BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 09:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Za chwilę podliczysz, że w tej cenie już byś miał M3 + SKII... ;)

Ps. Jak chcesz mieć auto tańsze od M3, a szybsze to tylko buda E30... :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 09:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
dar00 tak zgadzam się z Tobą. Faktycznie sam aktualnie nie wiem co chce. Chcialbym wybrać najlepsze rozwiązanie , a i jedno i drugie ma swoje plusy i minusy. Dlatego pytam Was o radę , co dwie głowy to nie jedna ;) Wiadomo ,że chce takie mody i w sumie to kazdy by chciał . Ale rozum bije się z sercem. Nie wiem własnie co robić...

No jak bym to wszystko porobil to wyjdzie 100 tys za całość... Ta myśl mnie właśnie przeraża :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 09:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
podam Ci na pw nr mojego konta, wplac co masz i bedziesz spal spokojnie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 11:19 
alduwiel napisał(a):
Nie wiem czy te dalsze mody to dobry pomysł :/

alduwiel, to zdecydowanie zły pomysł...
Poza tym co tu dużo gadać? M3 to M3 i żebyś cuda robił to emka zawsze będzie klasą samą w sobie a Ty (w jej cenie lub okolicach) będziesz miał tylko szybkiego kopciucha którego nie powinno się nawet porównywać do em :zdegustowany:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 11:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
moim zdaniem masz swietna baze, ja celowalbym w 700ps+
to by bylo cos, m3 z naprzeciwka beda sie chowaly w krzakach
tylko co ze spalaniem na takim setupie? wezsze opony i mysle nie bedzie tragedii ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 11:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
No to spalanie najgorsze wtedy w mieście może nawet z 12 lyknac, a szwagra czy brata 330d tylko 5-6 l :przestraszony:

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 12:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Obstawiam ze po tygodniu Grabarz bedzie kazal zabierac to twoje auto i pogoni Cie jak najdalej od Trojmiasta. Sorry chłopie ale jesteś strasznie marudny... Niewiesz czego chcesz i jak czytam te twoje posty to mam wrazenie ze masz z 18lat...

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 13:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Co do spalania to już ogarnięty temat. Za mało powierza było . Podpompowalem opony przednie do 2,9 a tyły do 2,6 i teraz pali 9 do 9,5 litra przy spokojnej po mieście. Zchodziło powietrze, z przodu dzisiaj rano był flak :/

Tak czy siak to nie tlumaczy faktu ,że po programie w gecko cars spalanie w 330d spadło wyraźnie... Przejechalem się wczoraj autem brata i ta moc wcale nie jest w zakresie okolo 1500 jak myślalem wcześniej tylko juz od 600 obrotow. Wcale nie jest szybsze te 330d od 335d patrząc zakres obrotów 1500 do 2500.
W tej 330d jadąc normalnie po mieście praktycznie się do 1500 nie dochodzi. Tak jakby oni pogrzebali tez coś tam na samym dole i to własnie umożliwia taki ecodriving ,ktory tak zmniejsza spalanie w tym 330d . Generalnie tam jak już jest 1500 obrotow to wrzucasz nastepny bieg praktycznie nie używając turbo. 335d zaczyna pracę od 1500 obrotow bo automat tak działa. Tu się chyba nic nie wymyśli, tzn tak mi sie wydaje.

Co do tego co robić dalej z tym autem to faktycznie nie wiem... Bo w sumie już jestem mega zadowolony. Wystarcza mi to co jest ... Z drugiej strony jakbym przeznaczyl na to więcej czasu to wyrwałbym sporo klamotow po okazyjnej cenie , koszta może by nie wyszly takie wielkie...
No i jak już dzialać to chyba odpuścić te 500 koni bezdymne tylko dzialać do końca co? Niby za te samą kasę się wykula 500 koni bez dymu i 600 z dymem to już chyba warto odpuścić te parcie na bezdymny program i jak już działać to na maksa?

Michu jak by tam miało wyjść 600 koni za 100 tys zl łącznie ze szperą i przerobieniem na m3 look to śmiem twierdzić ,że lepsze takie coś niż m3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 13:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
jakbys mial zapasowke w bagazniku to moglbys ja wyjac i spalanie tez by spadlo, czytalem w auto swiat

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 13:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Co do tuningu to...
Raczej się zdecyduję na całość, ale chciałem wiedzieć co o tym myślicie.


Ostatnio edytowano 14 października 2015, 13:50 przez Alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 13:46 
alduwiel napisał(a):
Michu jak by tam miało wyjść 600 koni za 100 tys zl łącznie ze szperą i przerobieniem na m3 look to śmiem twierdzić ,że lepsze takie coś niż m3

a ja nie :mrgreen:

Ale życzę powodzenia :zdrowko:


Ostatnio edytowano 14 października 2015, 13:49 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 13:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: ex: 323Ci, 318is
Śledzę ten temat od jego powstania. Na początku kibicowałem... teraz niestety robi się dziecinada okropna :mur: :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 13:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
olwin jeśli mogę to proszę zaproponuj jakie Ty widzisz rozwiązanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Zaczął bym od wazektomii, następnie leczenie na zamkniętym oddziale. A co do problemów z autem, to już się wypowiadałem :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 14:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Po zastanowieniu się i przeanalizowaniu Waszych szczerych i dobrych rad doszedłem do chyba słusznego wniosku. Jadę do końca z tematem. :]
Nawet nie wiem po co się Was pytałem bo oczywistym było po tym wszystkim co było wcześniej ,że prawdziwej szczerej podpowiedzi i tak nie uzyskam.

Ale zaryzykuje mimo to jeszcze raz i zapytam o tę szperę.
Jaką mi polecacie? 30% czy 45% ?
A jaka byla fabrycznie w m5 e39?

Tylko proszę bez głupich komentow, ja mam prawo się nie znać na tym LSD , dlatego pytam


Ostatnio edytowano 14 października 2015, 14:51 przez Alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
bedzie 700+ ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 15:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
W przerwie miedzy tuningami mozna sie pokusic o cos takiego:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 15:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
alduwiel napisał(a):
A jaka byla fabrycznie w m5 e39?


25%

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 16:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Tyle szmalu jeszcze na to trzeba wydać :/ i dalej paprać się w gnojówce - naprawdę to M3 chyba będzie lepszym wyjściem...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 14 października 2015, 17:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
frrider też tak poniekąd myślę ,ale już kij z tym ...


Dziękuje Ci Frank. Z twego co się dowiedziałem to szpera 25% nie jest tak wytrzymała jak 40%, ale z czego to wynika?

Zgłębiłem temat szpery no i trafiłem na taki oto ciekawy artykulik

- Przekładnia główna układu napędowego ( most napędowy , dyferencjał ) jest podzespołem, który podlega największym obciążeniom w całym układzie napędowym. Przenosi ona zwielokrotniony moment obrotowy wytworzony przez skrzynię biegów, który jest kilka (lub w samochodach ciężarowych kilkanaście) razy większy od momentu obrotowego silnika. W samochodach osobowych, dostawczych i terenowych najczęściej stosowana jest przekładnia hipoidalna, która jak żadna inna za każdym razem wymaga precyzyjnej regulacji z dokładnością dosłownie do 0,01 - 0,02mm. Z tego powodu prawidłowa naprawa jest trudniejsza niż się na pierwszy rzut oka wydaje.
- Odpowiedni montaż i regulacja są nie tylko odpowiedzialne za to, żeby przekładnia nie uległa uszkodzeniu mechanicznemu w wyniku wspomnianych dużych obciążeń ,ale także za cichą pracę, co ma duży wpływ na komfort jazdy. Gwarancją cichej pracy jest ustawienie pary kół (wałka atakującego i koła talerzowego) w ślady współpracy przewidziane przez producenta, który wytycza je w momencie docierania przekładni na specjalnym stanowisku w fabryce.
- Wraz z przebiegiem samochodu, rosną luzy i maleją naprężenia w łożyskach, które odpowiedzialne są za odpowiednie położenie współpracującej przekładni - dlatego most po prawidłowej naprawie zawsze będzie jeździł dłużej i lepiej niż most używany, często o niewiadomym tak do końca przebiegu. Gdy używany most nie sprawdzi się, dochodzą dodatkowe koszta wymontowania i zamontowania. To samo dotyczy skrzyni biegów.
- Współpraca zazębienia pary kół przekładni hipoidalnej jest przewidziana na co najmniej 2 miliony kilometrów, jeśli będzie przez ten czas utrzymane ich wzajemne, niezmienne położenie. Nie jest to jednak możliwe ze względu na znacznie mniejszą trwałość mocno obciążonych łożysk. Ustawienie pary kół po demontażu mostu i wymianie łożysk nie jest prostą czynnością, czasami bardzo trudną, a w szczególnych przypadkach wręcz nie jest możliwe ustawienie przekładni tak, aby most pracował całkowicie cicho, zwłaszcza przy granicznych wartościach przełożenia hipoidalnego ig = 4,5 i 2,2.
Most będzie jeździł długo i bezpiecznie, ale może być lekko słyszalny w pewnym wąskim zakresie prędkości jazdy. W celu usunięcia tej usterki wymienia się wówczas parę kół. Przyczyn w takim wypadku mogą być dziesiątki: począwszy od powtarzalności materiału do produkcji (skład chemiczny) poprzez obróbkę cieplno-chemiczną i mechaniczną, aż po warunki obsługi i eksploatacji.
- Jest to jeden z najtrudniejszych elementów do wykonania w samochodzie przez fabrykę, dlatego większość producentów chcąc pozbyć się tego i innych problemów związanych z tylnym napędem, stosuje przedni napęd, który jest mniej trwały, lecz tańszy i mniej kłopotliwy w produkcji.
- Producenci twierdzą, że przy produkcji przekładni hipoidalnej można popełnić około 150 błędów. Dla zobrazowania precyzji wykonania przekładni można podać przykład: teoria mówi, że jeśli przekładnia hipoidalna od nowości ma więcej przebiegu niż 2.000km i zachodzi potrzeba rozłączenia pary kół, to po ponownym złączeniu ma prawo pracować głośniej, pomimo że przedtem pracowała cicho.
- Rosnące momenty obrotowe silników oraz automatyczne skrzynie biegów SMG, DSG, TIP-TRONIC, MULTI-TRONIC itp., które szarpiąco przełączają biegi w wyniku błędów w oprogramowaniu skrzyni, także przyczyniają się do zmniejszenia trwałości układu napędowego.
W dobrych samochodach mosty wytrzymują minimum 500.000km w innych nie przejeżdżają nawet 100.000km. Dotyczy to niektórych modeli z kilku ostatnich lat produkcji, gdzie rozwiązania konstrukcyjne i użyte materiały pozostawiają wiele do życzenia.
- Trwałość podzespołów po prawidłowej naprawie nie odbiega od trwałości przewidzianej przez fabrykę. W niektórych przypadkach jest nawet większa. Dotyczy to zwłaszcza samochodów niższej klasy, w których producent przy masowej produkcji nie zachowuje dostatecznej staranności wykonania. Znaczna część samochodów nie ma także zachowanej powtarzalności procesu montażu, mówiąc jasno: jeden samochód będzie się psuł częściej, inny rzadziej. Zdarzają się również fabryczne błędy konstrukcyjne , które często objawiają się krótko po upływie okresu gwarancji lub po stosunkowo niewielkim przebiegu.

Dodzwoniłem się do gościa z Gdańska który to napisał i powiedzaił,że za 4 tys by mi taką zrobił . Taką która spokojnie wytrzyma 600 koni i 1000 Nn.
Opowiadał mi o tych nowych szperach z m3 i m5 oraz o tych nowych firmy Quaife. Ponoć to syf w porównaniu ze starymi niemal niezniszczalnymi szperami ze starych bemek. Niby ostatnia taka dobra i trwała była wsadzona do m5 e39 bo już w e46 m3 jest gorsza. Co Wy o tym wiece?

Ja na necie znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/szpera-25-lsd-bmw-3-e ... 63782.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL