BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 97
Lokalizacja: Kobyłka / Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 1uz
zgadzam się ON fajna sprawa.... ale... jest ale:
zeby fajnie polatać i nie straciś na trwałości i niezawodności silnika, trzbe grzebać przy 2,5 d... wiadomo śmiga sporo 1,9tdi VW z którymi mam ciężko się rozpraić, ale kto wie ile one palą??

BMW 525 tds e34 w korkach wciąga ON jak benzyniak... (twierdzenie z autopsii)
koszt LPG do 328 jest miesięcznie dla mnie niższy lub równy kosztom jak miałem 318 ti

- w dieslu czestsze serwisy
- droższy przy zakupie

tak mniej więcej 328 LPG w kosztach utrzymania i spalaniu w sumie wyjdzie podobnie jak 525d...... podkreślam podobnie

328 LPG 14 litrów (zakładam więcej) gazu po 2,2 zł = 31 zł
525d 7 litrów ropki po 3,92 zł = 27,50 zł

oszczędność na 100 km -3,5 zł
na 1000 km - 35 zł
na 10 000 km - 350 zł
na 50 000 km - 1750 zł

czy kupię za tą różnićę diesla z małym przebiegiem (myślę o samochodzie za 25 000 zł poniżej 150 000 km??)

ja tylko opisuję na co ja się zdecydowałem.....i chyba w złym temacie.... sorki za małego OFF'a

pozdrawiam zarówno posiadaczy Pb oczywiście ON, i użytkowników zapalniczek również :)

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą to znaczy że jedziesz za wolno" - Sir Jackie Steward


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 21:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
po pierwsze w e36 nie było dobrych diesli tylko przestarzałe TDSy diesle dobre były dopiero w e46 e39
więc diesel odpada.
328 ma mi służyć jako auto na codzień więc przebiegi będą spore czyli jazda na PB obpada.
słyszałem wiele opini że w m52b28 gaz sprawije sie bardzo dobrze i się nie boje założyć gazu do tego.
m3 to tylko na pb , po przemysleniu odpuszczam m3 póki co.
wiadomo m3 to taka zabawka na niedziele więc na codzień potrzebne drugie auto. a puki co mnie nie stać.
wymysliłem że najprawdopodobniej kupie e34 m50b25 z 95roku + gaz i za jakiś czas dokupie m3 na niedziele no chyba że trafie zamiast e34 ładne 328 i mnie bardzo urzeknie.
no jeszcze zobaczymy mam jeszcze pół roku na namysły i zbieranie chajsiwa.
lpg najlepiej załozyć oczywiście samemu u mnie sekwencja dobra z hamownia 3 tyś zł.

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 06:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 71
Lokalizacja: Szczecin
zaq1982 napisał(a):
Ja powiem tak: albo szybko albo tanio!!! Twój wybór

Ja powiem tak: bzdura; wybieram szybko i tanio czyli lpg w 328i lub M3 niż ścierwo golfa w ropie czy maly silnik w duzej budzie

poza tym cały temat to znowu bitwa pomiędzy użytkownikami gazu a przeciwnikami, którzy nigdy na gazie chyba nie jezdzili, czyli nie na temat

240KM z 2.8 czy to możliwe? (bez turbo czy kompresora) czy ktoś już to zrobił? zmierzył? jest zadowolony? tylko opinie praktyków, teoretykom dziękujemy

_________________
BMW e36 328i Individual
BMW KLUB SZCZECIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 07:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Shu napisał(a):
zaq1982 napisał(a):
Ja powiem tak: albo szybko albo tanio!!! Twój wybór

Ja powiem tak: bzdura; wybieram szybko i tanio czyli lpg w 328i lub M3 niż ścierwo golfa w ropie czy maly silnik w duzej budzie

poza tym cały temat to znowu bitwa pomiędzy użytkownikami gazu a przeciwnikami, którzy nigdy na gazie chyba nie jezdzili, czyli nie na temat

240KM z 2.8 czy to możliwe? (bez turbo czy kompresora) czy ktoś już to zrobił? zmierzył? jest zadowolony? tylko opinie praktyków, teoretykom dziękujemy


Człowieku nie odgrzewaj starych kotletów bo to już jest niesmaczne :wstyd: .Po pół roku ciszy w tym temacie nagle przypomniało Ci sie o LPG.... Jak podoba Ci sie LPG to zakładaj i śmigaj a nie mącisz.Ja już wszystko w tym temacie powiedziałem i zdania nie zmienie.Po co na nowo drążyć temat? Twój post nic nie wniósł poza kolejnym rozdrapaniem strupa jakim jest LPG w autach pretendujących do miana tych "szybkich".Przypominam że OT na temat LPG sie skończyło a tamat jest o podnoszniu mocy w M52B28 więc trzymajmy sie tego o ile ktoś ma jeszcze coś do powiedzenia.
POZDR

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 07:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 71
Lokalizacja: Szczecin
od tego jest funkcja "Szukaj"; jak założę nowy temat z pytaniem o przyspieszenie 2.8 to pojawią się komentarze w stylu: "było, opcja szukaj..." lub "kupuj M3"; a może po pół roku ktoś zmodyfikował swój silnik i coś doda więc jeśli nie masz doświadczeń na temat modyfikacji tego silnika to nie zabieraj głosu, bo Twoje poprzednie wypowiedzi są dosyć ogólne i raczej nie podparte doświadczeniem

_________________
BMW e36 328i Individual
BMW KLUB SZCZECIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Shu napisał(a):
...więc jeśli nie masz doświadczeń na temat modyfikacji tego silnika to nie zabieraj głosu, bo Twoje poprzednie wypowiedzi są dosyć ogólne i raczej nie podparte doświadczeniem


Tak jak 99,9% użytkowników tego forum.Większość jest raczej teoretykami co nie znaczy że nie mogą sie wypowiedzieć, bo przecież od tego jest to forum więc nie mów mi prosze co mam robić a czego mam nie robić.Troche dziwą mnie ta naiwność oraz nadzieja ludzi którzy liczą na to że ktoś im za darmo na ogólnodostępnym forum tak poprostu zdradzi sekrety tuningu/mechaniki.Musisz sobie zdać sprawe że są ludzie którzy z tego żyją i biorą za to kase i tak łatwo nie dadzą sie na tą kase wydymać.Taki profi tun B28 do 240KM nie zrobisz sobie sam w garażu i nie ma na ten mod gotowej recepty a jak już ktoś ją znajdzie to napewno Ci/nam jej nie zdradzi tak za friko na forum.To tak jak byś zapytał w dobrej restauracji mistrza kuchni jak przyżądza swoje dania i żeby kopsnął Ci przepis bo na chacie chciałbyś se upichcić.Zapomnij...

_________________
Obrazek
325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 19:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Nie czepiaj się bezsensownie Szu !

Po mojemu jeśli go temat interesuje i ma coś do powiedzenia to niech pisze, w czym ci to wadzi ?

Ja czytam wszystkie info o tuningu 2.8 bo może taki kiedyś u mnie zagości

A przez pół roku parę osób tuningowało M52B28

Znam dwie osoby

1) kolektro od M50B25 + strojenie 220KM
2) kolektor wydechowy oryginał Supersprinta + strojenie 220KM

Inny rozkład momentu ale wynik końcoy podobny
kolektor dolo.t polesza górę
kolektor wydech. nie pamiętam dokłądnie :]

Do tego jest opcja Szukaj jak Szu dobrze powiedział

Jak by zrobiłnowy temat to był byś pierwszym który by wparował do niego i napisał że to już było, niech nie śmieci a forum

Tak więc gdzie ma pytać albo pisać

TUTAJ bo TUTAJ jest na to miejsce

pozdr. i bez zbędnego OT


T U T A J[/b]

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 240KM ? z 2.8 czy to możliwe??
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
Z praktyki - Kolektor dolotowy z M50 generuje wzrost o około 10 KM z kolektorem wydechowym z m3 można liczyć - szacuję bo nie mam - na dwieście kilkanaście koni.

Z teori - stoker na 3.0 kolektor wydechowy i dolotowy może nawet z silnika M50, strojenie podwyższenie obrotów i jest szansa na 240 KM - tak zrobiło BMW w M3 wersja USA. Może po zmianie całego dolotu na ITB z M3 można by dojść nawet do 250 ?

Inna teoretyczna droga to kolektor dolot i wylotowy z M3 wałki ostrzejsze i obroty ponad 7 000, przy odpowiednio ostrych wałkach nawet z 2.8 pewnie dałoby sie wykrzesać z 230 KM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 240KM ? z 2.8 czy to możliwe??
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 19:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Myślę też że maksymalnie bez wałków i lakkiej obróbki głowicy to o 240KM możesz zapomnieć.Myślę ża m50+CAI + wydech i strojenie to max 225KM i ok 300-310NM. Nie widziałem mocniejszych wykresów na tym setupie.Myślę że taki silnik w odelzonej e30 byłby idealnym rozwiązaniem natomiast w e36 będzie fajnie ale szału nie zrobisz.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 240KM ? z 2.8 czy to możliwe??
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 20:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
A ja popieram usera ttomek
Jesli chcialbym szybko i tanio to e39 lub e46 z 3.0d. Autko nowsze, ladniejsze od e36 i pewnie w lepszym stanie. Nie wiem jak sie ceny ksztaltuja ale pewnie mozna cos znalezc w sensownych pieniadzach. Z tego co czytalem turbo z x5 3.0d (lub innej nowszej wersji tego silnika) + chip daje spokojnie 250km a nawet do 300 w programie killie. Co prawda ja od zawsze jezdzilem dieslem wiec benzynki wogle nie biore pod uwage ale sadze ze takie autko byloby fajniejsze niz dlubane 2.8. Wiekszy moment obr i to od samego dolu. Stosunkowo maly zakres modyfikacji i calkiem atrakcyjna ich cena. Na pewno wolalbym to niz modowane 2.8 w gazie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 240KM ? z 2.8 czy to możliwe??
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
Przede wszystkim, jeśli zależy Ci na gotowej mocy to kup M3. Ja wolę 328 bo lubię tuning i niższe koszta eksploatacji, tzn części i paliwa, a radości mi to 328 daje dużo. Poza tym M3 tak na prawdę jest świetne dopiero powyżej powiedzmy 5000obr/min. Ogólnie 328 jest na pewno praktyczniejsze na codzień. Ale jak ktoś jest pasjonatem, ma kasę i stać go na utrzymanie sportowego auta to dlaczego nie?

Po drugie: jaki gaz? Mówimy o konkretnym samochodzie czy jakimś g. na gaz? Rozumiem ekonomię, ale jakbym miał jeździć na LPG to jeździłbym tramwajem - powaga!
Po trzecie: coś ktoś napisał o dieslu? Jaki diesel? Mówimy o pasji do silników, obrotach, mocy i przyjemnym brzmieniu czy traktorze (nie ważne jaki by miał moment)? Sorry, ale diesel to nie to.

Konkretnie dla M52B28:
- kolektor M50 = ok 16KM więcej, lepszy rozkład momentu i ok 15-20 KM więcej na każdych niemal obrotach!
- ze strojeniem - kolega Janek ma 229KM
- z wałkami S52B32, albo Schrick, jest szansa dobić do 240KM, choć gwarancji nie ma - zresztą sam się przekonam latem. Firmy jak Active Autowerke uzyskują tą moc tymi modami. Dodatkowo można wstawić kółka pasowe, usunąć wentylator, wstawić przepustnicę o większej gardzieli.
Wydech niestety przy tych modach niewiele daje. Wydech M3 dał około 4KM. Najlepszy byłby cały Supersprint, ale baaardzo drogi.
Wystarczy poszukać na googlu ;)

/Yar

ps. rzeczy podkreślone zrobiłem lub zamierzam zrobić u siebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL