BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 21:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 17 września 2015, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Witam!

A więc tak w lipcu 2015 wymieniłem konwerter itp. więc skrzynia nówka 8) ostatnio wymieniłem motor z dużo mniejszym przebiegiem i tu się zaczęły problemy... Jak na starym motorze powyżej 1600-1700obr. już trakcja się włączała przy pełnym bucie tak teraz do 2000obr. auto szybciej można rozpędzić pchając go niż trzymając gaz w podłodze... w końcu jak złapie te 2000obr. to idzie jak głupi do końca na każdym biegu :)

Spalanie z 8L/100km na trasie wzrosło do 9.3L/100km... np: 100km/h na budziku i powoli gaz w podłogę to auto ledwo co przyśpiesza aż mam z 3/4 gazu w podłodze to dopiero zredukuje i zapierdziela jak powinien :kwasny:

Mam inpę ale ona kompletnie nie wykazuje żadnych błędów :( myślę zrobić live data ale nie wiem jakie parametry są odpowiednie... Ostatnio podpiąłem pod kompa i tylko na zapłonie wszedłem w silnik i zobaczyłem, że progowa ma 3.7bara a przepływka mimo, że motor nie odpalony pokazuje jakąś wartość... czy tak ma być?

Zrzut ekranu:

Obrazek

Po wymianie motoru:

1. Zmienione wszystkie przewody podciśnienia.
2. Zaworek turbo czysty bo nie dawno zmieniany, od EGR pracuje a vacuum daje -1bar.
3. Gruszka od turbo szybko idzie do dołu po odpaleniu i zmienia położenie podczas obrotów.
4. Nowy zbiornik podciśnienia.
5. Mam downpipe więc słyszę turbinę poniżej 1400obr. jak już sobie gwiżdże podczas gazowania.

Ostatnio zauważyłem, że kopci jak autosan jak się trzyma 2000-2500obr. na luzie... biały kolor spalin, śmierdzi ropą i trzęsie budą :kwasny: więc kupiłem środek Liqui Moly PROLINE do czyszczenia układu wtryskowego i przestał dymić na biało tylko jak jest rozgrzany...

Myślę sobie przepływka może pada więc kupiłem nową PIERBURG 7.22684.09.0 i dzisiaj założyłem. Zrobiłem reset kompa jak opisywał któryś kolega na forum zwierając klemy itp. i dałem mu się uczyć od nowa. Błędu przepływki nie ma, skasowałem też korekty wtrysków i zrobiłem zrzuty może coś Wam się rzuci w oczy bo ja już nie mam pomysłów co zrobić żeby lepiej szedł z dołu i nie kopcił jak autosan :kwasny:

Korekty na wolnych obrotach, silnik rozgrzany do 93'C po ostrym pałowaniu i jakieś 20km od resetu korekt i kompa:

Obrazek

Korekty przy 1300obr/min na postoju:

Obrazek

Silnik:

Obrazek

Obrazek

Ponad 50km/h na 3biegu i gaz w podłogę i zrobiłem zrzut ekranu zaraz po wciśnięciu gazu zanim zdążył pomyśleć żeby zredukować:

Obrazek

Jak macie jakieś pomysły, sugestie proszę śmiało pisać :) bo ja się powoli poddaje :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 18 września 2015, 13:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Sprawdź dokładnie pompkę wstępną w baku i pompkę w progu. na postoju widzę że masz 3,76 mbar. Zobacz co się dzieje podczas przyśpieszania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 18 września 2015, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
maciek06 napisał(a):
Sprawdź dokładnie pompkę wstępną w baku i pompkę w progu. na postoju widzę że masz 3,76 mbar. Zobacz co się dzieje podczas przyśpieszania.


Pompka w baku generuje 0.96 bara na zapłonie a progową podczas jazdy raz widziałem to miała około 3.5 bara więc chyba nie jest tak źle ;) wydaje mi się, że mam mega turbo dziurę ponieważ jak już się podniesie to ciągnie aż miło :) zwróciłem uwagę, że na każdym biegu tak się dzieje, że musi się namyśleć i dopiero później przyśpiesza jakby była turbo dziura... Intercooler suchy przewody raczej całe bo nic przy doładowaniu nie grzebałem :kwasny:

W planach mam wymianę turbiny, czujnika ciśnienia CR i czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym jak nie znajdę przyczyny... :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 26 września 2015, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Witam!

Pomocy znikąd, więc muszę sobie radzić sam :dobani: dużo czytam i coraz mniej mam do sprawdzenia...

Wymieniłem ostatnio:

1. Przewód do turbo przy EGR bo wyglądał jak szmata.
2. Założyłem drugi kolektor bez klapek.
3. Podmieniłem czujnik ciśnienia na listwie CR.

Trochę lepiej ale dalej moc jest od 2000obr. i chmura czarnego dymu gratis... muszę jeszcze zmienić uszczelki pod kolektorem wydechowym bo strasznie śmierdzi spalinami w środku i wydaje mi się, że to one powodują tą turbo dziurę...

Ale do rzeczy czy możecie spojrzeć na mój test wtrysków który zrobiłem na kompletnie zimnym silniku (tak mi doradził kolega który siedzi tylko w BMW). Auto chodziło 5min i tak to wygląda:

Obrazek

Obrazek

Czy wtryskiwacz nr. 3 nadaje się do wymiany? czy może 3, 5 i 6? Bo auto dymi sobie na biało dopóki się nie rozgrzeje...

Pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 27 września 2015, 21:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na początek zainteresowałbym się przepływomierzem. Masa aktualna od oczekiwanej jest mniejsza. Mniejsza masa powietrza widziana przez przepływomierz, to mniejsza dawka paliwa. Mniejsza dawka paliwa, to mniej spalin napędzających turbo.


Kolejna sprawa to podciśnienia. Sprawdziłbym jakie vacuum jest przed zaworkami z turbo i EGR. Powinno być 0,8-1bar. Jeśli jest mniej, to mamy też stratę na wyjściu z zaworków.
Następnie sprawdziłbym na biegu jałowym jakie vacuum mamy za zaworkiem z turbo za zaworkiem.
WDS podaje, że gruszka powinna być w maksymalnym położeniu przy 0,65bar. Za zaworkiem z reguły pojawia się 0,7-0,75bar(zaworek sterowany jest PWM na 80% z tego co pamiętam). Jeśli będzie na poziomie 0,6bar lub mniej(a przy zabrudzonym zaworku zdarza się często - i nie jest to kwestia czyszczenia filterka jak można znaleźć na forach) to gruszka nie będzie pociągnięta na maks

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 27 września 2015, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
cursor napisał(a):
Na początek zainteresowałbym się przepływomierzem. Masa aktualna od oczekiwanej jest mniejsza. Mniejsza masa powietrza widziana przez przepływomierz, to mniejsza dawka paliwa. Mniejsza dawka paliwa, to mniej spalin napędzających turbo.


Kolejna sprawa to podciśnienia. Sprawdziłbym jakie vacuum jest przed zaworkami z turbo i EGR. Powinno być 0,8-1bar. Jeśli jest mniej, to mamy też stratę na wyjściu z zaworków.
Następnie sprawdziłbym na biegu jałowym jakie vacuum mamy za zaworkiem z turbo za zaworkiem.
WDS podaje, że gruszka powinna być w maksymalnym położeniu przy 0,65bar. Za zaworkiem z reguły pojawia się 0,7-0,75bar(zaworek sterowany jest PWM na 80% z tego co pamiętam). Jeśli będzie na poziomie 0,6bar lub mniej(a przy zabrudzonym zaworku zdarza się często - i nie jest to kwestia czyszczenia filterka jak można znaleźć na forach) to gruszka nie będzie pociągnięta na maks


Kolego jak przeczytasz pierwszy post tego tematu to będziesz wszystko wiedział :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 27 września 2015, 22:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
egr jest zapierniczone i zamyka sie wtedy dostaje kopa, albo nie domyka sie calkiem lub z opoznieniem. egr zamyka sie w dieslach przy 2000-2500. oodlaczyc egr na stale. najlepiej wymyc i odlaczyc by sie zamknelo. wtedy badaj dalej i sprawdzaj czy dymi. jak bedzie dymil to popiszemy dalej

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
egr jest zapierniczone i zamyka sie wtedy dostaje kopa, albo nie domyka sie calkiem lub z opoznieniem. egr zamyka sie w dieslach przy 2000-2500. oodlaczyc egr na stale. najlepiej wymyc i odlaczyc by sie zamknelo. wtedy badaj dalej i sprawdzaj czy dymi. jak bedzie dymil to popiszemy dalej


EGR - myłem, ładnie otwiera się i zamyka po odpaleniu na wolnych obrotach. Z odpiętym EGR pierwszy start mniej zakopci i szybciej się zbierze a potem dalej tak samo... W 193KM nie można odłączyć EGR na stałe bo komp zaraz wywala błąd... już to kiedyś przerabiałem i podpiąłem z powrotem :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 16:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Wywala blad tzn?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 17:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Przelewy po 5 min jak dla mnie jest bardzo dobrze, wtryski wyeliminowane, przepływka również co to może być :niepewny: :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Witam,
chętnie podłącze się pod temat ponieważ mam podobny problem brak mocy do około2800obr/min powyżej bardzo ładnie wciska. Wcześniej auto jeszcze kopciło wiec zrobiłem już:
-regeneracja wtrysków (6szt.)
-zaślepiony EGR
-wycięte wszystkie katalizatory, zrobiony przelot,
-wymienione wszystkie filtry i olej,
wcześniej auto osiągało v max. 230 po zrobieniu ww. 228km jest głośniejsze, czasem zakopci jeszcze na niebiesko(jak jeżdzę wolno), jeżeli jej wstawiam mocniej jest ok. największym problemem jest brak mocy do tych 2800
acha i oddaje dziwny głos przy zmianie biegów jak jażdze na wyższych obrotach jakby miała blow-off jest to normalne? też tak macie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 19:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
karol0505 napisał(a):
Witam,
chętnie podłącze się pod temat ponieważ mam podobny problem brak mocy do około2800obr/min powyżej bardzo ładnie wciska. Wcześniej auto jeszcze kopciło wiec zrobiłem już:
-regeneracja wtrysków (6szt.)
-zaślepiony EGR
-wycięte wszystkie katalizatory, zrobiony przelot,
-wymienione wszystkie filtry i olej,
wcześniej auto osiągało v max. 230 po zrobieniu ww. 228km jest głośniejsze, czasem zakopci jeszcze na niebiesko(jak jeżdzę wolno), jeżeli jej wstawiam mocniej jest ok. największym problemem jest brak mocy do tych 2800
acha i oddaje dziwny głos przy zmianie biegów jak jażdze na wyższych obrotach jakby miała blow-off jest to normalne? też tak macie?


Nie jest to normalne,tak nie powinno być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 20:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
h4acker spojrz na ostatnie sceen z inpy na doladowanie i przeplywke, zrob moze jeszcze raz taki pomar przy 50 na 3 przed zmiana biegu i potem z odlaczonym egr zobaczymy jak to wyjdzie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na odlaczonym egr jest glosniejsze, na wolnym wydechu bedzie slychac turbo przy zmianie biegow wydawać mucząco ryczaco gwizdajace dźwięki

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
Wywala blad tzn?


W sterowniku wyskakuje błąd, już nie pamiętam nazwy bo mam cały czas podpięty EGR, a z nim czy bez tak samo auto jedzie i kopci... próbowałem parę razy...


karol0505 napisał(a):
Witam,
chętnie podłącze się pod temat ponieważ mam podobny problem brak mocy do około2800obr/min powyżej bardzo ładnie wciska. Wcześniej auto jeszcze kopciło wiec zrobiłem już:
-regeneracja wtrysków (6szt.)
-zaślepiony EGR
-wycięte wszystkie katalizatory, zrobiony przelot,
-wymienione wszystkie filtry i olej,
wcześniej auto osiągało v max. 230 po zrobieniu ww. 228km jest głośniejsze, czasem zakopci jeszcze na niebiesko(jak jeżdzę wolno), jeżeli jej wstawiam mocniej jest ok. największym problemem jest brak mocy do tych 2800
acha i oddaje dziwny głos przy zmianie biegów jak jażdze na wyższych obrotach jakby miała blow-off jest to normalne? też tak macie?


Miałem tak samo jak Ty po zakupie beemki... jeździłem do różnych magików bo chodziła głośno jak traktor i moc była dopiero przy 3000obr. też miałem wtryski regenerować i nawet byłem umówiony na termin ale skusiło mnie podjechać do innego gościa od wtrysków i on powiedział, że mam zajrzeć do turbiny a od wtrysków się odczepić...

No więc pierwsze co to turbo na stół i została umyta geometria bo stała... potem czego stanęła no i okazało się, że elektrozawór sterujący turbiną dead-trup... założyliśmy nowy z alledno PIERBURG za 130zł i wymieniliśmy wszystkie podciśnienia no i próba drogowa :hyhy: i wtedy dopiero poczuliśmy jak jedzie 3.0d :cwaniak:

Koła piszczały i kwiczały jak złe :hyhy:

Co do EGR jak masz 184KM może być zaślepiony a jeżeli masz 193KM to musi pracować! Amen! ;)

Jak chcesz sprawdzić czy działa EGR to odpal motor i ściągnij przewód doładowania co jest przykręcony do EGR i zobacz czy się otwiera i zamyka i tak w kółko, jeżeli nie to elektrozawór pod kolektorem ssącym dead-trup :wstyd:

Uważam, że mając 3.0d kabel z INPA to konieczność :ok:

EDIT:

Jak kopci na niebiesko to trzeba zajrzeć do odmy bo może filtr jest zapchany? Ja polecam założyć kompletną odmę z E60 :ok:


Ostatnio edytowano 28 września 2015, 21:26 przez h4cker, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
na odlaczonym egr jest glosniejsze, na wolnym wydechu bedzie slychac turbo przy zmianie biegow wydawać mucząco ryczaco gwizdajace dźwięki


Mam downpipe od RM to drze się i gwiżdżę jak zarzynana świnia od 2000obr. :hyhy: na początku fajnie ale z czasem denerwujące :zakrecony: no i smród spalin taki, że głowa boli :mur:

palec216 napisał(a):
Przelewy po 5 min jak dla mnie jest bardzo dobrze, wtryski wyeliminowane, przepływka również co to może być :niepewny: :niepewny:


Wydaje mi się, że nieszczelność przy kolektorze wydechowym robi tą turbo dziurę... a z nową przepływką wydaje mi się, że pali jeszcze więcej niż na starej z dziurką :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
problem tylko taki ze egr zabrudzone moze stawac i sie nie domykac do konca, od strony rury go nie sprawdzi na 100%,a ja juz widzialem taki przypadek. poza tym moze sie przycinac. ze czysty to jeszcze nic

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
problem tylko taki ze egr zabrudzone moze stawac i sie nie domykac do konca, od strony rury go nie sprawdzi na 100%,a ja juz widzialem taki przypadek


Ja myłem zaraz po zakupie czyli ponad 3 lata temu i jakiś tydzień temu to po tych 3 latach bardzo czysty bym powiedział :P i jak ściągam przewód doładowania to widzę czy jest zamknięty czy nie :P podmieniałem nawet kompletny kolektor ssący i nic to nie dało :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ok a patrzyles jak doladowanie po odlaczeniu egr? czy cos sie zmienia?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 28 września 2015, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
ok a patrzyles jak doladowanie po odlaczeniu egr? czy cos sie zmienia?


No właśnie nie bo za bardzo nie mam z kim wykonać próby drogowej :zdegustowany:

Dopiero w weekend jak czas pozwoli to zmienię uszczelki pod kolektorem i wydaje mi się, że to w tym tkwi problem...

A żeby było śmiesznie to na starym motorze było słychać kiedy EGR się otwierał i zamykał a w tym cisza :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL