BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] [1,8i] nierówne obroty
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
Witam
mam problem z moim autem, ale mysle że nikt tu nie pomożę, piszę bo nie wiem co jeszcze można zrobić żeby zaczęło chodzić jak dawniej, straciłem juz nadzieję, ale napiszę co sie dzieje:
mam falujące obroty i nikt nie wie dlaczego nie mówiąc o naparawie,
gdy silnik jest zimny ma około 500-700 obr/min , gdy sie nagrzeje jest podobnie, raz ma 500 a raz 800 innym razem 950, po dodaniu gazu gdy obroty spadają mam taki dziwny objaw: obrotomierz opada na 500-600 obr/min poczym zaczyna falować w granicach 1000 poczym uspokaja się i autko ma 850 obr/min, gdy podjeżdżam w korku to wszystko jest ok, obroty są stałe i nie falują, gdy ruszę i przejadę 2-3km to po zatrzymaniu znowu mam to samo, czyli falowanie przez jakieś 5-6 sek i uspokaja się,

nowe części to: kable, świece, sonda ,kopułka , palec rozdzielacza, przepływomierz i silnik krokowy, sprawdzona szczelność układu dolotowego
ostatnio nawet wymieniłem nowy wałek rozrządu wraz ze wszystkimi dźwigienkami i samoregulatory zaworów, wsadziłem juz w autko ponad 2000 tyś i dalej jest jak było,
auto było podłączane do kompa i wszystko jest ok, nie ma błędów, był odłączany akumulator i inne dziwne rzeczy, brakuje tylko jeszcze szamana żeby zdjął z mojej zabawki jakiś urok czy czar !!!
autko ma silnik 1,8i + LPG i objawy są takie same na paliwie i na gazie
P O M O C Y , P O M O C Y , P O M O C Y

JAK MACIE JAKIEŚ POMYSŁY TO PISZCIE



Ostatnio edytowano 25 grudnia 2007, 21:59 przez tuareg32, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
a może czujnik temperatury


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
tzn, co masz na myśli?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
dokładnie to co napisałem może to czujnik temperatury-coś jest z nim nie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
dlaczego tak sądzisz? temp mam ok w pionie, a i jeszcze jedno gdy silnik schodzi z obrotów to mam takie pukanie w wydechu jakby sie dopalały resztki paliwa, powiedz co ma wspólnego czujnik temp z obrotami silnika?
:orany:

[ Dodano: 23 Grudzień 2007, 18:26 ]
zresztą co mi zależy wymienić ten czujnik, i tak wsadziłem tyle kasy w auto co niby BMW sie nazywa, wg mnie ma za dużo dupereli napchanych w silniku, np ja mam cos takiego : od kabla wysokiego napięcia z 4cylindra odchodzi kabelek do czujnika położenia wału, PO CO ? Byłem w 3 serwisach bmw i raz w autoryzowanym na Ostrobramskiej w FUS BMW i mechanik nie chciał sie przyznać ale wreszcie powiedział że nie wie po co ten kabel jest podłączony do tego czujnika wału, dziwne prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
chodzi o czujnik temperatury silnika dla komputera

[ Dodano: 23 Grudzień 2007, 18:32 ]
zimny silnik potrzebuje troszke bogatsza mieszanke ciepły juz nie.ten czujnik jest własnie po to zeby informować kompa o biezacej temperaturze .Jezeli jest uszkodzony, komputer moze odzczytywac ze silnik jest zimny i podawac bogatsz mieszanke na goracy silnik.Na wysokich obrotach bedzie OK a na niskich moze sie cos dziac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
ok rozumiem , gdzie jest ten czujnik i jeszcze jedno pytanko, a może to też byc wina przepustnicy ( jak do niej sie dobrać), auto ma w oryginale przejechane 203000, czy przepustnica może sie wyrobic po takim przebiegu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
nie wiem gdzie jest on w e36 mysle ze gdzie w bloku.moze rowniez byc przepustnica uszkodzona jakies nie duze luzy miec w sierodku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
auto pali mi 10-13 lpg na setkę, myslę że przy takim przebiegu przepustnica jest ok, no i zużycie jest takie jak wcześniej, jutro wymienie ten czujnik i zobaczymy czy bedzie poprawa, może i masz rację z tym czujnikiem bo na małych obrotach praca wydechu jest trochę głośniejsza tak jakby zalewało troszkę , i jak ruszam to dopiero dostaje porządnego kopa w granicach 2000-2500 obr/min, wczesniej ciągnął w całym zakresie, ale okaze sie jutro czy bedzie poprawa jak wymienie ten (miejmy nadzieję NIESZCZĘSNY ) czujnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
jedz do dobrego elektryka zeby miernikiem zmierzy napiecie w tym czujniku bo tak tez da sie go sprawdzic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
kupię nowy i bedę miał pewnośc że jest ok, wiesz jacy są mechanicy, zresztą juz żadnemu nie wierzę, wydałem 2000zł z tego pewnie z 1500 niepotrzebnie, a czujnik kosztuje w granicach 50zł, elektrykowi tez trzeba dac pare groszy, a jak cos żle pomierzy, wiesz juz jestem uprzedzony do mechaników, ostatni stwierdził że te moje obroty to na 100% elektryka, no i co wymieniłem kopułkę, kable, palec, swiece, wydałem ponad 600zł i kiszka, pojechałem do niego i tak go zjebałem przy klientach że aż jeden gość zabrał auto od niego z warsztatu, ale była awantura, chciał mnie lać znawca za dychę hihi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 19:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
no nie wiem , we wrzesniu tez juz bede mechaniorem :hyhy: napewno na papierze :D a dalej zobaczymy.Nic, wymien i napisz co i jak.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
Ja nie jeżdżę po byle jakich warsztatach i jakoś nie trafiłem na fajnego majstra, mam nadzieje że Ty będziesz tym jednym z pierwszych, jutro wymienię czujnik i napiszę co i jak, POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 21:22 
mialem ostatnio taki przypadek rowniez w 318i. okazalo sie, ze zrobila sie dziura w odmie i dostawal lewego powietrza. kupilem nowy przewod, koszt 6zl i chodzi jak zly :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
a gdzie jest ta odma, pożesz mi powiedzieć, gdzie jej szukać

[ Dodano: 23 Grudzień 2007, 21:48 ]
ktos może ma jakis schemacik silnika 1.8?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 22:51 
http://www.allegro.pl/item283461510_odm ... anosa.html

to jest taki przewod, jak stoisz przodem do silnika to odme masz za kolektorem (miedzy kolektorem a przednia szyba), jak bedziesz slyszal, ze dostaje lewego powietrza to moze byc wlasnie przetarta odma.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL