BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 00:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 30 września 2015, 12:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Jezeli egr sie nie zamyka, to przeplywka nie dostanie odpowiedniej ilosci tlenu. Jezeli nie raguje zbyt szybko to turbo wstaje duzo pozniej. Dopiero jak sie zalepi nagarem to zacznie wywalac coraz czesciej bledy. Czasem winna jest membrana w srodku, a nie nagar. Dzieki odlaczeniu EGR mozna szybko sprawdzic pare rzeczy. Dlatego zawsze sie odlacza do diagnozy. Tu pokazalo to duzo.

https://youtu.be/stMdx2pZrFA?t=102 polecam obejrzeć co jeszcze powoduje odlaczenie egr, zeby to zrozumieć i wiecej tego tematu nie poruszac

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 30 września 2015, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ja na miejscu wlasciciela pojazdu z tego tematu przyjzalbym sie rowniez kolektorom, dal sobie spokoj z podlaczonym egr i upewnil sie co do wszystkich przewodow przed ic i za, wymienil cale podcisnienie na nowe zmierzyl wartosci przed zaworkami i za i probowal nowy elektrozaworek turbiny. wg mnie to nie sa ani wtryski ani turbina, a przynajmniej na ten moment bym jej nie wyjmowal nie majac pewnosci co do tego co napisalem wyzej

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 30 września 2015, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
ja na miejscu wlasciciela pojazdu z tego tematu przyjzalbym sie rowniez kolektorom, dal sobie spokoj z podlaczonym egr i upewnil sie co do wszystkich przewodow przed ic i za, wymienil cale podcisnienie na nowe zmierzyl wartosci przed zaworkami i za i probowal nowy elektrozaworek turbiny. wg mnie to nie sa ani wtryski ani turbina, a przynajmniej na ten moment bym jej nie wyjmowal nie majac pewnosci co do tego co napisalem wyzej


Od początku:

Przewody wszystkie sprawdzone bo wyciągnąłem cały dolot umyłem i włożyłem z powrotem wymieniając przewód gumowy przy EGR bo był zmęczony.

Podciśnienie nowe założone po wymianie motoru.

Elektor zawór musi być ok bo przed wymianą motoru tego nie było...

Obejrzałem ten filmik i kolektor mam drugi bez klapek i jest czysty - praktycznie bez nagaru, zrobiłem na swoim kolektorze 60 000km i nie przybyło nagaru i EGR też nie był zaklejony tylko lekko brudny bo te co widziałem w innych autach były zaje*ne jak skurwesyn :dobani:

Dzisiaj pojeździłem trochę bez EGR i tak:

+ może turbina się mniej drze
+ w środku nie śmierdzi spalinami jak stoję na światłach
+ chmura wydaje się mniejsza i szara
- silnik rozgrzewa się dużo dłużej
- moc według mnie tak samo


Z EGR chmura jest większa i czarna...

Nie wiem na ile kolor dymu może być wiarygodny bo w baku pływa Liqui Moly do czyszczenia układu wtryskowego.

Co do turbiny to u mnie jest tak, że jak zimny motor to wcale jej nie słychać dopiero jak się rozgrzeje to drze się jak na filmikach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 30 września 2015, 19:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
nosz kutwa gdzieś jest zawsze jakiś niemiec tylko pytanie gdzie ?.

kopci i kopci czarno a czy przed wymianą motoru kopciła?. :niepewny: (bo rozumiem, ze kupiłeś golasa i osprzęt przełożyłeś od siebie :niepewny: )

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 30 września 2015, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
palec216 napisał(a):
nosz kutwa gdzieś jest zawsze jakiś niemiec tylko pytanie gdzie ?.

kopci i kopci czarno a czy przed wymianą motoru kopciła?. :niepewny: (bo rozumiem, ze kupiłeś golasa i osprzęt przełożyłeś od siebie :niepewny: )

Przed wymianą przy pełnym bucie od 1700obr. zawsze było je*cie gdzieś z tyłu w zawiasie i szedł jak pocisk :hyhy: też była czarna chmurka za nim ale nie było takiej turbo dziury :mur:

Nie miałem zbytnio wyboru bo motor był już rozkradziony ;) także kolektor i słupek jest "nowy" a reszta ma te 400tys. km... :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 1 października 2015, 03:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na odlaczonym egr w silniku masz wyzsza temp, wypala sie ladnie nagar ktory latami sie tam odkladal :D. nie syfi sie kolektor. jesli sa odlaczone klapki, wyjete lub nie ma to moze wystapic lekko opoznione wstawanie auta...reakcja z dolu na gaz... jest taka opcja...co do egr jezeli mniej kopci tzn ze turbo rozdmuchuje ten temat duzo wczesniej, nie przejmuj sie dogrzewaniem silnika bo paliwo jest spalane skuteczniej dzieki wiekszej ilosci tlenu i na pewno nie zwiekszy Ci to spalania. wlasnie na serii pisalem Ci ze ten 193konny ma isc od 1750obr. pomysl jeszcze z kolektorem... a przewody przed egr sprawdz czy poskrecane na pewno dobrze...i sprawdz przy turbinie, czasem warto cos zlozyc 2 razy :kwasny: ile nalales tego plynu do baku? nie polecam lac wiecej niz 500ml na bak powyzej 300ml 400ml w baku dodatku przy cr moze byc juz tylko gorzej, czuc ze auto lepiej jedzie na goracym wtedy :cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 1 października 2015, 03:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
h4cker napisał(a):
Co do turbiny to u mnie jest tak, że jak zimny motor to wcale jej nie słychać dopiero jak się rozgrzeje to drze się jak na filmikach.

jaki olej w silniku?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 1 października 2015, 04:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
odme tez sprawdz

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 1 października 2015, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
na odlaczonym egr w silniku masz wyzsza temp, wypala sie ladnie nagar ktory latami sie tam odkladal :D. nie syfi sie kolektor. jesli sa odlaczone klapki, wyjete lub nie ma to moze wystapic lekko opoznione wstawanie auta...reakcja z dolu na gaz... jest taka opcja...co do egr jezeli mniej kopci tzn ze turbo rozdmuchuje ten temat duzo wczesniej, nie przejmuj sie dogrzewaniem silnika bo paliwo jest spalane skuteczniej dzieki wiekszej ilosci tlenu i na pewno nie zwiekszy Ci to spalania. wlasnie na serii pisalem Ci ze ten 193konny ma isc od 1750obr. pomysl jeszcze z kolektorem... a przewody przed egr sprawdz czy poskrecane na pewno dobrze...i sprawdz przy turbinie, czasem warto cos zlozyc 2 razy :kwasny: ile nalales tego plynu do baku? nie polecam lac wiecej niz 500ml na bak powyzej 300ml 400ml w baku dodatku przy cr moze byc juz tylko gorzej, czuc ze auto lepiej jedzie na goracym wtedy :cwaniak:

Niby większa temperatura w silniku a rozgrzewa się jakby był padnięty którys termostat :zdegustowany: przewody turbo na 10000000000% skręcone aż za mocno co do srodka do baku to wlałem 1L na 20L ropy :wstyd: a niech ma co mu będę żałował :hyhy:

pawelos666 napisał(a):
jaki olej w silniku?


Jakis holenderski MPM 5W30 - taki mieli to zalali... będę w PL za tydzień to zaleje swojego Valvoline :)

pawelos666 napisał(a):
odme tez sprawdz


Odma pisałem, że jest z E60 i nie ma dużego przebiegu więc nie ma co jej ruszać...

W ten weekend sciągam w końcu kolektor wydechowy i mam nadzieje, że nareszcie znajdzie się trochę mocy z dołu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 1 października 2015, 13:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Moze się powtórzę ale u mnie tez brakowało doładowania np w zakresie 1500-2000obr było to 200mbar kombinowałem z turbo, sondami itd. a dopiero po wymianie pompek paliwowych w baku i progu problem zniknal i nawet na postoju zamiast 990mbar pokazuje 1030mbar. Dlatego przyjrzyj się nie tylko ciśnieniu ale także wydajności... Wiadomo ze sa setki różnych przypadków ale moze akurat podobny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 1 października 2015, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wiecej tlenu to wyzsza temp spalania kiedy jezdzisz i dmucha Ci turbo. cieple powietrze z egr z mniejsza iloscia tlenu maja za zadanie ograniczyc temp w silniku (temperature spalania). Nie przejmuj sie nagrzewaniem silnika na niskich obrotach zimą, auto bedzie lepiej spalalo paliwo dzieki temu spalanie srednie spadnie, latem glownie, dzieki temu spalanie roczne sie nie zwiekszy jezeli auto bedzie jezdzilo (duzo lepiej jest w mniejszych pojemnosciach ukladu chlodzenia, bez chlodniczki egr i z podgrzewaczem wtedy trwa to szybciej), bo 3 litrówka ma 9,3L plynu

wiesz ze odma moze byc przytkana? wtedy tez dymi. najlepiej by bylo porownac to auto z innym (chodzi mi o wartosci z inpy)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 1 października 2015, 15:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
masz i za malo na przeplywce przy tej predkosci i obrotach jak jedziesz bez egr i za nieskie cisnienie doladowania o 200-250 przy 60km/h na 3100rpm. albo nieszczelnosc kolektora, albo turbo cos ciezko wstaje, albo cos z zaworkami podcisnienia bo nie wierze ze przeplywka (nie tylko ona steruje podcisnieniem, a na postoju jakos specjalnie nie zaniza). ale moze podmien ja przed rozbieraniem kolektora, moze byc ze to bedzie to :kwasny:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 1 października 2015, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
pawelos666 napisał(a):
masz i za malo na przeplywce przy tej predkosci i obrotach jak jedziesz bez egr i za nieskie cisnienie doladowania o 200-250 przy 60km/h na 3100rpm. albo nieszczelnosc kolektora, albo turbo cos ciezko wstaje, albo cos z zaworkami podcisnienia bo nie wierze ze przeplywka (nie tylko ona steruje podcisnieniem, a na postoju jakos specjalnie nie zaniza). ale moze podmien ja przed rozbieraniem kolektora, moze byc ze to bedzie to :kwasny:


Jak przepływka jest nowa i nie chińczyk tylko markowa :wstyd:

Najpierw ogarnę wydech a potem będziemy się zastanawiać co dalej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 2 października 2015, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Mi sie wydaje ze wina lezy po stronie turbo, mam podobne objawy i wczoraj zmienialem przewody podcisnienia bo myslalem ze to moze one jednak nie. Jak nie ciagnela tak nie ciagnie do 2800obr/min. Przy zmianie ich zobaczylem ze w przewodzie dolotowym jest troche oleju nie duzo ale jeszcze miesiac temu nic nie bylo tak wiec obstawiam turbine jako przyczyne wszystkich objawow. Elektrozawor dziala bo jak odpalam sztanga na turbo idzie w dol 1cm dajac gazu idzie do gory tylko troche wolno. Zaznacze ze nic nie jest zapieczone bo palcem moge wcisnac sztange od gruszki tak samo zasysajac powietrze z przewodu od niej to reaguje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 00:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
karol0505 napisał(a):
Mi sie wydaje ze wina lezy po stronie turbo, mam podobne objawy i wczoraj zmienialem przewody podcisnienia bo myslalem ze to moze one jednak nie. Jak nie ciagnela tak nie ciagnie do 2800obr/min. Przy zmianie ich zobaczylem ze w przewodzie dolotowym jest troche oleju nie duzo ale jeszcze miesiac temu nic nie bylo tak wiec obstawiam turbine jako przyczyne wszystkich objawow. Elektrozawor dziala bo jak odpalam sztanga na turbo idzie w dol 1cm dajac gazu idzie do gory tylko troche wolno. Zaznacze ze nic nie jest zapieczone bo palcem moge wcisnac sztange od gruszki tak samo zasysajac powietrze z przewodu od niej to reaguje.

Olej w dolocie to nic nowego ;) jeszcze nie widziałem silnika z turbo, żeby miał suchy dolot :P

wydaje mi się, że sztanga ma większy zakres niż 1cm i mimo wszystko, że elektrozawór coś tam działa to może się zacinać... Koszt znikomy bo raptem 130zł za PIERBURG a jeszcze bym sprawdził czy pompa vaccum tworzy odpowiednie podciśnienie ponieważ poniżej 2800obr. powinien ciągnąć jak zły :hyhy: i sprawdź też zbiornik podciśnienia przy turbinie bo może być nieszczelny i dlatego tak mało się sztanga wychyla :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 06:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Zbiornik podcisnienia caly sprawdzalem wsadzilem do wody i sprezarko dmuchalem w niego z sila1bara zadnych bąbli w wodzie wiec ok. A jak sprawdzic cisnienie? Czym to zrobic? W miejscu to rozumiem ze przy elektrozaworze od turbo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 06:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
A jeszcze mam pytanie czy na zgaszonym silniku da sie rade dmuchać w tem przewód co przychodzi do zbiorniczka podcisnienia od vacum bo u mnie sie da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 06:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
oleju w dolocie nie ma prawa byc, jesli odmy sa wymieniane w czas a turbo sprawne

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zambrów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: m57
Też tak mysle tym bardziej ze wczesniej go tam nie bylo i turbo mniej bylo slychac. Filtr odmy zmieniony (wszystkie filtry+olej)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA - brak mocy do 2000 obrotów
PostNapisane: 3 października 2015, 09:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
h4cker napisał(a):
Olej w dolocie to nic nowego ;) jeszcze nie widziałem silnika z turbo, żeby miał suchy dolot :P




To widziałeś Same niesprawne autka :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL