BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 15:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: NOL
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57D30
Witam.

Od niedawna mam problem z moim bmw 320d 136ps.

Problem wygląda tak,że jadąc np. na 3 biegu, (obojętnie na jakich obrotach) samochód jakby delikatnie szarpał,dzieje się tak także na każdym z innych biegów. Gdy przyspieszam nic niepokojącego się nie dzieje do 3000obr., wtedy silnik tak jakby stracił moc i w tym momencie zaczyna szarpać, a za samochodem robi się biała chmura...
Na postoju podczas dodawania gazu obrotomierz dochodzi tylko do 3800obr. po czym następuje tak jakby odcięcie i dalej wskazówka nie idzie.Dodatkowo gdy jadę na drugim biegu i mam np. 4000obr. i puszczam gaz, aby hamować silnikiem, wtedy samochód potrafi raz strzelić z wydechu.

Objawy te nie są non stop. Raz się pojawiają, a po zgaszeniu silnika wszystko jest w porządku(nie wiem od czego to zależy).
Dodam, że czyściłem elektrozawór oraz egr.
Czy te objawy mogą świadczyć, że pada przepływka???

Szukałem na forum co może być przyczyną moich problemów ale nic nie znalazłem :zalamany:

Z góry dzięki za wszelką pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 19:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Słabo szukasz.Czyszczenie elektrozaworków i EGR na poczatek.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: NOL
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57D30
kamillo_19 napisał(a):
Słabo szukasz.Czyszczenie elektrozaworków i EGR na poczatek.


Ale właśnie oto chodzi,że EGR oraz elektrozaworek czyściłem :)
Autko lepiej reaguje na gaz,ale ciągle ma te same objawy, co napisałem wcześniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 19:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Wyczyść czujnik cisnienia wkolektrze , rzeby go wyjac musisz zdajc filtr kabinowy i jego podstawe czujnik jest wkrecony do platikowego kolektora od strony sciany grodziowej , odkrecasz srubke kluczykiem 10 i go wyjmujesz.szpilka delikatnie tak aby nie wepchac do jego srodka sadzy.jezeli to nie przyniesie skutku sprawdz wszytskie wezyki od podcisnienia.i najlepiej obejzyzj caly dolot od turbo.wymieniales odme?

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: NOL
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57D30
Odmy nie wymieniałem. Możliwe,żeby ona takie kłopoty sprawiała????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 22:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
W jakims procencie napewno.Wymiana odmy całej po 100 tys km a filterka w niej co 50 tys.Aha sprawdz jakie spalanie chwilowe masz na ekonomizerze na kazdym biegu z butem w podlodze.na 3 biegu z butem w podlodze musi byc 20 litrow jezeli bedziesz mial mniej to przeplywka zrobila papa.ale najpierw sprawdz to co napiasalem powyzej.Problem braku mocy w e46 320d 136KM to temat wałowany chyba milion razy.Aha mozesz miec rownie dobrze zapchany katalizator badz turbo puszcze olej i wali biały dym, a jak z olejem nie ubywa?plyn chlodniczy tez w odpowiednim poziomie caly czas?

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: NOL
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57D30
To sądząc w jakim stanie był EGR i elektrozaworki myślę, że odma będzie nie zaciekawa :kwasny:
Ekonomizer na 3 biegu pokazuje 20 litrów z butem w podłodze.
Samochód niedawno kupiłem także nie mam narazie jak sprawdzić, czy ubywa olej, albo płyn chłodniczy.
A jest jakiś sposób na sprawdzenie czy mogę mieć zapchany katalizator???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 23:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Prosta rada: kanał 2 klucze rozm-13, 7 śrub do odkrecenia i masz caly wydech na zewnatrz auta.Jak go wywalisz masz dobry dostep i widocznosc do katalizatora.

kileros napisał(a):
Ekonomizer na 3 biegu pokazuje 20 litrów z butem w podłodze.

Więc prawdopodbnie przepływke masz sprawną.

Powiedz mi podpinałes ja pod kompa w ogóle?Jak ja kupowales to wkrecala sie idealnie czy kupiłes bez jazdy próbnej? :wstyd:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 59
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: 330Cd
Kod silnika: dizzel
podobny problem miał ojciec w Citroenie c5 dizel(moze i nie bmw ale dzialanie to samo)
przepływomierz był cholernie brudny, po wyczyszczeniu padł:P wymiana i od razu moc powróciła:P

a gdy dajesz gaz do deski przy np 2tys to zalacza sie turbo i ciagnie jak trzeba ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320D Problem z mocą
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 23:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
maciegs napisał(a):
a gdy dajesz gaz do deski przy np 2tys to zalacza sie turbo i ciagnie jak trzeba ?
kileros napisał(a):
Gdy przyspieszam nic niepokojącego się nie dzieje do 3000obr


HMMM to jest pytanie maciegs, bo do tych 3 to moze ciagnac tak jednostajnie a jakby nie patrzec od ok 1900 2000 powinna miec odczuwalnego kopa. :ok: wiec jak jest kileros, ??

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 18 grudnia 2009, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: NOL
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57D30
Gdy kupowałem autko to wszystko z mocą było ok.
Po świętach pojadę podłączyć ją pod kompa.


A gdy jadąc mam 2tys. obr i wcisnę gaz do deski to bunia zbiera się tak jak powinna(turbina ładnie ciągnie),ale tylko do 3tys. :( potem zaczyna szarpać, obroty także nieznacznie spadają.

Dodam, że objaw ten nie występuje cały czas... jednego dnia jest ok, a na drugi dzień znowu coś się dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 18 grudnia 2009, 19:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
A ja sądzę że problemem może być pompa.....

Pompa promieniowa VP-44 była wkładana do opli, vw,bmw,audi i fordów i pewnie jeszcze do innych marek w dieslach.
Problematyka awaryjności tego "kibla" męczy wszystkie fora na całym świecie.
Wpisz vp 44 w Google i zacznij czytać.
Często spotykanym problemem jest świrowanie jeśli chodzi o "początek tłoczenia" / "dynamiczny kąt wyprzedzenia wtrysku"

Ta usterka między innymi wymusza tryb awaryjny,szarpanie,biały dym,falowanie obrotów... i wiele innych.
Po zgaszeniu i uruchomieniu ponownym silnika tryb awaryjny jest wyłączany nie ma go do ponownego wykrycia usterki przed DDE /ECU

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 18 grudnia 2009, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: NOL
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57D30
Dzisiaj z samochodem jeszcze bardziej się pogorszyło;/

Wcześniej zaczynał szarpać, gdy dochodził do 3000obr.

Teraz podczas jazdy samochód wogóle nie jechał;/ powyżej 1500obr. nie dało się jechać,gdyż niesamowicie zaczynał szarpać,dymić. Jak było z górki auto przy delikatnym naciskaniu gazu jakoś się rozpędzało( obrotomierz był powyżej 2000obr.) ale gdy tylko było minimalnie pod górkę auto szarpało, kopciło i zwalniało.Gdy obrotomierz spadł poniżej 1500obr. dało się jechać(ale tylko do tego poziomu obrotów). Było czuć delikatne dławienie się silnika, ale było ono na tyle delikatne, że auto jechało, nie zwalniało.Po zatrzymaniu się dodatkowo delikatnie falowały obroty.

Najlepsze jest to,że gdy zgasiłem samochód i po krótkim czasie zapaliłem przez ok.3 kilometry jazdy wszystko było ok. później przez ok.8km znowu szarpał a ok. 2km przed domem znowu wszystko wróciło do normy;/ (taka huśtawka).
Na postoju przy dodawaniu gazu strasznie czuć sadzę z tłumika, poza tym przy dodawaniu gazu na postoju silnik potrzebuje chwili na załapanie po czym jest delikatne jakby zastanowienie się przy ok.1500-1700obr. po czym silnik wskakuje na wysokie obroty bez problemu.
Dziwne objawy. Coraz bardziej stawiam na przepływomierz. (oby to nie była pompa wtryskowa;/)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 15 października 2012, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E46
Witam mam podobny problem ze swoję becia i jestem ciekaw jak to u Ciebie sie zakończyło. Jeśli możesz to odpisz z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 16 października 2012, 17:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Turbina dziala prawidlowo? Daje odpowiednie cisnienie? Bo cos mnie sie zdaje, ze masz problem ze sterowaniem zmienna geomeria w turbinie. U Ciebie jest to sterowane podcisnieniowo, warto by bylo sprawdzic w disie czy ten uklad dziala. Jest tam specjalny test, ktory uaktywnia zawor podcisnienia co 20sek i mozna obserwowac ruch sztangi w gruszcze okolo 10mm.
Ale na poczatek sprawdzilbym czy w ogole jest podcisnienie w ukl sterowania turbina. Ja zakupilem ostatnio e39 i wezyk byl jak ser szwajcarski, przez co nie bylo sterowania zmienna geometria, a co za tym idzie za niskie cisnienie doladowania. Tez odczuwalem rozne szarpania. W tym momencie to zupelnie inne auto.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 18 października 2015, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Ja mam problem podobny do opisywanych lecz trochę się różni.
Pacjent to e46 320d 136km.
Po wymianie oleju i wszystkich filtrów tzn. oleju, paliwa, powietrza i odmy nagle pacjent osłabł.
W zakresie prędkości między 1300 a 2000 tys. muli strasznie, po przejściu 2200 jakby żwawiej i tak jak przed wymianą ma "kopa"
To samo na biegu 2 oraz podobnie na kolejnych biegach. Ciężko rozpędzić w takim samym czasie jak poprzednio do większych prędkości.
Przepływka ok, zamyka ekonomizer przy przyspieszaniu.
Dodam dwie rzeczy jakie są u mnie:
1. Na biegu jałowym, jak silnik rozgrzany i dodaniu gazu to w okolicach wspomnianych 1500 obr do ok 1800 następuje lekkie jakby "przyduszenie oraz lekkie zafalowanie obrotów", a następnie normalnie osiąga max. prędkości obrotowe (tak jak to było do tej pory).
2. Wydaje mi się również, że zaczęło autko troszkę głośniej chodzić. Jakby miało jakąś dziurkę w wydechu, czy jakby się lewe powietrze do wydechu dostawało razem ze spalinami. Niewielka to różnica, ale słyszalna.

Może ktoś coś zaradzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 18 października 2015, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47D20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2034860
przedmuchaj go jadac kilkanascie km na 4 tys obrotow :) mialem to samo ale jak go przepalilem to mi pomogło.. :) pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 18 października 2015, 16:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
stawjam na padnieta uszczelke glowicy po przeczytaniu objawow jakie opisales


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 18 października 2015, 17:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
wszystko by było ok tylko nie kopci w żadnym z kolorów nie ubywa płynu ani oleju.
płyn chłodniczy czysty, tak samo jak olej.
i dziwne bo stało się to po wymianie oleju bezpośrednio (bez jazdy), tzn wymieniony olej itd. odpalenie, dolanie do odpowiedniego poziomu, następnie jazda i brak mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D Problem z mocą
PostNapisane: 18 października 2015, 17:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A czy na kompie nie ma żadnych błędów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL