pisałem też że temperatura na wylocie z chłodnicy (dopływ do silnika, dół chłodnicy) osiąga 84, czyli za dużo. Pisałem też że podejrzewam za słabo pracujący wentylator i jakoś nie widzę żadnego "specjalisty" który potrafiłby mi napisać jak taki test przeprowadzić w INPie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 29 czerwca 2015, 23:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Proponuje zacznijcie normalnie ze sobą rozmawiać, no i po co te emocje? :)
Kolega ma problem i trzeba spokojnie to przeanalizować i spróbować mu pomóc. Większość tej dyskusji jest nie na temat, ciśnienia ,płyny ,teorie etc. to pewnie prawda tylko nie w tym rzecz.
Zasady działania układu chłodzenia są takie same, czy to będzie starszy model z visco, zwykłym termostatem czy nowszy , z wentylatorem elektrycznym, termostatem z elementem grzewczym itp.
Tu nie ma cudów,jest konkretna przyczyna i trzeba ją znależć.
Pierwsza sprawa to termostat. wotomek, czy kupiłeś nowy oryginalny termostat ? jeśli tak , można uznać ,że termostat jest ok.
Kolego więcej praktyki ,mniej teorii... podajesz temp. na wyjściu jakieś 84 C , mnie to nic nie mówi :) pewnie innym też

Zobacz czy całą chłodnicę masz gorącą i czy dolny wąż jest gorący i przy jakiej temp. robi się gorący?
To jest istotna sprawa, jak masz dolny wąż gorący to oznacza ,że termostat się otworzył, jest II obieg , układ nie jest zapowietrzony. Wtedy jest dobrze,jest ogrzewanie. Zajmujemy się wentylatorem.
Jak miałem nowy termostat Wahler ,zamiennik , i jadąc spokojnie latem szosą temp. 102 C , a początek otwarcia to 92.Zatrzymywałem się i dotykałem dolny wąż,który był zimny, to oznaczało niesprawny termostat albo zapowietrzony układ.
Jaki jest początek otwarcia termostatu w tym silniku,gdyż nie piszesz jasno, 103 C ?
Następna sprawa wentylator- nie wiesz ciągle czy jest sprawny, no musisz to wiedzieć

Jak u mnie visco się zasprzęgla przy 95C to wiem ,że mam sprawny wentylator. Zwiększam obroty i wentylator przyspiesza wraz z obrotami silnika ,robi się wichura.
Rozumiem,że przy wentylatorze sterowanym elektrycznie jest inaczej ale trzeba wiedzieć czy jest sprawny.
Przy tak wysokiej temp. wentylator powinien robić b.duży przeciąg, inaczej to nie może być.
Może spróbuj znależć coś więcej o pracy takiego wentylatora, tu by się przydało więcej teorii :)
Czy masz wentylator od klimy? czy załącza się ? przy dwóch sprawnych wentylatorach nie ma bata w BMW by układ nie dał rady więc mamy tu problem mechaniczny np. niesprawny termostat,ale na razie nie ma pewności. Rozumiem,że jest nowa pompa.
Ja kiedy wstawiłem oryginalny,nowy termostat, też Wahler,odpowietrzyłem i wszystkie kłopoty się skończyły.
Mam wrażenie ,że kolega Mario1-1, pisał o tej "mechanicznej" stronie działania układu,bo ona jest niezmienna,tylko może trochę zbyt emocjonalnie :)
Tak więc przeanalizować : termostat, wentylator/y , odpowietrzenia, temperatury.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 07:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
84 stopnie to temperatura dolnego węża, wiec TAK cała chłodnica się nagrzewa, można powiedzieć że aż za bardzo. Temperatura otwarcia termostatu 97 stopni, wg czujnika otwiera się przy 96 (przez jakiś czas taka tem. się utrzymuje). W chłodniejsze dni tem. pracy silnika 95-103 stopnie. Przy 102 włącza się wentylator, schładza do 96-98 i się wyłącza. W cieplejsze dni podczas jazdy w trasie tem. jest w tych samych granicach. Zwiększa się tylko podczas jazdy w korku w upalne dni. Termostat i pompa są nowe i oryginalne.
Wentylator jest jeden (elektryczny) wspólny dla chłodzenia i klimatyzacji. Załączaniem steruje komputer DME na podstawie czujnika tem. płynu na wyjściu z chłodnicy i czujnika ciśnienia klimy. Pracuje w zakresie 10-90% mocy (pozostała moc dostępna tylko do testów), wg katalogu jest to wentylator 400W. W komputerze silnika i klimy brak jakichkolwiek błędów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 07:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
wotomek napisał(a):
pozostała moc dostępna tylko do testów

To nie jest tak.
Wentylator jest sterowany PWM z wypełnieniem 10-90%. 100% traktowane jest jako zwarcie, dlatego nie osiąga sterownik takich wartości.


Temperaturę na wyjściu chłodnicy sprawdzałeś jakimś urządzeniem pomiarowym czy odczytywałeś inpą?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 08:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Może i tak jest. Temperatura była sprawdzana przez mechanika jakimś jego własnym testerem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 12:36 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Widziałeś w jaki sposób ją sprawdza? Czy robi to komputerem czy mierzy temperaturę bezpośrednio na wężu z chłodnicy.


Zmierzam do tego, że czujnik temperatury na wyjściu chłodnicy ma wpływ na pracę wentylatora. Jeśli będzie zaniżał wartości(a np. zaśniedziałe styki zwiększą opór, więc temperaturę DME zobaczy niższą) to wentylator może włączyć później.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Nie widziałem tego. Wiem że ten czujnik ma wpływ, myślę o wymianie jego w ciemno, ale najpierw chciałbym zrobić test wentylatora w INpie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 22:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Skoro chcesz zrobić test w inpie, to możesz też podejrzeć odczyt z tego czujnika.

Warto też sprawdzić odczyty po np. nocy. Jak auto całkiem ostygnie.
Odczyty powinny być takie same z każdego czujnika. Jeśli któryś będzie mocno odstawał to znaczy, że fałszuje

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 4 lipca 2015, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
cursor napisał(a):
Jeśli będzie zaniżał wartości(a np. zaśniedziałe styki zwiększą opór, więc temperaturę DME zobaczy niższą) to wentylator może włączyć później.


Czujnik działa dokładnie na odwrót. Im wyższy opór tym wyższą temperaturę widzi komputer. Po odłączeniu czujnika wentylator chodzi cały czas i robi naprawdę niezły przeciąg. Tak więc czujnik wymieniam i zobaczymy co będzie dalej. Warto kupić taki?
http://sklep.auto-voll.pl/czujnik-temperatury-wody-bmw-e46-e38-e39-e60-e65-e87-f10-e90-13621433077-4.html
Sprzedawca twierdzi że jakością nie odbiega od oryginału.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 4 lipca 2015, 10:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kup ten czujnik i nie ma co się zastanawiać bo temperatury coraz wyższe, teraz wyjdzie kto dbał a kto nie o układ chłodzenia ;)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 6 lipca 2015, 12:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
Pisałem od razu że kolega ma na 1000% przyczynę uszkodzenia mechaniczną i dlatego auto ma za wysoką temp.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 520i M54B22 wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 13 lipca 2015, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54
Witam, wydaje się że problem udało się rozwiązać, winowajcą był.... czujnik ciśnienia klimatyzacji. W jakiś sposób zakłócał pracę wentylatora. Obecnie temperatura dochodzi do max 105 stopni, ale jak będzie cieplej to jeszcze sprawdzę temp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL