BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] problem z silnikiem
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: iÂława
witam wszystkich.jestem po raz pierwszy na forum i proszę o wyrozumiałość.od pół roku posiadam bmw 525 kombi automat z 93r.od pewnego czasu pojawił się problem z silnikiem.gdy silnik się rozgrzeje to zaczyna przerywać i traci moc do około 4000 obrotów a powyżej tych obrotów jest ok.dzieje się tak przez około 30-40 sekund a później wszystko na jakiś czas wraca do normy.dodam że świece nowe,filtry nowe,komputer wykazał uszkodzoną sondę lambda to ją wymieniłem i troszkę się poprawiło.dodam też że od roku auto posiada gaz sekwencyjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 21:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Problemy na LPG czy na Pb?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z silnikiem
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: iÂława
LPG i Pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 22:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
to chyba Vanos pada... to jedna z nielicznych rzeczy działających na tym i na tym paliwie... :( Ale mogę się mylić!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: iÂława
ale czy to możliwe.autko ma przebieg 270 tyś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 22:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mimi napisał(a):
ale czy to możliwe.autko ma przebieg 270 tyś


A dasz sobie rękę obciąć za to? Mi strzelił łańcuch w M50b20 przy 130tys... :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 22:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
kolego sprawdz czy aby wszystkie cewki zaplonowe masz

sprawne.
KotSylwester napisał(a):
to chyba Vanos pada...


bylo by to raczej slychac

KotSylwester napisał(a):
Mi strzelił łańcuch w M50b20 przy 130tys...


ciekawy ten przebieg...


Ostatnio edytowano 15 grudnia 2007, 22:42 przez Kornelio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: iÂława
nie nie dam.jeszcze planuje się wybrać do gazowników bo może wina leży gdzieś po stronie gazu.

[ Dodano: 15 Grudzień 2007, 22:43 ]
dziś rano byłem na komputerze i komp nie wykazał żadnych błędów

[ Dodano: 15 Grudzień 2007, 22:52 ]
Kornelio napisał(a):
kolego sprawdz czy aby wszystkie cewki zaplonowe masz

sprawne.
KotSylwester napisał(a):
to chyba Vanos pada...


bylo by to raczej slychac

KotSylwester napisał(a):
Mi strzelił łańcuch w M50b20 przy 130tys...


ciekawy ten przebieg...


a jaki odgłos wydawałby padający vanos ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Miałem to samo
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 01:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
ja miałem podobnie. Czasami było ok a czasami 50% mocy jakby ktoś z silnika wyjął ja mu w gaz a on pyr pyr aż do 4000 rpm a potem już normalnie a na jałowym obroty przez chwile mu zawsze skakały lub nawet potrafił zgasnąć (np. odpaliłem dałem mu lekko w gaz wskoczył na obroty, noga z gazu obroty spadły prawie na 500 lub niżej i chwiały się przez chwilkę między 400 a 800 wymieniłem świece, kable cewki mi elektryk sprawdził i pod komputer podłączył i lambdę sprawdzaliśmy i nic. Ale stykłem się z kolesiem w markecie gadka gadka o bemce i koleś do mnie text "jakby ci silnik w bemce zaczął wariować to nie słuchaj się nikogo że to przepływomierz czy coś innego tylko wymień silniczek sterujący zmiennością fazy rozrządu - vanos tak jak koleś poradził tak zrobił. Pojechałem do szkopów (mieszkam przy granicy) do serwisu i za magiczne 35 euruchów zakupił ten śmieszny silniczek. Mechanik wymienił i problem z głowy ja mu w gaz a on zapier...nicza :) U mnie było tak. A najgorsze że tego dziadostwa samemu nie można zdiagnozować ani na kompie. Ja zaryzykowałem w końcu 35 euro to nie majątek no ale u mnie to był strzał w 10.

Aha tak dla info ja miałem przejechane 195 340 i vanos siadł. Na to chyba nie ma reguły.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Miałem to samo
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: iÂława
silniczek sterujący zmiennością fazy rozrządu - vanos
czy tego należy szukać pod tą nazwą czy jakoś inaczej to się nazywa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Słuchaj to było tak
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 13:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
ponieważ mój niemiecki jest daleki od ideału więc moja rozmowa w serwisie wyglądała tak:
ja:guten tag - dzień dobry
szkop: guten tag - dzień dobry
ja: ich habe kleine problem mit mein vanos - mam mały problem z moim vanosem
szkop: mit was - z czym
ja: mit vanos - z vanosem
szkop: ok aber was ist die problem - ok ale co jest tym problemem
ja: vanos - vanos
szkop: ok aber was ist die problem mit vanos - ok ale jaki jest problem z vanosem
ja: arbeit nicht - nie działa
szkop: ach so, so warum du nicht sprecht diese am anfang - a więc tak, to dlaczego ni mówiłeś na początku :)

Po czym włączył kompa poprosił o dowód rejestracyjny (potrzebował nr VIN) znalazł część, nr katalogowy, udał się na magazyn, wrócił za 2 minutki i dał mi ten silniczek, zapłaciłem, wsiadłem w bume i do mechanika.

Gdybyś kupował w polsce to w serwisie to nazywa się Silniczek sterujący zmiennością fazy rozrządu - vanos lub po prostu powiedz że siadł ci vanos i potrzebujesz tego silniczka który nim steruje. Kolesie w serwisie na pewno zajarzą o co chodzi bo to jest właśnie częstą przyczyną niedziałającego vanosa.

[ Dodano: 16 Grudzień 2007, 13:12 ]
Dzwoniłem do mojego mechanika - tak dla pewności
Powiedział że ten silniczek niektórzy też nazywają "czujnik zmiennych faz rozrządu"
więc w serwisie zapytaj oto i oto. Najlepiej mówić że siada vanos bo silnik nie ma mocy.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Słuchaj to było tak
PostNapisane: 16 grudnia 2007, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: iÂława
ok.dzięki.teraz muszę wybrać się do serwisu i zbadać tę sprawę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Nowy SÂącz
panowie co jeżeli mama identyczne objawy ale silnik 2,0 z roku 91'
jakaś porada, czy może tam też występuje taki silniczek lub coś podobnego ?

[ Dodano: 23 Grudzień 2007, 10:48 ]
czy może to być wina łańcuszka rozrządu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 13:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Arr, w twoim autku to nie bedzie to bo nie ma Vanosa, a skoro nie ma vanosa to nie bedzie tgo silniczka

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Nowy SÂącz
no dobra nie mam vanosa, więc w takim razie jaka może być przyczyna niedomówień silnika 2.0 rok 91' przebieg 290 tyś.
sprawdziłem wszystkie czujniki, komputer nic nie pokazuje a objawy są jak u mimi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: iÂława
witam po tygodniu nieobecności.sprawdziłem wszystko,byłem na regulacji gazu i dalej to samo.a w serwisie dowiedziałem się że nie mam vanosa.już niemam na to pomysłu.poszperałem dziś troche na forum i okazuje się że wiele osób ma taki sam problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL